Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik voel me veilig en vertrouwd bij mijn vriendje dus ben niet bang ofzo ik kan wel praten over de scheiding van mijn ouders maar wat voor problemen zou dat op kunnen leveren dan tussen ons 2?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik ga voor hem ![]()
|
Mijn ouders zijn ook gescheiden en wat ik vooral merkte in relaties met anderen is dat ik veel minder gemakkelijk mensen vertrouw. Ik ben altijd bang dat iedereen ineens weer bij me weg kan gaan en daar had ik het met mijn vriend in het begin wel heel moeilijk mee om te accepteren dat hij echt van plan is om me niet zomaar in de steek te laten.
||
Citaat:
![]() mijn vriendje nam dat gevoel van onzekerheid al bij me weg de 1e keer dat ik hem zag.. maar ik herken je gevoel wel bij vorige vriendjes had ik dat ook.. hoe ga jij er mee om? en wat raad je mij aan? gewoon goed praten en dan moet t goedkomen?
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Heeft je vriend aanleiding om hier bang voor te zijn dan? Ik vind het namelijk een beetje raar dat iemand hier na 2.5 week al bang voor zal zijn! Of is dat duidelijk in je gedrag te merken?
Verder vind ik die dingen die Daantje_0705 zegt niet echt heel erg vreemd; ik kan ook last hebben van dat ik het erg vind als mijn vriend ineens snel weer van msn af is. Dus of dat echt iets typerends is voor mensen met gescheiden ouders?! Mijn ouders zijn dus niet gescheiden, maar mijn vader is wel overleden... Ik zou het er met je vriend eens goed over hebben, dat hij zich daar (nog) geen zorgen om moet maken! En anders met hem bespreken waar hij precies bang voor is enzo! |
![]() |
|
Mijn ouders zijn ook uit elkaar gegaan 4 jaar geleden en ik kreeg na een halfjaar een vriend waarbij ik vanaf het begin kon uithuilen en mee praten e.d. en dat heeft me wel geholpen. We hebben zo'n 2,5 jaar iets gehad dus ik denk dat jij niet echt bang hoeft te zijn dat de scheiding jullie relatie gaat beinvloeden als je maar goed met hem blijft praten...
||
Citaat:
alles vertellen krijg ik er niet uit.. het is teveel en ik klap dan best wel dicht.. maar het is inderdaad belangrijk dat hij wat weet.. en hij gaat er nu goed mee om en staat voor me klaar etc zegt hij ook ![]()
||
Citaat:
ben altijd vrolijk en druk.. maar hij is onzeker vanwege vorige relaties dan zal de aanleiding zijn.. hij zei dat hij bang was dat ik met problemen zat dat ik daardoor met hem ook problemen door kreeg omdat ik er niet goed mee overweg kan.. (ik moet terug naar maatschappelijk werk door de thuissituatie) op advies van hem, school en nog meer dingen.. speelt veel maar komt goed..
||
Citaat:
![]()
|
Het is idd iets wat altijd wel mee blijft spelen in je eigen relaties geloof ik.
Ik ben er ook af en toe wel bang voor dat, mocht ik een relatie krijgen, dat verkerd kan gaan omdat ik ook voorbeelden heb gezien dus hoe het mis kon gaan. Dat is iets waar je goed over moet praten met hem. Ik zou alleen eerder denken dat hij niet degene is die daar beng voor moet zijn, of jij moet het heel erg naar voren laten komen in jullie gesprekken.
|
Het kan wel van invloed zijn op je relatie, maar dat hangt helemaal af van jouw beleving van de situatie.
De levensfase waar jij in zat ten tijden van de scheiding kan van invloed zijn op jouw beleving, en ook de nasleep van de scheiding en de mate waarin deze al dan niet soepel verliep. Daarnaast hangt het er helemaal vanaf hoe jij er nu tegenover staat en - belangrijker - in hoeverre jij je erdoor laat beïnvloeden. Ook de mate waarin jij de scheiding hebt verwerkt kan van invloed zijn. Om een voorbeeld te geven; als de scheiding van ouders heel moeizaam verloopt, de ouders ook na de scheiding in conflict blijven over bepaalde zaken en het kind (mede daardoor) het vertrouwen in een van zijn (of beide) ouders verliest, kan het bijvoorbeeld gebeuren dat hij/zij moeite heeft met het vertrouwen van mensen. Bijvoorbeeld meisjes die moeite hebben jongens te vertrouwen, uit angst dat zij hen net zo teleur zullen stellen als hun vader destijds gedaan heeft.
|
het gevoel dat liefde niet per definitie oneindig is en het idee dat alles in 1klap over en uit kan zijn.
mn ouders zijn 2 x gescheiden *trauma*
|
bedankt voor alle reacties.
Ik heb gisteren gepraat en waar hij echt bang voor was was dit: het is net uit tussen zijn beste vriend en vriendin na 9 maanden.. zijn vriend zat zo erg in de put.. dat hij bang was mij nu te verliezen.. mede daardoor en thuissituatie maar hij is nu minder bang ![]()
||
Citaat:
Daarbij komt dat het sowieso invloed zal hebben, ook als jij er goed mee om kan gaan. Dus wat dat betreft heeft hij gelijk. Tja, het is 2,5 week aan... ik zou zeggen: ontspan en je merkt wel wat er gebeurt.
||
Citaat:
ik heb het moeilijk met de scheiding maar niet in combinatie met praten of met me vriendje.. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
ik sla mijn vriend, help banaan_is_lekke | 20 | 20-07-2015 14:43 | |
Psychologie |
Thuissituatie is ondraaglijk! Het sloopt mij enorm. Ronaldox | 15 | 04-12-2008 23:50 | |
Algemene schoolzaken |
Enquête Gebruik van tabak en alcohol onder jongeren Foxy_oud | 72 | 09-07-2004 17:08 | |
Psychologie |
Hoe voelt depressiviteit? lovetear | 48 | 11-08-2003 14:24 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
EO-jongerendag zus | 110 | 01-07-2003 11:01 | |
De Kantine |
Moeten ouders meer verantwoordelijkheid nemen voor de opvoeding hun kinderen? OnderzoekNL | 9 | 01-10-2002 20:24 |