Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2005, 13:01
Nobucta
Nobucta is offline
Vorige week heb ik mijn identiteitskaart onder de kopieermachine laten liggen, terwijl ik diezelfde dag een huurcontract moest tekenen. Kaart gevonden, maar degene die hem gevonden heeft is hem weer kwijtgeraakt. Nu mocht ik mijn contract wel tekenen, mits ik binnen 2 weken mijn identiteitskaart laat zien, doe ik dat niet, wordt het alsnog ontbonden. Ze gingen daarbij vanuit dat ik een week wacht zodat de kaart alsnog gevonden kan worden en dan een week voor de aanvraag ervan.

Nu blijkt alleen dat de aanvraag voor een nieuwe identiteitskaart langer gaat duren omdat mijn vorige in een andere stad uitgegeven dan waar ik hem nu aan moet vragen. Die termijn van 2 weken haal ik waarschijnlijk dus niet.

Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie en daar zeiden ze dat mijn procesverbaal een geldige identificatie is. Kan ik daarmee ook naar mijn nieuwe huisbaas gaan en moeten ze dat dan aannemen?
In het ergste geval kan ik een spoedprocedure doen, maar liever niet, dat zou betekenen dat zo'n lullig kaartje me 90 euro zou kosten.

Maar kan ik nu met dat procesverbaal vaar de huisbaas, ook al hadden ze het specifiek over mijn ID-kaart? Ik heb overigens nog wel een inscansel van mijn oude kaart, kan ik die ook gebruiken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-04-2005, 13:21
Verwijderd
Ik zou het gewoon proberen, wat heb je te verliezen? Waarschijnlijk accepteren ze het, als dat niet zo is kun je altijd nog een identiteitskaart met spoed aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 13:34
Nobucta
Nobucta is offline
Proberen kan inderdaad altijd, was ik wel van plan. Maar stel dat ze het niet doen, zitten zij dan fout en mag ik daar flink gaan staan mekkeren dat ze hem toch aan moeten nemen?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 13:37
Verwijderd
Dat zou ik niet weten . Maar als de politie zegt dat je proces verbaal een goed identificatiemiddel is zou ik ze daar gewoon op wijzen.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 14:26
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bel je huisbaas gewoon wat hij ervan vindt. Volgens mij begrijpt die het allemaal wel...
Oud 17-04-2005, 18:58
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-04-2005 @ 15:26 :
Bel je huisbaas gewoon wat hij ervan vindt. Volgens mij begrijpt die het allemaal wel...
Inderdaad, huisbazen zijn toch niet zulke grote klootzakken?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 21:10
Verwijderd
Als de politie zegt dat het een legitimatiebewijs is, dat zal het wel zo zijn. Die huisbaas wil natuurlijk gewoon een geldig legitimatiebewijs zien.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-04-2005 @ 19:58 :
Inderdaad, huisbazen zijn toch niet zulke grote klootzakken?
Haha.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 13:28
ganralph
ganralph is offline
je kunt ook een noodpaspoort (= paspoort met spoed) laten maken. dit is een flink stuk duurder, maar kan binnen een dag als ik me niet vergis. waar je dit precies kunt laten doen, weet ik ook niet zeker (op een aantal plaatsen in Nederland geloof ik)

maar het zou kunnen dat je hier ook langer moet wachten door je verhuis-situatie.
Oud 18-04-2005, 13:42
gurl19
gurl19 is offline
Kun je je rijbewijs niet laten zien in combinatie met het papier van de politie?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2005, 14:54
Nobucta
Nobucta is offline
Inmiddels is het geregeld. Ik heb een nieuw identiteitsbewijs aangevraagd, duurt twee weken. Spoedaanvraag was niet mogelijk omdat mijn vorige ergens anders uitgegeven is.
Huisbaas vond het niet zo erg, zolang ik maar geen maanden wacht.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2005, 13:08
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 18-04-2005 @ 14:28 :
je kunt ook een noodpaspoort (= paspoort met spoed) laten maken. dit is een flink stuk duurder, maar kan binnen een dag als ik me niet vergis. waar je dit precies kunt laten doen, weet ik ook niet zeker (op een aantal plaatsen in Nederland geloof ik)

maar het zou kunnen dat je hier ook langer moet wachten door je verhuis-situatie.
Ter informatie: ik heb het ooit laten doen bij de marechaussee op vliegveld Eindhoven. De dag voor ik op vakantie ging, was dat ding gewoon kwijt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten