![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() tis een mooie vervanger voor suiker, nietwaar? @ Gothic: je hebt gelijk, denk ik, maar het is voor sommigen altijd zo'n stap om te nemen, dat hulp zoeken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
edit: http://www.sabn.nl/ zoek daar maar eens bij instanties. Wat vind je er precies eng aan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het geen schande trouwens, hulp zoeken. Ik vind dat dapperder dan zelf blijven aankloten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je hebt al een goede eerste stap gemaakt door aan jezelf toe te geven dat je niet tevreden bent over hoe je nu eet (Je weet waarschijnlijk dat het hardstikke ongezond is!) en ik vind dat je vandaag voor jou doen echt goed hebt gegeten!. Vis is hardstikke gezond en je eet al stukken meer dan normaal en dat is hardstikke goed!. Toch ben je er nog lang niet, ik denk dat het goed is om eens (eventueel samen met je ouders ![]() Je hebt gelijk dat dit gelijk een bevestiging van je probleem is, maar dat is juist goed, want je hébt ook een probleem (en dat weet je zelf heus wel). Zonder steun van je omgeving is het héél moeilijk om daaruit te komen dus dit is de eerste stap naar een gezond lijf! Zet hem op meis! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoe heb jij dat dan gedaan? Want jij kwam wel redelijk in de buurt inderdaad.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar wat Happyyy ook al zegt: de kans is groot dat het niet klopt, omdat ze het puur baseren op je taille. Als je het laat meten bij de dokter meten ze het ook op basis van je armplooi en weet-ik-veel-wat-nog-meer. Ik zou me er dus ook maar niet teveel op vast pinnen, als ik jou was. Als je echt een betrouwbaar en persoonlijk percentage wilt, kun je het beste even langs de dokter/sportcentrum/dietiste gaan. ![]()
||
Citaat:
Maar ik vind het zooo raar dat er in zo'n normaal gerecht (Kip Madras) wel meer dan 1000 kcal zitten, terwijl er in een pizza dan "maar" 700 kcal zitten. Dat klopt gewoon niet ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar echt, hoe langer je wacht met (goede) hulp zoeken, hoe moeilijker het wordt om er vanaf te komen. En praat alsjeblieft niet jezelf aan dat het vanzelf wel overgaat of iets dergelijks want dat gebeurt in principe niet (en dit mag je echt van me aannemen...) Dus echt, praat erover, begin inderdaad met je ouders of een vriendin of een of andere anonieme hulpinstantie (via www.sabn.nl moet wel iets te vinden zijn) ook al is het ontzettend eng en vervelend.. heel veel sterkte ermee in ieder geval, liefs
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 15:49. |
![]() |
||
Citaat:
Dinsdag is m'n moeder jarig trouwens, en als 't goed is gaan we dan uit eten. Dat wordt me dus ook weer een groot eetfeest ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Uit eten, ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kip Madras komt uit om 1177 kcal. Dat is gewoon te raar voor woorden. Ik snap het echt niet ![]() Normaal eet je een stuk vlees: 300 kcal. Gebakken aardappels: 200 kcal. Groenten: 100 kcal. Een "normale maaltijd" is dan al 600 kcal. (En dan heb je nog een maaltijd rijk aan calorieën). Ik kan er gewoon niet bij dat Kip Madras zo vet is...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 18:44. |
![]() |
||
Citaat:
Door dit soort dingen te zeggen, suggereer je dat rijst 'slecht' is en dat je er sneller dik van wordt en dat is dus gewoon niet zo. Daarnaast, heb je wel eens gewogen hoeveel rijst je eet en hoeveel die aardappels bij elkaar wegen? Zo niet weet je dus niet of je meer rijst eet dan aardappels, die verschillen zo van elkaar, dat kun je met het blote oog niet schatten...
Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 20:47. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
er zijn ongetwijfeld ook wel mensen in dit topic die een schema voor je willen maken
![]() ook geeft het voedingscentrum deze tabel, als je je daaraan houdt en er geen sausjes, frisdrank, snoep, snacks en alcohol bij gebruikt val je waarschijnlijk ook af. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat is er voor de rest mis mee? Ik heb mn brood, het aantal cal wat de bedoeling was, ik heb groente+fruit, en soep voor avondeten af en toe vind ik vrij normaal... wanneer moet je anders soep eten ![]() Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 20:49. |
![]() |
||
Citaat:
Alleen eet ik gewoon ontbijt, ook als ik om half 12 opsta, dan verschuift het gewoon een beetje. Groente soep is water met groente, daarom vind ik het geen volledig avondeten, tenzij je er brood bij eet of aardappelen in de soep doet. Je hoeft je niet aangevallen te voelen, ik geef gewoon mn mening, geen kritiek ofzo. Je moet eten zoals jij je er goed bij voelt, ik heb alleen dus een heel ander idee bij refeed dan jij ![]()
||
Citaat:
Maar eet je dan wel pasta of rijst die andere dagen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik wil niet meer drastisch afvallen, maar omdat er veel van mijn tantes, en ook mijn moeder en zus behoorlijk overgewicht hebben wil ik het echt goed proberen te doen. Ik wil niet zo worden, en al is er niets mis met mijn famillie, ik heb gewoon die 'aanleg' om snel aan te komen, en dat heb ik zelf ook al gemerkt. Ik zit bijna op mijn streefgewicht, en heb een behoorlijke eet en levenstijl verandering gedaan in de laatste tijd, en het is de bedoeling dat ik dat tot nouja.. mijn hele leven vol houdt, du sgezond, naar behoefte eten en genoeg beweging. Daarom wil ik graag weten waarom jij zegt wat je zegt, en alle advies is natuurlijk welkom, ik knoei ook maar wat aan af en toe maar ik leer steeds meer. En vandaag is idd een beetje een vreemde dag maar ik dacht toch dat ik qua inhoudt, als je naar de hele dag kijkt wel ok zat. (Oh lees net wat je net gepost had) Ik eet zo'n twee keer per week (volkoren) pasta, ongeveer 1 a 2 keer rijst, 1 keer soep, twee keer aardappelen, soms een keer een salada/brood combinatie... Alleen omdat ik naast full-tiem college ook part-time werk eet ik meestal op de vreemdste tijden, maar ik neem het dan me ein een bakje oid. ![]() |
![]() |
|
|