Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2005, 09:51
tinaaa
tinaaa is offline
ik heb nu 2jaar een hele lieve vriend, maar sinds kort msn ik dagelijks met een jongen uit de buurt.
ik ken hem niet persoonlijk maar dus alleen via msn.
we spreken elke dag af op msn en chatte zo'n 2 uur met elkaar, sinds kort smsen we ook elke dag.
ik vind die jongen niet aantrekkelijk en voel ook niks voor hem (hij wel voor mij... voor zover dat kan via de cam en msn)
ik heb dus elke dag veel contact met hem maar, mijn vriend weet van niks, ik doe het in de tijden wanneer mijn vriend aan het werk is om zo geen problemen te krijgen.
omdat hij erg jaloers dus kan ik het hem ook niet zeggen.

dit voelt verkeerd maar toch ook weer niet, ik ga toch niet vreemd.. we zijn gewoon vrienden.

ik weet het niet meer
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2005, 09:56
Qimm
Qimm is offline
Als het verkeerd voelt is het dat ook [punt]
Oud 29-03-2005, 09:58
Sparkle.
Sparkle. is offline
Nee.
Geen lichamelijk contact.
Je voelt je niet tot hem aangetrokken.
Je kunt alleen goed met hem praten.

(Alleen die smsjes kunnen verkeerd vallen bij je vriend, en aangezien jij last hem van een schuldgevoel, zit er iets niet goed )
Oud 29-03-2005, 10:12
Qimm
Qimm is offline
Maar ze 'liegt' er over tegen haar vriend. IMO: fout
Oud 29-03-2005, 10:13
nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik zou er mee stoppen als ik me er niet goed bij voelde, en ik denk dat in een relatie eerlijk heid toch wel heel erg belangrijk is.. En dat je zelfs dit soort dingen met hem moet kunnen bespreken..
Oud 29-03-2005, 10:14
Smobbo
Smobbo is offline
stop ermee voor die andere jongen...
Oud 29-03-2005, 10:26
sgaapje
sgaapje is offline
Ik vind dat geen vreemdgaan. Maar aangezien je er wel een schuldgevoel bij hebt zou je het er wel eens met je vriend over kunnen hebben. Want je houdt dit gewoon verborgen, en eerlijkheid is het belangrijkst in een relatie.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 10:33
Gothic
Gothic is offline
Ten eerst: liegen tegen je vriend
Ten tweede: die andere jongens willens en wetens aan het lijntje houden terwijl je weet dat hij jou leuk vindt
Oud 29-03-2005, 10:42
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-03-2005 @ 11:33 :
Ten tweede: die andere jongens willens en wetens aan het lijntje houden terwijl je weet dat hij jou leuk vindt
Two big nono's inderdaad.
Oud 29-03-2005, 10:52
Luna
Luna is offline
Het is in mijn ogen geen vreemdgaan maar als het voor jou niet goed voelt, stop er dan mee.
Oud 29-03-2005, 10:52
Verwijderd
Het klinkt alsof je het doet voor de extra aandacht die je van hem krijgt. Hij vindt jou leuk en blijkbaar hou je hem dus inderdaad ook nog aan het lijntje. En je vertelt het niet aan je vriend, omdat je zonder al teveel problemen en gezeur toch van die aandacht wil genieten.

Naja.. het is eigenlijk al gezegd:
Het zegt iets over je relatie dat je dit voor je vriend verzwijgt. Blijkbaar kom je bij hem toch ook iets tekort.
En weet die jongen wel dat jij een vriend hebt?

Kijk, op zich is er natuurlijk niks mis mee als je een gewone vriend erbij hebt gekregen. Maar het gaat om de manier waarop: je hebt ineens heel veel contact met 'm, en je verzwijgt het voor je vriend.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 11:02
cerys
cerys is offline
het is eigenlijk ook wel lullig voor die jongen die jou wél leuk vindt (voor zover dat dus kan via msn/cam/sms)..
Oud 29-03-2005, 12:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Dit komt nog niet eens een béétje in de búúrt van vreemdgaan!

Oh ja, jongens, ze liegt er niet over, ze zegt er alleen niks over. Je hoeft tenslotte toch niet álles te melden aan je vriend? Toch zeker niet iedereen waarmee je chat? Zeker niet als ze niks met die jongen doet (sexcammen...). Niet zo overdrijven, he.

Laatst gewijzigd op 29-03-2005 om 12:02.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:02
Brasco
Brasco is offline
niet vreemdgaan... wel erg fout naar vooral de jonge die je aan het lijntje houd.. kappen..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:14
juno
juno is offline
Die jaloezie van je vriend lijkt me meer een probleem. Waarom durf je het niet te zeggen? Waarom mag jij van hem niet gewoon met andere mensen omgaan ? Die andere jongen is toch geen bedreiging? Of toch wel?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:17
ExVaal
ExVaal is offline
Citaat:
juno schreef op 29-03-2005 @ 13:14 :
Die jaloezie van je vriend lijkt me meer een probleem. Waarom durf je het niet te zeggen? Waarom mag jij van hem niet gewoon met andere mensen omgaan ? Die andere jongen is toch geen bedreiging? Of toch wel?
Dit kan haar vriend zo opvatten ja, en dat is problematisch, maar tekenend voor ik denk 90 % van de jongens
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 12:23
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Vaal schreef op 29-03-2005 @ 13:17 :
Dit kan haar vriend zo opvatten ja, en dat is problematisch, maar tekenend voor ik denk 90 % van de jongens
Mijn nichtje had gisteren hetzelfde probleem met haar vriendje... Dus blijkbaar.

Wat ik zo lees is dat je je er niet echt goed bij voelt, maar er toch graag mee door wilt gaan anders was het uberhaubt geen issue geweest. Misschien moet je jezelf dan toch misschien gaan afvragen of er niet wat meer achter zit? Zoals Alicia Silverstone eigenlijk ook al zei.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:14
Built to last
Built to last is offline
Technisch gezien is het misschien geen vreemdgaan, maar ik kan me toch voorstellen dat er meer dan genoeg jongens en meisjes zijn, die het niet al te leuk zouden vinden dat hun wederhelft soortegelijk contact onderhield met een andere persoon.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 13:21
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Qimm schreef op 29-03-2005 @ 10:56 :
Als het verkeerd voelt is het dat ook [punt]
Vind ik niet. Gewoon goed contact met iemand hebben is geen vreemdgaan, al is hij van het andere geslacht.
Wat ik wel fout vind is dat je het zo stiekem doet. Zo geef je hem reden om achterdochtig/jaloers te zijn. Als je gewoon eerlijk bent is er niks aan de hand.
Oud 29-03-2005, 13:26
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Built to last schreef op 29-03-2005 @ 14:14 :
Technisch gezien is het misschien geen vreemdgaan, maar ik kan me toch voorstellen dat er meer dan genoeg jongens en meisjes zijn, die het niet al te leuk zouden vinden dat hun wederhelft soortegelijk contact onderhield met een andere persoon.
Onzin. Als ik MSN/sms met vrienden van mij hoor ik mijn vriend ook niet klagen, net zo min als dat je mij hoort klagen als hij met vriendinnen smst/MSNt. Als je met iemand bevriend bent en die spreek je dagelijks op wat voor manier dan ook so what? Dat moet gewoon kunnen. Je hebt iemand waar je goed mee kunt praten, dan moet je dat ook vooral doen. Anders zou het net zoiets zijn dat je je vriend zou verbieden om met andere meisjes om te gaan of andersom. Is ook onzin.

Wat het probleem hier is, is de jaloezie die er speelt, je vriend is waarschijnlijk snel achterdochtig en als ie hoort dat jij het goed kan vinden met een gozer die je dagelijks spreekt, dan flipt ie waarschijnlijk als ik het zo hoor, als ie dat niet zou doen, dan zou je het hem durven vertellen. Dat is niet gezond, daar moet wat aan gebeuren. Jullie zijn nu 2 jaar samen, als er nu nog geen wederzijds vertrouwen in elkaar bestaat, dan hebben jullie heel kort door de bocht gezegd geen goede basis voor een relatie. Dus daar zou ik eens een keer een goed gesprek over gaan hebben met je vriend. Als hij zegt jou te vertrouwen, dan doet ie niet moeilijk over het feit dat je ook nog jongens buiten hem om dagelijks spreekt waar verder niets achter te zoeken is.
Oud 29-03-2005, 14:16
Fruitcake
Fruitcake is offline
Citaat:
Luna schreef op 29-03-2005 @ 11:52 :
Het is in mijn ogen geen vreemdgaan maar als het voor jou niet goed voelt, stop er dan mee.
Oud 29-03-2005, 14:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Built to last schreef op 29-03-2005 @ 14:14 :
Ze chatten alleen maar! Niet eens op een romantische/seksuele manier ofzo... Tenminste, daar heeft de ts het niet over gehad.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:31
lso
lso is offline
Het is in principe niet verkeerd... maar ik vind wel dat je het moet vertellen anders heeft t iets van 'het is verkeerd'...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:33
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
cerys schreef op 29-03-2005 @ 12:02 :
het is eigenlijk ook wel lullig voor die jongen die jou wél leuk vindt (voor zover dat dus kan via msn/cam/sms)..
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:52
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-03-2005 @ 11:33 :
Oud 29-03-2005, 15:55
Verwijderd
Ik denk dat de ts het gevoel van dit is verkeerd heeft doordat haar vriendje nogal jaloers is. Als jij namelijk dit wel zou mogen of, laat ik het beter formuleren, zou kunnen bespreken met je vriend zonder dat hij jaloers begint te doen, zou je niet een dit is verkeerd gevoel hebben. Tenzij je meer voor die jongen voelt, dan is dat het waarom je een dit is verkeerd gevoel hebt.

Ik zie sowieso niet waarom dit fout is. Vertel wel even aan die jongen dat jij hem niet leuk vindt en een vriend hebt. Praat hij dan nog steeds met je, dan is dat zijn keus.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 15:56
Verwijderd
Nee, het is per definitie geen vreemdgaan. Geen discussie over mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 16:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-03-2005 @ 15:49 :
Ze chatten alleen maar! Niet eens op een romantische/seksuele manier ofzo... Tenminste, daar heeft de ts het niet over gehad.
Ik vind het raar dat jij dit zo normaal vind... Hoe voelde jij je toen jij verliefd was op je beste vriendin, of die andere, terwijl ze zo lief en aardig tegen je deden, terwijl ze verliefd waren op een ander? Zover ik me kan herinneren vond je dat niet bepaald fijn voelen... Hetzelfde doet dit meisje met die andere jongen, ze houdt hem aan eht lijntje voor wat extra aandacht.
Oud 29-03-2005, 16:30
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
in een relatie hoor je vertrouwen hebben en aan jou te merken heb je dat niet erg
Oud 29-03-2005, 16:31
WolterB
WolterB is offline
1: Vertel het tegen je vriend
2: zeg die andere jongen dat je niets meer voor m voelt dan een fijn iemand om mee te praten
Oud 29-03-2005, 16:55
blurred
blurred is offline
Bij dit soort dingen moet jij jezelf afvragen hoe jij het zou vinden als het andersom was.

Hoe zou jij het vinden als je vriend veel contact had via MSN en SMS met een meisje uit zijn buurt. Hij vind haar niet zo leuk maar zij hem wel. Hij vertelt dit bewust niet aan jou.

Als jij dit fout zou vinden van hem, dan is wat jij doet ook fout.
Oud 29-03-2005, 17:02
Shitonya
Shitonya is offline
Het is geen vreemdgaan. Al helemaal niet omdat je hem nog nooit in het echt hebt gezien/iets mee hebt gedaan wat onder de termen "vreemdgaan" valt
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 17:18
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
blurred schreef op 29-03-2005 @ 17:55 :
Bij dit soort dingen moet jij jezelf afvragen hoe jij het zou vinden als het andersom was.

Hoe zou jij het vinden als je vriend veel contact had via MSN en SMS met een meisje uit zijn buurt. Hij vind haar niet zo leuk maar zij hem wel. Hij vertelt dit bewust niet aan jou.

Als jij dit fout zou vinden van hem, dan is wat jij doet ook fout.
Of dat jij door 1 of andere aandachtsgeil figuur aan het lijntje wordt gehouden?
Oud 29-03-2005, 17:19
Lorelei
Lorelei is offline
Het is geen vreemdgaan.
Het is niet aardig om iemand aan het lijntje te houden.
Het is niet eerlijk tegenover jouw vriend. Maar als jouw vriend flipt als je met een andere jongen chat, kan ik me heel goed voorstellen dat je het voor je houdt. Als je het vervelend vindt om het voor je te houden, moet je het zeggen.
Oud 29-03-2005, 19:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-03-2005 @ 17:25 :
Ik vind het raar dat jij dit zo normaal vind... Hoe voelde jij je toen jij verliefd was op je beste vriendin, of die andere, terwijl ze zo lief en aardig tegen je deden, terwijl ze verliefd waren op een ander? Zover ik me kan herinneren vond je dat niet bepaald fijn voelen... Hetzelfde doet dit meisje met die andere jongen, ze houdt hem aan eht lijntje voor wat extra aandacht.
Wie zegt dat ze die jongen waarmee ze chat het gevoel geeft dat ze meer van hem wil? Misschien heeft ze wel heel duidelijk gezegd dat ze al een vriend heeft. Anyway, daar heb ik niks over gelezen in de openingspost. Kun je niet gewoon chatten/mailen met een jongen zonder dat je daar meer van wil?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:50
Verwijderd
Het is geen vreemdgaan, maar wel oneerlijk tegenover je vriend. Wat ik me afvraag is waarom je je het je vriend niet gewoon eerlijk vertelt.

En daarnaast, waarom chat je zoveel met die jongen. Ik neem aan dat jij het ook prettig vindt, anders zou je niet zo lang met hem chatten iedere dag. Ben je een beetje uitgekeken op je vriend? Of vind je die extra aandacht prettig? Ik zou dat eens goed nagaan bij jezelf!

Hoe oud ben je eigenlijk?!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Mensen, wat een draaaaaaaaaaaaaama over chatten.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 08:31
Verwijderd
Citaat:
tinaaa schreef op 29-03-2005 @ 10:51 :
ik heb nu 2jaar een hele lieve vriend, maar sinds kort msn ik dagelijks met een jongen uit de buurt.
ik ken hem niet persoonlijk maar dus alleen via msn.
we spreken elke dag af op msn en chatte zo'n 2 uur met elkaar, sinds kort smsen we ook elke dag.
ik vind die jongen niet aantrekkelijk en voel ook niks voor hem (hij wel voor mij... voor zover dat kan via de cam en msn)
ik heb dus elke dag veel contact met hem maar, mijn vriend weet van niks, ik doe het in de tijden wanneer mijn vriend aan het werk is om zo geen problemen te krijgen.
omdat hij erg jaloers dus kan ik het hem ook niet zeggen.

dit voelt verkeerd maar toch ook weer niet, ik ga toch niet vreemd.. we zijn gewoon vrienden.

ik weet het niet meer
Zolang jij je gevoelens maar niet op MSN hebt, want dat is nogal zielig. Maar verder kunnen jullie 2 goeie vrienden zijn etc etc. En zolang jij niks voor die MSN gast voelt is het toch prima ???
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 08:54
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-03-2005 @ 21:51 :
Mensen, wat een draaaaaaaaaaaaaama over chatten.
TS heeft er problemen mee, en dat zegt meer dan de 40 meningen in dit topic of het wel of geen probleem is.

Feit is dat als zij zich er niet lekker bij voelt ze er beter mee kan stoppen of het haar vriend kan vertellen.

De vraag of het vreemdgaan is is natuurlijk absurd, dat is het natuurlijk niet, maar daar gaat het hier ook niet echt om.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 10:15
tinaaa
tinaaa is offline
Onzin. Als ik MSN/sms met vrienden van mij hoor ik mijn vriend ook niet klagen, net zo min als dat je mij hoort klagen als hij met vriendinnen smst/MSNt. Als je met iemand bevriend bent en die spreek je dagelijks op wat voor manier dan ook so what? Dat moet gewoon kunnen. Je hebt iemand waar je goed mee kunt praten, dan moet je dat ook vooral doen. Anders zou het net zoiets zijn dat je je vriend zou verbieden om met andere meisjes om te gaan of andersom. Is ook onzin.

Dit dus, wat AngelLena zei... geld bij mij ook niet..

ik mag niet msnen of met andere jongens omgaan.. hij is te jaloers gewoon... en daarom vertel ik dit ook niet..

en by the way.. die jongen weet dat ik een vriend heb
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 10:33
Lorelei
Lorelei is offline
Wat doe jij bij een jongen die het niet aankan/goedvindt als je met anderen omgaat.
Oud 30-03-2005, 10:50
tinaaa
tinaaa is offline
liefde maakt blind misschien??
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 10:54
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
tinaaa schreef op 30-03-2005 @ 11:50 :
liefde maakt blind misschien??
geen liefde zonder vertrouwen,
ik ben zelf ook schuldig geweest aan dat jaloerse gedoe, maar bij mij bleek het terecht
Oud 30-03-2005, 11:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 29-03-2005 @ 20:45 :
Wie zegt dat ze die jongen waarmee ze chat het gevoel geeft dat ze meer van hem wil? Misschien heeft ze wel heel duidelijk gezegd dat ze al een vriend heeft. Anyway, daar heb ik niks over gelezen in de openingspost. Kun je niet gewoon chatten/mailen met een jongen zonder dat je daar meer van wil?
Ze zegt: Ik voel niet voor hem, maar hij wel voor mij.
Oud 30-03-2005, 11:09
edinora
edinora is offline
vreemdgaan, nee.
ga je vreemd als je met een goede vriendin dagelijks contact hebt dan?

ik zou het alleen niet echt fijn vinden als ik zou moeten liegen tegen mijn vriend over met wie ik zoal contact heb. Het feit dat je dat moet doen betekent dat er toch iets fout zit. ofwel in je relatie (als in, vertrouwen in elkaar), ofwel in de reden waarom je contact met die jongen hebt.
Oud 30-03-2005, 11:25
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Technisch gesproken zijn dit soort dingen geen vreemdgaan, maar je doet je ook niet voor de vriendschappelijkheid. Die jongen vindt jou leuk en jij geniet van die aandacht, m.a.w. niet puur vriendschappelijk ondanks het feit dat je niets doet. Het gaat om de gedachte erachter.. (liefde, aandacht)

Bovendien is het inderdaad erg verkeerd van je dat je die jongen aan het lijntje houdt. Alle relaties en dus ook vriendschappen zouden op gelijkheid gebaseerd moeten zijn. Als jij alleen maar aandacht zoekt en hij is verliefd op jou is er dus geen sprake van gelijkheid..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 11:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-03-2005 @ 12:05 :
Ze zegt: Ik voel niet voor hem, maar hij wel voor mij.
Ja, duh, zover was ik ook al. Maar ze zegt nergens: ik geef hem het gevoel dat ik meer van hem wil.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 11:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
grl schreef op 30-03-2005 @ 11:33 :
Wat doe jij bij een jongen die het niet aankan/goedvindt als je met anderen omgaat.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 12:26
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-03-2005 @ 12:56 :
Ja, duh, zover was ik ook al. Maar ze zegt nergens: ik geef hem het gevoel dat ik meer van hem wil.
Nee dat zou er nog eens bij moeten komen
Oud 30-03-2005, 12:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-03-2005 @ 13:26 :
Nee dat zou er nog eens bij moeten komen
Maar als dat toch niet zo is, is er toch ook niks aan de hand? Mag een meisje dan geen contact hebben met een jongen als die haar toevallig leuk vindt? Dan had ik heel vaak heel lang geen contact meer gehad met vriendinnen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten