Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2005, 10:52
Martyr
Martyr is offline
Van een brandend vlaggetje heeft niemand last, dat is meer een symbolische uitdrukking van afkeer. Maar de aantasting van de burgerrechten is toch echt stukken zorgwekkender. Helaas zijn zulke gevaren voor mensen vaak moeilijk te herkennen, wat helaas zeer begrijpelijk is aangezien het moeilijk te doorzien is in hoeverre zulke rechtsmaterie doorwerkt.
Advertentie
Oud 13-04-2005, 10:55
juno
juno is offline
Schat, Samir A. is vrijgesproken. Beetje vertrouwen in de rechterlijke macht kan geen kwaad. Donner is gewoon gek.
Oud 13-04-2005, 10:55
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 13-04-2005 @ 11:38 :
Of studenten biochemie die het verdommen om een tentamen af te leggen als de stof in strijd is met wat de koran preekt. Dat vind ik nou enge mensen.
Over die studenten --> Dat stond een paar dagen terug in de Volkskrant. Men kreeg stof over de evolutietheorie, daar was men het niet mee eens, dus weigerde men om de stof te leren.

Zoiets verontrust mij dan wel lichtelijk, wat doen zulke studenten op zo'n opleiding als ze de gangbare wetenschappelijke uitleg van de evolutietheorie afwijzen? Ga dan een Koran of Bijbel studie doen zou ik zeggen. Let wel: het gaat hier om zowel christelijke studenten als om moslim studenten!

Verder zoals Zaina zegt: Een msn groep gaat niet dit land veroveren. De opkomst van de MSN bReEzAh sletten is in mijn ogen verontrustender. Waar zijn de dames met klasse en stijl gebleven?
Oud 13-04-2005, 11:01
Martyr
Martyr is offline
Citaat:
juno schreef op 13-04-2005 @ 11:55 :
Schat, Samir A. is vrijgesproken. Beetje vertrouwen in de rechterlijke macht kan geen kwaad. Donner is gewoon gek.
Ja, maar hij heeft wel tijden opgesloten gezeten terwijl ze gewoon niets tegen hem hadden. Dat is toch al vreemd in mijn ogen. En nu mogen we helaas weer bang zijn voor nog ergere wetten.

Trouwens is eerder de maatschappij geheel door het lint met het kinderachtige gedoe, ipv donner alleen. Verder heeft donner voor veel zaken ook gewoon een kamer meederheid nodig.
Oud 13-04-2005, 11:03
Martyr
Martyr is offline
Alsof de jihad een gewapende strijd zou inhouden, iets wat verondersteld word door onwetenden, maar niet zo is.
Oud 13-04-2005, 11:05
juno
juno is offline
Citaat:
Martyr schreef op 13-04-2005 @ 12:01 :
Ja, maar hij heeft wel tijden opgesloten gezeten terwijl ze gewoon niets tegen hem hadden. Dat is toch al vreemd in mijn ogen. En nu mogen we helaas weer bang zijn voor nog ergere wetten.

Trouwens is eerder de maatschappij geheel door het lint met het kinderachtige gedoe, ipv donner alleen. Verder heeft donner voor veel zaken ook gewoon een kamer meederheid nodig.
Eh, een onschuldig pasgeboren lam kunnen we Samir A. nou ook weer niet noemen. Ik heb al die zooi die hij had niet in huis hoor!
(nou ja, op de wapens na, maar de mijne zijn legaal en voor sport.)
Oud 13-04-2005, 11:07
juno
juno is offline
Citaat:
Martyr schreef op 13-04-2005 @ 12:03 :
Alsof de jihad een gewapende strijd zou inhouden, iets wat verondersteld word door onwetenden, maar niet zo is.
Dat komt omdat relschoppers graag de term gewapende jihad gebruiken en gewapend met een bommengordel een discotheek in Tel Aviv binnenlpen en daar aan het touwtje trekken...
Oud 13-04-2005, 11:08
Verwijderd
Leuk om te weten
Oud 13-04-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 13-04-2005 @ 12:02 :
We zaten in hetzelfde instructieklasje! We hebben exact hetzelfde geleerd, van dezelfde instructeur, met hetzelfde leenwapen. En hij kan beter met hagel gaan schieten, dan is ie in een schot klaar en zitten de gaatjes ook all over de schijf.

Aaaw, gemeen om hem zo te plagen, hij is echt aardig.

Maar goed, ik heb een eigen A-kwaliteit sniper rifle en een hele uitrusting en ik schiet tien keer zo vaak als hij, en hij doet het nog steeds met een leenwapen.

Beter bewijs dat hij niet oefent voor de jihad is er niet. Ik ben stukken gevaarlijker.
Ooeeh, het lijkt wel of hem hebt zitten controleren!
Oud 13-04-2005, 11:09
Martyr
Martyr is offline
Dat is ook niet halal, en volgens de algemene leer ook zeer fout.
Verder is het puur een rechtvaardiging vinden voor een politiek maatschappelijk probleem dat eigenlijk niets met geloof heeft uit te staan.
Oud 13-04-2005, 11:11
Verwijderd
"Samir A. is op 27 juli 1986 in Amsterdam geboren. Hij groeide op in Amsterdam-West, en zat daar op het Mondriaan en Cartesius Lyceum. Hij hing vaak samen met Mohammed B. rond op het August Allebéplein, in Amsterdam-West. Hij is ook degene die Mohammed Bouyeri overhaalde om de radicale Tawheedmoskee te bezoeken.

In januari 2003 probeerde Samir A. met een vriend naar Tsjetsjenië te reizen om daar moslimstrijders te helpen. De Russische politie stuurde hem echter aan de grens weer terug naar Nederland."

Bron:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Samir_Azzouz

Iemand die naar Tsjetsjenië reist om moslimstrijders te helpen is geen onschuldig pasgeboren lam te noemen denk ik zelf...

Als je het leven waardeert, blijf je daar weg.
Oud 13-04-2005, 11:12
Verwijderd
Het valt me op dat in die tekst geen enkele Korancitaat voorkomt, waaruit valt op te maken dat het een mening is van iemand en en dus niets met de islam van doen heeft.
Oud 13-04-2005, 11:12
Verwijderd
Citaat:
radicale Tawheedmoskee te
Bullshit!
Oud 13-04-2005, 11:13
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 13-04-2005 @ 12:02 :
We zaten in hetzelfde instructieklasje! We hebben exact hetzelfde geleerd, van dezelfde instructeur, met hetzelfde leenwapen. En hij kan beter met hagel gaan schieten, dan is ie in een schot klaar en zitten de gaatjes ook all over de schijf.

Aaaw, gemeen om hem zo te plagen, hij is echt aardig.

Maar goed, ik heb een eigen A-kwaliteit sniper rifle en een hele uitrusting en ik schiet tien keer zo vaak als hij, en hij doet het nog steeds met een leenwapen.

Beter bewijs dat hij niet oefent voor de jihad is er niet. Ik ben stukken gevaarlijker.
Oppassen geblazen voor Juno!
Oud 13-04-2005, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 13-04-2005 @ 12:12 :
Het valt me op dat in die tekst geen enkele Korancitaat voorkomt, waaruit valt op te maken dat het een mening is van iemand en en dus niets met de islam van doen heeft.
Valt me dus weer mee. Meestal rukken ze er korancitaten volledig uit hun verband.
Oud 13-04-2005, 11:15
Martyr
Martyr is offline
Je bedoeld bepaalde bezoekers
Oud 13-04-2005, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Martyr schreef op 13-04-2005 @ 12:01 :
Jij begrijpt blijkbaar niet zoveel van de concepten waarop ons strafrecht berust, zoals de afweging tussen voorlopige hechtenis en de daarmee gepaard gaande inbreuk op de vrijheid enerzijds en het objectiveerbare redelijk vermoeden van schuld, dat nodig is voor een verdenking anderzijds.

Best wel ironisch dat dan de opmerking 'mensen begrijpen niet hoe deze rechtsmaterie doorwerkt' uit jouw mond moet komen.
Oud 13-04-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 13-04-2005 @ 12:15 :
Mijn bron is ietwat ongelukkig gekozen misschien, aangezien het een vrije encyclopedie betreft, toch is de El Tawheed moskee meerdere malen in opspraak geraakt. Dat is een feit.
Klopt, maar telkens weer zijn er excuses gemaakt naar de bestuursleden van de El Tawheed moskee, omdat het vaak om loze beschuldigingen ging.

Even tussendoor: Ik ben een aantal keren geweest naar de El Tawheed moskee en ik heb daar een prachtige lezingen mee mogen maken. Lezingen die elk niet-moslim zou moeten toejuichen. Als jullie eens wisten wat voor goede dingen daar gepreekt wordt, zou men zich schamen voor al die stomme beschuldigingen. Alle andere moskeeen zouden juist een voorbeeld moeten nemen aan de El Tawheed moskee. Zij doen er alles aan om niet-moslims en moslims te verenigen en ook proberen zij zoveel mogelijk extremisten buiten de deur te houden.
Natuurlijk kunnen zij niet elk bezoeker controleren en weten waar die bezoeker voor staat. Dat is een onmogelijke taak.
Oud 13-04-2005, 11:23
Martyr
Martyr is offline
Tussen begrijpen en het ermee eens zijn ligt een wereld van verschil. Ik ben niet zo iemand die denkt dat de regeltjes en de heersende opvatting en de praktijk hebben altijd gelijk hebben.
Oud 13-04-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 13-04-2005 @ 12:12 :
Bullshit!
Mijn bron is ietwat ongelukkig gekozen misschien, aangezien het een vrije encyclopedie betreft, toch is de El Tawheed moskee meerdere malen in opspraak geraakt. Dat is een feit.

Verder:
Ik heb ook ooit weleens Jihad filmpjes bekeken. Zo was er oa. te zien dat er door Tsjetsenen een Russische legerhelikopter neergehaald. Verschrikkelijk om te zien.

Het werd gebracht als een succesdaad van Allah.
Zoiets doet mij totaal niets, ik sta hier niet open voor en keur het af, echter, blijft iemand stelselmatig onthoofdingsfilmpjes, of dit soort filmpjes opzoeken, dan zal dat de persoon zodanig afstompen en mijns inziens meer vatbaarder maken voor radicalisatie.

Maar maakt het hebben van zo'n filmpje op mijn pc mij gelijk staatsgevaarlijk? Er is nog altijd vrijheid op Internet om je eigen dingen te vergaren.

Het zou een schending van de privacy zijn als ik word opgepakt enkel om het feit dat ik een filmpje op mijn harddisk heb staan. Die kant neigen we wel op te gaan en ik vind dat we daarvoor moeten waken.

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 11:31.
Oud 13-04-2005, 11:26
Verwijderd
Ja, en als je daarnaast moslim zou zijn, word je al als verdachte gezien.
Oud 13-04-2005, 11:26
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Boehoehoehoe...
Oud 13-04-2005, 11:27
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 13-04-2005 @ 12:24 :

Verder:
Ik heb ook ooit weleens Jihad filmpjes bekeken. Zo was er oa. te zien dat er door Tsjetsenen een Russische legerhelikopter neergehaald. Verschrikkelijk om te zien.

Het werd gebracht als een succesdaad van Allah.
Zoiets doet mij totaal niets, ik sta hier niet open voor en keur het af, echter, blijft iemand stelselmatig onthoofdinsfilmpjes, of dit soort filmpjes opzoeken, dan zal dat de persoon zodanig afstompen en mijns inziens meer vatbaarder maken voor radicalisatie.

Maar maakt het hebben van zo'n filmpje op mijn pc mij gelijk staatsgevaarlijk? Er is nog altijd vrijheid op Internet om je eigen dingen te vergaren.

Het zou een schending van de privacy zijn als ik word opgepakt enkel om het feit dat ik een filmpje op mijn harddisk heb staan. Die kant neigen we wel op te gaan en ik vind dat we daarvoor moeten waken.
Je zegt het al. Ze haalden een legerhelicopter neer, waar dat zelfde leger mee op Tsjetstjeense burgers schiet.
Oud 13-04-2005, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 13-04-2005 @ 12:26 :
Boehoehoehoe...
Ja.
Oud 13-04-2005, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 13-04-2005 @ 12:27 :
Je zegt het al. Ze haalden een legerhelicopter neer, waar dat zelfde leger mee op Tsjetstjeense burgers schiet.
Ja, two bads don't make one good.
Oud 13-04-2005, 11:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 13-04-2005 @ 12:24 :

Oud 13-04-2005, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Martyr schreef op 13-04-2005 @ 12:23 :
Tussen begrijpen en het ermee eens zijn ligt een wereld van verschil. Ik ben niet zo iemand die denkt dat de regeltjes en de heersende opvatting en de praktijk hebben altijd gelijk hebben.
Je kunt het nogal moeilijk ergens mee eens zijn als je niet weet wat voor gedachtengang en wat voor overwegingen eraan ten grondslag liggen, hm?

In een notendop, ons strafrecht is gebaseerd op de gedachte dat iemand pas mag worden veroordeeld als vast staat dat hij het gedaan heeft. Soms staat dat echter nog niet helemaal vast, maar is er wel een vermoeden dat hij iets gedaan heeft of gaat doen. In zo'n geval kan hij al wel opgepakt worden. Het is immers gevaarlijk om iemand die misschien stoute dingen gaat doen, vrij rond te laten lopen. Dat is dus een inbreuk op iemands vrijheid, waarvoor natuurlijk een rechtvaardiging moet zijn. Hoe erger de verdenking, dus hoe sterker het vermoeden dat hij iets gedaan heeft of gaat doen, hoe langer iemand vastgehouden kan worden. Klinkt logisch he?

In het geval van Samir A. waren er een geluiddemper, enkele dingen die geschikt waren voor het maken van bommen, plattegronden, MSN- en telefoongesprekken, enkele namaakwapens en filmopnamen van grote openbare gebouwen gevonden. Bovendien had Samir A. al eerder laten zien de daad bij het woord te willen voegen, want hij reisde af naar Tsjetsjenië. Bovendien had hij door zijn betrokkenheid bij een overval op een supermarkt al eens laten zien dat hij het overtreden van de wet niet schuwt. Dat is gewoon ruim voldoende om iemand tenminste vast te houden tot je meer zekerheid hebt óf hij iets heeft gedaan.

Welnu, uiteindelijk mag je iemand nooit te lang vasthouden als je alleen nog maar een vermoeden hebt. Daarom moet iemand binnen een redelijke termijn voor de rechter komen. De rechter heeft Samir uiteindelijk dan ook vrijgesproken. Dat wil zeggen dat niet bewezen kan worden dat hij een aanslag voorbereidde, niet dat hij het niet werkelijk van plan was. We kunnen immers niet in zijn hoofd kijken, maar ons slechts baseren op zijn gedrag en zijn gesprekken. Dat hij vóór het vonnis heeft vastgezeten, is dus hartstikke logisch - de rechtvaardiging daarvoor wordt gevonden in het feit dat hij wel degelijk, geobjectiveerd, een vermoeden in het leven riep dat hij iets van plan was.

Zo. En nu eens ophouden met zeiken dat het allemaal zo onrechtvaardig is en boehoe en dat het allemaal gedaan wordt om moslims te pesten. Verdiep je eens in dingen voor je erover gaat miepen.
Oud 13-04-2005, 11:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-04-2005 @ 12:33 :
In het geval van Samir A. waren er een geluiddemper, enkele dingen die geschikt waren voor het maken van bommen, plattegronden, MSN- en telefoongesprekken, enkele namaakwapens en filmopnamen van grote openbare gebouwen gevonden. Bovendien had Samir A. al eerder laten zien de daad bij het woord te willen voegen, want hij reisde af naar Tsjetsjenië. Bovendien had hij door zijn betrokkenheid bij een overval op een supermarkt al eens laten zien dat hij het overtreden van de wet niet schuwt. Dat is gewoon ruim voldoende om iemand tenminste vast te houden tot je meer zekerheid hebt óf hij iets heeft gedaan.
Ieder weldenkend mens zal beamen dat het bezit van dit materiaal toch ten minste tot een verdachtmaking moet leiden.

Haha, wat ik nu zeg maakt mij gelijk verdacht. Ik beschik over uitgebreide filmopnames van de Amsterdam Arena en van Schiphol, heb ook nog een alarmpistool liggen, clone-Beretta.
Verder nog wat satellietopnames van steden.

Laatst gewijzigd op 13-04-2005 om 11:39.
Oud 13-04-2005, 11:37
Martyr
Martyr is offline
Ik heb mijn bachelor al een tijdje binnen en mij hoef je dat niet uit te leggen hoe het in het nederlandse systeem werkt.

Ik ben het alleen niet helemaal eens met de werking van het systeem, of hoe het word ingevuld, ik ben niet zo'n ''de realiteit is de volkomen waarheid en behoort ook zo te zijn juristje.'' Ik zal er alleen mee moeten werken, maar hoef het nog niet zo te vinden.
Oud 13-04-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 13-04-2005 @ 12:35 :
Ieder weldenkend mens zal beamen dat het bezit van dit materiaal toch ten minste tot een verdachtmaking moet leiden.
Genoeg om hem op te pakken, niet om hem te veroordelen.
Oud 13-04-2005, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-04-2005 @ 12:37 :
Genoeg om hem op te pakken, niet om hem te veroordelen.
Juist.
Oud 13-04-2005, 11:41
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 13-04-2005 @ 12:35 :

Haha, wat ik nu zeg maakt mij gelijk verdacht. Ik beschik over uitgebreide filmopnames van de Amsterdam Arena en van Schiphol, heb ook nog een alarmpistool liggen, clone-Beretta.
Verder nog wat satellietopnames van steden.
De AIVD schijnt hier regelmatig mee te lezen
Oud 13-04-2005, 11:42
Verwijderd
Ik heb niets te verbergen.

Materiaal is overigens gebruikt in een DVD die ik zelf gemaakt heb.
Oud 13-04-2005, 11:42
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 13-04-2005 @ 11:48 :
De enige moslim op mijn schietvereniging is een razend knappe turk met een blonde vriendin waar hij al jaren mee samenwoont.
Ik zeg je toch, die blonde troela's pakken onze mannen af
Oud 13-04-2005, 11:43
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 13-04-2005 @ 12:41 :
Hebben die ook al het gele virus te pakken?
Oud 13-04-2005, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 13-04-2005 @ 12:42 :
Oud 13-04-2005, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 13-04-2005 @ 12:43 :
Hebben die ook al het gele virus te pakken?
Blijkbaar!
Verwijderd
Citaat:
Oeeeh, domme opmerking....herhaal...domme opmerking
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 13-04-2005 @ 12:44 :
Oeeeh, domme opmerking....herhaal...domme opmerking
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 13-04-2005 @ 12:44 :
Blijkbaar!
Dan is niemand hier meer te vertrouwen. Iedereen zou een Aivd-er kunnen zijn.
Oud 13-04-2005, 11:45
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 13-04-2005 @ 12:41 :
Hehe, jij speelt zeker alles door?

Geen moslima, maar een moslimmol!
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 13-04-2005 @ 12:44 :
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 13-04-2005 @ 12:44 :
Dan is niemand hier meer te vertrouwen. Iedereen zou een Aivd-er kunnen zijn.
Exact!
Niemand vertrouwen!
Oud 13-04-2005, 11:46
Verwijderd
Zullen we dan maar onze eigen MSN groep oprichten?
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 13-04-2005 @ 12:45 :
Blonde troela's die turkse mannen schijnen af te pakken
Martyr
Martyr is offline
Blond is toch leuk bij vrouwen
Oud 13-04-2005, 11:47
Verwijderd
Citaat: