![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
talon talo taloa talossa talosta taloon talolla talolta talolle talona taloksi talon talotta taloineni ehm... nee, toch maar niet. Doe maar Nieuwgrieks. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Ik heb overigens nog wat faux-nazi industrial voor je. Zal het je maandag wel sturen, als je wilt. Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Groetjes, Frankrijk ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Onhandig, onpraktisch. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En neen, Engels hoeft niet de voertaal te worden... VOORANG AAN DE EIGENHEID VAN ELK LAND/TAALGEMEENSCHAP! ![]() Laatst gewijzigd op 04-04-2005 om 22:07. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ik ben tegen de algemene 'ver-amerikanisering/ver-engelsing' van onze cultuur. Maar Nederlands is niet beter als een andere taal. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pas op, ik doe het soms ook hoor (heel vaak onbewust en impulsief) maar tegewoordig is het blijkbaar niet meer 'cool' om Nederlands te praten? Ach, Frans is toch ook mooi, en Italiaans of Spaans dan ![]() haha |
![]() |
||
Citaat:
Op het eerste gezicht lijkt het handig dat er geen geslachten (m, v, o) zijn, maar om toch het onderscheid te krijgen in het biologisch geslacht, krijgen alle vrouwelijke woorden een vrouwelijk achtervoegsel. Een man is dus een mens, een vrouw een vrouwtjesmens. Veel feministische bewegingen zien dit als seksisme, discriminatie op geslacht. Het grootste probleem is nog de schrijfwijze. Er moeten allerlei diakritische tekens worden toegevoegd aan het toetsenbord. Destijds was het moeilijk om dat aan de typmachine toe te voegen. Tegenwoordig is het probleem dat door de fonetische schrijfwijze de samenhang met andere woorden verkeerd loopt (als je heb als hep zou schrijven, maar wel hebben, dan denk je eerder dat het met heppie (happy) te maken heeft). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() + het valt me ook op dat dit parallel loopt met de steeds sterker achteruitgaande spelling van de mensen... we mogen al blij zijn als ze hun naam en woonplaats correct kunnen opgeven, zo lijkt het me wel. als ik zie dat ik constant fouten opmerk bij mijn leerkracht Nederlands (die dan nog licentiate is!)... dan is het toch erg gesteld. Als zij het al niet meer kunnen.. pff |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-04-2005 om 23:13. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Ik moet mezelf in 450 tekens aanprijzen voor een stage bij de EU... SnOrKeL | 19 | 31-01-2005 18:24 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wie bij EU Jochem12 | 133 | 23-12-2004 00:13 |