Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2005, 21:07
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Dit gaat even over de liefde in verband met de thuissituatie.

Mijn ouders zijn gescheiden maar ik heb het er erg moeilijk mee, en nou is mijn vriendje (nu 2.5 week aan) bang dat die problemen invloed gaan hebben op ons 2..

Wat kan ik hier aan doen?
Ik weet zelf dat ze er geen invloed op hebben, omdat ik er wel mee om kan gaan..
Oud 27-03-2005, 21:08
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Wow! Nou, ik hoor van mensen dat ze door de scheiding van hun ouders idd wel moeite hebben met relaties. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor jullie te gelden.

Veel sterkte ermee. En laat ons weten hoe het gaat!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:09
etoile
etoile is offline
Hey Ing

ook even een berichtje van mij.

tlijkt me een hele lastige situatie waarin je zit.

Maar kop op meid het komt allemaal goed

groetjes,
Ellen
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:10
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 27-03-2005 @ 22:07 :

Mijn ouders zijn gescheiden maar ik heb het er erg moeilijk mee, en nou is mijn vriendje (nu 2.5 week aan) bang dat die problemen invloed gaan hebben op ons 2.. (dat wij hierdoor ook problemen gaan krijgen samen..)
*morgen gaan we trouwens wel ff praten hierover*

Ik weet zelf dat ze er geen invloed op hebben, omdat ik er wel mee om kan gaan..
Oud 27-03-2005, 21:10
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 27-03-2005 @ 22:08 :
Wow! Nou, ik hoor van mensen dat ze door de scheiding van hun ouders idd wel moeite hebben met relaties. Maar dat hoeft natuurlijk niet voor jullie te gelden.

Veel sterkte ermee. En laat ons weten hoe het gaat!
is goed doe ik maar wat het is
ik voel me veilig en vertrouwd bij mijn vriendje
dus ben niet bang ofzo
ik kan wel praten over de scheiding van mijn ouders
maar wat voor problemen zou dat op kunnen leveren dan tussen ons 2?
Oud 27-03-2005, 21:11
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
etoile schreef op 27-03-2005 @ 22:09 :
Hey Ing

ook even een berichtje van mij.

tlijkt me een hele lastige situatie waarin je zit.

Maar kop op meid het komt allemaal goed

groetjes,
Ellen
bedankt meid het komt wel goed ja.. morgen ff praten..
Oud 27-03-2005, 21:20
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
ik kan wel praten over de scheiding van mijn ouders
maar wat voor problemen zou dat op kunnen leveren dan tussen ons 2?
Inge.... ik heb het niet uit eigen ervaring. Gelukkig. Ik hoor wel van mensen dat ze zich moeilijker kunnen geven aan de ander. Volledig open zijn.

En toch ook het idee van: liefde is toch niet voor altijd!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 21:22
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 27-03-2005 @ 22:20 :
Inge.... ik heb het niet uit eigen ervaring. Gelukkig. Ik hoor wel van mensen dat ze zich moeilijker kunnen geven aan de ander. Volledig open zijn.

En toch ook het idee van: liefde is toch niet voor altijd!

Ik ga voor hem en ben open tegen hem dus dat is het probleem niet. Hij weet al heel veel over me
Oud 27-03-2005, 21:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn ouders zijn ook gescheiden en wat ik vooral merkte in relaties met anderen is dat ik veel minder gemakkelijk mensen vertrouw. Ik ben altijd bang dat iedereen ineens weer bij me weg kan gaan en daar had ik het met mijn vriend in het begin wel heel moeilijk mee om te accepteren dat hij echt van plan is om me niet zomaar in de steek te laten.
Oud 27-03-2005, 21:34
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-03-2005 @ 22:29 :
Mijn ouders zijn ook gescheiden en wat ik vooral merkte in relaties met anderen is dat ik veel minder gemakkelijk mensen vertrouw. Ik ben altijd bang dat iedereen ineens weer bij me weg kan gaan en daar had ik het met mijn vriend in het begin wel heel moeilijk mee om te accepteren dat hij echt van plan is om me niet zomaar in de steek te laten.
dat herken ik dan wel weer, maar ehm daar hoefik niet bang voor te zijn
mijn vriendje nam dat gevoel van onzekerheid al bij me weg de 1e keer dat ik hem zag..
maar ik herken je gevoel wel bij vorige vriendjes had ik dat ook..
hoe ga jij er mee om?
en wat raad je mij aan?
gewoon goed praten en dan moet t goedkomen?
Oud 27-03-2005, 21:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 27-03-2005 @ 22:34 :
dat herken ik dan wel weer, maar ehm daar hoefik niet bang voor te zijn
mijn vriendje nam dat gevoel van onzekerheid al bij me weg de 1e keer dat ik hem zag..
maar ik herken je gevoel wel bij vorige vriendjes had ik dat ook..
hoe ga jij er mee om?
en wat raad je mij aan?
gewoon goed praten en dan moet t goedkomen?
Hoe ga ik ermee om? Ik heb nog altijd het idee dat ik hem heel makkelijk kwijtraak. Ik kan heel erg van slag raken als hij sneller weg gaat van msn dan normaal ofzo, me net en virtueel kusje minder geeft ofzo. Ik denk dat ik door er veel met hem over te praten wel meer het gevoel heb gekregen dat hij echt niet zomaar bij me weggaat. Praten is iig heel belangrijk. Ik stuurde hem als ie dan offline was vaak een smsje of er wat was of ik vroeg het later en dan bleek heel vaak dat ie gewoon druk was ofzo en hij voelt het nu ook wel aan en dan stuurt ie een smsje van wees niet bang er is helemaal niets en dan ben ik wel gerustgesteld. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je vriend weet dat dit bij je speelt zodat hij daar rekening mee kan houden met reageren enzo en ook snapt waarom je soms ergens anders op reageert dan een doorsnee persoon.
Oud 28-03-2005, 10:37
Verwijderd
Heeft je vriend aanleiding om hier bang voor te zijn dan? Ik vind het namelijk een beetje raar dat iemand hier na 2.5 week al bang voor zal zijn! Of is dat duidelijk in je gedrag te merken?

Verder vind ik die dingen die Daantje_0705 zegt niet echt heel erg vreemd; ik kan ook last hebben van dat ik het erg vind als mijn vriend ineens snel weer van msn af is. Dus of dat echt iets typerends is voor mensen met gescheiden ouders?! Mijn ouders zijn dus niet gescheiden, maar mijn vader is wel overleden...
Ik zou het er met je vriend eens goed over hebben, dat hij zich daar (nog) geen zorgen om moet maken! En anders met hem bespreken waar hij precies bang voor is enzo!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 10:55
KiMZz
KiMZz is offline
Mijn ouders zijn ook uit elkaar gegaan 4 jaar geleden en ik kreeg na een halfjaar een vriend waarbij ik vanaf het begin kon uithuilen en mee praten e.d. en dat heeft me wel geholpen. We hebben zo'n 2,5 jaar iets gehad dus ik denk dat jij niet echt bang hoeft te zijn dat de scheiding jullie relatie gaat beinvloeden als je maar goed met hem blijft praten...
Oud 28-03-2005, 10:59
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-03-2005 @ 22:38 :
Hoe ga ik ermee om? Ik heb nog altijd het idee dat ik hem heel makkelijk kwijtraak. Ik kan heel erg van slag raken als hij sneller weg gaat van msn dan normaal ofzo, me net en virtueel kusje minder geeft ofzo. Ik denk dat ik door er veel met hem over te praten wel meer het gevoel heb gekregen dat hij echt niet zomaar bij me weggaat. Praten is iig heel belangrijk. Ik stuurde hem als ie dan offline was vaak een smsje of er wat was of ik vroeg het later en dan bleek heel vaak dat ie gewoon druk was ofzo en hij voelt het nu ook wel aan en dan stuurt ie een smsje van wees niet bang er is helemaal niets en dan ben ik wel gerustgesteld. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je vriend weet dat dit bij je speelt zodat hij daar rekening mee kan houden met reageren enzo en ook snapt waarom je soms ergens anders op reageert dan een doorsnee persoon.
ik heb de thuissituatie pas een keer uitgeschreven van vroeger tot nu, zal ik die aan hebben laten lezen? het is veel maar misschien wel een optie?
alles vertellen krijg ik er niet uit..
het is teveel en ik klap dan best wel dicht..

maar het is inderdaad belangrijk dat hij wat weet.. en hij gaat er nu goed mee om en staat voor me klaar etc zegt hij ook
Oud 28-03-2005, 11:00
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 28-03-2005 @ 11:37 :
Heeft je vriend aanleiding om hier bang voor te zijn dan? Ik vind het namelijk een beetje raar dat iemand hier na 2.5 week al bang voor zal zijn! Of is dat duidelijk in je gedrag te merken?

Verder vind ik die dingen die Daantje_0705 zegt niet echt heel erg vreemd; ik kan ook last hebben van dat ik het erg vind als mijn vriend ineens snel weer van msn af is. Dus of dat echt iets typerends is voor mensen met gescheiden ouders?! Mijn ouders zijn dus niet gescheiden, maar mijn vader is wel overleden...
Ik zou het er met je vriend eens goed over hebben, dat hij zich daar (nog) geen zorgen om moet maken! En anders met hem bespreken waar hij precies bang voor is enzo!
in mijn gedrag merk je niets
ben altijd vrolijk en druk..
maar hij is onzeker vanwege vorige relaties
dan zal de aanleiding zijn..

hij zei dat hij bang was dat ik met problemen zat
dat ik daardoor met hem ook problemen door kreeg
omdat ik er niet goed mee overweg kan.. (ik moet terug naar maatschappelijk werk door de thuissituatie) op advies van hem, school en nog meer dingen.. speelt veel maar komt goed..
Oud 28-03-2005, 11:00
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
kimmetjeluvsya schreef op 28-03-2005 @ 11:55 :
Mijn ouders zijn ook uit elkaar gegaan 4 jaar geleden en ik kreeg na een halfjaar een vriend waarbij ik vanaf het begin kon uithuilen en mee praten e.d. en dat heeft me wel geholpen. We hebben zo'n 2,5 jaar iets gehad dus ik denk dat jij niet echt bang hoeft te zijn dat de scheiding jullie relatie gaat beinvloeden als je maar goed met hem blijft praten...
bedankt voor je geruststelling ik pm je even oke?
Oud 28-03-2005, 17:31
WolterB
WolterB is offline
Het is idd iets wat altijd wel mee blijft spelen in je eigen relaties geloof ik.
Ik ben er ook af en toe wel bang voor dat, mocht ik een relatie krijgen, dat verkerd kan gaan omdat ik ook voorbeelden heb gezien dus hoe het mis kon gaan.

Dat is iets waar je goed over moet praten met hem. Ik zou alleen eerder denken dat hij niet degene is die daar beng voor moet zijn, of jij moet het heel erg naar voren laten komen in jullie gesprekken.
Oud 28-03-2005, 22:50
Bo
Bo is offline
Het kan wel van invloed zijn op je relatie, maar dat hangt helemaal af van jouw beleving van de situatie.

De levensfase waar jij in zat ten tijden van de scheiding kan van invloed zijn op jouw beleving, en ook de nasleep van de scheiding en de mate waarin deze al dan niet soepel verliep.

Daarnaast hangt het er helemaal vanaf hoe jij er nu tegenover staat en - belangrijker - in hoeverre jij je erdoor laat beïnvloeden. Ook de mate waarin jij de scheiding hebt verwerkt kan van invloed zijn.

Om een voorbeeld te geven; als de scheiding van ouders heel moeizaam verloopt, de ouders ook na de scheiding in conflict blijven over bepaalde zaken en het kind (mede daardoor) het vertrouwen in een van zijn (of beide) ouders verliest, kan het bijvoorbeeld gebeuren dat hij/zij moeite heeft met het vertrouwen van mensen. Bijvoorbeeld meisjes die moeite hebben jongens te vertrouwen, uit angst dat zij hen net zo teleur zullen stellen als hun vader destijds gedaan heeft.
Oud 29-03-2005, 00:15
Tiño
Tiño is offline
het gevoel dat liefde niet per definitie oneindig is en het idee dat alles in 1klap over en uit kan zijn.

mn ouders zijn 2 x gescheiden *trauma*
Oud 29-03-2005, 15:14
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
bedankt voor alle reacties.
Ik heb gisteren gepraat en waar hij echt bang voor was was dit:

het is net uit tussen zijn beste vriend en vriendin na 9 maanden..
zijn vriend zat zo erg in de put..
dat hij bang was mij nu te verliezen..

mede daardoor en thuissituatie
maar hij is nu minder bang
Oud 29-03-2005, 15:57
Gammaray
Gammaray is offline
Gewoon veel er over praten en dan wordt het vanzelf makelijker.
Mijn ouders zijn namelijk ook gescheiden.
Oud 29-03-2005, 17:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 27-03-2005 @ 22:07 :

Mijn ouders zijn gescheiden maar ik heb het er erg moeilijk mee, en nou is mijn vriendje (nu 2.5 week aan) bang dat die problemen invloed gaan hebben op ons 2..

Je zegt dat je het er moeilijk mee hebt en dat je er wel mee om kan gaan en het geen invloed zal hebben.. ik vind dat je jezelf daar ontzettend tegenspreekt.

Daarbij komt dat het sowieso invloed zal hebben, ook als jij er goed mee om kan gaan. Dus wat dat betreft heeft hij gelijk. Tja, het is 2,5 week aan... ik zou zeggen: ontspan en je merkt wel wat er gebeurt.
Oud 29-03-2005, 17:44
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
grl schreef op 29-03-2005 @ 18:03 :
Je zegt dat je het er moeilijk mee hebt en dat je er wel mee om kan gaan en het geen invloed zal hebben.. ik vind dat je jezelf daar ontzettend tegenspreekt.

Daarbij komt dat het sowieso invloed zal hebben, ook als jij er goed mee om kan gaan. Dus wat dat betreft heeft hij gelijk. Tja, het is 2,5 week aan... ik zou zeggen: ontspan en je merkt wel wat er gebeurt.
het verschilt per moment..

ik heb het moeilijk met de scheiding
maar niet in combinatie met praten of met me vriendje..

Reageren

Regels voor berichten