Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2005, 13:32
Not for Sale
Not for Sale is offline
En dan bedoel ik niet "met woorden enzo"() of welke stijl, maar meer waar en wanneer en hoe lang en dergelijke.

Typ je je gedichten op de computer? Of zit je op bed of op het dak, een bankje in een park of een andere inspirerende omgeving? Met potlood? Vulpen?

Schrijf je meestal gedichten in een keer op? Verander je er nog veel aan? Broedt je lang op een idee voordat je erover gaat schrijven of komt het zomaar opborrelen?
Wanneer lukt het en wanneer juist niet?
Uit je er ideeën of gevoelens in? Lucht het op?

Nou hoef je niet alles te beantwoorden, maar dat soort vragen vind ik wel interessant. En leiden hopelijk tot discussie. Vertel eens wat
Oud 21-01-2005, 14:40
CSN
CSN is offline
Ik dicht in mijn hoofd. Meestal begin ik met een paar zinnen. Later typ ik deze over op de computer en werk ze uit tot een gedicht. De eerste zinnen komen meestal 'tot mij' wanneer ik een hectisch moment beleef. Rustig op een bankje in een park zitten zou bij mij dus tot niets leiden. Vaak krijg ik tijdens het uitwerken nog nieuwe ideeën die ik ook in het gedicht verwerk. Ik ga mijzelf niet forceren te dichten. Als ik een aantal regels geschreven heb en hier nog niet tevreden over ben laat ik ze een paar dagen rusten.

Ik ben over het algemeen geen perfectionist, maar probeer dat met dichten wel te zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat je je eigen gedichten kritisch bekijkt.
Oud 21-01-2005, 15:38
Type
Type is offline
meestal op de fiets, 's nachts, als het zo'n pre-apocalyptisch weer is als de laatste tijd. Huilende honden, huilende wind, halfrode hemel en verder absolute stilte.

Dan komt er wel eens iets in me op.
Oud 21-01-2005, 15:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Soms als ik in bed lig, soms als ik de hond uitlaat... Meestal bedenk ik eerst het hele gedicht, leer ik het uit mijn hoofd en schrijf ik het later op. Soms ook ga ik achter mijn bureau zitten en denk ik: "Oké, nu ga ik een gedicht schrijven." Ik schrijf ze overigens altijd met balpen in een schriftje

En ik schrijf meestal als ik een gevoel heb dat ik niet helemaal weet te plaatsen, of een gedachte waar ik gewoon iets mee moet doen Soms schrijf ik maanden achtereen niets, dan in een week ineens drie gedichten, best maf

En ik weet dat je niet naar de stijl vroeg, maar ik let vaak op het aantal lettergrepen in mijn gedicht
Oud 21-01-2005, 16:02
Anathema
Anathema is offline
Hmmm, ik begin mij de sfeer die ik aan het gedicht wil meenemen voor te stellen. Om in die sfeer te geraken kan het zijn dat ik muziek op de achtergrond opzet. Dit doe ik ook soms om een andere twist te geven aan die sfeer.
Dan begin ik met een eerste zin te bedenken, die bij die sfeer past. Daarna ga ik gewoon verder, zin per zin. Ik hou trouwens het metrum in men heeft, altijd voordat ik een zin neerzet speel ik hem in mijn hoofd af zodat ik weet dat het metrum wat lekker zit.

Mijn inspiratie haal ik meestal uit de natuur. Ik schrijf niet vaak persoonlijke gedichten, omdat ze dan meestal té melig worden, en ik ze bijgevolg zelf niet graag lees. Ik creëer eerder situatie waar ik dan gevoelens die ik zou kunnen hebben simuleer.

Ik heb vrij snel door als het niet lekker gaat. Dan wis ik gewoon alles en begin ik opnieuw. Daarom werk ik ook vaak op mijn pc: het is makkelijker dingen te wijzigen zonder er een knoeiboel van te maken.

Weet niet of dit op iets slaat
Oud 21-01-2005, 16:31
bij
bij is offline
Soms als ik 's avonds in mn bed lig dan komt er 1 zinnetje of meerdere en die herhaal ik dan , dan ga ik als een speer een pen en een papiertje pakken.. de volgende ochtend of middag bekijk ik het dan.

Soms lees ik het en dan denk ik hmm .. maar dan zit er bijv wel 1 zinnetje tussen die ik wel goed vind en daaromheen bouw ik dan derest v.e. gedicht.
Oud 21-01-2005, 16:45
Verwijderd
Ik dicht de hele dag door, en als ik dan weer eens versteld sta van mijn eigen gedachten dan post ik deze op mijn online-log.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:53
scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Zo gauw ik n idee heb zet ik het meteen op papier/word. Ligt er dus aan of ik achter de computer zit of op mn kamer. Meestal schrijf ik ze wel meteen op de computer, want dat vind ik fijner. Soms vloeit iets gewoon zo uit mn hoofd, maar soms moet ik heel lang nadenken voor t precies past. Ik kan in principe altijd en overal dichten. Het is echt n uitlaatklep voor me, dus ik dicht het vaakst als er iets is gebeurd, meestal iets negatiefs, maar soms ook leuke dingen.
Oud 21-01-2005, 19:15
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
als ik tegen de slaap aanhang in mijn bed of daarbuiten ,
wil er wel iets in me opkomen. gewoon, in 1 keer, zo letterlijk.
alleen schrijf ik het nooit op, en onthoud ik het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:25
Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Dukko schreef op 21-01-2005 @ 17:45 :
Ik dicht de hele dag door, en als ik dan weer eens versteld sta van mijn eigen gedachten dan post ik deze op mijn online-log.
url?

Wat leuk trouwens om te lezen allemaal. Ik dicht heel keurig in een schriftje aan mijn bureau op mijn kamer meestal in het donker met een lampje aan. Soms ook in de trein of als ik in bed lig. Eigenlijk nooit achter de pc. Meestal duurt het wel een weekje voordat een gedicht af is. Ik schrijf vaak eerst een soort van geraamte, of werk een idee uit, daarna schrijf ik de zinnen die spontaan in mij opkomen op. Dan verbeter ik en vul ik aan, net zolang totdat ik tevreden ben. Daarom duurt het meestal ook een week
Oud 21-01-2005, 19:56
LittleLucille
LittleLucille is offline
Op de raarste momenten en erg weinig,
ik heb dat met vlagen..
ik moet het dan ook meteen opschrijven
anders ben ik het weer meteen kwijt..
het ligt ook erg aan mijn stemming..
Oud 21-01-2005, 22:19
Verwijderd
Inderdaad leuk om te lezen.
Hm, overal en nergens. Op papier en op mijn computer. Midden in mijn collegeblok of netjes op een apart blaadje. Met potlood of met stift. In mijn bed of in de trein.
Het verschilt per keer

En,
Citaat:
CSN schreef op 21-01-2005 @ 15:40 :
Ik ben over het algemeen geen perfectionist, maar probeer dat met dichten wel te zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat je je eigen gedichten kritisch bekijkt.
dat heb ik meer een beetje andersom, gelukkig, anders zou ik nooit wat schrijven.
Het komt bijna altijd voor uit een bepaald gevoel, of situatie. Ik kan niet schrijven over iets dat in de verste verte niets met mij te maken heeft. Het is meestal meer poging tot iets van me af schrijven.

En jij zelf, Not for Sale?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 23:44
Sketch
Sketch is offline
Meestal bedenk ik een onderwerp als ik in m'n bed lig, wanneer ik probeer te slapen, dus in het donker. Dan schiet me soms opeens een idee te binnen, wat me wakker houdt, en dan formuleer ik een of meer zinnen, soms een heel gedicht, waarna ik in slaap val. De volgende dagen blijft het in m'n hoofd rondspoken, en blijf ik het voortdurend veranderen, tot ik er enigszins tevreden mee ben. Vervolgens schrijf ik het op met potlood (soms ook tijdens het veranderen, als ik bang ben iets te vergeten), en 's avonds typ ik het uit. Het hele proces duurt meestal tussen de 2 dagen en een paar weken.

Dichten gaat het beste als ik in bed lig, of als ik aan't biljarten ben, dan ben ik totaal afgezonderd van de buitenwereld. De klassieke oudheid is m'n voornaamste inpiratiebron.
Ik uit geen gevoelens in m'n gedichten. Ik vind het niet prettig om persoonlijke dingen in een gedicht te verwerken, ik wil eigenlijk niks van mezelf terugvinden in het gedicht.
Dichten lucht niet echt op. Ik voel me wel opgelucht als het gedicht af is, omdat ik dan even niet meer met allerlei woordcombinaties en ritmes ed in m'n hoofd loop te worstelen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 07:54
2004
2004 is offline
Eerst zoek ik meestal naar een uitzonderlijk mooi woord dat bij mijn gevoel past en dat ik nog niet eerder gebruikt heb. Zo heb ik een tijdje geleden een gedicht gemaakt met het woord tsunami, op een moment dat ik me zo voelde.

Dan sla ik gewoon aan het dichten, wat zoveel inhoudt als mijn gevoel proberen te vertellen of een beeld proberen te scheppen met een correct metrum en mooi bij elkaar passende woorden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 10:40
Reem
Reem is offline
Ik heb een notitieboekje dat ik altijd bij me draag, want zodra er een bepaald woord, een mooie zin of een idee in mijn hoofd ontstaat, wil ik dat opschrijven, om het later uit te werken. Soms begin ik daar onmiddellijk mee, maar af en toe laat ik het ook rusten. Vooral de laatste tijd, als ik even niet meer weet hoe het verder moet, sla ik m'n boekje voor een tijdje dicht, omdat ik heb gemerkt dat ik het anders teveel ga forceren. Dan ga ik later gewoon verder.
Soms begin ik ook in mijn hoofd te dichten, bijvoorbeeld als ik op de fiets zit of in bed lig, maar ook dan schrijf ik dit zo snel mogelijk op. En dan heb ik nog mijn dagboek, natuurlijk.
Oud 22-01-2005, 13:35
xineof
xineof is offline
Ik schrijf gedichten meestal op losse blaadjes, zodra ik een ingeving heb. Tijdens een les, als ik net een boek gelezen heb, als ik in bed lig... dat kan van alles zijn. Later typ ik het dan over en meestal verbeter ik ze op de computer. Maar eigenlijk verbeter ik veel gedichten niet en dat is zonde; ik vind dat je een gedicht moet slijpen als een diamant totdat je er het beste hebt uitgehaald.

Als ik een sonnet schrijf zit ik daar het langste op, pas geleden heb ik veel te lang over één sonnet gedaan (onder toeziend oog van dichtmaatje lovetear: 'is deze strofe goed?' - 'nee, doe op nieuw!' enz. ). Als gedichten af zijn schrijf ik ze in mijn gedichtenboekjes/schriften. Daar heb ik er nu drie van want ik loop er volgens mij een aantal achter. Ten eerste omdat ik geen tijd heb om mijn gedichten erin te schrijven en ten tweede omdat ik de laatste tijd uperhaupt niet echt aan dichten toekom .
Oud 23-01-2005, 17:41
Mister Zeke
Mister Zeke is offline
ik dicht niet, ik ontbloot mijn ziel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 18:05
sinaasappeltje>
sinaasappeltje> is offline
Met dikke zwarte watervaste3 stift
op geleurde A-4ttjes
opscxhrijven wat er in me opkomt
en achteraf blijkt t leuk te zijn
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:23
Reynaert
Reynaert is offline
Hoe ik dicht...?
Zie onderschrift.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 09:12
Verwijderd
Dronken ^^

Op losse papiertjes die ik allemaal verlies en erna, als ik ze weervind of niet verloren ben, dan typ ik ze uit en zet ze in de pc.
Soms doe ik er langer over, soms verbeter ik, soms vloei ik gewoon op papier. Alleen de kettingreactie doe ik rechtstreeks op de computer.

Of in een bepaald schrift dat ik nog wel eens meesleep en uit elkaar valt en waar in de war geraakte bladeren van verre verleden gedichten uit fladderen.

Als ik dan tijd en zin heb, schrijf ik ze over in mijn schriften. Ik heb 4 ringschriften met mijn verzameling in. Moet met vulpen geschreven worden, met datum en jaar van opleiding erbij .
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 22:42
audio bully
audio bully is offline
mm

heb op heel veel plekken proberen te dichten, op heel veel plekken waar ik denk dat ik geen inspiratie krijg, krijg ik het ook totaal niet, meestal moet ik het ook zeker niet forceren ofzo. Ik zit op mijn kamer (net als nu?) en dan krijg ik een id terwijl ik mij gedachten van me af schrijf van de afgelopen dag, ik begin te schrijven en ga langzaam naar het dichten toe, tijd- en erg papier rovend, maar het is wel een fijne manier om alles van de dag van me af te schrijven. Jammer genoeg heb ik niet vaak genoeg de inspiratie nog de neiging te schrijven.

Dus eigenlijk kort samengevat. Als ik 's avonds laat alleen op mijn kamer zit en ik weet dat ik moet gaan slapen maar daar nog geen zin in heb en vervolgens simpelweg besluit te gaan slapen.
Oud 28-01-2005, 08:36
Verwijderd
Pen en papier. Whisky en wiet. Maar dat laatste soms ook niet.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 11:39
Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik vroeg me iets nieuws af wat denk ik wel hier in kon, beter dan in een nieuw topic..:

Dicht je op gevoel of op techniek, denkend aan alle theorie en dergelijke? Of verschilt dat per onderdeel van het dichten, of per gedicht? Als je het op theorie doet, welke bronnen gebruik je daar dan voor? Een echt naslagwerk, je Nederlandse boek, of de alles-over-dichten-sticky?

Bij mij zit er achter veel wel technische overwegingen, vooral in de klanken, rijm(-schema), maar ik geloof dat ik het ritme bijna volledig op gevoel doe. Nadenken over jambes en lettergrepen tellen kan me ook echt niet boeien, doe ik ook nooit. Toch krijg ik wel positieve kritiek over de ritmen in mijn gedichten.

Hoe zit dat bij jullie, o Dansers op Papier?
Oud 04-03-2005, 11:49
Sketch
Sketch is offline
Ik dicht denk ik vooral op gevoel. Ik let wel op m'n rijmschema. Vaak gaat dat automatisch wel goed, en soms zit ik dagen te ploeteren op een zinnetje dat niet wil rijmen. Hetzelfde geldt voor het ritme. Dat doe ik volledig op gevoel, tot ik vind dat het goed loopt. Als ik twijfel tussen verschillende mogelijkheden, tel ik wel lettergrepen, en dan kies ik hetgene dat het best in het patroon past. De alles-over-dichten-sticky gebruik ik niet zo vaak (die staat vol met fouten, toch Halo? ^^)

Dus voornamelijk op gevoel, maar het gevoel is pas goed als het technisch ook ok is.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 12:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Soms op gevoel, vaak ook op lettergrepen. Ik weet niet waarom, maar ik vind het leuk en handig om alle regels evenveel lettergrepen te laten hebben
Oud 05-03-2005, 17:37
Adindaa
Adindaa is offline
Als ik een liedje ofzo hoor met een onderwerp, dan komt er een zinnetje in mij op die daar -ahum- mee te maken heeft;

hoor ik een liedje over liefde, mijn onderwerp gaat over enge dingen, gevoelens, enz.

Het tegenovergestelde dus.

Of als ik iets lees, of hoor of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 20:01
Verwijderd
Puur op gevoel. Ik doe niet aan opgesmukte rijmschema's, ritme of metrum. Tenzij ik een sonnet of een haiku wil schrijven, dan haal ik natuurlijk de regels erbij. Die van een sonnet en de haiku weet ik nu wel, maar anders ga ik wat spitten op het net.

Maar daar doe ik dus bijna niet aan. Ik gebruik alleen mijn hoofd en de vloeiende beweging van mijn pen Ik herschrijf wel, maar dat is vooral op klanken, na het hardop spreken. Ook weer op gevoel.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 18:34
Chronocide
Chronocide is offline
Vroeger soms met wiet, maar daar ben ik mee opgehouden.
NU dicht ik eigenlijk altijd wel, en overal
Oud 11-03-2005, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Chrome schreef op 10-03-2005 @ 19:34 :
Vroeger soms met wiet, maar daar ben ik mee opgehouden.
NU dicht ik eigenlijk altijd wel, en overal
Vroeger???
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 09:08
Reem
Reem is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-03-2005 @ 10:02 :
Vroeger???
Wiet is zooo 2002.
Oud 11-03-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Re3m schreef op 11-03-2005 @ 10:08 :
Wiet is zooo 2002.
Mja, maar hij is 15, dan spreken over vroeger, dan denk ik aan 8 ofzo...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 20:50
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-03-2005 @ 12:15 :
Mja, maar hij is 15, dan spreken over vroeger, dan denk ik aan 8 ofzo...
Voor mij is vroeger eigelijk al 2 weken terug
Oud 14-03-2005, 11:42
Cayfo
Cayfo is offline
Ik dicht meestal als ik last heb van sterke gevoelens. Als ik bijvoorbeeld boos, verdrietig of blij ben. Ik heb ook vaak 's avonds in bed als ik aan het nadenken ben dat er vanzelf versregels ontstaan. Die schrijf ik dan gewoon op papier.

Ik heb een soort schrift waar ik vaak in schrijf, maar ik tik ze ook weleens op de computer uit. Dat ligt er maar net aan. Ik denk dat ik gewoon dicht op/naar gevoel. Als je dat zo kan zeggen.
Oud 14-03-2005, 14:27
Verwijderd
Op z'n Hazes', i.e. met het Prisma Rijmwoordenboek.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 14:59
Verwijderd
's-Ochtends of 's-middags. Meestal aan de pc. Meestal heb ik grote lijn van wat ik wil zeggen. Dan schrijf ik een lijst met woorden op, die met het onderwerp te maken hebben. Ik tik de zinnen die ik al heb verzonnen. En dan komt het passen en meten.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:58
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Ik denk dat ik een aantekenboekje ga kopen, die in m'n kontzak past. Vaak heb ik dat ik in de trein of midden in een winkelcentrum opeens goede ideeen en zinnen/woorden in m'n hoofd krijg maar dan ben ik ze thuis al weer voor de helft vergeten . Nu schrijf ik nog wel is gedichten over van pc naar een kladblaadje die ik dan meeneem naar school, zodat ik in tussenuur ofzo die over kan lezen en dan verbeteren of daar inspiratie krijgen, oid. Het is wel lekker als je gewoon de grootste gedeelte van de tijd je gedichten bij je heb en altijd iets heb om op te schrijven als je een hemelse ingeving krijgt... of iets in die richtin .
Gebruiken jullie ook zo'n boekje ? Zelf heb ik er eigenlijk nooit aan gedacht totdat ik een keer iemand in de trein op een papiertje iets te schrijven wat verdacht veel op een gedicht leek, maar toen vloog dat blaadje weg toen hij uitstapte, oei wat keek hij toen pissig .

Sorry voor up'je' maar kvind het gewoon een goede topic .

Ligt het aan mij of zijn m'n zinnen iets te lang 0_o
Oud 27-03-2005, 22:04
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 27-03-2005 @ 22:58 :
*aantekeningenboekjeverhaal*

Ligt het aan mij of zijn m'n zinnen iets te lang 0_o
Oeh, dat is wel een goed idee. Ik heb nu een schrift dat nét niet in m'n jaszak past, heel irritant. En op school gebruik ik m'n teekenmap als opbergplek voor m'n blaadjes. Ik ga binnenkort ook maar zo'n ding kopen.

En ja, je zinnen zijn te lang, tenminste, mijn lerares Nederlands geeft als richtlijn niet meer dan 13 woorden, maar vaak gebruik ik toch liever lange zinnen, omdat ik anders zo'n hoofdletterfreakgevoel krijg als ik het teruglees.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:17
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 27-03-2005 @ 23:04 :
Oeh, dat is wel een goed idee. Ik heb nu een schrift dat nét niet in m'n jaszak past, heel irritant. En op school gebruik ik m'n teekenmap als opbergplek voor m'n blaadjes. Ik ga binnenkort ook maar zo'n ding kopen.

En ja, je zinnen zijn te lang, tenminste, mijn lerares Nederlands geeft als richtlijn niet meer dan 13 woorden, maar vaak gebruik ik toch liever lange zinnen, omdat ik anders zo'n hoofdletterfreakgevoel krijg als ik het teruglees.
13 woorden per zin
Op de basisschool had ik iets geschreven van zo'n 300 woorden, bestond uit 9 zinnen... was zo'n 'en toen, en toen' verhaal

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 11:03.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 22:22
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 27-03-2005 @ 23:17 :
13 zinnen
Op de basisschool had ik iets geschreven van zo'n 300 woorden, bestond uit 9 zinnen... was zo'n 'en toen, en toen' verhaal
Nee, 13 wóórden, niet 13 zinnen.

'En toen, en toen, en toen' is heel fout.

Hoe zit het eigenlijk met het schrijfgerei? Is er een ultiem dichtgereedschap? Potlood (welke hardheid), ballpoint, vulpen, stift. En welke kleur? Gebruik je lintjes-, ruitjes-, of blanko papier? (ik weet het, het is een beetje onzinnig, maar ik ben echt serieus)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 23:42
audio bully
audio bully is offline
wauw heeft iemand hier een topic gekopieerd of heb je gewoon even veel gaten in je geheugen als ik in mijn longen..

najah iig

hier heb ik al 2 keer antwooord op gegeven geloof ik

audio
Oud 28-03-2005, 01:53
echter
echter is offline
Bij mij klappen er altijd ineens zinnen in mijn kop, achter elkaar door, en als ik dan eindelijk aan opschrijven toekom heb ik er nog twee of drie over. Van daar uit maak ik dan een rijm maar het gevoel blijft vaak dat die eerste spontane zinnen onmisbaar waren, daarom denk ik erover een mini memorecordertje te kopen om meteen op te nemen.

Pen en papier zijn mijn medium en de tijd van dichten komt meestal ongelegen, midden in de nacht ofzo, maar dat voelt wel weer goed, snachts alleen, daar haal ik veel inspiratie uit. Iemand zei al eerder dat dingen uit bijv. een liedje hem/haar tot iets aanzetten, dat herken ik, dan denk ik nee, dat kan beter en vervolgens probeer ik dat.

Thee en joints waren tot voor kort goede hulpmiddelen, nu alleen nog de thee, de gedichten zijn nu wel beter te volgen voor anderen
Oud 28-03-2005, 09:05
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
audio bully schreef op 28-03-2005 @ 00:42 :
wauw heeft iemand hier een topic gekopieerd of heb je gewoon even veel gaten in je geheugen als ik in mijn longen..

najah iig

hier heb ik al 2 keer antwooord op gegeven geloof ik

audio
Sorry? Dit is geen gekopieerd topic hoor, gewoon een up omdat hij wat was weggezakt.

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 09:55.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 09:55
Verwijderd
Meestal gewoon op de computer.. maar soms spoken er wel zinnen al de hele dag door mijn hoofd. En de titel doe ik meestal achteraf
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 11:10
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Sketch schreef op 27-03-2005 @ 23:22 :

Hoe zit het eigenlijk met het schrijfgerei? Is er een ultiem dichtgereedschap? Potlood (welke hardheid), ballpoint, vulpen, stift. En welke kleur? Gebruik je lintjes-, ruitjes-, of blanko papier? (ik weet het, het is een beetje onzinnig, maar ik ben echt serieus)
Ik gebruik gewoon een schrift en een zwarte bicpen want die zijn fijn En gewone lijntjes, blanco is irritant Op de computer kan ik niet schrijven, dat je het daarna moet overtikken neem ik voor lief
Oud 28-03-2005, 11:12
Diary of Dreams
Citaat:
Sketch schreef op 27-03-2005 @ 23:22 :
Nee, 13 wóórden, niet 13 zinnen.

'En toen, en toen, en toen' is heel fout.

Je weet best wat ik bedoelde ^^

Ik ga denk 'gewone' potloden kopen, zo'm massaproductie doosje bij de hema met 12 potloden erin. Zolang ze niet afbreken vind ik het best ^^. Ik wil ook een mooie pen waar ik alle afgemaakte gedichten achterin dat boekje ga schrijven (of een paar iig). Het liefst heb ik blanco papier of heele lichte lijntjes, ik ga het denk ik ook gebruiken voor schetsjes maar dan moet je geen lijntjes hebben he ^^.
Oud 28-03-2005, 11:17
Diary of Dreams
Citaat:
Vogelvrij schreef op 28-03-2005 @ 12:10 :
Ik gebruik gewoon een schrift en een zwarte bicpen want die zijn fijn En gewone lijntjes, blanco is irritant Op de computer kan ik niet schrijven, dat je het daarna moet overtikken neem ik voor lief
Waar koop je zo'n "bicpen" of whatever ?

@audio bully:

@Sketch: heb je je tekenmap eigenlijk al teruggevonden ? en wat voor potloden/pennen/whatever gebruikte je daarvoor ? Ow en wat voor soort papier ? en welk merk schetsboek ?
Oud 28-03-2005, 11:36
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 28-03-2005 @ 12:17 :
Waar koop je zo'n "bicpen" of whatever ?

@audio bully:

@Sketch: heb je je tekenmap eigenlijk al teruggevonden ? en wat voor potloden/pennen/whatever gebruikte je daarvoor ? Ow en wat voor soort papier ? en welk merk schetsboek ?
Ik heb m'n tekenmap weer terug ja hij lag tussen al m'n verf-, teken- en pastelspullen.
(geen idee hoe hij daar is gekomen, onlogische plek ook )

Om te schrijven gebruik ik meestal een hb potlood, waarvan ik de punt recht heb geslepen, zodat de dikte constant blijft. Ik denk dat ik binnenkort een b ga proberen, hb is eigenlijk nog te hard <--Die van V&D dan
Pennen gebruik ik alleen voor toetsen en zo, ik haat die dingen.
Oh, en m'n kneedgum is ook onmisbaar in het dichtproces.

Ik gebruik het liefst blanco papier. Op lijntjespapier zitten de regels veel te ver uit elkaar, en met te donkere lijntjes wordt m'n dichthandschrift onleesbaar.
Als ik klaar ben schrijf ik het over in een lijntjesschrift en op de pc.

Schetsboeken heb ik eigenlijk nooit gebruikt, altijd losse blaadjes of een schriftje.

Edit:
BIC pen

die koop je overal waar je pennen kan kopen

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 12:10.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 12:17
Verwijderd
Ik heb wel een klein notitieboekje waar ik normaal gesproken in teken, daar staan ook wel wat gedichten in. Dat is dan meestal met een hard potlood
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 13:07
CSN
CSN is offline
Ik ben mijn vulpen kwijt en kan wel huilen. Ik spaar ze en heb er dus nog wel wat, maar dit was mijn mooiste!
Oud 29-03-2005, 19:12
Diary of Dreams
Vandaag notitieboekje en lekkere pen gekocht bij de hema, was maar 2,50 ofzo . Heb toen voor de hema op een bankje gelijk al wat geschreven. Als je buiten zit, naar mensen kijkt, dingen hoort, enz. krijg je echt meer inspiratie .
Maar daarna kreeg ik een lekker band en moest ik eerst terug naar school om daar m'n fietst binnen te zitten (ik kon niet plakken want daarvoor heb ik speciale pomp voor nodig die thuis lag) en daarna weer naar het station, een uur mee bezig geweest . Toen moest ik nog een uur met de trein en de bus, maar toen kon ik wel lekker schrijven , elk voordeel heeft z'n nadeel... uuh andersom ^^.

Maare, ik adviseer iedereen om zo'n boekie/schriftje te kopen, is echt handig .

/\_/\
\0_0/
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten