Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2002, 23:19
casey
casey is offline
Heb ook al keer of 5 afgesproken. Sommige mensen vallen echt serieus tegen, wete nie hoe't komt, ma echt. Op internet kom je overeen maar dan in't echt, dan erger je je aan elkaar. Ma goed, soms maak je ook leuke vrienden. En de laatste keer (en eigenlijk al wat twijfelachtig, want ik kende hem nog maar 5 dagen ofzo via 't net) ontmoette ik m'n huidige vriend waarmee ik morgen al 1 jaar en 5 maanden samen ben. Tja, da was gewoon anders. Ik voelde me vertrouwd bij hem, alsof ik hem al lang kende.
Misschien nogal oppervlakkig, maar 'k moet zeggen: van de eerste had ik geen foto, van m'n vriend wel. En daarop zag ik dus dat hij ook nie de superknapste was. Dus ik denk niet dat het daardoor komt dat alles wel goed is gelopen.
En ik zocht eigenlijk nie echt een vaste vriend, eigenlijk waren dat mensen op't net waarmee ik't wel kon vinden via 't net, en es zien hoe dat ging in real life. Ze kwamen ook van iets verder dan waar ik woonde. M'n vriend kwam al van dichter en tja, zoals ik zei, dat klikte gewoon. Net zoals we elkaar ergens anders zouden ontmoet hebben, in't echt.
Met wat geluk draait alles ook voor jou goed uit!
Oud 24-07-2002, 08:13
TheNookie
ik kwam een meisje tegen op internet uit mijn eigen woonplaats, altijd geinig maar goed, beetje gelult enzo, 06 nummers uitgewisseld....toen natuurlijk flink ge-smst

en een week ofzo later hebben we eens afgesproken op een "neutrale" plek, en nu hebben we al een maand t gaat best wel lekker, alleen haar ouders doen moeilijk omdat we gesnapt zijn tijdens het zoenen, dom natuurlijk, vooral omdat zij 14 is en ik 17 (maar dat schijt natuurlijk weinig)! het enige nadeel is dat we dus nooit naar haar huis kunnen, omdat haar ouders het niet goed vinden dat we hebben......................maar verder is het een leuke dame

(oftewel, het kan best goed aflopen)
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 09:54
moenbase
moenbase is offline
Hm, 'k zou het best klote vinden eigenlijk als ze uit de zelfde stad zou komen als ik, 'k denk dat ik dan ook minder 'intieme' gesprekken zou voeren op de msn met haar.
Oud 24-07-2002, 10:05
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Er gewoon heen gaan, je eigen even losmaken van de negatieve gedachtes die je misschien hebt
Ik verdring ze niet, maar denk er juist bewust over na.

Bijvoorbeeld:

"klikt het wel?"

Een leuk gesprek zal ik, als het aan mij ligt, wel kunnen voeren. Dit heeft met voorbereiding te maken. Leef je eens in, kijk naar haar situatie. Gaat ze bijv. binnenkort studeren? Wat vindt ze daarbij spannend? (kamer zoeken? nieuwe mensen ontmoeten?) .. allerlei zaken waar je over kunt praten

"Is ze echt wel zo aardig als ik denk dat ze is?"

Tsja, daar kun jij zelf niks aan doen. Daar maak ik mij dan ook niet druk om, het is iets waar ik vanzelf achter kom

"Hoe zal het zjin? Zal ze niet stil zijn? Zal ik niet dichtklappen?"

Waarom zou je dichtklappen? Bewust nadenken en vooral jezelf blijven.

"Zal ik wel verliefd worden op haar? Zal zij wel verliefd worden op mij?"

Ghehe Voor een ontmoeting heb ik die gedachtes amper, maar erna wel Ik neem daarvoor een afwachtende houding aan, omdat het gewoon de beste manier blijkt. Je mag de ander niet overrompelen Daarnaast ben ik bij zoiets onwijs bang voor afwijzing en dus ook zeer voorzichtig..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 10:09
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Hm, 'k zou het best klote vinden eigenlijk als ze uit de zelfde stad zou komen als ik, 'k denk dat ik dan ook minder 'intieme' gesprekken zou voeren op de msn met haar.

Ik vind het juist veel leuker in realiteit met de ander te praten
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 10:12
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Ik zou dan bang zijn dat diegene me irl kent ofzo, of via via.
Lijkt me idd best vaag als je dan vanalles over jezelf loopt te vertellen...
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 11:08
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Lijkt me idd best vaag als je dan vanalles over jezelf loopt te vertellen...
Ja, dat bedoel ik, dat lijkt me best wel vervelend...
Oud 24-07-2002, 11:09
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:

Ik vind het juist veel leuker in realiteit met de ander te praten
Jawel, dat is wel zo, maar liever niet met iemand die dan ook nog eens bijvoorbeeld in de straat woont en je al vanalles heeft verteld.
Oud 24-07-2002, 11:11
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
Jawel, dat is wel zo, maar liever niet met iemand die dan ook nog eens bijvoorbeeld in de straat woont en je al vanalles heeft verteld.
Jaaaaah, hangt er vanaf wat je allemaal te verbergen hebt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 11:12
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
moenbase schreef:

En toch ben ik van mening dat als het persoon achter de PC zich niet anders voor doet dan hoe hij/zij in werkelijkheid is, dat er dán eigenlijk niets fout kan gaan tijdens de date of meeting.
Nee idd maar het probleem ligt er juist dat mensen zich vaak anders voordoen op msn dan irl. Verlegen in het echt, uitbundig op msn, leuk op msn, minder leuk in het echt of omgekeerd. Hmm of ligt dat aan mij..
Op msn ben je ook veel vrijer dan in werkelijkheid, je kan zeggen wat je wil, je kan er langer over nadenken en de uitdrukking krijg je toch niet te zien. Vandaar dat ik dat zo 'onecht' vind.
Oud 24-07-2002, 11:15
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
moenbase schreef:

Uitstraling moet ok zijn, mee eens, maar ze hoeft echt geen fotomodel te zijn vind ik.
Nee uiteraard niet, fotomodel hoef ik trouwens niet.
Oud 24-07-2002, 11:19
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:

En toch ben ik van mening dat als het persoon achter de PC zich niet anders voor doet dan hoe hij/zij in werkelijkheid is, dat er dán eigenlijk niets fout kan gaan tijdens de date of meeting.
Tevens ben ik van mening dat je het niet meteen moet zien als een "date" maar, zeker in het begin, gewoon als een 'normale' vriendschap.
Met beide uitspraken ben ik het eens.
En wat lady_x zegt is ook zo, er zijn vast een hoop mensen die zich anders voordoen, óf mensen die gewoon onbewust anders overkomen. Ik zag laatst iemand achter de webcam zitten en hij reageerde heel anders op wat ik typte dan ik had verwacht. Zeg je iets grappigs, of reageert hij grappig, dan verwacht je bijvoorbeeld dat hij lacht. Maar in plaats daarvan zat hij daar echt heel droog. Echt vaag
Mensen kunnen op msn erg aardig zijn, op dat moment boeit het ook niet hoe iemand eruit ziet, als ze er online maar mee kunnen opschieten. Maar zijn mensen dan toch oppervlakkiger dan ze zich voordoen, dan denken ze irl "wtf staat daar nou, moet ik hier de hele tijd mee gaan praten? ".
En dat is gewoon zo fout. Want het karakter kennen ze al, maar door het uiterlijk moeten ze gewoon heenprikken.
En je moet het idd niet meteen zien als een date.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 11:42
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik verdring ze niet, maar denk er juist bewust over na.

Bijvoorbeeld:

1) "klikt het wel?"

Een leuk gesprek zal ik, als het aan mij ligt, wel kunnen voeren. Dit heeft met voorbereiding te maken. Leef je eens in, kijk naar haar situatie. Gaat ze bijv. binnenkort studeren? Wat vindt ze daarbij spannend? (kamer zoeken? nieuwe mensen ontmoeten?) .. allerlei zaken waar je over kunt praten

2) "Is ze echt wel zo aardig als ik denk dat ze is?"

Tsja, daar kun jij zelf niks aan doen. Daar maak ik mij dan ook niet druk om, het is iets waar ik vanzelf achter kom

3) "Hoe zal het zjin? Zal ze niet stil zijn? Zal ik niet dichtklappen?"

Waarom zou je dichtklappen? Bewust nadenken en vooral jezelf blijven.

4) "Zal ik wel verliefd worden op haar? Zal zij wel verliefd worden op mij?"

Ghehe Voor een ontmoeting heb ik die gedachtes amper, maar erna wel Ik neem daarvoor een afwachtende houding aan, omdat het gewoon de beste manier blijkt. Je mag de ander niet overrompelen Daarnaast ben ik bij zoiets onwijs bang voor afwijzing en dus ook zeer voorzichtig..
1) Jawel, 'k zou ook best een heel leuk gesprek kunnen voeren [hebben we overigens ook gevoerd], maar toch moet je daar samen aan werken, als zij de hele tijd alleen maar antwoord met "Ja" "nee" "leuk" dan is er ook geen bal aan eigenlijk. Dus zou je gespreksonderpen moeten verzinnen inderdaad waarbij je met meer dan 2 woorden moet antwoorden

2) 'k dacht het eigenlijk meer andersom, wat zij van mij zou denken/vinden. Uit eindelijk is het volgens mij wel aardig ok gekomen, al speelt dat gevoel nog wel een beetje mee nu.
Want ja, je kunt het wel vragen of ze het leuk vond en alles, maar wie zegt dat ze het ook daadwerkelijk meent?

3) Jawel, maar de ene is een vlottere prater dan de ander he.

4) Daar heb ik zelf eigenlijk niet eens over na gedacht, het kan me ook eigenlijk weinig schelen, het was meer bedoeld voor de topic-starter. Kijk, ik vind het al heel fijn als ze mij accepteerd zoals ik ben, en ik hoop daarbij dat we gewoon nog steeds leuk met elkaar kunnen omgaan via de chat en/of irl ooit misschien wel weer een keertje.
Zelf ben ik er ook heel bang voor om afgewezen te worden, dus zal ook niet zeggen dat ik haar meer dan leuk vind als zij dat niet eerder gezegd heeft.
'k probeer gewoon heel dat verliefde gedoe uit te schakelen, dat is denk ik veel beter.
Op het moment geef ik gewoon meer om een leuke vriendschap dan om een liefdesrelatie met haar. Maar als ik toch ooit, per ongeluk verliefd wordt op haar dan zal ik het niet als eerste toegeven.
Oud 24-07-2002, 11:57
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
1) Jawel, 'k zou ook best een heel leuk gesprek kunnen voeren [hebben we overigens ook gevoerd], maar toch moet je daar samen aan werken, als zij de hele tijd alleen maar antwoord met "Ja" "nee" "leuk" dan is er ook geen bal aan eigenlijk.
Klopt, maar dan kan JIJ er niks aan doen. Dus hoef je jezelf er ook niet druk om te maken.

Citaat:
2) 'k dacht het eigenlijk meer andersom, wat zij van mij zou denken/vinden.
..
Want ja, je kunt het wel vragen of ze het leuk vond en alles, maar wie zegt dat ze het ook daadwerkelijk meent?
Oh zo, dat begrijp ik wel ja

Citaat:
3) Jawel, maar de ene is een vlottere prater dan de ander he.
Mwoah, iedereen kan het wel Mensen vertellen me weleens dat ik 'anders' of over 'andere dingen' praat dan wat ze gewoonlijk zouden doen .. maarjah, ik praat

Citaat:
4) Kijk, ik vind het al heel fijn als ze mij accepteerd zoals ik ben, en ik hoop daarbij dat we gewoon nog steeds leuk met elkaar kunnen omgaan via de chat en/of irl ooit misschien wel weer een keertje.
Mjah, dat is ook wel logisch
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 12:24
Signy
Signy is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Wel, ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik kan natuurlijk niet voor jou, of jouw gevoel praten. Maar ik denk dat er best wel heel veel momenten zijn, of komen dat ja gaat denken "sjeezes waarom woont hij zo ver weg?" óf "Waarom zoek ik niet iemand die wél heel vaak bij mij kan zijn?" Dat soort dingen dus, vroeg of laat komen die vragen wel, en zullen ze met je gevoelens spelen.
Natuurljk zijn die momenten er. En die spelen ook wel een rol, maar voor mij is dat niet niet het belangrijkste. Het belangrijkste is mijn gevoel voor die persoon, en niet de afstand. Als ik het uit zou maken (wat niet gebeurt eeh ) wil ik dat niet doen omdat ik de afstand zo ver vond ofsow. Ik wist van te voren waar ik aan zou beginnen.
Oud 24-07-2002, 12:26
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
1) Klopt, maar dan kan JIJ er niks aan doen. Dus hoef je jezelf er ook niet druk om te maken.

2) Oh zo, dat begrijp ik wel ja

3) Mwoah, iedereen kan het wel Mensen vertellen me weleens dat ik 'anders' of over 'andere dingen' praat dan wat ze gewoonlijk zouden doen .. maarjah, ik praat

4) Mjah, dat is ook wel logisch
1) Wel, ik kan er misschien niets aan doen, maar het zou wel een tegenvaller geweest zijn dan.

2) Dat is echt klote dat gevoel, ik neem ook niet zomaar alles van iedereen aan, men kan wel zeggen dat ze het leuk vonden enzo, maar waarom zou ik dat moeten geloven?

3) Haha, zoiets heb ik ook ja haha

4) Juh, maar hoe weet je zeker dat zij dit ook doet? Door meteen te vragen wanneer we weer afspreken? 'k weet niet, lijkt mij bij nader inzien weer geen goede taktiek, al zou ik het heel leuk vinden.
Oud 24-07-2002, 12:30
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
1..2..3..4
Je kunt niets zeker weten, hoe vervelend dat ook is. En tja, ik denk dat opnieuw ontmoeten een goed teken is; het betekent in ieder geval dat ze het leuk vindt met je om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 12:50
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
1) Je kunt niets zeker weten, hoe vervelend dat ook is.
2) En tja, ik denk dat opnieuw ontmoeten een goed teken is;
3) het betekent in ieder geval dat ze het leuk vindt met je om te gaan.
1) Wel, als we het op dit onderwep houden inderdaad niet, je kunt niet van te voren weten wat er gebeuren gaat, en of het leuk of juist misschien zal tegenvallen.

2) Jawel, dat is ook wel zo inderdaad. Maar iemand moet het voorstellen he haha

2) Ja, en daar gaat het mij eigenlijk het meest om. Kijk ik heb het er wel voor over om zolang in de trein, bus en metro te zitten, als we er een leuke dag van maken zie ik er weinig of misschien zelfs géén nadeel aan.
Oud 24-07-2002, 12:59
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
1) Wel, als we het op dit onderwep houden inderdaad niet, je kunt niet van te voren weten wat er gebeuren gaat, en of het leuk of juist misschien zal tegenvallen.
Net zoals je niet kunt weten wat ze er nou echt van vond. Maar, daarbij kijkend naar punt 2, als ze het leuk vindt je weer te ontmoeten, kan het niet zo erg zijn geweest

Citaat:
2) Jawel, dat is ook wel zo inderdaad. Maar iemand moet het voorstellen he haha
Gewoon eerst normaal weer chatten als voorheen .. en als ze schrijft dat je wel aardig / lief bent, heel voorzichtig vragen of het haar misschien leuk lijkt weer eens te ontmoeten

Citaat:
2) Ja, en daar gaat het mij eigenlijk het meest om. Kijk ik heb het er wel voor over om zolang in de trein, bus en metro te zitten, als we er een leuke dag van maken zie ik er weinig of misschien zelfs géén nadeel aan.
Ja, ik heb er ook best veel voor over *kijkt naar hoofdwond die hij heeft opgelopen in trein* ben alsnog met pleister en al erheen gegaan
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 13:24
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
1) Net zoals je niet kunt weten wat ze er nou echt van vond. Maar, daarbij kijkend naar punt 2, als ze het leuk vindt je weer te ontmoeten, kan het niet zo erg zijn geweest

2) Gewoon eerst normaal weer chatten als voorheen .. en als ze schrijft dat je wel aardig / lief bent, heel voorzichtig vragen of het haar misschien leuk lijkt weer eens te ontmoeten

Ja, ik heb er ook best veel voor over *kijkt naar hoofdwond die hij heeft opgelopen in trein* ben alsnog met pleister en al erheen gegaan

Grr, zo kom ik toch nooit in het centrum en bij de bieb

1) Nee maar misschien zegt ze et wel om me een 'plezier' te doen ofzo, van: "Ja, ik vond het ook heel leuk." terwijl ze bedoeld: "ik vond het eigenlijk geen reet/barst an" [op z'n Limburgs dan huh]

2) Ik heb niet echt het idee dat er veel veranderd is na de meeting, volgens mij, tenminste, zover ik nu kan polsen loopt alles toch nog aardig ok.

3) Hoofdwond? Leuk he die deuren van de trein
Trouwens, ik vind die coupé's echt wel heel sjiek, en dat voor een 2e klas. 8 van die stoeltjes zeg maar in 1 zo'n ruimte, heerlijk Lekker uitgebreid opgelege.

*maar ik ga maar es*
Oud 24-07-2002, 14:54
moenbase
moenbase is offline
Citaat:

ow wat lief!! je hebt 'm uit jezelf weer hier neergezet!!
Haha, ja ja, 'k dacht "Laat ik de lieftallige Forumbaas Alicia Silverstone eens een pleziertje doen, want zij heeft het al zo ontzettend druk..."
Oud 24-07-2002, 15:10
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:
1) Nee maar misschien zegt ze et wel om me een 'plezier' te doen ofzo, van: "Ja, ik vond het ook heel leuk." terwijl ze bedoeld: "ik vond het eigenlijk geen reet/barst an" [op z'n Limburgs dan huh]
Daarom zul je meer moeten proberen .. weer willen afspreken, etc .. wil ze dat niet of doet ze er moeilijk over, weet je het.

Citaat:
2) Ik heb niet echt het idee dat er veel veranderd is na de meeting, volgens mij, tenminste, zover ik nu kan polsen loopt alles toch nog aardig ok.
Houden zo

Citaat:
3) Hoofdwond? Leuk he die deuren van de trein
Trouwens, ik vind die coupé's echt wel heel sjiek, en dat voor een 2e klas. 8 van die stoeltjes zeg maar in 1 zo'n ruimte, heerlijk Lekker uitgebreid opgelege.
Mjah, maar die glasdeuren zijn hels.

Ghehe, ik heb o.a. de volgende aantekeningen in mijn logboek gezet na mijn ontmoeting:

Conclusies:
* Let goed op bij glasdeuren in treinen.
* Als niet, kun je bij de kiosk om een pleister vragen.
* Pauline is lief.

Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:09
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
1) Daarom zul je meer moeten proberen .. weer willen afspreken, etc .. wil ze dat niet of doet ze er moeilijk over, weet je het.

2) Houden zo

3) Mjah, maar die glasdeuren zijn hels.

4) Ghehe, ik heb o.a. de volgende aantekeningen in mijn logboek gezet na mijn ontmoeting:

Conclusies:
* Let goed op bij glasdeuren in treinen.
* Als niet, kun je bij de kiosk om een pleister vragen.
5) * Pauline is lief.

1) Juh, maar misschien wil ik het liever niet weten, grrrr, maar ook weer heel graag wel als et positief is

2) Ja, dus aan de ene kant denk ik dat et wel ok is. :/

3) Snap nie echt hoe je met je kop tegen zo'n deur aan kan komen trouwens Tenzij je je hand nie uitsteekt naar de deur whehe.

4) Haha, zoiets zou me leven lang blijven achtervolgen, en zou ik daarom ook altijd goed opletten bij die deuren.

5) Pauline? Who is she? [Alicia weet hier meer van zeker? ]
Oud 24-07-2002, 17:19
Verwijderd
Citaat:
moenbase schreef:

5) Pauline? Who is she? [Alicia weet hier meer van zeker? ]
Heeft nog nóóit van die naam gehoord

Ehm ja. Verder heb ik zo'n vermoeden dat de punten 1 t/m 4 wel uitvoerig doorgesproken zijn nu.... (hint, hint)
Owja, punt 5 ook trouwens

Laatst gewijzigd op 24-07-2002 om 17:23.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2002, 17:48
moenbase
moenbase is offline
Citaat:

Ehm ja. Verder heb ik zo'n vermoeden dat de punten 1 t/m 4 wel uitvoerig doorgesproken zijn nu.... (hint, hint)

Zulle we dan maar verder gaan met A, B, C, D?
Oud 24-07-2002, 19:27
Verwijderd
Citaat:

Citaat:
*hypnotiseert zichzelf* .. "forum is lief" .. "spammen is stout" .. "forum is lief" .. "offtopic gaan is stout"
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 08:57
TheNookie
Citaat:

ik heb al een tijd met die dame, dus wat schijt het?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2002, 11:48
Verwijderd
ff kijken ik heb ehmm..4x iemand van internet ontmoet geloof ik..

*denkt hard op*Sven, Michel, Matthijs, Elpie..
Toch..?..*

Ja
Met 3 van de 4 gezoend
Met 1 van de 4 naderhand relatie gehad
(Die woonde ook het dichtste bij)

Maar ik vind internetrelatie's echt poep
Maar da's mijn mening
Ik doe het niet meer
Ik wil lekker naar m'n vriendje toe kunnen fietsen als ik er zin in heb en niet eerst van alles regelen..
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 14:48
Pinkish Dress
Pinkish Dress is offline
Ik en mijn vriendje hebben elkaar via Dreamcommunity(soort cu2) leren kennen...
Na een paar maandjes gemsnd te hebben, besloten we maar eens te meeten, maar niet met de bedoeling dat er een relatie uit voort zou komen, dus gewoon als vriendjes!

Maar uhm, het klikte een btje heel erg goed....

We zijn alweer 3 maand en wat dagjes saampies
De afstand (=2uurtjes reizen) zit ik niet zo heel erg mee, ik blijf mij vrijheid houden en wordt niet meteen opgeslokt in de relatie.

Maar toch zien we elkaar redelijk vaak...
Je blijft ook sneller bij elkaar slapen enzo, en dat is weer goed voor andere dingen

Dus ja, het kan!!!
Oud 01-08-2002, 02:33
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Ja ik vind toch dat dit er bijhoort, enfin niet bepaald knap maar wel een zekere uitstraling die voor mij goed is.
Hm, het is nu een week en 2 dagen geleden dat ik hen ontmoet heb.

Als ik heel eerlijk ben dan vind ik wel dat het goed klikt, ik bedoel, ik zie geen verschil tussen het nu weer chatten, en de gesprekken die we ervoor hebben gevoerd. Ik denk dat de band alleen maar hechter is geworden, vanaf mijn kant gezien in iedergeval wel. Ik hoop bij hen ook. Ik denk het haast wel.

Maar, over de uitstraling. Hm, ja, ik vind dat wel belangrijk. Ze moet in iedergeval een leuk persoon zijn met een bijzondere uitstraling, of dat nou een onzekere is of een zekere is, vind ik geen obstakel. Als we fijn kunnen praten vind ik het al heel wat eigenlijk. En gelukkig was/is dit ook het geval.

Aan ME_86:

Als je er heen gaat met als doel "verliefd worden", geef ik je vooralsnog weinig kans, ik denk dat je beter kunt kijken hoe die persoon zich gedraagd in het 'echte' leven, in real life, zoals men het tegenwoordig noemt.
Liefde kun je immers niet zo 1,2,3, afdwingen door meteen in zijn armen te springen wanneer jullie elkaar zien en het 1e de beste hotel induiken. [bij wijze van spreken dus]

Overigens kun je denk ik beter zorgen dat hij naar jou toe komt. Dit is voor jou ook prettiger omdat je vertrouwd bent in je eigen stad. Voor hem is dat, denk ik, minder belangrijk.

Wat wij deden was een wandeling door de stad, en wel, vooral als je niet uit de buurt komt ['uit de buurt' vind ik nu een straal van c.a. 100 Km] is het vooral leuk om te zien hoe alles zo 'anders' is daar. Gewoon de simpelste 'dingetjes' kunnen al iets heel groots en leuks zijn voor iemand die nooit in die stad komt waar jij woont. Tenzij het hem op-z'n-Hollands-gezegd 'geen reet ken schele' wat er allemaal te zien is in je stad/dorp.
Persoonlijk vond ik het o.a. mooi om te zien hoe die kerken er uit zagen, en dat de winkelstraten zo anders zijn, en meer 'warmte' afstralen dan bijvoorbeel de Rotterdamse straten.
Of over vestingmuren of door het park lopen. Maar vooral de gezelligheid en het gezelschap om mij heen vond ik bijzonder aangenaam.

[edit]
Ik ben nu weer terug van een fijne dag Limburg, ook al is het bij elkaar meer dan 7 uur reizen per dag, ik heb een heel leuke dag gehad, en zij ook, althands laten we dat hopen haha
En... als ze me morgen weer zou vragen? Dan zou ik weer de trein instappen. Niet alleen omdat ik haar heel graag mag, maar ook om haar beter te leren kennen hoe ze is zónder het internet. Als je op die manier een leuke vriendschap kan opbouwen, wie heeft er dan iets te klagen?
Of wat zou dan een obstakel moeten vormen? De afstand? Hm, doelend op een liefdesrelatie, misschien wel, maar om een leuke dag te hebben met je chat'maatje' of chatpartner hoeft dat voor mij echt geen nadeel te zijn. Misschien voor haar wel...oew, toch maar eens vragen.
[/edit]

Laatst gewijzigd op 01-08-2002 om 02:47.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 23:03
me_86
me_86 is offline
hij komt volgende week ofzow naar me toe.. tis al helemaal geregeld, alleen de datum ligt nog niet vast.

kheb vaker met hem gebeld de laatste tijd en ik denk dat ik hem zo wel een beetje beter kan leren kennen zoals ie 'echt' is.. (voor zover hij dat niet zou zijn op t i-net)
hij deed heel aardig.. denk wel dat ie int echt wel spraakzaam is, en dat we t goed zulle kunne vinden.

natuurlijk zijn er ook vaak negatieve ervaringen.. maar dat kan altijd.. daar denk ik ook wel over na: 'wat nou als t helemaal niet gezellig is?'
maar kheb zoiets van: laat ik t dan toch maar proberen, en als t niet leuk is dan zien we dat dan wel weer.. want niet geschoten is altijd mis!!

bedankt voor alle reacties.. xxxx me!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 11:37
wicked wild
wicked wild is offline
ik ken mijn vriend ook via het internet en we hebben nu al bijna 9 maanden
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 12:33
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
wicked wild schreef:
ik ken mijn vriend ook via het internet en we hebben nu al bijna 9 maanden
waw
hoewel ik het voor mezelf wel heel ondenkbaar vind.
Oud 02-08-2002, 14:54
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Ja ik heb het ook een keer gedaan, afstand viel wel mee (rotterdam- zoetermeer), maar die treinkaartjes zijn nog steeds ontzettend duur. Daarnaast is het heel rottig dat je niet even langs kan gaan als je je kut voelt, want hij woont aan de andere kant van het land.

Je kan natuurlijk wel een keertje afspreken, dan zie je hoe hij is. Als hij tegenvalt, is het wel jammer miscshien, maar dan weet je dat ook weer
ENNN mag ik je er even aan herinneren dat wij toch eigenlijk ook voor de gein een keer hebben afgesproken zonder bijbedoelingen en dat daar toch een leuke vriendschap uit is gegroeid die ondertussen alweer bijna zeven maanden duurt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2002, 13:58
Tsu
Tsu is offline
Ik vind dat echt zo'n onzin. Verliefd worden op iemand die je nog nooit gezien hebt en in levende lijve hebt ontmoet. Hoe kan er nou in godsnaam een vonk overspringen??
En waar ik al helemaal een hekel aan heb is cybersex.
Iedereen wil altijd cyberen als je gaat chatten.
Zo'n zielige actie, ga dan een vriend of vriendin zoeken waar je echt mee kan sexen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 20:22
me_86
me_86 is offline
Citaat:
Tsu schreef:
Ik vind dat echt zo'n onzin. Verliefd worden op iemand die je nog nooit gezien hebt en in levende lijve hebt ontmoet. Hoe kan er nou in godsnaam een vonk overspringen??
En waar ik al helemaal een hekel aan heb is cybersex.
Iedereen wil altijd cyberen als je gaat chatten.
Zo'n zielige actie, ga dan een vriend of vriendin zoeken waar je echt mee kan sexen.
allereerst kan je WEL verliefd worden op iemand via internet, omdat je t innerlijk van iemand zo kan leren kenne, en zo ook de persoon kan leren kennen. En dan kan je natuurlijk ook verliefd worden op die persoon! das vrij logisch.
en ten tweede hoef je niet cybersex te hebbe als je met iemand chat!!! je kan op deze manier gewoon makkelijker contacten legge met mensen, is alleen maar handig!! en je hoeft niet meteen daarbij te gaan denken aan sex hoor.. dat zie je later wel weer.. als je iets met die persoon hebt, of je verder wilt gaan met deze.. en dan is t dus wel al je vriend of vriendin!!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 20:18
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
me_86 schreef:

allereerst kan je WEL verliefd worden op iemand via internet, omdat je t innerlijk van iemand zo kan leren kenne, en zo ook de persoon kan leren kennen. En dan kan je natuurlijk ook verliefd worden op die persoon! das vrij logisch.
en ten tweede hoef je niet cybersex te hebbe als je met iemand chat!!! je kan op deze manier gewoon makkelijker contacten legge met mensen, is alleen maar handig!! en je hoeft niet meteen daarbij te gaan denken aan sex hoor.. dat zie je later wel weer.. als je iets met die persoon hebt, of je verder wilt gaan met deze.. en dan is t dus wel al je vriend of vriendin!!
Ik heb helemaal niets gezegd over dat je meteen cybersex moet hebben als je chat. Ik had het gewoon over cybersex apart. Dus ik heb helemaal geen verband gelegd tussen het chatten zelf en cybersex hebben. Lees maar eens goed, want ik begin over cybersex als apart iets.
En over dat verliefd worden, hoe weet je nou zeker of degene waarmee je chat wel de waarheid spreekt? Dat vraag ik me nou af.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 21:36
Rioto
1x iets afgesproken wat viel me dat TEGEN ..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2002, 15:50
me_86
me_86 is offline
kheb um gezien zaterdag.. en twas echt helemaal geweldig!! het was echt zoooo leuk!!
hele dag hand in hand gelopen.. later ook nog gezoend! we hebben nu iets met elkaar.. en ik zie hem binnenkort weer
love him!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:17
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik doel meer op het gedrag.

Als iemand amper praat, wordt het wel moeilijk .. dit gaat soms zelfs zover dat je gewoon met ze over de telefoon kunt praten, maar in realiteit klappen ze dicht.

Het uiterlijk zčlf is niet zo belangrijk. Belangrijkste is dat je gespreksstof hebt, dus met elkaar kunt praten.
*up * *dit mag niet *

Waarschijnlijk heeft ze dat dan zelf ook wel te kennen gegeven "in 't echt ben ik best wel verlegen". Meestal kun je dat concluderen uit zo'n beetje de eerste gesprekken die je voert.
En 't lijkt me ook wel heel fijn om haar eerst eens aan de telefoon te horen voordat we ontmoeten, gewoon om haar ook een vertrouwder gevoel te geven.
Dat hadden 'wij' niet echt gedaan eigenlijk, maar ze nam haar zus mee, met wie ik ook al chatte, en we hebben het gewoon heel gezellig gehad, moet ik zeggen. [Dat is nu ondertussen alweer een maand of 6 geleden ]
Reageren

Regels voor berichten