Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2005, 16:54
Flip!
Flip! is offline
het zijn de enigste dagen in het jaar waar niemand je uitlacht om hoe je eruit ziet. in het normale leven krijg je opmerkingen naar je kop gesmeten als je met een oranje broek aan komt. maar tijdens carnaval kunnen ze niet zeggen ; Huuuuh tis geen carnaval!

en het is gewoon gezellig
Oud 27-01-2005, 18:08
Nina339
Nina339 is offline
@die mense die carnaval zo afkrake: hebbe jullie zelf ooit carnaval gevierd en zo ja: hebbe jullie vriende om da feest mee te viere??
k geloof dr nix van da je het nie leuk vind om n week lang te feeste, maarja aan de andere kant alleen in brabe wete ze hoe je egt feest moet viere, dus.....
Oud 27-01-2005, 21:01
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Nina339 schreef op 27-01-2005 @ 19:08 :
@die mense die carnaval zo afkrake: hebbe jullie zelf ooit carnaval gevierd en zo ja: hebbe jullie vriende om da feest mee te viere??
Ik zou zeggen... open er een topic over.
Oud 27-01-2005, 21:04
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-01-2005 @ 16:43 :
Nou ja, als je veel drinkt, heb je jezelf niet echt meer onder controle, dat bedoel ik met 'jezelf verliezen'.
Oke... maar daar heb ik gelukkig geen last van. Het gebeurt wel hoor, maar gelukkig weet ik zelfs met carnaval hoe ik met de drank kan omgaan.
Oud 27-01-2005, 23:37
PV
PV is offline
Citaat:
k geloof dr nix van da je het nie leuk vind om n week lang te feeste, maarja aan de andere kant alleen in brabe wete ze hoe je egt feest moet viere, dus.....
In Zeeuws-Vlaanderen wordt het ook ruimschoots gevierd hoor Brabanders moeten zichzelf weer niet te bijzonder voelen
Oud 28-01-2005, 01:57
Ieke
Ieke is offline
Ik heb er echt niks mee. Zal ook wel komen omdat ze hier in het dorp er ook niks aan doen en heb het dus ook nog nooit echt meegemaakt. Ik snap iig niet dat mensen maanden bezig zijn om zo'n wagen te maken.
Oud 02-02-2005, 14:34
Verwijderd
Wel leuk.
Oud 02-02-2005, 15:15
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
cut_off schreef op 02-02-2005 @ 15:34 :
Wel leuk.
Oud 02-02-2005, 16:47
Willemke
Willemke is offline
Carnaval is gewoon een relaxt feest en ik vind het leuk om dan gewoon lekker zat te zijn en met van die ouwe manne vreselijk slap over van alles en nog wat te zeveren. Overigens zou ik het nuchter zelfs nog kei leuk vinden.

De sfeer is gewoon leuk en er is waar ik woon echt nooit ruzie, komt ook doordat ik in een klein dorpje woon waar iedereen elkaar kent.

Nja, ik leef er dus wel naar toe en kan niet wachten tot het zo ver is.
Oud 02-02-2005, 18:48
Domi-tje
Domi-tje is offline
Citaat:
Goede Fee schreef op 02-02-2005 @ 16:15 :
Oud 02-02-2005, 20:37
Limbabanaan
Limbabanaan is offline
Geweun de reaj dat ich leaf!

Ik wil best Kerst overslaan (liever vandaag dan morgen, wat een kolerefeest!) dan dat ik ook maar 1 dag Carnaval mis!
Oud 08-02-2005, 23:08
happy human being
happy human being is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 17-01-2005 @ 23:05 :
Ergens had het ooit misschien best iets leuks..
Maar ik heb het idee dat het voor teveel mensen echt alleen nog maar een feest van zuipen en sex is, meer niet

Ik ga altijd naar het theater of de film tijdens carnaval, en dan het liefst op een plaats dichtbij al die cafées waar die malloten rondhossen. Zodat ze allemaal kunnen zien dat ik niet meedeel in de "feestvreugde".
Zo.
En wat wilde je hier precies mee bereiken, die feestende mensen die t ontzettend naar hun zin hebben, zullen heus niet denken : nou, zij is niet vrolijk dus dan gaan wij ook maar naar huis. Als je doel is om hun pret te bederven , nou dat lukt je niet hoor!
Oud 08-02-2005, 23:28
happy human being
happy human being is offline
Als je er een statistiekje van zou maken , zou je zien dat er met carnaval veel minder gevochten word dan op n normale zaterdagavond. Ik sta dan geregeld te buurten met klasgenoten , waar ik normaal niet mee praat. Als je die dan later tegenkomt heb je iets om over na te praten en dus leer je die mensen beter kennen en vind je ze misschien wel heel aardig. t Verkleden heeft hier ook wel invloed op denk ik, je bent gewoon even niet jezelf en die ander ook niet en dan denk ik dat je eerder op iemand af durft te stappen en een gesprek voeren. Het is trouwens echt niet zo dat iedereen strontbezopen is iedere dag, dat is echt overdreven. t is echt niet zo dat iedereen naar huis valt. tis gewoon een heel gezellig feest waarbij men, in een dorpje als waar ik woon, dichterbij elkaar komt. Ik snap die mensen ook niet die carnaval totaal afkraken zonder dat ze t zelf mee hebben gemaakt. Laat ons toch lol hebben en ons een paar dagen idioot en kinderachtig gedragen, ze gaan carnaval echt niet afschaffen daarom ofzow. Ik heb lekker gefeest de laatste dagen!!
Oud 09-02-2005, 16:50
Lintjuh
Lintjuh is offline
In een woord : geweldig!
Oud 10-02-2005, 13:52
alanis
alanis is offline
Citaat:
Ik kom uit Ede, waar geen carnaval gevierd word. Ik ben er dus niet mee opgegroeid en wist tot mijn 12de niet eens wat carnaval was. Toen ik bij een dweilorkest ging, heb ik wel twee keer carnaval mee mogen vieren.
Dat waren echt geweldige dagen (dat was in Best) en heb toen zelfs nog een vriendje gekregen (die bij mij in het orkest zat) dat toch nog wel twee jaar geduurd heeft.
Ik vind carnaval dus best wel oke

Wat ik jammer vind is dat brabanders denken dat zij de enige zijn die kunnen feesten. Op wintersport, met de apres ski, stond ik elke dag met twee halve liters compleet uit mijn dak te gaan en als er dan iemand op me afkwam die vroeg of ik uit brabant kwam, zei ik dat ik uit gelderland kwam. Die mensen meteen helemaal gepikeerd...oh sorry, enz enz.
Net alsof wij niet kunnen feesten.
Daar heb ik een hekel aan zeg!

Dit jaar geen carnaval gevierd, hoewel ik nu zelfs een vriendje heb die uit brabant komt. We hadden allebei geen geld en dus is carnaval aan ons voorbij gegaan, wat ik eigenlijk best jammer vond. Ik woon inmiddels in Nijmegen op kamers, en daar word ook carnaval gevierd.
VOlgend jaar gaat ook niks worden, dan zit ik voor een jaar in Ierland, maar goed. Jammer, maar helaas. En ik ben nog lang niet dood, dus die tijd komt voor mij ook wel weer.

(en ik ga nog op wintersport, dus dat beschouw ik ook een beetje als carnaval, lekker feesten!)
Oud 10-02-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
kijk alleen al eens hoe je typt en spelt... niks mis met feesten, maar wel met die massala volksverlaging die carnaval heet.
Brabant? Achtergebleven boeren!
Oud 10-02-2005, 17:25
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 10-02-2005 @ 16:01 :
kijk alleen al eens hoe je typt en spelt... niks mis met feesten, maar wel met die massala volksverlaging die carnaval heet.
Brabant? Achtergebleven boeren!
Waarom noem je het een volksverlaging? Is Pasen dan ook een volksverlaging, als je nagaat hoeveel mensen er in een konijnenpak eitjes gaan verstoppen met kleine kindjes? En achtergebleven boeren slaat helemaal nergens op
Oud 10-02-2005, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Flip! schreef op 10-02-2005 @ 18:25 :
Waarom noem je het een volksverlaging? Is Pasen dan ook een volksverlaging, als je nagaat hoeveel mensen er in een konijnenpak eitjes gaan verstoppen met kleine kindjes? En achtergebleven boeren slaat helemaal nergens op
Mensen in een konijnpak...? Gelukkig heb ik die nooit gezien, en die enkele keer dat dat voorkomt, is dat idd net zo goed kansloos. Alleen bij carnal loopt elke debiel in een kansloze outfit.
Verder heeft Pasen niets met eitjes en konijnen te maken.
Oud 10-02-2005, 17:40
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 10-02-2005 @ 18:32 :
Mensen in een konijnpak...? Gelukkig heb ik die nooit gezien, en die enkele keer dat dat voorkomt, is dat idd net zo goed kansloos. Alleen bij carnal loopt elke debiel in een kansloze outfit.
Je hoeft me niet te herhalen om je tegenargument voller te laten lijken . Verders, jouw definitie van een kansloos outfit geldt niet voor iedereen. Met carnaval is het gewoon de norm om jezelf te verkleden, hoe krom het ook maar zijn kan. Dat maakt niemand een debiel.
Oud 15-02-2005, 12:37
U*NiQ
U*NiQ is offline
Met carnaval kan en mag alles Maffe kleren, vreemde combinaties, foute liedjes, zingen op straat, polonaise in de kroeg, zuipen tot je niet meer kan, sjansen, lachen en met iedereen gezellig doen.. De sfeer is veel anders dan op een normaal avondje stappen. Iedereen is vrolijk en er wordt geen ruzie gemaakt o.i.d.. Mja.. Soms dan wens ik dat het altijd carnaval zou kunnen zijn, dan zouden alle mensen gezellig zijn
Oud 15-02-2005, 14:31
Nijpjes
Nijpjes is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 17-01-2005 @ 12:25 :
kut.
Oud 19-02-2005, 15:57
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik maak het zelf nooit mee, maar ik denk dat het wel goed is. omdat alles kan en mag moet het de sfeer wel verbeteren, een keertje los gaan als dorp of stad.

Citaat:
Ik wil best Kerst overslaan (liever vandaag dan morgen, wat een kolerefeest!) dan dat ik ook maar 1 dag Carnaval mis!
dan gaat er toch best iets fout, maar wie ben ik.
Oud 19-02-2005, 16:10
morango
morango is offline
ik háát carnaval,
bah
Oud 19-02-2005, 17:17
Jochem12
Jochem12 is offline
een f*ck feest
Oud 19-02-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
happy human being schreef op 09-02-2005 @ 00:08 :
En wat wilde je hier precies mee bereiken, die feestende mensen die t ontzettend naar hun zin hebben, zullen heus niet denken : nou, zij is niet vrolijk dus dan gaan wij ook maar naar huis. Als je doel is om hun pret te bederven , nou dat lukt je niet hoor!
Nee duhh.
Oud 28-02-2005, 20:21
ems
ems is offline
Ik houd van carnaval. Ik weet niet waarom, maar hoe koud het ook is die dagen: ik heb het steeds warm En dat komt wel deels maar niet alleen door de alcohol Het is gewoon geweldig om met je familie en vrienden en mensen die je niet kent over de grote markt te hossen, te dansen, te lachen, in mooie vreemde kleren. En om wakker te worden zonder stem en zonder fiets en die toch terug te vinden. En natuurlijk de optocht

Moet alleen niet verpest worden door lui zo als die uit Achtmaal/Wernhout met hun rascistische leuzen. Kwam trouwens een Marrokaanse jongen tegen tijdens carnaval die steeds riep dat hij als Marrokaan was. Best lol mee gehad! Das nog iets waarom ik carnaval waardeer. (bijna) Iedereen accepteert een ander.

En ik ga die dagen niet te laten zien hoe cultureel ik ben, vind ik een beetje elitair. Dat doe ik de rest van het jaar genoeg.

Ik heb trouwens lang een hekel gehad aan carnaval ben het heel erg gaan waarderen! HEEL ERG
Oud 02-03-2005, 11:17
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Debiel
Oud 04-03-2005, 21:27
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
De mensen die het vieren bouwen een leuk feestje. Ik doe er niet aan mee en vind het allemaal wel prima.
Oud 04-03-2005, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 04-03-2005 @ 22:27 :
De mensen die het vieren bouwen een leuk feestje. Ik doe er niet aan mee en vind het allemaal wel prima.
Oud 05-03-2005, 12:50
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 04-03-2005 @ 22:27 :
Aanvulling: Al hoef ik er dan niet mee doodgegooid te worden op tv.
Oud 05-03-2005, 17:23
kalinho
kalinho is offline
lijk me eigenlijk wel lache, denk alleen dat me bankrekening in elkaar stort na 7 dagen non stop feesten
Oud 09-03-2005, 11:24
M@niac
M@niac is offline
Citaat:
kalinho schreef op 05-03-2005 @ 18:23 :
lijk me eigenlijk wel lache, denk alleen dat me bankrekening in elkaar stort na 7 dagen non stop feesten
Dat trekt je bankrekening zeker niet....... En 7 dagen vol door feesten en zuipen trekt je lichaam ook niet. IK was na 3 dagen echt al finaal naar de klote en had me rekening al leeggezopen

Ik heb er eigenlijk tot mijn 18 geen zak aangevonden, maar toen ik een jaar ben meegeweest omdat ik geen zin had alleen thuis te zitten ben ik het toch wel gaan waarderen.
Oud 09-03-2005, 11:37
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
fractuur schreef op 05-03-2005 @ 13:50 :
Aanvulling: Al hoef ik er dan niet mee doodgegooid te worden op tv.
Dan mag jij vertellen wat er nu precies van Carnaval op tv is geweest 2 keer een stukje in het journaal...maar verder?
Oud 09-03-2005, 18:14
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 09-03-2005 @ 12:37 :
Dan mag jij vertellen wat er nu precies van Carnaval op tv is geweest 2 keer een stukje in het journaal...maar verder?
Tja, als je misschien veel naar regionale zenders en zo kijkt dan zie je het wel meer, misschien dat ze dat bedoelt.
Oud 11-03-2005, 21:11
ems
ems is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 02-03-2005 @ 12:17 :
Debiel
zou jij dat eens even willen onderbouwen
Oud 20-03-2005, 17:38
Flip!
Flip! is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 10-02-2005 @ 18:32 :

Degelijk wel. De oorsprong van pasen is dat wat mensen eitjes in de grond stopten om de grond vruchtbaarder te maken.
Oud 20-03-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Flip! schreef op 20-03-2005 @ 18:38 :
Degelijk wel. De oorsprong van pasen is dat wat mensen eitjes in de grond stopten om de grond vruchtbaarder te maken.
De oorsprong van de gebruiken misschien. Maar de oorsprong van Pasen is niets anders dan het herdenken van de opstanding van Jezus.
Oud 21-03-2005, 15:28
Kaa
Kaa is offline
Ik vind carnaval een dom feest...letterlijk dom, niet figuurlijk...bah
Oud 21-03-2005, 19:56
PV
PV is offline
Citaat:
Kaa schreef op 21-03-2005 @ 16:28 :
Ik vind carnaval een dom feest...letterlijk dom, niet figuurlijk...bah
waarom?
Oud 29-03-2005, 09:16
xliselottex
xliselottex is offline
ik vind t ontzettend leuk vier het pas sinds twee jaar actief, daarvoor vond ik er niet veel aan (optocht kijken, meer niet )
nu vier ik het elke dag in maastricht
Oud 30-03-2005, 11:13
Verwijderd
Carnaval vind ik alleen leuk om naar de optocht te kijken en af en toe gaan stappen ofzo meer niet.
Advertentie

Regels voor berichten