Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2005, 12:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 10-04-2005 @ 13:49 :
ik moet weer goed gaan eten. Ik eet veel te weinig nu en voel me niet goed bij wat ik eet. Ik wil graag normaal iets kunnen eten zonder dat ik denk dat ik er dik van wordt. De laatste paar dagen is het echt erg. 's ochtends eet ik een kiwi, 's middags eet ik een manderijn en 's avonds eet ik zo wenig mogelijk avondeten. dat komt in totaal neer op ongeveer 200 calorien per dag. dat is niet zo goed en dat weet ik en ik ga het veranderen maar dat is lastig. Miscchien moet ik wel andere hulp gaan zoeken maar ik ga het eerst zelf proberen.

Ik ben nu 1.74 meter lang en weeg 48 kilo.

vandaag ben ik dus begonnen met goed eten.
10 uur
yoghurt met zemelen en lijnzaad (ik ben al een week niet meer naar wc geweest) en zoetstof

12 uur
kiwi

1 uur
kop groentesoep met 2 balletjes vlees
1 boterham met mosterd en komkommer
1 boterham met haring in tomatensaus

over die laatste boterham voel ik mij zo kut. dat komt denk ik voornamelijk omdat ik het niet wilde eten, de reden dat ik het toch nam was dat ik zo een zin in die smaak had. ik weet wel dat het eigenlijk helemaal niet slecht is maar ik wil gewoon eigenlijk het liefst droog brood eten of geroosterd brood met niets...

ik moet weer goed gaan eten. ik geloof dat er een paar hier zijn die hetzelfde een beetje hebben, die niet zo met eten om gaan zoals zou moeten. want wanneer ik het gevoel heb dat ik iets slechts heb gegeten zoals die haring in tomatensaus dan heb ik de neiging om dan ook maar alle slechte dingen te eten. ik heb nu bijvoorbeeld een ontzettende drang om boterhammen met een dubbele laag chocopaste te eten. ik hoop dat het lukt het niet te doen.
Zoek hulp, zo snel mogelijk. Je bent veeeel te licht en er zijn maar weinig mensen die zelf weer gezond kunnen gaan eten. Daarnaast zul je iig hulp moeten hebben om je achterliggende problemen en problemen rond je zelfbeeld op te lossen, anders is het bijna onmogelijk om weer goed te gaan eten. Eetproblemen is bijna altijd een uiting van een achterliggend probleem, welke niet opgelost kan worden, als de achterliggende problemen blijven...
Oud 10-04-2005, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Lynn schreef op 10-04-2005 @ 13:55 :
He, dat doe ik ook. Appel in de magnetron, flinke bult kaneel erop en dan los opeten of in de yoghurt. Bij ons op het potje staat niks over het aantal kcal ofzo. Ook bij caloriechecker.nl en overgewicht.nl staat er niks over kaneel(poeder). Beetje lastig.
Dan zal er wel niks inzitten, joechei!

tis een mooie vervanger voor suiker, nietwaar?

@ Gothic: je hebt gelijk, denk ik, maar het is voor sommigen altijd zo'n stap om te nemen, dat hulp zoeken.
Oud 10-04-2005, 12:58
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-04-2005 @ 13:55 :
Zoek hulp, zo snel mogelijk. Je bent veeeel te licht en er zijn maar weinig mensen die zelf weer gezond kunnen gaan eten. Daarnaast zul je iig hulp moeten hebben om je achterliggende problemen en problemen rond je zelfbeeld op te lossen, anders is het bijna onmogelijk om weer goed te gaan eten. Eetproblemen is bijna altijd een uiting van een achterliggend probleem, welke niet opgelost kan worden, als de achterliggende problemen blijven...
waar moet ik die hulp zoeken. vind het eng
Oud 10-04-2005, 13:03
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 10-04-2005 @ 13:58 :
waar moet ik die hulp zoeken. vind het eng
Eng is het natuurlijk wel. Maar je ziet zelf ook wel dat dit dus niet kan. Ik zou zelf eigenlijk niet weten waar je die hulp moet zoeken, Jeudzorg of de GGZ of iets dergelijks?
edit: http://www.sabn.nl/
zoek daar maar eens bij instanties.

Wat vind je er precies eng aan?
Oud 10-04-2005, 13:04
kliwie
kliwie is offline
nou dan wordt het zo definitief dat er iets mis is. nu is het allemaal maar een beetje zo en dat is het dan. snap je?
Oud 10-04-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 10-04-2005 @ 14:04 :
nou dan wordt het zo definitief dat er iets mis is. nu is het allemaal maar een beetje zo en dat is het dan. snap je?
Het is beter dan dat je ondervoed bent zoals nu en doodgaat. Om het maar even cru te zeggen. Maar ik snap het wel, ik snap dat het moeilijk is om het echt toe te geven. Maar veel andere opties heb je niet, zelf kun je het niet echt, blijkt wel, of niet?
Ik vind het geen schande trouwens, hulp zoeken. Ik vind dat dapperder dan zelf blijven aankloten.
Oud 10-04-2005, 13:18
kellytje
kellytje is offline
Idd hulp zoeken
Ik heb trouwens een nieuw valtaf profiel gemaakt (badeendeken), wist niet hoe ik gegevens moest verwijderen van het oude.
Oud 10-04-2005, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Ik snap denk ik wel wat je bedoelt. Misschien is het een goede eerste stap om het aan je ouders te vertellen, er vanuit gaande dat die het nog niet weten....Dat lukt natuurlijk alleen als je een goede band met ze hebt. Ik zou zoiets namelijk niet aan mijn ouders vertellen .

Je hebt al een goede eerste stap gemaakt door aan jezelf toe te geven dat je niet tevreden bent over hoe je nu eet (Je weet waarschijnlijk dat het hardstikke ongezond is!) en ik vind dat je vandaag voor jou doen echt goed hebt gegeten!. Vis is hardstikke gezond en je eet al stukken meer dan normaal en dat is hardstikke goed!.
Toch ben je er nog lang niet, ik denk dat het goed is om eens (eventueel samen met je ouders ) naar de huisarts te stappen. Ook al zou je géén problemen hebben met eten, het gewicht wat je nu is is echt ongezond en daar zou je sowieso wat aan moeten doen. Maar omdat je waarschijnlijk ook achterliggende problemen hebt (negatief zelfbeeld etc, wat zich uit in niet-eten) is het misschien handig om dit ook met je huisarts te bespreken. Die kan je doorverwijzen naar een psycholoog of samen met jou een plan opstellen om weer gezond te gaan eten.

Je hebt gelijk dat dit gelijk een bevestiging van je probleem is, maar dat is juist goed, want je hébt ook een probleem (en dat weet je zelf heus wel). Zonder steun van je omgeving is het héél moeilijk om daaruit te komen dus dit is de eerste stap naar een gezond lijf!

Zet hem op meis!
Oud 10-04-2005, 13:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Ik weet precies wat je bedoelt. Maar toch zou ik de stap gaan overwegen en beginnen met je ouders. Je ouders zijn namelijk niet gek. M'n moeder vertelde mij een tijdje terug dat ze zo bang was dat ik anorexia had, maar dat gewoon niet wist wat ze kon doen. Ze deed altijd hard haar best om te zorgen dat er iets lekkers was wat ik 's ochtends kon eten, ik zei namelijk dat ik geen honger had of brood 's ochtends niet lekker vond en ze zorgde dat er altijd krentenbrood met spijs was, zodat ik tenminste iets zou eten. Zelfde met het avondeten. Als ik nu bedenk hoeveel zorgen mn moeder heeft gehad om mij, heb ik ontzettend veel spijt dat ik niet gewoon met haar gepraat heb. Nu doe ik dat wel. Vroeger wilde ik haar niet belasten, maar ik weet nu dat ik haar toen veel meer belast heb door niets te zeggen, want als ik wel wat had gezegd, had ik samen met mn moeder en vader hulp kunnen zoeken...
Oud 10-04-2005, 13:46
-(L)-
Citaat:
Krummeltje schreef op 10-04-2005 @ 13:50 :
Misschien een beetje stomme vraag, maar wat zit er in kaneel qua calorieen en zo? Ik doe dat altijd samen met stukjes appel in magere yoghurt en gooi er altijd vrij veel kaneel in. Maar is dat net zoiets als suiker, of?
Ik doe dat ook altijd En zoetstof erbij Maar wat betreft die kaneel, volgens mij is dat verwaarloosbaar hoor.
Oud 10-04-2005, 14:39
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Lynn schreef op 10-04-2005 @ 13:10 :
Op de site van Top Sante kun je je vetpercentage laten berekenen als je je gewicht en je buikomtrek (gemeten op het smalste punt) weet. Ik heb het zelf ook gedaan en kwam op een percentage van 22,3%, ongeveer gemiddeld dus. Het lijkt me sterk dat deze "berekening" net zo nauwkeurig is als een meting bij de sportschool of dietiste, maar misschien kun je het als een kleine richtlijn gebruiken?
Ik ben op die site van Top Santé geweest maar volgens mij klopt dat niet helemaal. Ik weeg 70kg en heb een tailleomtrek van 70cm daarmee kom ik op een vetpercentage van 16,1%
Hoe heb jij dat dan gedaan? Want jij kwam wel redelijk in de buurt inderdaad.
Oud 10-04-2005, 14:52
-(L)-
Ik weet zeker dat ik te laag uitkom. Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat zoiets klopt, aangezien je bijvoorbeeld je lengte niet hoeft in te vullen.
Oud 10-04-2005, 15:04
cerys
cerys is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 10-04-2005 @ 15:39 :
Ik ben op die site van Top Santé geweest maar volgens mij klopt dat niet helemaal. Ik weeg 70kg en heb een tailleomtrek van 70cm daarmee kom ik op een vetpercentage van 16,1%
ik heb zgn. 14%, nou ik geloof er helemaal niks van haha
Oud 10-04-2005, 15:23
Hagel
Hagel is offline
Hm als ik thuis ben dat vetpercentage ook maar eens uitrekenen (ben nu bij mijn vriend) maar ik denk dat ik er alleen maar gefrustreerd van raak. Gisteren een enorme slechte dag gehad, moest werken en had 3 boterhammen en aardbeitjes mee, dat ging op zich goed alleen toen moest ik 's avonds naar mijn vriend reizen met de trein (2.5) uur en ik had mezelf beloofd een patatje te mogen als avondeten. Alleen is dat uiteindelijk patat speciaal geworden en later nog een gevulde koek een bamihap en later op de avond nog 2 handen wokkels
Maar vanaf morgen ga ik gewoon weer goed verder. vandaag is een rare dag want ik kom nu pas uit mijn bed dus echt goed lijnen zal er wel niet in zitten.
Oud 10-04-2005, 15:31
-(L)-
Citaat:
Hagel schreef op 10-04-2005 @ 16:23 :
Hm als ik thuis ben dat vetpercentage ook maar eens uitrekenen (ben nu bij mijn vriend) maar ik denk dat ik er alleen maar gefrustreerd van raak. Gisteren een enorme slechte dag gehad, moest werken en had 3 boterhammen en aardbeitjes mee, dat ging op zich goed alleen toen moest ik 's avonds naar mijn vriend reizen met de trein (2.5) uur en ik had mezelf beloofd een patatje te mogen als avondeten. Alleen is dat uiteindelijk patat speciaal geworden en later nog een gevulde koek een bamihap en later op de avond nog 2 handen wokkels
Maar vanaf morgen ga ik gewoon weer goed verder. vandaag is een rare dag want ik kom nu pas uit mijn bed dus echt goed lijnen zal er wel niet in zitten.
Misschien had je overdag wat meer moeten eten? Zodat je jezelf gisterenavond beter kon beheersen?
Oud 10-04-2005, 15:33
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 10-04-2005 @ 15:39 :
Ik heb gewoon eerst mijn taille gemeten (75cm met kleren aan, maar dat was alleen een shirtje; ws verwaarloosbaar) en me gewogen. Dat gewoon daar ingevuld en toen kwam 'ie op 22,3%. Wanneer ik een taille invul van 74cm, scheelt dat meteen al 1,1% procent op het vetpercentage. Dus opzich zou jouw percentage dan wel kunnen kloppen, aangezien jij 5cm minder aan omtrek hebt dan ik..
Maar wat Happyyy ook al zegt: de kans is groot dat het niet klopt, omdat ze het puur baseren op je taille. Als je het laat meten bij de dokter meten ze het ook op basis van je armplooi en weet-ik-veel-wat-nog-meer. Ik zou me er dus ook maar niet teveel op vast pinnen, als ik jou was. Als je echt een betrouwbaar en persoonlijk percentage wilt, kun je het beste even langs de dokter/sportcentrum/dietiste gaan.
Oud 10-04-2005, 15:41
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 10-04-2005 @ 12:56 :
Gekookte rijst neemt water op dus weegt meer. Als je 100 gram ongekookte rijst hebt (dus 350 kcal) weegt dat gekookt misschien 200 gram (zou je even moeten nawegen) maar dan is het nog steeds 350 kcal. 100 gram gekookte rijst bevat dus minder cal. dan ongekookte rijst omdat het minder rijst is, snap je?

En zo te zien klopt het totaal wel. In die poeders en marinades (olie!) zitten vaak veel cal, zéker als het kant en klaar is. Wat dacht je van toegevoegde geharde vetten?
Die zijn niet gezond en tikken behoorlijk aan in de calorieën.
Die saus is gebonden en gebonden sauzen zijn doorgaans bereid (als je ze zelf maakt, in dit geval gooi je er creme fraiche doorheen...) met bloem en boter en dat is allebij behoorlijk calorierijk.

Ik denk dat je het de volgende keer beter zelf kan maken, met zilvervliesrijst (dat is beter). Je kan ook gewoon een groentencurry maken met rijst, da's ook exotisch en bevat vrij weinig calorieën (de curry niet, de rijst wel...)

Als je een recept wil hebben roep je maar
In die sauzen zitten juist niet veel calorieën. Die komen allemaal uit de rijst (434!!!!) en de kipfilet.

Maar ik vind het zooo raar dat er in zo'n normaal gerecht (Kip Madras) wel meer dan 1000 kcal zitten, terwijl er in een pizza dan "maar" 700 kcal zitten. Dat klopt gewoon niet
Oud 10-04-2005, 15:42
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 10-04-2005 @ 16:31 :
Misschien had je overdag wat meer moeten eten? Zodat je jezelf gisterenavond beter kon beheersen?
ja. is ook zo maar op zaterdag is het voor mij vaste prik om te overleven op een paar boterhammen en veel koffie. Zo doen mijn collega en ik het gewoon Maar normaal eet ik dan thuis en kook ik gewoon normaal, nu dus niet en daardoor ging het idd fout Maar ik kan er wel mee leven het is geen wereldramp, vroeger als ik een eetbui had at ik veel meer dus dit is eigenlijk niks. Wel werd ik na de oatat etc wel misselijk en dat was wel handig, anders was ik misschien nog wel doorgegaan
Oud 10-04-2005, 15:43
beestje
beestje is offline
Citaat:
Het is ook ontzettend confronterend om toe te geven dat je een probleem hebt. Gewoon doorgaan met vrijwel niets eten en niet toegeven aan het daadwerkelijke probleem is in principe veel makkelijker...

Maar echt, hoe langer je wacht met (goede) hulp zoeken, hoe moeilijker het wordt om er vanaf te komen. En praat alsjeblieft niet jezelf aan dat het vanzelf wel overgaat of iets dergelijks want dat gebeurt in principe niet (en dit mag je echt van me aannemen...)

Dus echt, praat erover, begin inderdaad met je ouders of een vriendin of een of andere anonieme hulpinstantie (via www.sabn.nl moet wel iets te vinden zijn) ook al is het ontzettend eng en vervelend..

heel veel sterkte ermee in ieder geval, liefs
Oud 10-04-2005, 15:44
-(L)-
Zodra ik bij de huisarts kom, laat ik m'n vetpercentage eens meten. Kan je dat bij de balie laten doen? Of moet je er een afspraak voor maken? Mijn moeder moet deze week naar de huisarts, misschien dat ik dan ff meega en vraag of hij 't ff wil opmeten.
Oud 10-04-2005, 15:44
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 10-04-2005 @ 16:41 :
In die sauzen zitten juist niet veel calorieën. Die komen allemaal uit de rijst (434!!!!) en de kipfilet.

Maar ik vind het zooo raar dat er in zo'n normaal gerecht (Kip Madras) wel meer dan 1000 kcal zitten, terwijl er in een pizza dan "maar" 700 kcal zitten. Dat klopt gewoon niet
je moet er wel rekening mee houden dat die saus enorm vet is, van rijst word je gewoon ronduit dik om nhet maar zp te zeggen, je kunt veel beter gekookte aardappeltjes eten. Creme fraiche is ook niet geweldig etv. Nogmaals houdt er rekening mee dat de pizza's met 700 kcal gewone simpele pizza's zijn,. Als je zon big americain oid eet zit je al zo ver boven de 1000

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 15:49.
Oud 10-04-2005, 15:46
-(L)-
Citaat:
Hagel schreef op 10-04-2005 @ 16:42 :
ja. is ook zo maar op zaterdag is het voor mij vaste prik om te overleven op een paar boterhammen en veel koffie. Zo doen mijn collega en ik het gewoon Maar normaal eet ik dan thuis en kook ik gewoon normaal, nu dus niet en daardoor ging het idd fout Maar ik kan er wel mee leven het is geen wereldramp, vroeger als ik een eetbui had at ik veel meer dus dit is eigenlijk niks. Wel werd ik na de oatat etc wel misselijk en dat was wel handig, anders was ik misschien nog wel doorgegaan
Vroeger kon ik ook heel veel en ongezond achter elkaar eten. Als ik dat nu doe, merk ik gewoon dat ik me slecht voel. Misschien ook maar beter, al moet ik zeggen dat ik er nog steeds wat van kan!

Dinsdag is m'n moeder jarig trouwens, en als 't goed is gaan we dan uit eten. Dat wordt me dus ook weer een groot eetfeest
Oud 10-04-2005, 15:51
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 10-04-2005 @ 16:46 :
Vroeger kon ik ook heel veel en ongezond achter elkaar eten. Als ik dat nu doe, merk ik gewoon dat ik me slecht voel. Misschien ook maar beter, al moet ik zeggen dat ik er nog steeds wat van kan!

Dinsdag is m'n moeder jarig trouwens, en als 't goed is gaan we dan uit eten. Dat wordt me dus ook weer een groot eetfeest
Ik vond het eigenlijk wel fijn dat ik misselijk werd? Ik dacht zo van : ik heb de afgelopen weken zo gezond gegeten dta als ik vette troep eet dat ik misselijk wordt. Ik zal het iig niet snel meer doen

Uit eten, Gewoon rustig aan doen, lekker bronwater drinken ipv wijn en de magere dingen als kip etc eten, misschien gestoomde groenten enzo? en je mag toch heus weleens lekker uiteten gaan, als ik jou was zou ik het er gewoon van nemen en de rest van de week geen extra'tjes nemen.
Oud 10-04-2005, 15:56
-(L)-
Citaat:
Hagel schreef op 10-04-2005 @ 16:51 :
Uit eten, Gewoon rustig aan doen, lekker bronwater drinken ipv wijn en de magere dingen als kip etc eten, misschien gestoomde groenten enzo? en je mag toch heus weleens lekker uiteten gaan, als ik jou was zou ik het er gewoon van nemen en de rest van de week geen extra'tjes nemen.
Ja, doe ik ook. Ik drink denk ik ook gewoon wijn. Meestal gaan we maar zo'n 2x per jaar uit eten, dus dan moet dat wel kunnen. Het probleem is alleen dat ik de laatste tijd nogal veel feestjes enzo heb, dus dat komt dan eigenlijk minder goed uit. Maarja, ik vind het ook zo zonde om te bezuinigen op dat soort dagen..
Oud 10-04-2005, 15:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Hagel schreef op 10-04-2005 @ 16:44 :
je moet er wel rekening mee houden dat die saus enorm vet is, van rijst word je gewoon ronduit dik om nhet maar zp te zeggen, je kunt veel beter gekookte aardappeltjes eten. Creme fraiche is ook niet geweldig etv. Nogmaals houdt er rekening mee dat de pizza's met 700 kcal gewone simpele pizza's zijn,. Als je zon big americain oid eet zit je al zo ver boven de 1000
Een pizza bevat ongeveer 250 kcal per 100 gram (ook die Big Americains) en zo'n pizza is ongeveer 350 gram. Komt dus totaal uit op zo'n 875 kcal.

Kip Madras komt uit om 1177 kcal. Dat is gewoon te raar voor woorden. Ik snap het echt niet

Normaal eet je een stuk vlees: 300 kcal. Gebakken aardappels: 200 kcal. Groenten: 100 kcal. Een "normale maaltijd" is dan al 600 kcal. (En dan heb je nog een maaltijd rijk aan calorieën).

Ik kan er gewoon niet bij dat Kip Madras zo vet is...
Oud 10-04-2005, 16:01
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 10-04-2005 @ 16:58 :
Een pizza bevat ongeveer 250 kcal per 100 gram (ook die Big Americains) en zo'n pizza is ongeveer 350 gram. Komt dus totaal uit op zo'n 875 kcal.

Kip Madras komt uit om 1177 kcal. Dat is gewoon te raar voor woorden. Ik snap het echt niet

Normaal eet je een stuk vlees: 300 kcal. Gebakken aardappels: 200 kcal. Groenten: 100 kcal. Een "normale maaltijd" is dan al 600 kcal. (En dan heb je nog een maaltijd rijk aan calorieën).

Ik heb het even voor je opgezocht op valtaf.nl en daar staat voor 1/3 verpakking (1 persoon dus) 610 kcal.
Oud 10-04-2005, 16:06
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 10-04-2005 @ 16:58 :

als je gekookte aardappels eet en een mager stukje vlees zit je iig al veel lager. Maar die kip madras is toch ook voor 3 personen ofzo, je hoeft toch niet de helft van dta pak op te eten. je kunt toch ook gewoon een normale hoeveelheid rijst en wat saus nemen, ipv de helft van wat je maakt.
Oud 10-04-2005, 16:55
kellytje
kellytje is offline
Vandaag alles in totaal een kleine 1500calorien, waarvan 243gram koolhydraten, 72.09 gram eiwitten en 25 gram vet.
Straks zal ik uit verveling nog wel snoepen maar dat is dan een rijstwafel of wat worteltjes.
Oud 10-04-2005, 17:33
Verwijderd
Ik heb echt zóveel spierpijn van fitness gister...echt niet normaal. Ik heb voor de eerste keer gesquat en nu ga ik echt...bijna dood ofzo .

Vandaag:
8.30
200 ml sojmelk
50 gr havermout

10.30
200 gr kwark
15 gram gewone jam

12.30
3 boterhammen suikerarme jam
grapefruit
30 gr. noten

15.00
2 boterhammen
1 tomaat
1 gekookt ei

17.00
Grapefruit

18.15
250 gram rode kool (zonder suiker)
3 el appelmoes-light
2 aardappelen
2 portobello's
150 ml VOLLE yoghurt
25 gram muesli

Totaal: een kleine 1700 cal. Vanavond eet ik met lange tanden nog wat kwark . Die van Konings was op en nu heb ik Super huismerk en die is echt ook echt Supersmerig . Iemand enig idee wat ik erdoor kan doen zodat het wel lekker is? Vanochtend had ik er jam door maar dat werkt niet goed genoeg.
Oud 10-04-2005, 17:40
kellytje
kellytje is offline
Als hij zo smerig is , niet opeten ?
Oud 10-04-2005, 17:44
Gothic
Gothic is offline
Ehm ik weet niet wie zei dat je van rijst ronduit dik wordt, mag mij vertellen waar ze die onzin vandaan heeft. Zilvervlies rijst is 60 cal per 50 gr en 1 gr vet. Hardstikke overdreven dus wat diegene zei. Je eet ongeveer 100/150 gr en dus ongeveer 120/180 cal, helemaal niet veel. Daarnaast is het heel gezond om af en toe eens af te wisselen, altijd aardapelen is ook niet geweldig.
Gebakken aardapelen is 65 cal per 50 gr en 4 gram vet...
Oud 10-04-2005, 17:45
kellytje
kellytje is offline
Ik dacht toch dat rijst in de 300cal per 100gram bevatte
Oud 10-04-2005, 18:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 10-04-2005 @ 18:45 :
Ik dacht toch dat rijst in de 300cal per 100gram bevatte
100 gr ongekookte rijst... dat is idd erg veel rijst .
Oud 10-04-2005, 18:02
cerys
cerys is offline
yoyo voor het eerst sinds eeuwen zit ik op 1700 kcal, is het niet geweldig..
nee het is niet geweldig want de helft is ongezonde shit
Oud 10-04-2005, 18:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
cerys schreef op 10-04-2005 @ 19:02 :
yoyo voor het eerst sinds eeuwen zit ik op 1700 kcal, is het niet geweldig..
nee het is niet geweldig want de helft is ongezonde shit
Het is iig fijn dat je je lichaam voldoende voedsel geeft waar ze energie ed uit kan halen...
Oud 10-04-2005, 18:42
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-04-2005 @ 18:44 :
Ehm ik weet niet wie zei dat je van rijst ronduit dik wordt, mag mij vertellen waar ze die onzin vandaan heeft. Zilvervlies rijst is 60 cal per 50 gr en 1 gr vet. Hardstikke overdreven dus wat diegene zei. Je eet ongeveer 100/150 gr en dus ongeveer 120/180 cal, helemaal niet veel. Daarnaast is het heel gezond om af en toe eens af te wisselen, altijd aardapelen is ook niet geweldig.
Gebakken aardapelen is 65 cal per 50 gr en 4 gram vet...
in vergelijking met gekookte aardappelen vind ik rijst wel dikmakers, sowieso eet je van rijst altijd meer dan van aardappelen (ik iig) Gebakken aardappelen heb ik niks over gezegd, die eet ik niet. Gewoon gekookte aardappel is misschien 40 kcal per aardappel.

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 18:44.
Oud 10-04-2005, 18:53
Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Echt een vreselijk weekend qua eten, gisteravond een verjaardag gehad en gewoon meegesnackt. Totaal niet aan calorieen ofzo gedacht.

Vandaag ook niet goed gegeten, koekjes, wentelteefjes, mayonaise... Ik voel me ook echt klote, in verband met wat er gebeurd is tussen mij en mn exvriendje... etc.

Deze week tentamens... Blegh! Maargoed, ik ga me zo goed mogelijk gedragen, en in ieder geval lekker sporten.
Oud 10-04-2005, 19:22
Verwijderd
Vandaag refeed, alleen heb al drie chocolat chip cookies op en twee vissticks. Zolang het daar bij blijft, lol, het was de bedoeling het gezond te houden, nahja laat opgestaan:

12:00 Fruitshake (stuk of 6 grote aardbeien, 150ml grapefruit sap, 150g yoghurt ong) 60x90x80
13:00 3 chocolatchip cookies 410
14:30 2xbb m mosterd/miracle whip en 2 vissticks 85x85x45x15x130

planning verder:

15:45 1xbb m l-jam 85x20 , thee
16:45 1xbb m l-jam 85x20
17:30 100g komkommer 16
18:30 540ml groentesoep 220
19:30 3 droge snackbread crackers 58 thee
20:30 fruit/yoghurt, thee, oid
22:00 3 snackbreadcrackers m tonijn/ui/miracle whip 58x100 bouillion

Zonder mn snack om half 9 is dat 1662cal, dus uiteindelijk wordt dat 1850 oid.
Ben redelijk tevreden, heb mn best gedaan om zo goed mogelijk alles te verdelen en elk uur iets te eten, tkan beter majah.
Verder ben ik vandaag niets van plan, mss wat crunches oid maar voor de rest ga ik bankhangen, tv kijken huiswerk doen en dat soort dingen. Btje ok?

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 19:24.
Oud 10-04-2005, 19:44
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 10-04-2005 @ 19:42 :
in vergelijking met gekookte aardappelen vind ik rijst wel dikmakers, sowieso eet je van rijst altijd meer dan van aardappelen (ik iig) Gebakken aardappelen heb ik niks over gezegd, die eet ik niet. Gewoon gekookte aardappel is misschien 40 kcal per aardappel.
Wat je vindt hebben we weinig aan, aan feiten hebben we meer. Gekookte aardapelen bevatten 40 cal/50 gr. Scheelt wel 20 hele cal. Dikmakers is dus onzin. Scheelt in totaal 40/60 cal op een avondmaaltijd. Dan drink je een glas minder frisdrank en het is er uit.
Door dit soort dingen te zeggen, suggereer je dat rijst 'slecht' is en dat je er sneller dik van wordt en dat is dus gewoon niet zo.

Daarnaast, heb je wel eens gewogen hoeveel rijst je eet en hoeveel die aardappels bij elkaar wegen? Zo niet weet je dus niet of je meer rijst eet dan aardappels, die verschillen zo van elkaar, dat kun je met het blote oog niet schatten...

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 20:47.
Oud 10-04-2005, 19:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Arenda schreef op 10-04-2005 @ 20:22 :
Vandaag refeed, alleen heb al drie chocolat chip cookies op en twee vissticks. Zolang het daar bij blijft, lol, het was de bedoeling het gezond te houden, nahja laat opgestaan:

12:00 Fruitshake (stuk of 6 grote aardbeien, 150ml grapefruit sap, 150g yoghurt ong) 60x90x80
13:00 3 chocolatchip cookies 410
14:30 2xbb m mosterd/miracle whip en 2 vissticks 85x85x45x15x130

planning verder:

15:45 1xbb m l-jam 85x20 , thee
16:45 1xbb m l-jam 85x20
17:30 100g komkommer 16
18:30 540ml groentesoep 220
19:30 3 droge snackbread crackers 58 thee
20:30 fruit/yoghurt, thee, oid
22:00 3 snackbreadcrackers m tonijn/ui/miracle whip 58x100 bouillion

Zonder mn snack om half 9 is dat 1662cal, dus uiteindelijk wordt dat 1850 oid.
Ben redelijk tevreden, heb mn best gedaan om zo goed mogelijk alles te verdelen en elk uur iets te eten, tkan beter majah.
Verder ben ik vandaag niets van plan, mss wat crunches oid maar voor de rest ga ik bankhangen, tv kijken huiswerk doen en dat soort dingen. Btje ok?
Sorry, maar ik vind dit niet geweldig. Je hebt geen normaal ontbijt. Geen normaal avondeten? Beetje rare dag vind ik het... die crackers kan ik niets over zetten want die ken ik niet.
Oud 10-04-2005, 19:49
Verwijderd
Ik wil gaan beginnen met gezond eten en meer bewegen (en daardoor afvallen). Nu ben ik op zoek naar een voedingsschema. Ik had al gehoord van het schema van vitalinea, maar dat lijkt me niet zo objectief, omdat het deels reclame is. Is er ook een onafhankelijke site die een schema voor je opstelt?
Oud 10-04-2005, 19:52
Verwijderd
er zijn ongetwijfeld ook wel mensen in dit topic die een schema voor je willen maken
ook geeft het voedingscentrum deze tabel, als je je daaraan houdt en er geen sausjes, frisdrank, snoep, snacks en alcohol bij gebruikt val je waarschijnlijk ook af.
Oud 10-04-2005, 19:56
Verwijderd
Mijn vetpercentage is volgens die Topsante site 13,4%. Lijkt me niet echt betrouwbaar dus.
Oud 10-04-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 10-04-2005 @ 20:47 :
Sorry, maar ik vind dit niet geweldig. Je hebt geen normaal ontbijt. Geen normaal avondeten? Beetje rare dag vind ik het... die crackers kan ik niets over zetten want die ken ik niet.
Duh geen normaal ontbijt, ben om half 12 opgestaan, normaal ontbijt ik met raisinbran, melk, thee en evt een broodje. Maar ik vind yoghurt en fruit ook vrij normaal... Alleen meestal doe ik dan 200-250g yoghurt, tis alleen net op.

Wat is er voor de rest mis mee? Ik heb mn brood, het aantal cal wat de bedoeling was, ik heb groente+fruit, en soep voor avondeten af en toe vind ik vrij normaal... wanneer moet je anders soep eten bovendien is het refeed dus is het niet de bedoeling dat ik 3 concrete maaltijden heb, ik probeer alles meer te verdelen, qua cal as well as portie.

Laatst gewijzigd op 10-04-2005 om 20:49.
Oud 10-04-2005, 20:46
Verwijderd
Die crackers zijn vergelijkbaar met wasacrackers qua groote, en zijn volkoren maar voor de rest zit er vrij weinig nuttigs in.

Oh en meestal gooi in door mn shakes bran heen, maar daar had ikvandaag geen zin in
Oud 10-04-2005, 20:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Arenda schreef op 10-04-2005 @ 21:44 :
Duh geen normaal ontbijt, ben om half 12 opgestaan, normaal ontbijt ik met raisinbran, melk, thee en evt een broodje. Maar ik vind yoghurt en fruit ook vrij normaal...

Wat is er voor de rest mis mee? Ik heb mn brood, het aantal cal wat de bedoeling was, ik heb groente+fruit, en soep voor avondeten af en toe vind ik vrij normaal... wanneer moet je anders soep eten bovendien is het refeed dus is het niet de beodeling dat ik 3 concrete maaltijden heb, ik probeer alles meer te verdelen, qua cal as well as portie.
Als jij refeed beschouwt als gewoon verdelen van eten, ok, ik zelf niet, maar dan snap ik het beter.

Alleen eet ik gewoon ontbijt, ook als ik om half 12 opsta, dan verschuift het gewoon een beetje. Groente soep is water met groente, daarom vind ik het geen volledig avondeten, tenzij je er brood bij eet of aardappelen in de soep doet.

Je hoeft je niet aangevallen te voelen, ik geef gewoon mn mening, geen kritiek ofzo. Je moet eten zoals jij je er goed bij voelt, ik heb alleen dus een heel ander idee bij refeed dan jij .
Oud 10-04-2005, 20:50
Bloem
Bloem is offline
Ik ben weer terug uit Egypte, en het was er echt fantastisch Ik ga morgen ofzo alles wel bijlezen, wilde alleen even kwijt dat ik een heerlijke week gehad heb
Oud 10-04-2005, 20:53
Verwijderd
Verdelen van eten + naar behoefte eten, en ik sta mezelf koekjes en troep toe. Daarom zit op 1850 wat toch goed is, ik ben niet erg lang, doe verder vandaag niet aan sport oid? (En ik ga zo naar mn vriend dus dr komt wss nog een handje chips ofzo bij )

In mijn soep zit wortel/noodles/tomatentroep/paprika/bonen/ui en nog een aantal groenten en prutjes, en ja dat vind ik best kunnen mits je het niet een dagelijkse gewoonte maakt, bovendien wordt hier op zondag niet gekookt...

Maar k, behalve dat jij het avondeten rot vindt, zit ik qua inhoud over de hele dag goed, ja toch? (En ik eet mss 2 keer per week aardappelen)
Oud 10-04-2005, 20:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Arenda schreef op 10-04-2005 @ 21:53 :
Verdelen van eten + naar behoefte eten, en ik sta mezelf koekjes en troep toe. Daarom zit op 1850 wat toch goed is, ik ben niet erg lang, doe verder vandaag niet aan sport oid? (En ik ga zo naar mn vriend dus dr komt wss nog een handje chips ofzo bij )

In mijn soep zit wortel/noodles/tomatentroep/paprika/bonen/ui en nog een aantal groenten en prutjes, en ja dat vind ik best kunnen mits je het niet een dagelijkse gewoonte maakt, bovendien wordt hier op zondag niet gekookt...

Maar k, behalve dat jij het avondeten rot vindt, zit ik qua inhoud over de hele dag goed, ja toch? (En ik eet mss 2 keer per week aardappelen)
Qua hoeveelheid zit je idd wel goed. Dit zou ik, dan met meer avondeten (aangezien 1850 cal te weinig is), op een normale dag eten.

Maar eet je dan wel pasta of rijst die andere dagen?
Oud 10-04-2005, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 10-04-2005 @ 21:49 :

Je hoeft je niet aangevallen te voelen, ik geef gewoon mn mening, geen kritiek ofzo. Je moet eten zoals jij je er goed bij voelt, ik heb alleen dus een heel ander idee bij refeed dan jij .
Voel ik me ook niet, hoop niet dat dat zo overkomt, maar ik wil het gewoon goed doen.
Ik wil niet meer drastisch afvallen, maar omdat er veel van mijn tantes, en ook mijn moeder en zus behoorlijk overgewicht hebben wil ik het echt goed proberen te doen. Ik wil niet zo worden, en al is er niets mis met mijn famillie, ik heb gewoon die 'aanleg' om snel aan te komen, en dat heb ik zelf ook al gemerkt.
Ik zit bijna op mijn streefgewicht, en heb een behoorlijke eet en levenstijl verandering gedaan in de laatste tijd, en het is de bedoeling dat ik dat tot nouja.. mijn hele leven vol houdt, du sgezond, naar behoefte eten en genoeg beweging.
Daarom wil ik graag weten waarom jij zegt wat je zegt, en alle advies is natuurlijk welkom, ik knoei ook maar wat aan af en toe maar ik leer steeds meer. En vandaag is idd een beetje een vreemde dag maar ik dacht toch dat ik qua inhoudt, als je naar de hele dag kijkt wel ok zat. (Oh lees net wat je net gepost had)

Ik eet zo'n twee keer per week (volkoren) pasta, ongeveer 1 a 2 keer rijst, 1 keer soep, twee keer aardappelen, soms een keer een salada/brood combinatie... Alleen omdat ik naast full-tiem college ook part-time werk eet ik meestal op de vreemdste tijden, maar ik neem het dan me ein een bakje oid.
Topic gesloten

Regels voor berichten