Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2005, 15:28
Pikey
Pikey is offline
"Toen God de mens schiep naar zijn evenbeeld en gelijkenis pleegde hij plagiaat van de slechtste soort."

- Bertus Aafjes

"Een van de vergissingen van de westerse godsdiensten is, dat ze hebben verkondigd dat de mens zonder goddelijke hulp ongeneeslijk egoïstisch is."

- Alain

"Sommige filmsterren dragen hun zonnebril zelfs in de kerk: zij zijn bang dat God ze zou herkennen en om een handtekening vragen."

- Fred Allen

"Niet alleen is er geen God meer, probeer maar eens een loodgieter te vinden tijdens het weekend."

- Woody Allen

"God geeft ons noten, maar hij kraakt ze niet voor ons."

- Hans Christian Andersen

"Als men een meisje twee verstandige dingen hoort zeggen is het of God daar is."

- Jean Anouilh

"Wat zo erg is met God: je weet nooit of het niet een streek van de duivel is."

- Jean Anouilh

"Slechts dit wordt de goden ontzegd: de macht om het verleden te herscheppen."

- Aristoteles

"De goden houden ook van een grapje."

- Aristoteles

"De mens is óf een god, óf een beest."
Advertentie
Oud 07-04-2005, 22:45
Xonzo
Xonzo is offline
'God is a dj'
Oud 07-04-2005, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 07-04-2005 @ 10:22 :
Ik weet nog goed dat in klas 2 alle alto's de schoolmuren/tafels volkrasten met die leus

En dat terwijl hij zo belachelijk is.
Haha, ja, daar herinnerde ik het me ook van. We zouden zo'n T-shirt aan iemand geven voor z'n verjaardag vanwege zijn ego
Oud 07-04-2005, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Xonzo schreef op 07-04-2005 @ 23:45 :
'God is a dj'
"...life is a dancefloor"
Oud 08-04-2005, 17:21
Ragnar
Ragnar is offline
Citaat:
Xonzo schreef op 07-04-2005 @ 23:45 :
'God is a dj'
Toen ben ik uitgetreden.
Oud 08-04-2005, 20:11
thedarkangel
thedarkangel is offline
Kill one man, you’re a murderer. Kill a million, a conqueror. Kill them all – a God.

(weet niet van wie die is.)
Oud 18-04-2005, 18:31
vichog
vichog is offline
‘Iedere serieuze natuuronderzoeker moet wel een vorm van religieus aanvoelen kennen. Het is namelijk bijna ondenkbaar dat de ongelooflijk delicate samenhangen die hij ziet, door hem voor het eerst zijn overdacht. In het onbegrijpelijke heelal openbaart zich een grenzeloos verstand.’

(Albert Einstein, 1879-1955)
Oud 14-12-2010, 17:41
HiepHoiHallo
HiepHoiHallo is offline
Ik snap niet dat er mensen zijn die zow negatief over god denken, Hoe denken jullie dat deze uitspraken voor christen zijn!
Oud 14-12-2010, 18:02
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik snap niet dat er mensen zijn die zow negatief over god denken, Hoe denken jullie dat deze uitspraken voor christen zijn!
Citaat:
"It's not god I dislike, it's his fanclub I can't stand"
En je upt het topic nogal. Maar ik heb het toch met plezier gelezen.
Oud 14-12-2010, 20:56
Verwijderd
Jezus kwam ook voor de dwazen uit het westen

Als je Jezus geen bal aan vindt, waarom trap je er dan tegen?

Natuurlijk bestaat God! Je denkt toch niet dat ik elke dag zo vroeg opsta om iemand te aanbidden die niet bestaat!!
Oud 14-12-2010, 23:06
Batave
Batave is offline
Citaat:
Tut tut tut, niet zo lichtgeraakt jij. Hoe denk jij dat ik me voel als je zegt dat ik naar de hel ga? Niet dat ik geloof in een hel.
Citaat:
Jezus kwam ook voor de dwazen uit het westen
En de wijzen uit het oosten vlogen het wtc in.
Citaat:
Als je Jezus geen bal aan vindt, waarom trap je er dan tegen?

Natuurlijk bestaat God! Je denkt toch niet dat ik elke dag zo vroeg opsta om iemand te aanbidden die niet bestaat!!
Er zijn ook mensen die elke dag twee uur eerder opstaan om hun make-up te doen en nog steeds zien ze er niet uit.

ARGUMENT FROM DESIGN, a.k.a. GOD OF THE GAPS, a.k.a. TELEOLOGICAL ARGUMENT (I)
(1) Check out the world/universe/giraffe. Isn't it complex?
(2) Only God could have made them so complex.
(3) Therefore, God exists.

Giraffe ook echt
Oud 30-12-2010, 15:46
Keetje
Keetje is offline
God maakt altijd eerst een schets voordat ie het echte kunstwerk maakt, zo is het dus ook gegaan met Adam en Eva(A)
Oud 30-12-2010, 16:38
Uice
Uice is offline
Een van mijn favoriete Bijbelpassages, Mattheus 6:5:

En wanneer gij bidt, zult gij niet zijn als de huichelaars, want zij staan gaarne in de synagogen en op de hoeken der pleinen te bidden, om zich aan de mensen te vertonen. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds. Maar gij, wanneer gij bidt, ga in uw binnenkamer, sluit uw deur en bid tot uw Vader in het verborgene; en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal het u vergelden.

Als wat meer christenen zich daar toch eens aan zouden houden.
Oud 30-12-2010, 22:21
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
God maakt altijd eerst een schets voordat ie het echte kunstwerk maakt, zo is het dus ook gegaan met Adam en Eva(A)
+ jouw onderschrift = nice.
dat was even een fail zeg.

Je uitspraak is ook een fail, want als Adam en Eva de schets waren en alle andere mensen daar uit ontstaan zijn is er nooit een echt kunstwerk gekomen.
Of als je de uitspraak op een andere manier leest: waarom zou God van Adam en Eva niet eerst een schets gemaakt hebben en daarna het kunstwerk neergezet hebben net zoals volgens de uitspraak bij jezelf (en dus ook andere mensen)?
Kortom ik vind die uitspraak een fail en ik zal wel direct allemaal beledigingen over me heen krijgen dat mijn eigen post een fail is maarja.

Btw waarom is een topic met een up van 5 jaar erin niet gesloten?
Oud 30-12-2010, 23:28
Em.
Em. is offline
Nee man, Adam is de schets en Eva is het meesterwerk.

Ik kende 'm als mop, iets als:

"Een professor vertelt zijn studentes dat de man belangrijker is, 'want Adam kwam voor Eva'. Waarop een studente hem toeroept: 'wij maken ook eerst een schets!'"
Oud 30-12-2010, 23:33
Macrador
Macrador is offline
"kan god een bal maken zo groot en zwaar dat hij hem zelf niet kan opheffen?"
Oud 31-12-2010, 09:19
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:

"Een professor vertelt zijn studentes dat de man belangrijker is, 'want Adam kwam voor Eva'. Waarop een studente hem toeroept: 'wij maken ook eerst een schets!'"
oh op die manier
Oud 31-12-2010, 12:28
Batave
Batave is offline
Citaat:
+ jouw onderschrift = nice.
dat was even een fail zeg.

Je uitspraak is ook een fail, want als Adam en Eva de schets waren en alle andere mensen daar uit ontstaan zijn is er nooit een echt kunstwerk gekomen.
Of als je de uitspraak op een andere manier leest: waarom zou God van Adam en Eva niet eerst een schets gemaakt hebben en daarna het kunstwerk neergezet hebben net zoals volgens de uitspraak bij jezelf (en dus ook andere mensen)?
Kortom ik vind die uitspraak een fail en ik zal wel direct allemaal beledigingen over me heen krijgen dat mijn eigen post een fail is maarja.

Btw waarom is een topic met een up van 5 jaar erin niet gesloten?
Je post is ook een fail; omdat je uitspraken in deze topic serieus neemt.
Oud 31-12-2010, 13:00
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Je post is ook een fail; omdat je uitspraken in deze topic serieus neemt.
Lol. Hoe weet jij nou of ik die reacties serieus neem? Ik snapte niet hoe die bedoelt was daarom mijn post.
offtopic: 'deze topic' klinkt echt verschrikkelijk niet kloppend nederlands ookal is dit en deze beide goed.
Oud 31-12-2010, 13:03
Batave
Batave is offline
Citaat:
Lol. Hoe weet jij nou of ik die reacties serieus neem? Ik snapte niet hoe die bedoelt was daarom mijn post.
offtopic: 'deze topic' klinkt echt verschrikkelijk niet kloppend nederlands ookal is dit en deze beide goed.
Je windt je op om een post, dat is duidelijk te zien aangezien je de post 3 keer fail noemt. Daarbij is eigenlijk dit topic een goedgekeurde fout en moet het deze zijn.
Oud 31-12-2010, 17:13
Macrador
Macrador is offline
Citaat:

Oud 31-12-2010, 18:29
DAH
DAH is offline
Was dit wel helemaal zoals in de Bijbel? Het is in ieder geval opgeleukt.
Oud 31-12-2010, 18:35
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Was dit wel helemaal zoals in de Bijbel? Het is in ieder geval opgeleukt.
Het is het verhaal vanuit de bijbel een beetje kritisch bekeken (en met humor).
Oud 31-12-2010, 18:38
Macrador
Macrador is offline
Oud 31-12-2010, 22:52
DAH
DAH is offline
Citaat:
Het is het verhaal vanuit de bijbel een beetje kritisch bekeken (en met humor).
Vooral de humor
Oud 31-12-2010, 23:54
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Je windt je op om een post, dat is duidelijk te zien aangezien je de post 3 keer fail noemt. Daarbij is eigenlijk dit topic een goedgekeurde fout en moet het deze zijn.
een goedgekeurde fout lol.
+ leer lezen. Er staat 3x fail in mn post maar de laatste keer was een herhaling voor de eerste 2.
conclusie: you're a joke (en als dit door de mods als een belediging wordt gezien zouden ze dit topci eens beter door moeten lezen, want een deel van de mensen die hier reageren zetten de quote er puur neer om christenen te beledigen ipv een leuke/grappige quote over god (waar ik er ook vanuit zou mogen gaan dat deze eigenlijk niet beledigend zouden mogen zijn, want als ik ineens een topic zou openen met de naam: 'weet iemand leuke uitspraken over [vul naam forumlid]'s moeder?' zou dit ook niet goedgekeurd worden. ach ik zal zogenaamd wel moeten leren accepteren dat mensen wel negatieve dingen over het geloof mogen zeggen, maar zelf niks kunnen accepteren zodra ze zelf een beetje gekwetst worden. eigenlijk komt het hele topic daar op neer dus dit verhaal is eigenlijk nog best on topic ook...)
Oud 01-01-2011, 02:13
Macrador
Macrador is offline
@honkballertje.

Je bent een beetje hypocriet om te blijven roepen dat we niets beledigend mogen zeggen. Maar jullie (gelovigen) wel zoals: atheïsme is onzin, je gaat naar de hel, je bent niet verlicht door god,....
Oud 01-01-2011, 11:07
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
@honkballertje.

Je bent een beetje hypocriet om te blijven roepen dat we niets beledigend mogen zeggen. Maar jullie (gelovigen) wel zoals: atheïsme is onzin, je gaat naar de hel, je bent niet verlicht door god,....
zo simpel hoe je alle gelovigen op 1 hoop kan gooien.
1 je zult mij niet horen zeggen dat atheïsme onzin is
2 je zult mij niet horen zeggen dat je naar de hel gaat (dat beslis ik immers niet, maar dat beslist god)
3 je zult mij niet horen zeggen dat je niet verlicht bent door god.

er zitten hier zoveel mensen die alles te zwart wit zien. of je bent gelovig en dan ben je direct tegen alle niet gelovigen of je bent niet gelovig en dan is het goed. er zitten nog veel meer groepen tussenin.
Oud 01-01-2011, 12:25
Batave
Batave is offline
Citaat:
een goedgekeurde fout lol.
+ leer lezen. Er staat 3x fail in mn post maar de laatste keer was een herhaling voor de eerste 2.
conclusie: you're a joke (en als dit door de mods als een belediging wordt gezien zouden ze dit topci eens beter door moeten lezen, want een deel van de mensen die hier reageren zetten de quote er puur neer om christenen te beledigen ipv een leuke/grappige quote over god (waar ik er ook vanuit zou mogen gaan dat deze eigenlijk niet beledigend zouden mogen zijn, want als ik ineens een topic zou openen met de naam: 'weet iemand leuke uitspraken over [vul naam forumlid]'s moeder?' zou dit ook niet goedgekeurd worden. ach ik zal zogenaamd wel moeten leren accepteren dat mensen wel negatieve dingen over het geloof mogen zeggen, maar zelf niks kunnen accepteren zodra ze zelf een beetje gekwetst worden. eigenlijk komt het hele topic daar op neer dus dit verhaal is eigenlijk nog best on topic ook...)
Het is ook een goedgekeurde fout, aangezien engelse leeswoorden standaard "de"-woorden zijn. Het is net zo fout als uitprinten.

Misschien ligt het aan mijn ogen, maar ik zie toch echt 4 keer fail in je post staan, waarvan en 3 naar de post van je voorganger gericht zijn. Trouwens, met een herhaling benadruk je je eerdere standpunt, waardoor ik hem extra vind tellen.

Daarbij beledig je mij nu persoonlijk. Dat is heel wat anders dan wanneer ik zou zeggen dat God een slechte klus heeft gedaan met de mensheid. Ik maak jou niet persoonlijk belachelijk, maar waarin je gelooft en daar heb ik gegronde redenen voor. Als jij zou zeggen dat atheïsme nergens op slaat mag je dat gerust doen. Maar naar de persoon toe beledigen is jezelf een eind verlagen.

Daarbij windt je je weer op over een post. The jokes' on you.
Oud 01-01-2011, 12:32
Verwijderd
Moeders bestaan echt, god bestaat niet.
Oud 01-01-2011, 13:07
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Het is ook een goedgekeurde fout, aangezien engelse leeswoorden standaard "de"-woorden zijn. Het is net zo fout als uitprinten.

Misschien ligt het aan mijn ogen, maar ik zie toch echt 4 keer fail in je post staan, waarvan en 3 naar de post van je voorganger gericht zijn. Trouwens, met een herhaling benadruk je je eerdere standpunt, waardoor ik hem extra vind tellen.

Daarbij beledig je mij nu persoonlijk. Dat is heel wat anders dan wanneer ik zou zeggen dat God een slechte klus heeft gedaan met de mensheid. Ik maak jou niet persoonlijk belachelijk, maar waarin je gelooft en daar heb ik gegronde redenen voor. Als jij zou zeggen dat atheïsme nergens op slaat mag je dat gerust doen. Maar naar de persoon toe beledigen is jezelf een eind verlagen.

Daarbij windt je je weer op over een post. The jokes' on you.
Grappig dat jij uit die post kan lezen dat ik me opwind. Heb je boven natuurlijke gaven ofzo? Wow mensen laten we allemaal in Batave gaan geloven!

oh ja idd er staat 4x fail in die post. De laatste was alleen dat het een fail was alleen dat mijn eigen post een fail was dus die hoef je niet eens mee te tellen (gelukkig ben je het daar een keer met me eens). Als jij wilt dat die laatste nog een keer extra mee telt moet je het zelf weten .

Ik beledigde je trouwens niet persoonlijk. er staat 'vul naam forumlid in' (o.i.d.) dat betekent niet dat er jouw forumnaam ingevuld moest worden.
Geloof is een onderdeel van mij (om het even duidelijk te houden vul ik er maar mij in). Als jij dus mijn geloof beledigt beledig je mij daarmee ook, net zoals ik jou indirect beledig als ik je moeder zou beledigen (wat je mij hier nog steeds niet ziet doen aangezien ik niks slechts gezegd heb over je moeder).

Als je wat hier boven staat nou even goed doorleest en je erin probeert te verplaatsen en je eigen mening hierover uitschakelt zul je snappen waarom mensen zich beledigt kunnen voelen door een topic als dit.
Oud 01-01-2011, 13:09
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Moeders bestaan echt, god bestaat niet.
Voor jou bestaat goed niet, voor andere mensen wel.
Oud 01-01-2011, 13:20
Verwijderd
Voor andere mensen bestaat hij evenmin.
Oud 01-01-2011, 14:49
Steelpan
Steelpan is offline
Citaat:
Voor jou bestaat goed niet, voor andere mensen wel.
Die DENKEN dat hij bestaat
Oud 01-01-2011, 18:23
Batave
Batave is offline
Citaat:
Grappig dat jij uit die post kan lezen dat ik me opwind. Heb je boven natuurlijke gaven ofzo? Wow mensen laten we allemaal in Batave gaan geloven!
Ik heb genoeg webervaring om te kunnen zien hoe mensen achter de pc zitten. Dat heet tussen de regels doorlezen, dat is niks bovennatuurlijks, het is wel tekenend dat jij iets dat je niet begrijpt toeschrijft aan iets bovennatuurlijks (dat was een grapje overigens).

Citaat:
Ik beledigde je trouwens niet persoonlijk. er staat 'vul naam forumlid in' (o.i.d.) dat betekent niet dat er jouw forumnaam ingevuld moest worden.
Geloof is een onderdeel van mij (om het even duidelijk te houden vul ik er maar mij in). Als jij dus mijn geloof beledigt beledig je mij daarmee ook, net zoals ik jou indirect beledig als ik je moeder zou beledigen (wat je mij hier nog steeds niet ziet doen aangezien ik niks slechts gezegd heb over je moeder).
Ik bedoelde eigenlijk het moment dat jij schreef: "you're a joke." Dat is namelijk wel een gerichte belediging. Daarnaast ben ik een groot voorstander van zelfrelativering. Als je, met een gegronde argumentatie, mijn wereldbeeld beledigd of er onderuit haalt zal ik je gelijk geven, mits gegrond.
Citaat:
Als je wat hier boven staat nou even goed doorleest en je erin probeert te verplaatsen en je eigen mening hierover uitschakelt zul je snappen waarom mensen zich beledigt kunnen voelen door een topic als dit.
Ik snap best dat lichtgeraakte mensen zonder zelfspot zich hierdoor beledigd kunnen voelen. Dat neemt niet weg dat ik zelfspot juist toejuich. Daarom ga ik ook niet mijn eigen mening uitschakelen, waarom zou ik?
Oud 01-01-2011, 18:38
Thinus
Thinus is offline
Het schijnt zo te zijn dat toen Jezus met dat loeizware kruis liep, dat er iemand langs de kant stond die zei eh: "Jezus, denk je dat je het gaat halen met dat zware kruis, helemaal tot aan het end?" En toen heeft Jezus gezegd: "Ja, ik denk het wel, maar pin me d'r niet op vast."
Oud 01-01-2011, 19:53
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
zo simpel hoe je alle gelovigen op 1 hoop kan gooien.
1 je zult mij niet horen zeggen dat atheïsme onzin is
2 je zult mij niet horen zeggen dat je naar de hel gaat (dat beslis ik immers niet, maar dat beslist god)
3 je zult mij niet horen zeggen dat je niet verlicht bent door god.

er zitten hier zoveel mensen die alles te zwart wit zien. of je bent gelovig en dan ben je direct tegen alle niet gelovigen of je bent niet gelovig en dan is het goed. er zitten nog veel meer groepen tussenin.
daarom gebruik ik ook de term gelovigen en zeg ik niet jij ...
Oud 01-01-2011, 20:30
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik heb genoeg webervaring om te kunnen zien hoe mensen achter de pc zitten. Dat heet tussen de regels doorlezen, dat is niks bovennatuurlijks, het is wel tekenend dat jij iets dat je niet begrijpt toeschrijft aan iets bovennatuurlijks (dat was een grapje overigens).

Ik snap best dat lichtgeraakte mensen zonder zelfspot zich hierdoor beledigd kunnen voelen. Dat neemt niet weg dat ik zelfspot juist toejuich. Daarom ga ik ook niet mijn eigen mening uitschakelen, waarom zou ik?
1 je grapje was leuk bedoelt hoor, maar dat van mij was in eerste instantie ook een grapje, maar daar had je kennelijk niet genoeg webervaring voor om dat te kunnen zien.

Ik stelde voor om je eigen mening even uit te schakelen om te zorgen dat je je zou inbeelden in andere mensen. Als je dat niet wilt dan niet, maar dan ga je ook nooit de manier van denken van andere mensen snappen.
Oud 01-01-2011, 20:33
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
daarom gebruik ik ook de term gelovigen en zeg ik niet jij ...
je gebruikt 'jullie (gelovigen)' en daarmee voel ik mij aangesproken, daarom die reactie. Mensen die gelovig zijn zijn niet perse het beeld wat jij in je hoofd hebt als je aan gelovigen denkt. Dat probeerde ik duidelijk te maken.

maarja eigenlijk door hier steeds te reageren verziek ik dit topic voor jullie dus ik stop vanaf nu maar om in dit specifieke topic te reageren (dan kunnen mensen die grappige uitspraken willen lezen over god tenminste makkelijk doorlezen)
Oud 01-01-2011, 20:40
Uice
Uice is offline
Citaat:
(waar ik er ook vanuit zou mogen gaan dat deze eigenlijk niet beledigend zouden mogen zijn, want als ik ineens een topic zou openen met de naam: 'weet iemand leuke uitspraken over [vul naam forumlid]'s moeder?' zou dit ook niet goedgekeurd worden.
Maar 'weet iemand nog leuke uitspraken over Wilders?' zou wel gewoon mogen; het gaat erom dat je geen andere forumers doelbewust beledigt.

Citaat:
ach ik zal zogenaamd wel moeten leren accepteren dat mensen wel negatieve dingen over het geloof mogen zeggen, maar zelf niks kunnen accepteren zodra ze zelf een beetje gekwetst worden.
Vaak gaan gelovigen een stuk verder in hun beledigingen; alleen al het geloof in het bestaan van de Hel is tamelijk schokkend.
Oud 01-01-2011, 21:01
Batave
Batave is offline
Citaat:
1 je grapje was leuk bedoelt hoor, maar dat van mij was in eerste instantie ook een grapje, maar daar had je kennelijk niet genoeg webervaring voor om dat te kunnen zien.

Ik stelde voor om je eigen mening even uit te schakelen om te zorgen dat je je zou inbeelden in andere mensen. Als je dat niet wilt dan niet, maar dan ga je ook nooit de manier van denken van andere mensen snappen.
En je dacht dat ik jouw statements over mijn bovennatuurlijke gaven serieus nam? Ik kan me best inbeelden dat anderen beledigd zouden zijn door de posts hier, maar tegelijkertijd vind ik dat men best wel wat zelfspot mag hebben.
Oud 01-01-2011, 23:11
Macrador
Macrador is offline
Oud 02-01-2011, 13:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Geloof is een onderdeel van mij (om het even duidelijk te houden vul ik er maar mij in). Als jij dus mijn geloof beledigt beledig je mij daarmee ook
Ik heb het ooit tot de krant geschopt met een oproep over dit gedrag:
http://vorige.nrc.nl/opinie/article1...ledigd_worden!

En? Wat denk je? Is zo'n opstelling niet beter?

Laatst gewijzigd op 02-01-2011 om 13:26.
Oud 02-01-2011, 13:37
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik heb het ooit tot de krant geschopt met een oproep over dit gedrag:
http://vorige.nrc.nl/opinie/article1...ledigd_worden!

En? Wat denk je? Is zo'n opstelling niet beter?
Bijzonder sterk artikel moet ik zeggen .
Oud 02-01-2011, 15:48
Macrador
Macrador is offline
Discussies volgens sommige gelovigen
Oud 02-01-2011, 16:14
DAH
DAH is offline
Citaat:
Discussies volgens sommige gelovigen
[filmpje]
Volgens mij begrijpt die moeder het concept van Kerst niet.
Je gelooft niet in God dus krijg je geen kadootjes voor kerst, want kerst gaat over Jesus.
Ik dacht dat juist bij de gelovigen kerst gaat om de geboorte van Jesus, i.p.v. cadeaus.
Oud 03-01-2011, 19:49
Kitten
Kitten is offline
Ik heb geen flauw idee waarom ik dit topic niet allang gesloten heb.

Ik ga dat even herstellen.

Regels voor berichten