Vorige week heb ik mijn identiteitskaart onder de kopieermachine laten liggen, terwijl ik diezelfde dag een huurcontract moest tekenen. Kaart gevonden, maar degene die hem gevonden heeft is hem weer kwijtgeraakt. Nu mocht ik mijn contract wel tekenen, mits ik binnen 2 weken mijn identiteitskaart laat zien, doe ik dat niet, wordt het alsnog ontbonden. Ze gingen daarbij vanuit dat ik een week wacht zodat de kaart alsnog gevonden kan worden en dan een week voor de aanvraag ervan.
Nu blijkt alleen dat de aanvraag voor een nieuwe identiteitskaart langer gaat duren omdat mijn vorige in een andere stad uitgegeven dan waar ik hem nu aan moet vragen. Die termijn van 2 weken haal ik waarschijnlijk dus niet.
Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie en daar zeiden ze dat mijn procesverbaal een geldige identificatie is. Kan ik daarmee ook naar mijn nieuwe huisbaas gaan en moeten ze dat dan aannemen?
In het ergste geval kan ik een spoedprocedure doen, maar liever niet, dat zou betekenen dat zo'n lullig kaartje me 90 euro zou kosten.
Maar kan ik nu met dat procesverbaal vaar de huisbaas, ook al hadden ze het specifiek over mijn ID-kaart? Ik heb overigens nog wel een inscansel van mijn oude kaart, kan ik die ook gebruiken?
|