Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2005, 09:46
Verwijderd
Boogeyman

Ik weet niet of het een remake is van de in 1980 of de 1982 (Stephen King's) verschenen versie..
Maar het lijkt mij een zeeeer matige film, niet echt de moeite...

Genre: Horror / Thriller / Drama / Mystery

21 April 2005 in de nederlandse bioscoop.

Verhaal
Tim lijkt een normaal en gelukkig leven te leiden in Chicago. Niets is echter minder waar, want hij wordt achterna gezeten door een angstaanjagend verleden dat te maken heeft met het monster uit de slaapkamerkast: de Boogeyman. Wanneer Tims moeder overlijdt, met wie hij geen contact meer had, keert hij terug naar zijn ouderlijk huis op het platteland. Tim moet zijn angsten onder ogen komen en ze zien te overwinnen. De enige manier om dit te bereiken is een nacht alleen door te brengen in het mysterieuze vervallen Victoriaanse huis.

Deze mysterieuze horrorthriller komt van regisseur Stephen T. Kay, die in 2000 de remake van 'Get Carter' maakte. Hoofdrolspeler in 'Boogeyman' is Barry Watson, die lange tijd in de Amerikaanse televisieserie '7th Heaven' meespeelde en ook een rol had in 'Teaching Mrs. Tingle'. Emily Deschanel is zijn tegenspeelster, zij had eerder bijrolletjes in grote films als 'Spider-Man 2' en 'Cold Mountain'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2005, 10:16
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nog zo'n schijtfilm. PG-13 horror de gexte!!!11!!1!!!!
Oud 07-04-2005, 12:54
Jellyfish
Jellyfish is offline
Ik vond hem zeer waardeloos. Heb hem maar verwijderd.
Oud 07-04-2005, 13:29
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Heb de trailer gezien en mij lijkt ie echt erg .
Oud 07-04-2005, 13:35
Jellyfish
Jellyfish is offline
Lijkt veel op Fear of the dark en dat was al en ***** film
Oud 07-04-2005, 16:13
legatus
legatus is offline
Erg slecht en onlogisch. Aan het einde heeft men een grappige vondst met 'binnendoor weggetjes' en tijdreizen, maar dat kan de film onmogelijk redden. Leuk voor tienermeisjes die zich om de paar minuten kapot kunnen schrikken.
Oud 07-04-2005, 17:21
Uice
Uice is offline
Op geen enkele manier interessant. Ik blijf er uit de buurt.
Oud 08-04-2005, 01:59
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 07-04-2005 @ 05:16 :
PG-13 horror de gexte!!!11!!1!!!!
Raar dat hij dan in Nederland een 16 jaar keuring krijgt.
Oud 08-04-2005, 10:51
legatus
legatus is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 08-04-2005 @ 02:59 :
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom hij een PG-13 keuring heeft, maar dat heb ik ook met "THE RING".
Oud 08-04-2005, 17:30
Blubje
Blubje is offline
Ik heb m gezien in de sneak. Ach ja, idd zo'n standaard tiener'horror' filmpje...
Ik heb me wel vermaakt daar niet van, maar de film klopt niet (duh) maar slaat nergens op. Idd dat tijdreis gedoe...
Het einde zuigt echt enorm, vooral vanwege t feit dat ze 'The Boogeyman' een uiterlijk hebben gegeven. het was al beter geweest als ze dat gewoon helemaal niet hadden gedaan.
Oud 08-04-2005, 17:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 08-04-2005 @ 02:59 :
Dat vind ik ook vreemd. Maar in Nederland weegt psychologische spanning zeer zwaar, dus dat zal het wel zijn.
Oud 08-04-2005, 20:09
Uice
Uice is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-04-2005 @ 11:51 :
Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom hij een PG-13 keuring heeft, maar dat heb ik ook met "THE RING".
Zou je hoger of lager logisch vinden?
Oud 08-04-2005, 20:22
legatus
legatus is offline
Citaat:
Juice schreef op 08-04-2005 @ 21:09 :
Zou je hoger of lager logisch vinden?
Hoger. Een film als "MAN ON THE TRAIN" heeft een R-rating in Amerika. "BOOGEYMAN" is erg slecht, maar ik denk dat jonge kinderen er behoorlijk angstig van kunnen worden. Een PG-13 is toch behoorlijk mild.
Oud 08-04-2005, 21:04
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-04-2005 @ 21:22 :
Hoger. Een film als "MAN ON THE TRAIN" heeft een R-rating in Amerika. "BOOGEYMAN" is erg slecht, maar ik denk dat jonge kinderen er behoorlijk angstig van kunnen worden. Een PG-13 is toch behoorlijk mild.
Toch is het mij een raadsel waarom films als White Noise en The Others wel geschikt werden bevonden voor 12 jaar en ouder(door de distributiemaatschappijen) en daar vooralsnog mee weg lijken te komen, terwijl The Grudge, Dark Water en The Ring uitkwamen bij 16. Niet dat ik dit niet terecht vind, maar het lijkt me nogal inconsequent. Maar ja, het kan natuurlijk allemaal neer komen op één enkele vraag die het verschil maakt.
Oud 08-04-2005, 21:45
legatus
legatus is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 08-04-2005 @ 22:04 :
Toch is het mij een raadsel waarom films als White Noise en The Others wel geschikt werden bevonden voor 12 jaar en ouder(door de distributiemaatschappijen) en daar vooralsnog mee weg lijken te komen, terwijl The Grudge, Dark Water en The Ring uitkwamen bij 16. Niet dat ik dit niet terecht vind, maar het lijkt me nogal inconsequent. Maar ja, het kan natuurlijk allemaal neer komen op één enkele vraag die het verschil maakt.
Misschien toch een bewuste keuze. Veel bezoekers mijden juist 12 jaar en ouder films omdat het in hun beleving kinderachtige films zullen zijn. Vanuit dat perspectief zou een keuze van de distributeur logisch zijn. Ik kan er helemaal naast zitten. Wat ik ook niet kan begrijpen is dat "THE MATRIX RELOADED" een classificering had van 12 jaar en ouder, terwijl "TERMINATOR 3" weer 16 jaar en ouder was. In beide films worden een persoon gespiest, wat het meest grafische moment is.
Oud 08-04-2005, 22:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
legatus schreef op 08-04-2005 @ 22:45 :
Misschien toch een bewuste keuze. Veel bezoekers mijden juist 12 jaar en ouder films omdat het in hun beleving kinderachtige films zullen zijn. Vanuit dat perspectief zou een keuze van de distributeur logisch zijn. Ik kan er helemaal naast zitten. Wat ik ook niet kan begrijpen is dat "THE MATRIX RELOADED" een classificering had van 12 jaar en ouder, terwijl "TERMINATOR 3" weer 16 jaar en ouder was. In beide films worden een persoon gespiest, wat het meest grafische moment is.
Mja, maar het punt is nou juist dat Kijkwijzer geen ruimte biedt voor keuzes. Negeert men het vragenformulier dan levert dit steeds hoger wordende boetes op. Bovendien is het zo dat jongeren veruit de belangrijkste doelgroep vormen voor de filmindustrie(denk ik tenminste), dus ze zouden zichzelf behoorlijk in de vingers snijden met zo'n NC-17-achtige rating die zelfs geen toegang onder ouderbegeleiding toestaat. Er zullen dus niet al te veel maatschappijen zijn die dit soort commericieel onverantwoorde stigma's vrijwillig willen dragen. Toch is het dan wel weer zo dat sommigen van hen te streng zijn voor de films die ze willen uitbrengen. Neem bijvoorbeeld Celluloid. Deze film is gekeurd voor 16 jaar en ouder terwijl er helemaal geen expliciet of bloederig geweld in de film voorkomt. Me dunkt dan ook dat men hier een foutje heeft gemaakt, maar er is verder niemand die hen hier op wijst of een klacht indient bij de klachtencommissie.

Dat Terminator 3 overigens voor 16 is en The Matrix voor 12 kan te maken hebben met het feit dat de spietsing in The Matrix nergens echt verschrikkelijk expliciet was(dus met extreme close ups of grafische shots van gore). Ik kan me dat althans niet herinneren. Verder kan het ook komen doordat het twee verschillende maatschappijen betreft die met een ander oog naar geweld kijken en dat er dus geen wezenlijk onderscheid wordt gemaakt tussen deze twee vormen. Wellicht(maar waarschijnlijk niet) begeeft een van de twee zich hierdoor bewust of onbewust op strafbaar terrein. Maar ja, zolang niemand een klacht indient......Ditzelfde geldt ook voor The Others ----- The Grudge etc. etc.
Oud 09-04-2005, 11:38
Marloeske
Marloeske is offline
Een vriend van mij had deze film tijdens SneakPreview gezien.
Hij zij dat hij nog nooit zo'n enge film gezien had...
Dus eigenlijk ben ik wel benieuwd..
Oud 09-04-2005, 16:51
legatus
legatus is offline
Citaat:
Marloeske schreef op 09-04-2005 @ 12:38 :
Een vriend van mij had deze film tijdens SneakPreview gezien.
Hij zij dat hij nog nooit zo'n enge film gezien had...
Dus eigenlijk ben ik wel benieuwd..
En hij heeft 'm gezien in Pathé Helmond? Daar schreef iemand dat namelijk op een sneakbriefje.
Oud 09-04-2005, 18:14
ZHAzha
ZHAzha is offline
Verschrikkelijke film...
Reageren

Regels voor berichten