Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2005, 12:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Waarom val ik altijd af als ik niet meer aan de lijn denk en veel meer eet dan anders? Werkt nou niet bepaald motiverend.
Oud 09-04-2005, 12:46
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lynn schreef op 09-04-2005 @ 13:28 :
Doos was al weggegooid en we hebben geen werkende weegschaal thuis, dus dan wordt het moeilijk.

Spekkie, tnx voor je smacks-info!
in een bakje met melk zit 30 gr smacks en is samen met de melk (175 ml) 170 cal. Melk is 50/100, dus zo kun je het uitrekenen. Een lepel is veel minder dan 15 gram dus.

Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 13:28.
Oud 09-04-2005, 13:35
-(L)-
Citaat:
Lynn schreef op 08-04-2005 @ 23:56 :
Heb woensdag foto's gepost, maar die staan waarschijnlijk in het vorige topic. Zal ff zoeken..

Hiero.
Okee Ik vind je er nu goed uitzien trouwens. Ik lijk er nu best wel op geloof ik.
Oud 09-04-2005, 13:35
-(L)-
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 09-04-2005 @ 08:13 :
Mijn streefgewicht is ook 70 kilo (Ik ben 1.84m)

EN EN EN...

Ik ging vanochtend op de weegschaal staan! En ik ben afgevallen!!! *feest*

30 maart - 84 kg
9 april - 82.5 kg

Gaat niet errug snel, maar er is in bijna twee weken toch 1.5 kilo af Mijn streven was ongeveer een kilo per 2 weken

*blij is*
Gefeliciteerd
Oud 09-04-2005, 15:17
Gothic
Gothic is offline
vandaag slecht gegeten ... maar op een of andere manier wil ik vandaag gewoon niet. Zaterdag en zondag zijn altijd zo'n niets dag, ben moe, lusteloos enz, maar dat is geen excuus dat weet ik, juist dan moet ik eten... zo maar goed avondeten dan, om de schade wat in te halen. En morgen maar weer m'n best doen.

Aan de andere kant is het erg lang geleden dat ik slecht gegeten heb, dus voor 1x pech dan maar, zorgen dat ik me snel beter voel, dan komt het allemaal wel weer goed...
Oud 09-04-2005, 15:23
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-04-2005 @ 20:00 :
Maaltijd 2 is ook te weinig, die peperkoek kan beter wat anders zijn. Brinta bijv, drink daar dan nog een shake bij dan is die maaltijd opgevuld.

Maaltijd 3 met yoghurt en cruesli zou je beter tonijn nemen ipv yoghurt, en dan de kwark in de avond voor het slapen gaan met 2 lepels lijnzaadolie, aangezien casseine (in kwark) en het vet in de olie de opname vertragen en zo de aanvoer over de nacht rekken.

Ik denk dat er nog wel wat caloriën bij mogen, maar je ben iig op de goede weg. Hoewel ik wel vind dat er wat veel "lege" kcal in zitten, yoghurt bijv, peperkoek enz.

Wat ik van jou weet maakt dat voor jou lichaam niet zoveel uit, maar het moet niet zo zijn dat je verder niets meer op kunt, in dat geval kies je beter voor bronnen die meer opleveren maar kleiner zijn qua volume.

@ Arenda, die 3000 is nog weinig. Ga maar eens richting 3500 Bas.
We hadden niet al het eten in huis, en die 3000 begin ik mee om op te bouwen. Ik richt uiteindelijk op 4000 ofzo
Oud 09-04-2005, 16:14
phink
phink is offline
4000?
Is dat niet héél veel?
Oud 09-04-2005, 16:19
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 09-04-2005 @ 17:14 :
4000?
Is dat niet héél veel?
Niet voor hen nee, wel voor jou
Oud 09-04-2005, 16:33
phink
phink is offline
Woow...
Sporten die veel dan ofzo?
Oud 09-04-2005, 16:59
Verwijderd
Citaat:
phink schreef op 09-04-2005 @ 17:33 :
Woow...
Bodybuilding, daarom dus, om echt spieren te kweken heeft je lichaam brandstof nodig, vandaar die 4000 calorien. Dat is ver boven wat een 'normaal' mens nodig heeft omdat hen idd veel sporten.
Oud 09-04-2005, 17:09
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
phink schreef op 09-04-2005 @ 17:33 :
Woow...
Citaat:
Arenda schreef op 09-04-2005 @ 17:59 :
Bodybuilding, daarom dus, om echt spieren te kweken heeft je lichaam brandstof nodig, vandaar die 4000 calorien. Dat is ver boven wat een 'normaal' mens nodig heeft omdat hen idd veel sporten.
Juist, wat dacht je van een kleine 8000kcal per dag?

Citaat:
jemappelebas schreef op 09-04-2005 @ 16:23 :
We hadden niet al het eten in huis, en die 3000 begin ik mee om op te bouwen. Ik richt uiteindelijk op 4000 ofzo
ALs je btw wil voorkomen dat je vet aan zet, en uberhaupt wil zorgen dat je al dat voer weg krijgt, laad je dan eerst een week op.

De eet-om-het-uur regel dus.

Laatst gewijzigd op 09-04-2005 om 17:12.
Oud 09-04-2005, 17:28
cerys
cerys is offline
hallo ik ben 1 dag niet geweest en er zijn al 4 pagina's bij ofzo
ik kan het niet meer bijhouden hoor

gister en vandaag zijn zulke klotedagen.. gister pizza gegeten (we hadden ckv3avond op school, dus gelukkig wel intensief bezig geweest, het was verder echt een topdag), vandaag werkte ik sinds een maand ofzo weer een hele dag, dus ik had ook veel nodig, maar ik werk in de bakker en dan grijp je haast automatisch naar ongezonde dingen
en morgen vier ik nog een stukje verjaardag dus dan eet ik sowieso een stukje taart.. meh
Oud 09-04-2005, 17:29
cerys
cerys is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 09-04-2005 @ 18:09 :
Juist, wat dacht je van een kleine 8000kcal per dag?

wat ongelofelijk lelijk.
ik vind spierbundels er meestal echt afgrijselijk uitzien
Oud 09-04-2005, 17:40
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
cerys schreef op 09-04-2005 @ 18:29 :
wat ongelofelijk lelijk.
ik vind spierbundels er meestal echt afgrijselijk uitzien
Idd dat is een beetje teveel van het goede

@ duck
Ik ben al bezig met constant te eten, groot nadeel nu in het begin is wel dat je vaak naar de wc moet
Oud 09-04-2005, 17:49
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 09-04-2005 @ 18:40 :
Idd dat is een beetje teveel van het goede

@ duck
Ik ben al bezig met constant te eten, groot nadeel nu in het begin is wel dat je vaak naar de wc moet
ik heb er absoluut geen verstand van maar waarom eet jij geen groenten?
Oud 09-04-2005, 18:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb een vreetbui van hier tot daarginds Je wilt niet weten wat ik net allemaal gegeten heb! Altijd op zaterdag... Voor mijn gevoel begin ik daardoor iedere week weer opnieuw
Oud 09-04-2005, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-04-2005 @ 19:56 :
Ik heb een vreetbui van hier tot daarginds Je wilt niet weten wat ik net allemaal gegeten heb! Altijd op zaterdag... Voor mijn gevoel begin ik daardoor iedere week weer opnieuw
Maar je kunt ook niet eeuwig door gaan met een dieet (bovendien hoef jij niet meer af te vallen?) Zolang je het redelijk houdt, wat is er dan mis met 1 keer per week een dagje eten wat je wilt, binnen perken?
En je begint niet elke week opnieuw, om 1 hele week ongedaan te maken moet je heel wat naar binnen schrokken.
Oud 09-04-2005, 19:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Arenda schreef op 09-04-2005 @ 20:10 :
Maar je kunt ook niet eeuwig door gaan met een dieet (bovendien hoef jij niet meer af te vallen?) Zolang je het redelijk houdt, wat is er dan mis met 1 keer per week een dagje eten wat je wilt, binnen perken?
En je begint niet elke week opnieuw, om 1 hele week ongedaan te maken moet je heel wat naar binnen schrokken.
Ja maar je weet niet wat ik in een vreetbui naar binnen werk (de laatste paar dingen van net zijn: handvol m&m's, 3 handjes vol spekjes, 2 zakjes chips, macaroni, plak suikerkoek...) en dat is sinds 5 uur...
Maar ik wil gewoon graag naar de 60. Ik pas veel kleren niet meer en voel me daar beter bij... Ik blijf steeds bij de 62 hangen en dan krijg ik weer een "terugval" waarbij ik dus ontzettend veel eet en vervolgens echt weer 63/64 kg kan wegen (ik eet dan ook vaak wel 2 of 3 dagen slecht hoor)
Oud 09-04-2005, 19:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 09-04-2005 @ 20:15 :
Ja maar je weet niet wat ik in een vreetbui naar binnen werk (de laatste paar dingen van net zijn: handvol m&m's, 3 handjes vol spekjes, 2 zakjes chips, macaroni, plak suikerkoek...) en dat is sinds 5 uur...
Maar ik wil gewoon graag naar de 60. Ik pas veel kleren niet meer en voel me daar beter bij... Ik blijf steeds bij de 62 hangen en dan krijg ik weer een "terugval" waarbij ik dus ontzettend veel eet en vervolgens echt weer 63/64 kg kan wegen (ik eet dan ook vaak wel 2 of 3 dagen slecht hoor)
Maar het is toch niet realistisch? Toen je elke dag danste, ok, maar nu niet. Ik denk toch dat je moet beginnen met accepteren dat bepaalde doelen gewoon niet realistisch zijn. Daarnaast ben je ontzettend dun/slank, heb je het perfecte lichaam en wordt het tijd dat je dat ook gaat inzien, want als je dat niet ziet, kun je beter aan je zelfbeeld gaan werken.

Als je lijnt terwijl het niet nodig is, is het niet gek dat je lichaam op een gegeven moment gewoon snakt naar meer en suiker en koolhydraten...
Oud 09-04-2005, 19:32
kellytje
kellytje is offline
Vandaag :
11.30 : appel en yoghurt met wat musli in
12.00 : 200gram aardappelen , 2 eieren en 50 ml magere melk
15.00 : yoghurt met soort graantjes bij (kleine 300cal)
17.30 : half bruin stokbrood met graantjes en kippewit, komkommer, tomaat en mosterdsaus (wsl veel calorien )
20.30 : appel, 2 bb met effi light, wat druiven

binnen een urrtje wsl nog wat musli
Kdenk dat ik vrij hoog kom in calorien
Kom op een 1100 zonder musli en broodje
Maar het was allemaal gezond dusja
Oud 09-04-2005, 19:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 09-04-2005 @ 20:32 :
Vandaag :
11.30 : appel en yoghurt met wat musli in
12.00 : 200gram aardappelen , 2 eieren en 50 ml magere melk
15.00 : yoghurt met soort graantjes bij (kleine 300cal)
17.30 : half bruin stokbrood met graantjes en kippewit, komkommer, tomaat en mosterdsaus (wsl veel calorien )
20.30 : appel, 2 bb met effi light, wat druiven

binnen een urrtje wsl nog wat musli
Kdenk dat ik vrij hoog kom in calorien
Kom op een 1100 zonder musli en broodje
Maar het was allemaal gezond dusja
Dat is écht te weinig .
Oud 09-04-2005, 19:41
kellytje
kellytje is offline
Weinig ? Ik kom op minimum 1600calorien uit
Oud 09-04-2005, 19:42
cerys
cerys is offline
@ chloe..
ik heb vandaag aan ongezonde dingen gegeten: mini-stukje taart (die was niet vrijwillig, mijn moeder stond erop :/), 4 koekjes, 2 slagroomsoesjes, cakeje, kaascroissant, uienstokbrood, chocolaatje.. ik weet een beetje hoe het voelt

mijn god. komt waarschijnlijk omdat ik de afgelopen tijd zo slecht (als in heel weinig) heb gegeten dat m'n lichaam het niet meer aankon ofzo. maar nee, geen reden om ZO ongezond te gaan eten.
ik krijg de neiging om alles uit te kotsen. maar beter niet
Oud 09-04-2005, 19:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 09-04-2005 @ 20:41 :
Weinig ? Ik kom op minimum 1600calorien uit
dan wil ik die berekening wel eens zien dan...

en hierboven staat 1100... Daarnaast vind ik gewoon de hoeveelheid broodachtige dingen aan de weinige kant. Je mag dan wel warm gegetgen hebben in de middag, maar vergeleken met wat je dan 's avonds eet waar je avond + nacht mee door moet... ik vond het er weinig uitzien, maar laat de berekening maar eens zien dan, misschien heb ik geen gelijk dan.
Oud 09-04-2005, 19:51
kellytje
kellytje is offline
1100, zondar dat broodje en zonder de 50 gram musli (...) met melk die ik nu aan het eten ben.
En dat broodje kan je zeker gelijk stellen met een 3-4 boterhammen
Oud 09-04-2005, 20:16
blurred
blurred is offline
Inmiddels heb ik van mezelf leren accepteren dat ik in het weekend ongezonde dingen eet. Dat lijkt meestal wel onvermijdelijk in een weekend, omdat iedereen het dan doet en het o zo makkelijk is om daarin mee te gaan. Maar zolang ik het door de week gewoon goed aanpak mag ik van mezelf in het weekend best (met mate) wat ongezonder doen. Misschien moeten meer mensen hier dat zichzelf voorhouden. Als je het jezelf toestaat kun je het meestal ook beter binnen de perken houden dan wanneer je het jezelf niet toestaat. Dan slaat het vaak eerder om in een vreetbui
Oud 09-04-2005, 20:25
D-sire
D-sire is offline
Wie hebben er hier een profiel op valtaf.nl? Kan je daar ook ergens (laten) berekenen hoeveel calorieën je streven is? Dat kon bij overgewicht.nl wel namelijk maar ik ben overgestapt naar valtaf. Zou wel handig zijn
Oud 09-04-2005, 21:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 09-04-2005 @ 21:25 :
Wie hebben er hier een profiel op valtaf.nl? Kan je daar ook ergens (laten) berekenen hoeveel calorieën je streven is? Dat kon bij overgewicht.nl wel namelijk maar ik ben overgestapt naar valtaf. Zou wel handig zijn
Hoe bedoel je dat? Hoeveel cal je mag eten als je binnen zoveel maanden zoveel kilo wil afvallen?

Trouwens, voor de mensen die op een gezond gewicht zitten en die denken dat ze voor de zomer nog ff 3 kilo kunnen afvallen... dat kan dus niet, dan moet je echt onder de 1000 cal per dag gaan zitten.
Oud 09-04-2005, 21:45
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-04-2005 @ 22:04 :
Hoe bedoel je dat? Hoeveel cal je mag eten als je binnen zoveel maanden zoveel kilo wil afvallen?

Trouwens, voor de mensen die op een gezond gewicht zitten en die denken dat ze voor de zomer nog ff 3 kilo kunnen afvallen... dat kan dus niet, dan moet je echt onder de 1000 cal per dag gaan zitten.
Ja precies, dat mis ik nogal op valtaf.nl, of ik moet eroverheen lezen natuurlijk
Oud 09-04-2005, 21:49
Verwijderd
Citaat:

Je kan ong. 3 kilo afvallen in 3 weken tijd (dus ruim voor de zomer) met een 1000-calorieën dieet. Maar gezond is anders, dus het is niet aan te raden.
Oud 10-04-2005, 05:20
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, ligt eraan wat je beschouwt als zomer...
Tis nog April mensen, tis nog niet eens zo lang officieel lente!!! (En ik zit trouwens nog in de sneeuw dus praat me niet van zomer )

Maar jah, khoor van veel mensen dat het daar nu echt lente is en ff snel 3 kilo afvallen omdat je denk dat je je anders niet vertonen kunt is een slecht idee, en al helemaal of van die rare zo-weinig-mogelijk calorien dieten.
Oud 10-04-2005, 08:30
Verwijderd
@ dreamzy: om een kilo vet te verbranden moet je 7000 kcal tekort komen (om er 1 aan te zetten 9000 overbodige kcal eten), als je elke dag 500 kcal onder je behoefte zit val je dus 1 kilo per 2 weken af, als het goed is. Je behoefte kan je uitreken met MD's formule maar je kunt 'm ook schatten aan de hand van deze tabel
Ik vind zelf dat je er minstens 12 weken over moet doen om je streefgewicht te bereiken, dus als je er maar 3 kg af wil dan kun je beter 2 dan 5 ons per week afvallen. Maar dat ben ik ik heb er ook geen echte argumenten voor, ik vind gewoon dat als er weinig af hoeft je geen haast moet maken.

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 08:32.
Oud 10-04-2005, 08:54
Verwijderd
Dat verhaal over 7000 kcal te weinig om 1 kg vet te verliezen en 9000 kcal te veel om 1 kg vet aan te zetten kon ik me ook herinneren. Volgensmij heeft MD dat hier een keer gepost. Maar als je beredeneert dat een vrouw gemiddelde een energiebehoefte van 2000 kcal heeft, en je volgt een 1000-calorieën dieet creeër je een tekort van 7000 kcal per week. Ofwel je valt 1 kg per week af. Gezond is anders, want je mist zo allerlei belangrijke voedingsstoffen, je verpest je stofwisseling en het is moeilijk vol te houden omdat je een hongergevoel hebt.
Oud 10-04-2005, 09:59
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-04-2005 @ 09:30 :
@ dreamzy: om een kilo vet te verbranden moet je 7000 kcal tekort komen (om er 1 aan te zetten 9000 overbodige kcal eten), als je elke dag 500 kcal onder je behoefte zit val je dus 1 kilo per 2 weken af, als het goed is. Je behoefte kan je uitreken met MD's formule maar je kunt 'm ook schatten aan de hand van deze tabel
Ik vind zelf dat je er minstens 12 weken over moet doen om je streefgewicht te bereiken, dus als je er maar 3 kg af wil dan kun je beter 2 dan 5 ons per week afvallen. Maar dat ben ik ik heb er ook geen echte argumenten voor, ik vind gewoon dat als er weinig af hoeft je geen haast moet maken.
Bedankt Ik kan me herinneren dat mijn doel op overgwicht.nl net iets onder de 1700 kcal lag. Ik ben 1.70m en weeg 70 kilo. Zou ik daar dan mee afvallen wetende dat ik student ben (dus redelijk veel zit) maar wel intensief minstens 3 keer in de week sport?
Die formule van MD kan ik ook eens gaan doen idd maar ik heb mijn vetpercentage nooit laten meten. Kan ik dat dan misschien gokken of is het dan te onnauwkeurig?

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 10:08.
Oud 10-04-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 10-04-2005 @ 10:59 :
Bedankt Ik kan me herinneren dat mijn doel op overgwicht.nl net iets onder de 1700 kcal lag. Ik ben 1.70m en weeg 70 kilo. Zou ik daar dan mee afvallen wetende dat ik student ben (dus redelijk veel zit) maar wel intensief minstens 3 keer in de week sport?
Die formule van MD kan ik ook eens gaan doen idd maar ik heb mijn vetpercentage nooit laten meten. Kan ik dat dan misschien gokken of is het dan te onnauwkeurig?
Je kan het schatten (het vetpercentage van een gemiddelde vrouw is ongeveer 25 % dacht ik...maar als jij 3 keer per week intensief sport is dat misschien juist minder, of misschien juist meer omdat je zwaar bent (niet dat jij echt te zwaar bent verder maar goed.) De kans dat dat dus echt 25% is, is vrij klein en het is niet nauwkeurig in te schatten. Je kan bij het berekenen van je energiebehoefte wel van dat gemiddelde uit gaan maar erg nauwkeurig is het niet.

Het beste is dus om het even op te laten meten bij de sportschool =)
Oud 10-04-2005, 11:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 10-04-2005 @ 09:54 :
Dat verhaal over 7000 kcal te weinig om 1 kg vet te verliezen en 9000 kcal te veel om 1 kg vet aan te zetten kon ik me ook herinneren. Volgensmij heeft MD dat hier een keer gepost. Maar als je beredeneert dat een vrouw gemiddelde een energiebehoefte van 2000 kcal heeft, en je volgt een 1000-calorieën dieet creeër je een tekort van 7000 kcal per week. Ofwel je valt 1 kg per week af. Gezond is anders, want je mist zo allerlei belangrijke voedingsstoffen, je verpest je stofwisseling en het is moeilijk vol te houden omdat je een hongergevoel hebt.
Ik had het uitgerekend op die site van overgewicht, ik had ingetypt dat ik 3 kilo wilde afvallen in 3 maanden. Dan moest ik per dag max 1200 cal eten en 48 gr vet. Dus ik weet niet waar zij dat dan mee berekenen...
Oud 10-04-2005, 11:16
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Okee, vraagje

Jullie kennen allemaal de Knorr maaltijden.
Nu ga ik vanavond "Kip Madras" eten. En als ik nou bereken wat er allemaal in moet, kom ik op meer dan 1000 kcal voor 1 persoon Dat kan toch niet?!

Totalen in 1 persoon (we eten het met zijn tweetjes).

Kip madras marinade (260 kcal per 100 gram), 14 gram, dus 18 kcal.
Kip madras saus (350 kcal per 100 gram), 60 gram, dus 105 kcal.
Kip madras rijst (350 kcal per 100 gram), 248 gram, dus 434 kcal. (Okee, dit kan toch niet? Al kijk ik op valtaf.nl zie ik dat rijst normaal ongeveer 350 kcal is, maar gekookt nog maar 100 kcal. Hoe zit dat?)
Creme Fraiche toegevoegd, 215 kc
Groene appel, 31 kc
Kipfilet, 200 g, 374 kc

Totaal: 1177

Dat kan toch niet?! Dat betekent dat er in het totale gerecht 2354 kcal inzitten!

Wie kan mij hierbij helpen?
Oud 10-04-2005, 11:56
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 10-04-2005 @ 12:16 :
Okee, vraagje

Jullie kennen allemaal de Knorr maaltijden.
Nu ga ik vanavond "Kip Madras" eten. En als ik nou bereken wat er allemaal in moet, kom ik op meer dan 1000 kcal voor 1 persoon Dat kan toch niet?!

Totalen in 1 persoon (we eten het met zijn tweetjes).

Kip madras rijst (350 kcal per 100 gram), 248 gram, dus 434 kcal. (Okee, dit kan toch niet? Al kijk ik op valtaf.nl zie ik dat rijst normaal ongeveer 350 kcal is, maar gekookt nog maar 100 kcal. Hoe zit dat?)

Wie kan mij hierbij helpen?
Gekookte rijst neemt water op dus weegt meer. Als je 100 gram ongekookte rijst hebt (dus 350 kcal) weegt dat gekookt misschien 200 gram (zou je even moeten nawegen) maar dan is het nog steeds 350 kcal. 100 gram gekookte rijst bevat dus minder cal. dan ongekookte rijst omdat het minder rijst is, snap je?

En zo te zien klopt het totaal wel. In die poeders en marinades (olie!) zitten vaak veel cal, zéker als het kant en klaar is. Wat dacht je van toegevoegde geharde vetten?
Die zijn niet gezond en tikken behoorlijk aan in de calorieën.
Die saus is gebonden en gebonden sauzen zijn doorgaans bereid (als je ze zelf maakt, in dit geval gooi je er creme fraiche doorheen...) met bloem en boter en dat is allebij behoorlijk calorierijk.

Ik denk dat je het de volgende keer beter zelf kan maken, met zilvervliesrijst (dat is beter). Je kan ook gewoon een groentencurry maken met rijst, da's ook exotisch en bevat vrij weinig calorieën (de curry niet, de rijst wel...)

Als je een recept wil hebben roep je maar

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 12:01.
Oud 10-04-2005, 12:06
Nebel
Nebel is offline
wij eten dat ook supervaak ..maar toch val ik behoorlijk af.. ook als ik dat eet ... dus ik denk toch dat er iets niet helemaal klopt.. Oohja, als je ergens creme fraiche doorheen gooit, kan je beter light nemen, of halfvol...
Oud 10-04-2005, 12:10
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 10-04-2005 @ 10:59 :
Op de site van Top Sante kun je je vetpercentage laten berekenen als je je gewicht en je buikomtrek (gemeten op het smalste punt) weet. Ik heb het zelf ook gedaan en kwam op een percentage van 22,3%, ongeveer gemiddeld dus. Het lijkt me sterk dat deze "berekening" net zo nauwkeurig is als een meting bij de sportschool of dietiste, maar misschien kun je het als een kleine richtlijn gebruiken?

Verder heb ik me vanmorgen gewogen; 68kg. Er gaat niks af, maar er komt ook niks bij, dus ik ben tevreden over deze week, zeker als je ziet wat ik allemaal naar binnen heb gewerkt. Gisteravond zijn we wezen stappen, heb me bij een vriendin thuis al voorbeeldig gedragen (al zeg ik het zelf ) want ik heb de hele avond thee zonder suiker en spa rood gedronken. En zelfs de stroopwafel afgeslagen! Daar ben ik misschien nog wel het meest trots op, want ik ben echt verslaafd aan stroopwafels. S'avonds/s'nachts alleen één glas bessen gehad, daarna water gedronken.
Oud 10-04-2005, 12:16
kellytje
kellytje is offline
Ben net wakker dus heb als ontbijt enkel een handje druifjes gegeten.
lunch : kabeljouw (gok op een kleine 200gram). Ik wou hem in de microgolf doen maar mijn moeder had hem al in de bloem gerold Dus maar gebakken in 1 kl olijfolie. Samen met een zakje rijst (60gram is dat zeker) en een appel.
Ik heb trouwens die weegschaal uit blokker Woog vanmorgen 66.3
Oud 10-04-2005, 12:20
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
kellytje schreef op 10-04-2005 @ 13:16 :
(...)
Woog vanmorgen 66.3
Wat zijn jouw lengte en streefgewicht ook alweer? Ik vergeet het echt telkens van iedereen.
Oud 10-04-2005, 12:26
kellytje
kellytje is offline
1.75 ongeveer en een paar kilotjes minder. Rond de 60 zoals enkele maanden geleden zou leuk zijn.
Oud 10-04-2005, 12:27
Lynn
Lynn is offline
Heb je al eens foto's van jezelf gepost? Want hoe ik het zo lees, lijkt me 66kg ook een prima gewicht voor 1m75.
Oud 10-04-2005, 12:30
kellytje
kellytje is offline
Ja maar ik heb ze ondertussen al terug verwijderd
Oud 10-04-2005, 12:34
Lynn
Lynn is offline
Ahh, waarom?
Oud 10-04-2005, 12:40
Lily16
Lily16 is offline
@$%#$ dagen laatste tijd

ik at elke dag gezond

en 1 dag een keer savonds Appeltaart
en 1 dag een keer savonds Chocolade Vla

daarvan werd ik beide misselijk
en sochtends beetje diaree

Maar goed.

k moet er weer serieus tegenaan
Oud 10-04-2005, 12:49
kliwie
kliwie is offline
ik moet weer goed gaan eten. Ik eet veel te weinig nu en voel me niet goed bij wat ik eet. Ik wil graag normaal iets kunnen eten zonder dat ik denk dat ik er dik van wordt. De laatste paar dagen is het echt erg. 's ochtends eet ik een kiwi, 's middags eet ik een manderijn en 's avonds eet ik zo wenig mogelijk avondeten. dat komt in totaal neer op ongeveer 200 calorien per dag. dat is niet zo goed en dat weet ik en ik ga het veranderen maar dat is lastig. Miscchien moet ik wel andere hulp gaan zoeken maar ik ga het eerst zelf proberen.

Ik ben nu 1.74 meter lang en weeg 48 kilo.

vandaag ben ik dus begonnen met goed eten.
10 uur
yoghurt met zemelen en lijnzaad (ik ben al een week niet meer naar wc geweest) en zoetstof

12 uur
kiwi

1 uur
kop groentesoep met 2 balletjes vlees
1 boterham met mosterd en komkommer
1 boterham met haring in tomatensaus

over die laatste boterham voel ik mij zo kut. dat komt denk ik voornamelijk omdat ik het niet wilde eten, de reden dat ik het toch nam was dat ik zo een zin in die smaak had. ik weet wel dat het eigenlijk helemaal niet slecht is maar ik wil gewoon eigenlijk het liefst droog brood eten of geroosterd brood met niets...

ik moet weer goed gaan eten. ik geloof dat er een paar hier zijn die hetzelfde een beetje hebben, die niet zo met eten om gaan zoals zou moeten. want wanneer ik het gevoel heb dat ik iets slechts heb gegeten zoals die haring in tomatensaus dan heb ik de neiging om dan ook maar alle slechte dingen te eten. ik heb nu bijvoorbeeld een ontzettende drang om boterhammen met een dubbele laag chocopaste te eten. ik hoop dat het lukt het niet te doen.
Oud 10-04-2005, 12:50
Verwijderd
Misschien een beetje stomme vraag, maar wat zit er in kaneel qua calorieen en zo? Ik doe dat altijd samen met stukjes appel in magere yoghurt en gooi er altijd vrij veel kaneel in. Maar is dat net zoiets als suiker, of?
@ kliwie: het lijkt mij eerlijk gezegd nogal weinig, en als ik je lengte in combinatie met je gewicht zie, en het uitreken, kom ik op een bmi van 15.nogwat... dat is veel te weinig en wat je at is ook veel te weinig en dat weet je zelf ook wel denk ik... je kunt proberen om 's ochtends wat meer boterhammen te eten met ham ofzo, ham is goed, zit heel weinig vet in. Je kunt wel proberen om heel weinig te eten en heel veel boterhammen met niks erop, maar dan krijg je niet binnen wat je binnen moet krijgen... bovendien, met zo gigantisch weinig eten op een dag wat jij deed, gaat je lichaam geheid alles opslaan wat er binnenkomt en omzetten in vet.
Ik neem aan dat je alle bovenstaande wel wist, maar ik wilde het toch even gezegd hebben voor het geval dat.
En verder vind ik wel goed van je dat je zelf doorhebt dat het zo niet langer kan.

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 12:55.
Oud 10-04-2005, 12:55
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 10-04-2005 @ 13:50 :
Misschien een beetje stomme vraag, maar wat zit er in kaneel qua calorieen en zo? Ik doe dat altijd samen met stukjes appel in magere yoghurt en gooi er altijd vrij veel kaneel in. Maar is dat net zoiets als suiker, of?
He, dat doe ik ook. Appel in de magnetron, flinke bult kaneel erop en dan los opeten of in de yoghurt. Bij ons op het potje staat niks over het aantal kcal ofzo. Ook bij caloriechecker.nl en overgewicht.nl staat er niks over kaneel(poeder). Beetje lastig.

Regels voor berichten