Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wie Jezus voor mij is? Het bewijs van God's liefde voor zijn schepselen. Dat Hij zelf mens geworden is en onder ons geleefd heeft om onze zonden weg te nemen. De religieuze variant dus vooral. Als historische figuur was hij voor zover ik weet een invloedrijke rabbi die door zijn daden en woorden de heersende orde van joden omver gooide en dat met de dood moest bekopen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2. de gewoonte van verwijzingen naar god en jezus met een hoofdletter schrijven maakt de tekst alleen maar duidelijker 3. god is een eigennaam 4. doe niet zo dom |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder vind ik Jezus gewoon een profeet, die wellicht voor het volk opkwam, maar helaas zijn de meeste van de overlevingen niet meer betrouwbaar |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik denk dat Jezus zeker een belangrijk iemand is geweest. Hij heeft de wereld gemaakt tot wat hij is en zonder Jezus zou het leven er ook helemaal anders uitzien. Dat zullen islamieten waarschijnlijk ook zeggen over Mohammed, hij is voor hun de verpersoonlijking van de wereld. Ik ben ook gelovig, alleen niet dat ik vaak naar de kerk ga of zo. Ik geloof op mijn eigen manier, en daar past kerkbezoek wat minder in. Ik ga gemiddeld twee keer per maand naar een dienst, maar nu al twee weken na elkaar.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
"Als dit universum in zijn miljoenvoudige orde en precisie, het resultaaat van een blind toeval zou zijn, dan is dat net zo geloofwaardig als wanneer een drukkerij explodeert en alle druklettertjes weer op de grond terecht komen in de voltooide en foutloze vorm van het woordenboek" Albert Einstein, Amerikaans wetenschapper, 1879-1955 En Ecrivaine... Ook Newton was een Christen. ![]() |
![]() |
|
[QUOTE]AILLILA schreef op 25-03-2005 @ 14:45 :
[B]Jaja...simpel volk, goh...dan moet jij zeker wel hoogst intelligent zijn .... Waar ik overigens niet aan twijfel, hoor ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Newton leefde in een tijd waarin het sociaal onacceptabel was niet te geloven. Verder was in de tijd van Newton de wetenschap(filosofie) nauwelijks ontwikkeld. Ook was Newton een alchemist, ook niet erg wetenschappelijk. 3. Het feit dat bepaalde lieden gelovig waren zegt niets over de geloofwaardigheid van de betreffende denkbeelden. Drogreden op basis van autoriteit. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wilde alleen maar aangeven dat dat pure onzin is. Natuurlijk zegt het weinig/niets over het denkbeeld zelf. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is geen pure onzin, er zit namelijk wel degelijk een verband tussen intelligentie en religie. Gemiddelde genomen zijn intelligentere mensen minder gelovig.
Lees anders dit artikel eens, als je me niet gelooft. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Denk toch dat daar ook andere redenen aan ten grondslag liggen. Waaronder dat ik soms de indruk heb dat door de arrogantie en het niet toe willen geven dat er dingen zijn die men niet kan verklaren, men niet wil accepteren dat er een God/hogere macht bestaat. (Jezus even buiten beschouwing gelaten) |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-03-2005 om 16:38. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Omdat de joden Jezus toch wilden laten veroordelen, klaagden ze hem bij de Romeinse gouverneur Pilatus (een keiharde man) met de aanklacht dat hij zichzelf beschouwde als de koning van de joden. De Romeinen zagen dit als aantasting van hun macht en lieten hem executeren. Hier is niets bijzonders aan: oproerkraaiers en vijanden van de staat werden regelmatig gekruisigd in die tijd. De zwartmaking van de joden en de verbloeming van de Romeinen is ontstaan in de vroegchristelijke traditie. Deze ontwikkeling is zelfs terug te zien in de evangeliën. Vergelijk de betreffende passages uit het oudste evangelie (Marcus) eens met het jongste (Johannes).
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Enquête geloof onder jongeren bokbier | 27 | 20-04-2011 15:10 | |
De Kantine |
Het grote taarttopic Verwijderd | 22 | 24-09-2009 11:48 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Brief van jezus aan jou.. Tintia* | 4 | 19-09-2005 11:23 | |
wat vinden jullie van deze brief debotjuh | 6 | 03-07-2003 11:42 | |
Verhalen & Gedichten |
[begin van een verhaal] Flipje het Kipje | 4 | 25-05-2003 22:55 | |
De beoordeling/het profiel van Jezus Christus Verwijderd | 11 | 05-05-2002 18:28 |