Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Met wat kun je het verglijken? Jazz, r'n'b, disco, dance? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ook vreemd trouwens dat de Top40 bestaat uit nummers die het meest verkocht zijn in de muziekwinkels, want das vast allemaal "kutmuziek". Tja, Darkraver staat er ook in he... Dus als die mensen die die singles kopen hebben geen smaak? Ik denk dat er toch echt meer mensen naar top40 muziek luisteren dan naar "jouw smaak muziek". En dat heeft geen flikker te maken met goede communicatie of intelligentie, NEE, ik had 550 op mijn cito en gymnasium gedaan, een bovengemiddeld IQ en het feit dat ik "mijn" muziek luister bewijst dus wel weer dat jij een gigantisch vooroordeel hebt. Dus "jouw soort mensen" om alles maar net als jij over 1 kam te scheren, gaat natuurlijk never nooit uit in een discotheek of danscafe, want daar draaien ze alleen maar "kutmuziek". Types zoals jij zitten heel de avond in een rocktent of liever nog thuis op de bank luisterend naar "goeie muziek" en zich druk makend over "mensen met een slechte smaak".
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Toch grappig dat we het over muziek hebben die wel of niet goed zou moeten zijn en dat er geen enkel muzikaal argument genoemt wordt in de hele bovenstaande post. Nee, het argument zou moeten zijn dat er meer mensen naar Darkraver luisteren dan naar een niet nader genoemde alternatieve rockband. EN dat de poster bovendien "een bovengemiddeld IQ" heeft. Steekhoudende argumenten als je het over muziek en smaak hebt, me dunkt. Dan wil ik even erop wijzen dat die 'meer mensen', of 'de massa' zo gezegd, ook voor Hitler hebben gestemd ten tijde van voor de tweede wereldoorlog. En dat Balkenende waarschijnlijk ook een bovengemiddeld IQ heeft. Als we het dan toch over muziek hebben, hè? Maar om misschien wat logica in het denkproces van de mensen met "een bovengemiddeld IQ" proberen te brengen; Waarom denk je dat die mensen die volgens jou "heel de avond in een rocktent of liever nog thuis op de bank luisterend naar "goeie muziek" zitten" vaak mensen zijn die stad en land afstruinen op zoek hun favoriete band voor een live showtje? Vast en zeker om 'lekker te kunnen dansen', zoals ook al eerder zo'n briljant en doordacht argument was.
||
Citaat:
||
Citaat:
<3. Henk Mul !
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Top40 bestaat uit simpele deuntjes die in je kop blijven hangen waardoor mensen het vaker gaan luisteren. One Day Fly van de Kopspijkers crew is daar hét grote voorbeeld van.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En of je het met me eens bent of niet: ik denk wel zeker dat het grotendeel van de jeugd geen eigen smaak heeft. Hoeveel van die mensen die naar de top 40 luisteren zijn wel eens uit zichzelf naar een museum geweest? Of een film gaan kijken in een filmhuis in plaats van in de gebruikelijke minerva of pathé? Dat heeft niks met intelligentie of IQ te maken, dat heeft met durf te maken. Om een eigen smaak te ontwikkelen moet je zelf op zoek gaan. Durven afwijken van de massa. Niet alleen MTV en TMF kijken en naar de top40 luisteren en daar dan de plaatjes uit selecteren waar je het beste op kunt dansen. Nee, ga op zoek naar andere dingen. Loop eens een platenzaak binnen en vraag aan de verkoper of je naar een plaat mag luisteren, die je hebt uitgekozen puur en alleen omdat je de hoes er mooi uit vindt zien. Koop eens een kwaliteitskrant en kijk welke films worden aangeraden. Hou in de gaten wat voor exposities er zijn in het kunstmuseum in jouw stad. Wijk de volgende keer dat je op vakantie bent eens af van de vaste toeristische trekpleisters en ga daarvoor in de plaats eens op eigen houtje de kleine zijstraatjes van de stad verkennen, zodat je ziet hoe die mensen echt leven. Blijf kritisch. Blijf je dingen afvragen. Ja, dat moet je maar net durven. Het is heel makkelijk om gewoon de tv aan te zetten en je muziek-, film- en literatuursmaak zo op een dienblaadje aangereikt te krijgen. En daar is niks mis mee. Sterker nog, zoals je zelf al aangeeft leeft het grootste deel van de Nederlandse jeugd op die manier. De gemiddelde Nederlandse jongere zal een single kopen omdat die in de top40 stond en het een lekker nummer was. De gemiddelde Nederlandse jongere zal naar een film gaan omdat een vriend zei dat die 'zo ontzettend vet' was. Daar is niks mis mee. Ik ken genoeg van deze mensen (mijn opleiding bestaat grotendeels uit dit soort studenten) en ik kan het met vrijwel allemaal goed vinden. Ik kan met ze lachen, ik kan met ze feesten, ik kan schoolopdrachten of het afgelopen weekend met ze bespreken. Maar ik kan geen hoogstaand gesprek met ze voeren. Als ik ze bijvoorbeeld vraag op welke politieke partij ze gestemd hebben dan krijg ik een antwoord waaruit duidelijk naar voren komt dat ze er eigenlijk beschamend weinig vanaf weten. Als ik ze vraag waarom ze hun favoriete film zo goed vinden en waarom ze juist die film aanbevelen, dan kunnen ze geen argumenten bedenken. Ik vind dat ontzettend jammer, want als ze zich een beetje de moeite zouden nemen dan weet ik zeker dat ze artiesten, schrijvers, filmmakers en kunstenaars zouden tegenkomen die ze nog veel meer waarderen. Maar nee; die komen inderdaad helaas niet in de top40. Ik heb zelf ook muziek die in de top40 heeft gestaan. Muziek die ik juist goed vind omdat het zo'n grote groep mensen aanspreekt. Maar daarnaast zit het muzikaal ook nog interessant in elkaar, of is het goed geproduceerd, of is het gewoonweg origineel. Darkraver is dat allemaal niet. Van mij mag je dat best luisteren, en je mag het zeker goed vinden, maar ik denk dat je dingen zou tegenkomen die je nog veel meer zou waarderen als je zélf op zoek gaat. Zeg eens eerlijk: zou je voor een optreden van darkraver in je slaapzak voor het postkantoor gaan slapen om de volgende ochtend als eerste een kaartje à €40 te kunnen bemachtigen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zelf ook een beetje moet ik zeggen, maar ik ben echt niet helemaal omgeslagen. Die muziek uit de top 40 kan me helemaal niks schelen, en die dreunende hardcore heb ik ook niet altijd zin in. Ik ben zo ongeveer de enige van de klas die hoofdzakelijk naar trance luisterd. En ik heb daar al reacties op commentaar op gehad, maar ik blijf er lekker bij. Trouwens, wat jij zegt over in je slaapzak gaan liggen zal ik voor Darkraver niet doen, maar voor (bijvoorbeeld) Tiësto wil ik dat misschien (!!) nog wel doen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar wat jij zei over die kunstmusea en exposities, dat is inderdaad een kwestie van durf. Maar het lijkt me ook moeilijk om dat te doen, stel nou dat je alleen bent. Dan lijkt het me ook niet zo leuk om alleen naar zo'n museum/expositie te gaan. En daar struikelen misschien veel jongeren over, ze willen wel, maar durven niet. Dus doen ze maar weer met de rest mee. |
![]() |
||
Citaat:
Oh en download eens iets van James Holden, da's m'n favoriet toch wel. Zoek eens naar 'A Break In The Clouds' van hem ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben wat van James Holden aan het downloaden, maar dat gaat nog niet zo snel. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Er zijn artiesten die muzikaal gezien met kop en schouders boven de artiesten die jij noemt uitstaken, maar zich wat minder goed wisten te verkopen. ![]() En oja, muzieksmaak is subjectief, maar er valt zeker wel aan te duiden of muziek objectief gezien goed of slecht is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ten tweede zijn alto's dan gewoon zichzelf en luisteren gewoon naar wat ze zelf leuk vinden en niet wat ze op tv zien Laatst gewijzigd op 24-04-2005 om 21:51. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Neophyte (hardcore) , Dr z vago (darkcore=harder ![]() Within Temptation, Linkin Park Vomitory (death-metal), Cradle of Filth (black-metal) euhm.... Count Nosferatu Kommando (death-metal) en nog wat andere zooi |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |