Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2002, 21:30
clubje
clubje is offline
Wie houdt er van PJ en wat vinden jullie hun beste albums?

Ik vind persoonlijk dat "ten" heeeel erg overschat wordt. Ze hebben echt wel betere albums gemaakt. Zoals Radiohead met "ok computer" wordt geassocieerd, zo wordt PJ met "ten" geassocieerd. Dat is toch compleet onterecht?
Een album als "binaural" is toch veel gevariëerder? Ik vind "light years" zelfs een beter nummer dan "alive".

meningen?

ps. aan de mensen die enkel "ten" of "alive" kennen en zomaar gaan lopen roepen dat "ten" het beste is zonder de rest te kennen: gelieve niet te antwoorden.
Oud 21-07-2002, 21:35
battlestar
battlestar is offline
ik ken alleen ten en dat vind ik wel een goede cd.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 21:35
clubje
clubje is offline
Er zijn veel songs van PJ die beter zijn dan de "ten" klassiekers.

aargh, waarom kent bijna iedereen alleen maar "ten". Helemaal niet hun beste werk.
Oud 21-07-2002, 21:38
battlestar
battlestar is offline
Citaat:
clubje schreef:
Er zijn veel songs van PJ die beter zijn dan de "ten" klassiekers.

aargh, waarom kent bijna iedereen alleen maar "ten". Helemaal niet hun beste werk.
dat vind jij..

nja sorry dak nie meer ken?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 21:46
clubje
clubje is offline
Dat mag

Gebeurt gewoon veel dat mensen gaan roepen: "ten" is het beste album!!, omdat het mooi staat om legendarische albums te bejubelen. En dat terwijl ze de rest niet kennen.
Oud 21-07-2002, 21:52
ganralph
ganralph is offline
ze hebben inho weinig slechte nummers gemaakt; maar ten draai ik toch t vaakst denk ik. alive is zeker niet hun beste, maar gewoon lekker herkenbaar door die toch-best-wel-vette-gitaar-intro...

het beste album zou ik zo niet weten, maar 'black' is toch n nummer dat bij mij iets raakt of zo - zo ontzettend mooi, en imo hun beste nummer
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:53
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Black is zeker super, net als Garden, en ik ben de eerste die Ten beter vind, dan muziek die ik later van ze heb gehoord, gewoon een kwestie van smaak
Oud 22-07-2002, 12:10
disaster
disaster is offline
na ten hebben ze veel meer een eigen geluid gekregen, ten bevat ondanks fantastische nummers tog best wat standaard rock dingen ofzow...

light years is idd een geweldig mooi, ontroerend #

live on two legs vinnik wel eel relaxt btw, tis een goede live band
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 12:26
tremorchrist
tremorchrist is offline
Clubje ik vindt dat je gelijk hebt.

Ik ben ook een grote pj fan en ik vindt ten een geweldig album
zekers nummers als black en release maar de andere albums zijn net zo goed.

Sommige mensen snappen niet dat een band ook nog ander werk heeft.

Van Nirvana kennen de meeste mensen ook alleen maar Nevermind.

Net als Radiohead met ok computer.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 15:31
Infaustus
Infaustus is offline
pearl jam is relaxte muziek
Oud 22-07-2002, 15:52
[dr3k]
[dr3k] is offline
Drek likes PearlJam

Right, Er zijn idd wel beter albums dan Ten. Pearljam is in alle jaren dat ze muziek hebben gemaakt erg gegroeid. Dus de albums die naar Ten kwamen waren allemaal net iets anders en ook minder toegankelijk, neem bijv. Vs (versus) Die is veel chaotischer dan het debut en No Code is weer veel rustiger dan Vs. Ook zong Eddie in het begin veel meer over zijn problematische jeugd en nu zingt hij meer over andere zaken, zoals politiek enzo. (vergelijk Ten maar eens met Yield) Mijn favo PJ album is toch wel Binaural, ondanks alle kritiek die er op gegeven is. En dat van die 30 live cd's hebben ze gedaan omdat er weinig goeie bootlegs/live cd's van Pearljam in de omloop waren. Commercieel kun je het ook niet echt noemen, alleen de fans kopen meestal deze cd's.

Beste PearlJam Nr: Evolution (vooral de clip. Die is te downloaden op de officieele site van ze) Ook Jeremy, light years en Evacuation.
Oud 22-07-2002, 19:53
Verwijderd
Citaat:
*BattleStar* schreef:
ik ken alleen ten en dat vind ik wel een goede cd.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 17:50
machina82
machina82 is offline
Elk album heeft wel iets van pearl jam. Ze kiezen ervoor om elk album iets nieuws te doen. Of dit nu beter of slechter is als het vorige is smaak. Het is een goed punt dat ze hiervoor kiezen. Het is wel zo dat de vernieuwingen niet supergroot zijn. Meestal liggen deze op het gebied van productie.

Maar de vergelijking ok computer met Ten zie ik niet zo goed. Ten is vooral bekend als een van de beste debuutalbums. En ok computer is een van de beste albums ooit.

Ten is dus meer een startpunt, wat vooral gekenmerkt wordt door de hand van stone gossard (gitarist). En ok computer is gewoon een fase (hele goeie) van radiohead. Ik vind persoonlijk yield en no code de beste pearl jam albums. VS vind ik saaiste.
Reageren

Regels voor berichten