Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2005, 12:07
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
Ik betaal mijn de huur van mijn kamer altijd exclusief, dat betekent dat we alle bijkomende kosten zelf moeten betalen en regelen. Nu moet ik afvalstoffenheffing betalen, maar weet iemand of je daar als student ontheffing voor kunt krijgen? Want in principe heb je met stufi van 233 euro toch een minimuminkomen?

Ik kan er nu niet zo goed achterkomen of het kan als student, maar misschien zijn er mensen die dit weten, of er ervaring mee hebben.

Ik woon overigens met 2 anderen in een studentenhuis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2005, 12:35
Verwijderd
Ik heb ook ontheffing aangevraagt, volgens mij voldoe je nl aan alle eisen
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 17:21
Neiu
Neiu is offline
Ja dat kan als student, wanneer je weinig vermogen hebt (op studenten meestal niet van toepassing...), wanneer je niet teveel bijverdient (maar die grens ligt best hoog) en wanneer geen van jullie een auto bezit met een waarde van meer dan 2.200 Euro.
Ik denk dus wel dat je kwijtschelding krijgt.
Het formulier daarvoor kun je meestal downloaden van de site van de gemeente en er zit een deadline aan het indienen van verzoek tot kwijtschelding.

edit: volledige kwijtschelding kan niet, alleen gedeeltelijke tot een minimum bedrag. In de gemeente Groningen bv is dit 122,88 (i.p.v. 279,80).

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 09:49
PV
PV is offline
Citaat:
Neiu schreef op 28-03-2005 @ 18:21 :
Ja dat kan als student, wanneer je weinig vermogen hebt (op studenten meestal niet van toepassing...), wanneer je niet teveel bijverdient (maar die grens ligt best hoog) en wanneer geen van jullie een auto bezit met een waarde van meer dan 2.200 Euro.
Hoe kom je aan die info over het bezit van een auto? Straks kan ik voor die kosten op gaan draaien, alleen maar omdat ik mn geld daaraan uitgeef en niet aan de disco ofzo
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 11:29
meisje
meisje is offline
Hoe zit dat dan als je huisbaas je deze kosten wilt laten betalen? Ik heb namelijk dat ik exclusief riool, - waterrechten etc moet betalen aan mijn huisbaas.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 11:59
iamcj
iamcj is offline
Ruw gezegd kom je voor allerlei ontheffingen in aanmerking als je minder dan 1000 euro per maand binnenkrijgt en je vermogen + bezittingen - leningen (studiefinanciering) niet meer dan een paar 1000 euro bedraagt.
Oud 29-03-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 29-03-2005 @ 10:49 :
Hoe kom je aan die info over het bezit van een auto? Straks kan ik voor die kosten op gaan draaien, alleen maar omdat ik mn geld daaraan uitgeef en niet aan de disco ofzo
staat ik het boekje van de gemeentebelastingen, auto mag niet meer waard zijn dan 2200
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 20:17
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
PV schreef op 29-03-2005 @ 10:49 :
Een huisgenoot van me heeft een te dure auto, vandaar... Hij betaalt het verschil zelf bij.
De redenering is: als je een auto met zo'n waarde kunt betalen, ben je dus vermogend genoeg het normale bedrag te betalen en kom je niet in aanmerking voor kwijtschelding.
Reageren

Regels voor berichten