Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Veel verraderlijker is dat, met omgekeerde bewijslast, het aangeven van een collega/werkgever/concurrent om deze van het toneel te doen verdwijnen met het oog op de eigen carriere een stuk minder 'verdacht' kan overkomen: het wordt een ideaal middel om het ontslag van potentieele bedreigingen te bewerkstelligen.
||
Citaat:
Hoe wil je dat bewijzen? Of minder lichamelijk: "hij heeft gedreigd mij te degraderen naar baan x als ik handeling y niet bij hem zou doen" bewijs dat maar es.
||
Citaat:
"hij heeft aan mijn kont gezeten en nou, ik heb daar geen bewijs van want er was niemand aanwezig en er zijn geen cameras op de werkvloer hier, maar hij heeft het wel echt gedaan hoor!" Hoe wil je bewijzen dat je dat niet gedaan hebt? Ik ben tegen, ik heb liever dat er wat schuldige niet gestraft worden dan dat er ook onschuldigen gestraft worden
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het punt waar hij in bewijsnood komt, namelijk het bewijzen dat a) de werkgever tekort is geschoten in de veiligheidsmaatregelen en b) dat er een causaal verband zit tussen het uitblijven van die maatregelen en het ongeval, dáár komt de omkeringsregel in beeld. Maar hij zal nog altijd zélf moeten bewijzen dát hij schade heeft. Hier echter gaat het om volledig ongrijpbare dingen, waardoor een omkeringsregel hier inderdaad totaal doorgeschoten is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelf heb ik ook weleens een projectgenote gehad die tegen me opreed. Wat zou ik moeten doen als zo iemand de zaken omdraait en mij aanklaagt? Ik heb niet om haar avances gevraagd. Dan zou ik dus alsnog moeten bewijzen dat ik niet fout zat? Wat een belachelijk wetsontwerp. Naar mijn idee helpt deze wet alleen maar om mensen in een chantabele positie te brengen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
"Ze heeft me aangeklaagd wegens sexuele intimidatie en nou, ik heb daar geen bewijs tegen want er was niemand aanwezig en er zijn geen cameras op de werkvloer." Hoe wil je dat bewijzen? Als jij iets claimt, is het aan jou het bewijs te leveren, niet aan de tegenpartij om het tegenbewijs te leveren. |
![]() |
|
Dat men seksuele intimidatie probeert in te delen gaat al te ver, om van de omgekeerde bewijslast nog maar te zwijgen. De wet gelijke behandeling is er om discriminatie op grond van ras, gender, geloofsovertuiging (etc.) te voorkomen, niet als basis voor een aanklacht van seksuele intimidatie. Door seksuele intimidatie onder te brengen in een wet die bedoelt is om minderheden te beschermen zal het ook moeilijker zijn voor een man op op gronde van deze wet een vrouw aan te klagen. Deze wet is er namelijk voor zielige minderheden en dus niet voor mannen.
Het omkeren van de bewijslast in het geval van seksuele intimidatie is natuurlijk vragen om misbruik. Seksueel misdaad is een fysieke daad, het is dus onmogelijk om geloofwaardige bewijzen te hebben tenzij er getuigen bijwaren. Ik zou zeggen dat Donner zich bezig gaat houden met het aanscherpen van de terrorisme wetgeving. Straks hebben we een rechtsstaat waar iemand met een training in een Tsetsjeens trainingskamp, grote zakken kunstmest en plattegronden van strategisch doelen op vrije voeten is, terwijl iemand zonder enig bewijs kan worden veroordeelt voor seksuele intimidatie. |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat wordt nog leuk op kantoor. Aangezien de regel dus blijkbaar voor zowel mannen als vrouwen geldt is het dus afhankelijk van degene die het eerst begint te schreeuwen, maar ik vraag me af hoe het zit wanneer de beschuldigde zelf ook de klager beschuldigt? Dan is het dus écht wie het eerst komt, het eerst maalt.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Wordt gezellig op de werkvloer.
Al haat/ mag je iemand niet op de werkvloer, dan verzin je een verhaal uit je neus met betrekking tot seksuele intimidatie en de ander hangt. En die ander zal ook hangen het topic gezien, want dat soort dingen zijn vrijwel altijd niet te bewijzen. ( geen mensen die het gezien hebben/ geen cameraas en aangeklaagde kan zijn onschuld niet bewijzen door enkel zijn woord) Dus naar mijn mening een slecht idee. Als vrouwen gewoon wat "harder" zouden worden, dan zou je amper meer met dit soort problemen te kampen hebben. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat je dan geen mannelijke (gym)leraren, verpleegkundigen of welk beroep dan ook waarin je mensen moet aanraken krijgt. Want hoe bewijs je dat die aanraking niet zo bedoeld is? Je zult er maar net zo'n bitch tussen hebben zitten met een rothumeur die besluit je aan te klagen, terwijl leerling-lieg gewoon belabbert over die bok heen sprong waardoor het bijna onmogelijk was voor de leraar om haar goed te vangen....
Nee, ben niet voor. Het systeem nu is ook niet optimaal, maar dit vind ik het toch ook niet hebben. Waarom gebruiken we eigenlijk geen leugendetectors in twijfelachtige zaken? (gewoon weer een gedachtegang van me...) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|