Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ofwel, naar mijn mening kan de behandeling in eerste instantie zonder medewerking zeer zeker aanslaan. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals ik al zei zijn er ook mensen bij die niet zelf door hebben wat ze zichzelf aandoen, en ik denk dat die achteraf blij zijn dat ze (even stom klinkend voorbeeld: ) niet van een dak af zijn gesprongen omdat ze op dat moment dachten dat ze konden vliegen, maar tegen zichzelf in bescherming zijn genomen. En mensen die stemmen horen en daardoor dingen doen 'in opdracht van die stemmen'? En ook depressieve mensen, willen alleen maar dood op de momenten dat ze depressief zijn. Dat klinkt heel logisch, maar het is dus zeer onlogisch om die mensen de kans te geven zichzelf van het leven te beroven terwijl als ze geholpen worden bij die depressie (waarbij misschien tijdelijk een gedwongen opname nodig is) ze weer uit die depressie komen en dan niet meer dood willen. Mensen maken dus niet altijd zelf uit wat ze zich aandoen, maar die mensen hebben een bepaalde problematiek die dat veroorzaakt, die lang niet altijd chronisch is, en er zijn maar weinig mensen die hun leven lang gedwongen opgenomen worden/zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen die aan psychoses lijden hebben helemaal geen wil, laat staan een weet. Die bepalen helemaal niet zelf wat ze zichzelf aandoen. Het is bekend dat mensen die onder invloed van een ernstige geestelijke stoornis zichzelf dingen willen aandoen daar later enorm spijt van krijgen, als ze nog leven tenminste. Het is dus niet meer dan normaal dat je ingrijpt als het op die manier mis dreigt te gaan. Mensen die onder invloed van een stoornis zijn maar lekker zichzelf van kant laten maken en erbij staan kijken, dat is pas beestachtig. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Daar heb je zeker een punt ja, ik had niet zozeer aan psychosen gedacht. dankjewel
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hehe, ik dacht al.. waar blijft hij nou.. ![]()
||
Citaat:
![]()
|
Helaas zit ik nu ook in die situatie. Als je een gevaar bent voor jezelf en/of anderen dan mogen/moeten ze je verplicht opnemen.
Ik ben nu ook gedwongen opgenomen. Eerst had ik een ibs (in bewaring stelling) van 3 weken en nu een verlengde ibs met afwachting van de RM (rechterlijke Machtiging). Ikzelf vind mijn problemen niet zo'n ramp, maar ze blèren constant tegen mij dat ik mezelf eens wat serieuzer moet nemen. Maar als ik dan in de spiegel kijk, dan denk ik echt van: "Moet ik DAT serieuzer nemen?!" Ik ben gedwongen opgenomen, zodat ze me kunnen separeren wanneer het nodig is, maar als ik kwaad tegen de afdelingsdeur aan trap, vind ik niet dat ik een gevaar ben, maar word ik wel gesepareerd. Op sommige momenten ben ik wel blij dat ik gedwongen ben en dat ze me zo erg beschermen, want dat heb ik wel nodig. Alleen op de meeste momenten word ik zo kwaad op al die mensen daar. Gisteren moest ik van de stem in mn hoofd (klinkt zo droog ![]() Ik mag ook alleen maar op verlof al ik gehaald en gebracht word. Echt gemeen is dat. Ik ben nu alleen op verlof, want ik heb misbruik gemaakt van mijn kwartiertje vrijheid. Eigenlijk moet ik allang terug zijn. Och, die verpleegkundigen weten waar ik zit, dus ze moeten niet zeuren. Ik kom heus wel weer terug, maar ik had gewoon behoefte om heeeeeeeeeeeeeel even alleen te zijn en mijn eigen dingetjes te doen. Ik zit tenslotte al vanaf 1 april tussen 4 muren en daar wordt je echt niet goed van. Gister hebben ze me weer in de separeer gepleurd, omdat ik doordraaide. De stem in mijn hoofd werd zo hevig, dat ik geen signalen meer van de wereld om me heen oppikte en toen ik naar buiten wilde heb ik blijkbaar net zo lang tegen de deur aan staan rammen, totdat ze me in de separeer gegooid hebben. Zo'n situatie gaat ook heel erg langs mij heen. Alsof ik er zelf niet bij ben. Ondertussen word ik volgepropt met kalmerende pillen en als ik ze niet neem, mag ik mijn kamer niet op, zodat ze me de hele tijd in de gaten kunnen houden en dat is echt niet fijn. Maar mensen mogen dus gedwongen opgenomen worden als de arts opd eze drie vragen duidelijk JA kan zeggen: 1. Brengt uw situatie acuut gevaar met zich mee? 2. Bestaat er een ernstig vermoeden dat het gevaar door een psychische ziekte wordt veroorzaakt? 3. Is een opname in een ziekenhuis de enige mogelijkheid om het gevaar af te wenden? Bron: http://www.pvp.nl/teksten/brochure%20opname.htm#ibs
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zegt ook niet dat een arts een kankergezwel in therapie neemt, hij behandelt het. De wil van de patiënt is daarbij irrelevant. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hij/zij heeft dat recht ook, maar tot bepaalde hoogte. En trouwens, als het echt niet nodig is zullen ze je heus niet gedwongen opnemen.. dus, maak jullie niet zo druk hierover. ![]() (en natuurlijk zijn ook daar uitzonderingen op te vinden, maar daar gaat het niet om. Waar mensen zijn worden fouten gemaakt.)
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
wat vind je mooi x_jetje_x | 48 | 20-12-2009 04:40 | |
De Kantine |
Wie vind je bij elkaar passen en waarom? Vlindertje | 500 | 12-09-2007 10:58 | |
Liefde & Relatie |
Vind je dat je allebei verliefd moet zijn voordat je een relatie begind? G.T.C. | 30 | 11-06-2003 10:23 | |
Liefde & Relatie |
Vind je dat erg? Verwijderd | 21 | 04-06-2003 20:38 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Wat vind je het mooiste Griekse en/of Latijnse woord... xxDomingoxx | 39 | 10-06-2002 21:01 | |
De Kantine |
Hoe vind je je leven op dit moment over het algemeen??? Mr.Oizo | 5 | 29-05-2002 19:24 |