![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het jammere is alleen - jij spreekt nu voor jezelf - dat er gewoon veel moslims zijn die geen enkele vorm van zelfkritiek hebben, laat staan dat ze kritiek van anderen aankunnen. Dat hangt niet zozeer samen met de islam, als wel met het feit dat dat gewoon domme mensen zijn. Ervan uitgaan dat je eigen geloof, overtuiging, theorie of whatever 'onfeilbaar' of 'volledig' of 'perfect' is, is de ergste misdaad die je tegen de weldenkendheid kunt plegen. Vandaar dat de auteur misschien ook de nogal provocerende titel heeft genomen - hij wilde zien wie er meteen dichtklappen en in de slachtofferrol kruipen, en wie er doorzetten en het artikel toch lezen. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor de rest maakt het geen snars uit waar het woord vandaan komt.
||
Citaat:
Alle moslims zijn gelijk (blijkbaar) maar sommige zijn beter dan anderen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel schattig dat je je in een moslim probeerde in te leven. |
![]() |
||
Citaat:
Ik snap niet hoe iets maar op een manier valt te interpreteren door een handboek dat op verschillende manieren valt te interpreteren.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik eerder aanhaalde is dat de oa de Egyptische regering mensen zonder enig proces opsluit. Het volk onderdrukt. Dit terwijl die Egyptenaren vast en zeker ook moslim zijn. Maar ze maken fouten, iedereen maakt fouten en gelukkig kunnen zij er ook niet om heen dat ze fout zijn. Maar nogmaals: Daar hoor ik niet over te oordelen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En wat betreft die verschillende stromingen, daar zie je dus dat een op zichzelf eenduidige uitlegging, de hadith, ook op zijn beurt weer op verschillende manieren uitgelegd kan worden. En dan komen we uiteindelijk altijd uit bij de vraag op grond waarvan stroming A het bij het rechte eind zou hebben, en stroming B niet. In de rechtspraak lossen we zoiets op door gewoon één hoogste rechter te hebben wiens uitspraak altijd bindend is voor iedereen. Wat hij zegt is punt uit, dat is geldend recht. Bij geloof ligt dat helaas iets moeilijker. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
M.a.w. mensen denken van zichzelf praktisch nooit dat ze moreel fout zijn én ook langdurig doorgaan met zulke praktijken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar gelukkig zal in een eventueel Islamitisch land dit geen probleem zijn. Alle moslims dienen te leven zoals gewenst door het volk. Zo ook voor niet-moslims. Die hogere rechters worden dus binnen de eigen stromningen gekozen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En jij denkt dat ik op jouw uitleg zat te wachten? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij komt met een: Ik DURF. Kijk, als je durft, heb je lef. |
![]() |
||
Citaat:
Ik wéét gewoon dat die Egyptische stoute mannetjes vinden dat ze goed bezig zijn. |
![]() |
|
|