Oud 16-04-2005, 19:16
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Vanuit mijn hart, wederom voor Grimm..


Met mijn vingertoppen streel ik de rozenblaadjes, terwijl jij zachtjes door mijn haar kroelt. Het zachte, niet geheel droge gras onder ons en de strak blauwe hemel met een brandende zon, doen me even vergeten waar ik ook alweer ben. En ach, wat zou het. Ik ben met jou, en je legt bezitterig maar vooral beschermend je armen om mijn schouders wanneer er mensen voorbij lopen. Teder fluister je mooie woorden in mijn oren terwijl je speels je handen op mijn ogen legt. Ik giechel even maar stop wanneer ik jouw lippen op de mijne voel. Langzaam glijden je handen van mijn ogen af, terug naar mijn haar. Je ogen boven de mijne, mijn hoofd in jouw schoot. De zachte wind zorgt voor kippenvel maar voor ik aanstalten maak het koud te krijgen, spreid je je armen en trekt me omhoog. Zittend nu, nog steeds de roos strelend voel ik hoe je langzaam mijn haren vlecht. Je handen dwalen af, mijn nek, mijn keel. De zon verdwijnt achter een wolk en even voel ik een druk op mijn keel. De roos ben ik kwijt geraakt maar je handen heb ik gevonden. Ik probeer te fluisteren dat je je eigen kracht niet kent. Of juist wel. Je zachte bruine ogen veranderen in zwarte gaten. Je blik verstart en je greep verstevigt. Duizenden sterretjes zingen mij de dood toe. Alles wordt zwart en het enige waar ik nog bewust van ben zijn je handen. Ach lieverd, als je nu eens niet zo hard drukte. Mijn handen glijden langzaam van jouw handen af en een zuchtje ontsnapt uit mijn keel.

Ik sta op en laat mijn tenen in het vochtige gras spelen. Ik pak de roos vast en pluk één voor één de blaadjes ervan af. Ze raken het water, om de beurt, één voor één. Ze worden meegevoerd door de lichte stroming en in gedachten zwaai ik ze vaarwel. Uiteindelijk houd ik alleen een steel over, zelfs de stuifmeeldraadjes drijven vergeten in het water. Ik ga op mijn buik liggen en kijk om mij heen. Het is rustig om me heen, slechts twee mensen zitten onder een boom en voor de rest zijn het de kwetterende vogels die lawaai veroorzaken. De handen van de jongen versterken zijn greep om de keel van het meisje. Haar ogen puilen uit en haar lichaam schokt. Even neig ik op te staan, de jongen te vertellen dat hij zijn eigen kracht niet kent. Maar het idee dat hij dat misschien wel doet, doet me verslapt in het gras vallen. Even glijd er een traan over mijn wang maar deze rakelt enkel een glimlach op. Met mijn handen ga ik door het gras heen alsof het de wilde golven in de zee zijn. Plots blijft mijn hand ergens aan haken en niet veel later glijd er een druppel bloed over mijn hand naar beneden. Rozen, rozen met doornen. Gelukzalig glimlach ik en ik pak de twaalf rozen vast en leg ze in mijn schoot. De bovenste is het eerste slachtoffer en martelend trek ik één voor één de blaadjes ervan af. Ze raken het koele wateroppervlak en drijven met de stroom mee. Even draai ik mijn hoofd naar het meisje toe, maar ik twijfel niet langer of ik haar zal helpen. En wat zou het ook, ik heb nog elf rozen te gaan. Languit ga ik op mijn rug liggen en één voor één dwarrelen de blaadjes op mijn buik neer.
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2005, 19:31
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 16-04-2005 @ 19:16 :
Met mijn vingertoppen streel ik de rozenblaadjes, terwijl jij zachtjes door mijn haar kroelt.
leek me wat poetischer
__________________
Recht voor je raapje!

Laatst gewijzigd op 16-04-2005 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 19:34
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Gevoelig en denk ik ook persoonlijk...?

Er zitten een paar heel mooie omschrijvingen in waar ik de rillingen van kreeg. Ook zie ik het voor me, dus je hebt goede details in.

Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 19:52
Verwijderd
Prrrrrrrrrrr.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 21:38
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik ga bijna huilen, maar ligt ook aan de muziek die ik luister en aan hoe ik me verder voel.

Al met al, erg mooi.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 13:59
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hij is echt heel goed en mooi, en je titel van je verhaal vind ik ook geweldig

Citaat:
Even glijd er een traan over mijn wang maar deze rakelt enkel een glimlach op.
glijdt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Rosa met de zwarte haren.
Mooneh
8 20-07-2006 23:48
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 12:00
Verhalen & Gedichten Guillome
Sasjeliefff
11 26-11-2005 21:24
ARTistiek Onzichtbaar mooi 2 (een beloofd vervolg)
Anne
24 12-08-2002 21:29
ARTistiek Kort verhaal: als nachtmerries waarheid worden...
34 19-09-2001 16:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.