Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik hou zielsveel van mn vriend. Ik heb het heel mn leven alleen moeten doen, dus ik kan echt wel zonder hem, maar ik wil hem niet kwijt want ik hou teveel van hem. En ik weet dat ik fout zit, daarom vraag ik ook om hulp/tips. Mijn vriend is ook wel zelfstandig genoeg om het zelf uit te maken als ik hem echt mishandel en hij ongelukkig van mij wordt. Ik heb hem gevraagd waarom hij het zelf niet heeft uitgemaakt, maar hij houd van me en wilt me de kans geven mezelf te verbeteren en minder agressief overkomen bij hem. |
![]() |
|
Ikzelf word er natuurlijk ook niet blij van dat ik elke keer weer jankend thuis kom omdat ik me niet in kan houden en we gelijk ruzie krijgen. Ik moet gewoon iets vinden waar ik mijn agressie in kwijt kan, zodat dat niet meer bij hem hoeft. Ik denk dat het deels komt door mijn vroegere thuissituatie. Mijn vader raakte zijn agressie bij mij kwijt door me te slaan, en ik denk dat ik zijn gedrag heb overgenomen. Maar ik snap dat dit niet de juiste oplossing is en ik wil er gewoon iets aan kunnen doen maar ik weet niet goed hoe en wat. Therapie helpt niet want ik heb dit al geprobeerd en idk het is gewoon niet weggelegd voor mij.
Ik vind het ook wel naar dat mensen nare vooroordelen over me hebben. Nogmaals ik weet dat ik fout zit, maar ik wil er iets aan doen. Als ik echt zo'n psycho was die niets anders doet dan mijn vriend mishandelen dan had hij het echt wel uitgemaakt. We hebben ook zeker onze goede momenten samen maar soms kan ik het verpesten door boos te worden en uit te barsten, demeeste uitbarstingen blijven gewoon bij schreeuwen, |
![]() |
|
Ik ken iemand die ook zijn hele leven is geslagen door ouders en partners, maar die zou nooit iemand kwaad doen, dus dat is echt een excuus van lik m'n reet. Je hebt je leven zelf in de hand. Als jij een zwarte vlek voor je ogen krijgt en jezelf niet onder controle kan houden, moet je gewoon in therapie.
Niemand zegt dat jij niets anders doet dan hem slaan, maar ik krijg niet de indruk dat jullie een ontzettend goede, leuke en gezonde relatie hebben. Al zou je hem niet slaan, zou ik je nog het advies geven uit elkaar te gaan.
|
weetje niet iedereen is hetzelfde, omdat jij iemand kent die ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt en er op een bepaald manier me omgaat betekend niet dat dat voor iedereen zo geldt.
En ik vind uitmaken zo'n makkelijk oplossing, Zovan oh het werkt niet laten we het niet eens proberen op te lossen en het gewoon eindigen. Ik weet waar mijn probleem ligt maar weet niet zo goed wat ik eraan kan doen. Ik ben zoals ik eerder vermeld gewoon hartstikke jaloers en denk dat daar voornamelijk boos om word. Wat ik moet doen is toch met hem gaan praten of hij het nou wilt of niet en samen een oplossing bedenken. Ik wil hieraan werken maar weer dus gewoon niet zo goed hoe |
![]() |
||
Citaat:
Als je 400 kilo bent heb je een ongezonde relatie met eten. Als je woedend wordt van jaloezie en dan je partner slaat heb je een ongezonde relatie met intimiteit. In beide gevallen is het vaak zo dat er diepe psychologische oorzaken achter zitten. De gapende leegte in je ziel valt niet op te vullen met liefde of puddingbroodjes. En hoewel 't in zeer zeldzame gevallen wel bestaat, hoor, een liefdevolle partner die doubleert voor psycholoog waardoor je samen al jouw issues kunt fixen, en je 300 kilo afvalt en/of leert omgaan met je hechtingsstoornis, is 't niet voor niks dat er gezegd wordt dat 't niet de bedoeling is van relaties dat je ze gebruikt om jezelf of de ander te repareren. Dat vereist namelijk een serieus machtsverschil. Bovendien zijn er verstrengelde belangen, ontbreekt objectiviteit, heeft je partner geen vereiste training gehad in 't behandelen van psychologische problemen, etc. Het gaat heel vaak spectaculair fout. In jouw relatie is het al aan 't misgaan. Dat je vriend onverschillig is tegenover dat jij 'm slaat is nu fijn voor jou, net zoals 't fijn is als de partner van de 400-kilo-wegende persoon vijf pizza's voor hem/haar bestelt, maar het impliceert weinig goeds. 'Ga naar de diëtist' is een flauw advies, net als 'ga naar de psycholoog'. Maar binnen de parameters die jij stelt is er geen juist antwoord. Als ik 400 kilo weeg en ik vraag op een forum of er geen brownies bestaan waar je van gaat afvallen, want ik wil namelijk zo graag mijn overgewicht oplossen, ga ik ook geen bevredigend antwoord krijgen. Mensen hebben geen motivatie om mee te werken aan je zelfbedrog. Doe jezelf en je vriend een plezier en ga op zoek naar een therapeut die wél voor jou werkt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Help, ik doe rare dingen als ik slaap.. THATGIRLL | 7 | 20-08-2012 14:21 | |
Eindexamens 2007 |
Rituelen Antoin | 44 | 28-04-2007 13:12 | |
Verhalen & Gedichten |
muzikaliWEDStReit-PoLL Porcelain | 70 | 07-04-2007 20:56 | |
Lichaam & Gezondheid |
Onrustig slapen Verwijderd | 4 | 06-01-2007 02:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Beetje dagboek Vlooienband | 30 | 29-06-2003 18:25 | |
Verhalen & Gedichten |
(Is dit een leuk idee als ik het beter uitwerk?) [Verhaal] 'Zomaar.' Rhinus | 5 | 01-08-2002 11:43 |