Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2002, 02:09
Killercars
Killercars is offline
Niemand op dit forum ken ik in het echt, misschien is dit wel de reden dat ik hier durf neerschrijven hoe ik me echt voel...

Ik kan dus niet meer met mezelf leven, ik haat mezelf, de manier hoe ik eruitzie. Heb niet enkel een misvormde kop, het wordt nog eens zoveel erger gemaakt door de huidaandoening die ik heb namelijk rosacea. Simpel gezegd is dat bij de minste temperatuurschommeling bloedrode wangen hebben. Dan kunt ge nog zeggen uiterlijk is relatief maar pfff.

Sociaal ben ik nog een ergere ramp. Ben nu 18 en heb nog nooit een lief gehad, laat staan een echte vriend... ik sluit me ook meer en meer op...

School was een ramp, echt gepest werd ik niet, mja regelmatig opmerkingen over mijn kop ed... maar echt peste niet nee. Meer subtiel pesten weet ge wel... ze laten u gerust maar that's it... ge zijt alleen... als ge iemand aanspreekt kijken ze zo met een air van djeezes wat zijt gij een mormel.

Had wel paar vrienden maar stelt allemaal niet zoveel voor. Waren meer gaste waar ge bij moogt staan, maar nie echt mee overeenkomt. Kwestie om erges te staan i guess.

Nu al een maand vakantie, een maand dat ik alleen thuis zit. Heb niemand of niets meer. Zit me ook voortdurend te bekijken in spiegels en hoe meer ik mezelf zie, hoe liever ik wil sterven.

Ik haat mezelf zo erg, ik haat mijn lichaam, niemand geeft om me (buiten mijn moeder.... maar daar kan je toch niet van leven ) Ik heb echt niemand meer, ik heb geen enkele goeie vriend, echt waar geen enkele.

Wat stelt een leven voor zonder enig sociaal contact.... voortdurend thuiszitten, u overal te slecht voor voelen... wat heeft dit leven nog voor zin...

Had ik maar het lef er een einde aan te maken...

Ik verwacht ook niet echt dat je erop reageert, heb het tenminste eens kunnen neerschrijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2002, 03:00
Verwijderd
Hey joh, sjees, nou lef hebben om er een einde aan te maken wens ik je zeker niet toe...
Kom aan... noemeens je prestaties op.. dingen die je bereikt heb...
Heb je er wel eens over gepraat dan met je moeder?( domme vraag ms.)
Uhm... ga naar de sportschool.. zo doe je contacten op etc...
Denk niet dat je waardeloos bent, echt niet.
Hey, ik heb de moeite genomen dit te lezen en te replyen..
dus blijkbaar zijn er wel mensen die je zien staan,
Humm ik kan je niet veel advies geven, maar er zullen wel meer relpys komen nog. Ik wens je heel veel sterkte.. en echt... als je met een jaar ofwat terugkijtk op nu... denkje echt... goh... wat wa sik toen negatief... kop op juh, lach eens

liefs
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 10:22
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ook ik heb de 'moeite' genomen om je verhaal te lezen en te replyen. Ik vind t moeilijk om n reactie te geven, maar ik wil t toch proberen...
Je ziet nu alles negatief in. Probeer alles eens om te zetten in iets positiefs. Het lijkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik voel me ook heel vaak zo verdomd klote dat ik er ook n einde aan wil maken... Je zegt dat je iets in je gezicht hebt... Er zal ook wel iets moois aan je gezicht zijn. Je ogen, bijv. De rest van je lichaam, ik ga niet alles opnoemen, ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel. Probeer daar op te letten. En nog iets: ga dat verdomde huis uit! K weet dat je weinig vrienden hebt, maar zijn er geen klasgenoten met wie je nog n btje op kunt schieten? Jongeren uit de buurt? Je moet ook zelf t initiatief proberen te nemen. Als je dat niet doet, krijg je natuurlijk nooit geen vrienden. Heb je geen neven? Of misschien nichtjes? Er is immers nix mis met n vriendschap van t andere geslacht zeg maar. Probeer iets, en mijd die spiegels, daar voel je je alleen slechter van. Heel veel liefs, en natuurlijk sterkte, Heleen.
Oud 27-07-2002, 11:56
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
miss helena heeft wel gelijk,
misschien zijn er wel een paar mensen uit je klas waar je mee om kan gaan...
Van binnen zitten word je ook niet beter toch?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 12:30
whizzer
whizzer is offline
Hey killercars,

(ik post hier wat ik ook al in een andere topic heb gezet, omdat het hier wel op z'n plaats is denk ik)

Ik heb ongeveer hetzelfde als jij gehad. Ik weet hoe je je voelt. Je wilt niet bijven vechten. Je wilt niet in de aanval blijven gaan. Het is een oorlog die je niet kunt winnen, zo kijk je er nu tegen aan. Ik had hetzelfde, sociaal ging het zo kut. Ik had wel vrienden, maar geen echte vrienden. Ik had wel vriendinnen, maar niemand vond me 'echt leuk' zegmaar. Na een paar problemen met mn familie had ik echt zoiets van 'neem mij maar mee,ik ben klaar hier'. Ik heb nooit daadwerkelijk het touw klaargehangen, maar ik heb er wel over gepeinsd. Maar op de een of andere manier wist ik ergens kracht vandaan te halen. Niet door god (althans niet voor zover ik weet) maar door vertrouwen te hebben in het leven. Ik ging kijken van 'goh, daar loopt wel een enorme loser, maar hij heeft wel een leuke vriendin' en als zelfs hij het kan, moet ik het toch ook wel kunnen. Het klinkt misschien nogal dom, maar het werkt wel. Als je ziet dat het zo iemand lukt, dan moet het jou toch ook zeker wel lukken. Toen wist ik dat ik het ook moest kunnen. En jij kan dat ook. Zoek eerst iets wat je leuk vind, voor mij zijn dat dan computergames omdat ik me daar in kan afzonderen, een soort eigen wereld creeren waar ik weer op krachten kan komen. Zoek ook zoiets, ga voor mijn paart geld tellen. Doe iets wat je leuk vindt. Daar kun je zelfvertrouwen en/of kracht uit putten om de rest van de problemen op te lossen. Mijn problemen zijn nog niet helemaal opgelost maar ik heb baantje gezocht (vakkenvullen bij de supermarkt ) en daar veel aardige nieuwe mensen leren kennen, maar ik weet dat op den duur ik dr zegmaar 'helemaal bovenop' ben. En zo ook bij jou........

Ik ga morgen voor een week op vakantie, maar als je wil kun je een berichtje ofzow achterlaten als je dr over wilt praten.
Oud 27-07-2002, 13:49
Verwijderd
Zoek dan contact. Ga op een sport oid.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 16:15
Verwijderd
waarom verdoemd geen sociaal contact hebben je tot een maand in je uppie thuis zitten?

Je kan toch ook zooooo ontzettend veel dingen in je uppie ondernemen!! Je kan alleen gaan wandelen.. op een club gaan.. gaan werken.. gaan sporten.. er is zooo ontzettend veel da tje kunt doen, waar doen anderen hun contacten op denk je? Op school? en volwassenen dan? Echt.. school is niet alleen een contactbron hoor.. er zijn nog zooo veel meer dingen..

wat schiet je er nu mee op om je zelf zo te haten? Dat straal jij uit naar andere mensen.. Probeer jezelf te accepteren zoals jij bent, als jij dit zelf al niet doet, hoe kunnen anderen dat dan wel doen? Als jij je zelfbeeld kan verbeteren, zul je merken dat dat van anderen ook bijstelt, want die dingen straal je uit..

stap uit die cirkel!! onderneem actie!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:31
kleine wicca
kleine wicca is offline
Ieder mens is mooi op zich.

met zijn mooie en minder mooie kanten, want die heeft nou eenmaal iedreen, leer ermee te leven ! en dat gaat je lukken hoor

succes
Oud 31-07-2002, 14:50
clubje
clubje is offline
Hallo Killercars.

Eerst ff een vraagje, vanwaar komt je nick? Komt die nick van het liedje van Radiohead???
Niet meer naar Radiohead luisteren, is slecht voor je humeur!!!

Nu wat betreft je probleem.
Als er een jongen in mijn klas of sportclub zou komen die 'een lelijke kop' heeft, zoals jij het zegt, dan zou ik die zeker niet verstoten!!!
Integendeel zelfs, ik wordt 'aangetrokken' tot mensen die weinig aandacht krijgen. Ik wil me niet voordoen als messias maar ik ben er altijd als eerste bij om kennis te maken met mensen die blijkbaar minder vrienden hebben...
En ik ben niet alleen, in jouw beurt zullen er ook mensen zijn, ook al zie je ze nu niet.
Onthou één ding...als je niets doet zal er niets veranderen.
Je MOET ergens naartoe. Ben je sportief? Dat wil niet zeggen dat je topsporter moet zijn maar je kunt toch iets? Buit dat uit!!!

Je bent nu 17, als je in een 'vereniging' komt met leeftijdsgenoten zul je alleszins niet gepest worden want 17-jarigen weten toch beter...

ga ervoor!

greetz
Oud 31-07-2002, 15:33
Verwijderd
Citaat:
clubje schreef:
Niet meer naar Radiohead luisteren, is slecht voor je humeur!!!

Citaat:
Als er een jongen in mijn klas of sportclub zou komen die 'een lelijke kop' heeft, zoals jij het zegt, dan zou ik die zeker niet verstoten!!!
Idd. Als diegene zich normaal gedraagt (want het gedrag is hetgene waar ik op let) in ieder geval wel
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 23:16
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Je moet gewoon een hobbie zoeken en je dan bij een club aanmelden of zo. Ik garandeer je dat je vast wel iemand aardig tegenkomt. Verder kan het door allerlei factoren komen dat (het lijkt of) je geen vrienden hebt. Misschien durfde iemand je niet aan te spreken, omdat je zo zwijgzaam of op jezelf gesteld ben. Of dat er iets met je houding mis is.
Als jij jezelf niet eens ziet zitten, dan kan je toch niet verw88ten dat mensen achter je aan gaan rennen. Stel jezelf wat meer open en als het een keertje misgaat, dan ga je gewoon naar de volgende vriend.

Zelf zit ik deze vakantie ook te vaak achter de pc, maar dat komt omdat ik te lui/ en te verslaafd ben om te vertrekken.
Je bent heus niet de enige.

Ik hoop dat het je lukt om je zelfvertrouwen wat op te krikken en jezelf dus NIET te haten. Veel suc6.
Oud 02-08-2002, 16:10
Timberke
Timberke is offline
Als je zelf vertrouwe uitstraalt, dan ga je je zelf beter voelen denk ik, en mensen zien dat ook!
Zoek ook een job, in een supermarkt, dan leer je je collega's beter kennen, en als et klikt, kun je misschien samen is iets gaan doen!

volgens mij ga je je vele beter voelen eh...

nog veel succes en hopelijk gaat et snel beter met je

xxxx..
Oud 06-08-2002, 11:30
king112
king112 is offline
Citaat:
Killercars schreef:
Niemand op dit forum ken ik in het echt, misschien is dit wel de reden dat ik hier durf neerschrijven hoe ik me echt voel...

Ik kan dus niet meer met mezelf leven, ik haat mezelf, de manier hoe ik eruitzie. Heb niet enkel een misvormde kop, het wordt nog eens zoveel erger gemaakt door de huidaandoening die ik heb namelijk rosacea. Simpel gezegd is dat bij de minste temperatuurschommeling bloedrode wangen hebben. Dan kunt ge nog zeggen uiterlijk is relatief maar pfff.

Sociaal ben ik nog een ergere ramp. Ben nu 18 en heb nog nooit een lief gehad, laat staan een echte vriend... ik sluit me ook meer en meer op...

School was een ramp, echt gepest werd ik niet, mja regelmatig opmerkingen over mijn kop ed... maar echt peste niet nee. Meer subtiel pesten weet ge wel... ze laten u gerust maar that's it... ge zijt alleen... als ge iemand aanspreekt kijken ze zo met een air van djeezes wat zijt gij een mormel.

Had wel paar vrienden maar stelt allemaal niet zoveel voor. Waren meer gaste waar ge bij moogt staan, maar nie echt mee overeenkomt. Kwestie om erges te staan i guess.

Nu al een maand vakantie, een maand dat ik alleen thuis zit. Heb niemand of niets meer. Zit me ook voortdurend te bekijken in spiegels en hoe meer ik mezelf zie, hoe liever ik wil sterven.

Ik haat mezelf zo erg, ik haat mijn lichaam, niemand geeft om me (buiten mijn moeder.... maar daar kan je toch niet van leven ) Ik heb echt niemand meer, ik heb geen enkele goeie vriend, echt waar geen enkele.

Wat stelt een leven voor zonder enig sociaal contact.... voortdurend thuiszitten, u overal te slecht voor voelen... wat heeft dit leven nog voor zin...

Had ik maar het lef er een einde aan te maken...

Ik verwacht ook niet echt dat je erop reageert, heb het tenminste eens kunnen neerschrijven.

ik heb ongeveer hetzelfde mischien iets anders maar er komt wel veel overeen.
dus ik weet hoe je je ongeveer voelt ik heb zelf ook een misvormde kutkop en paar daar vaak over gepest .
het level is kut nee het is zwaarkut
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 11:31
king112
king112 is offline
Citaat:
Timberke schreef:
Als je zelf vertrouwe uitstraalt, dan ga je je zelf beter voelen denk ik, en mensen zien dat ook!
Zoek ook een job, in een supermarkt, dan leer je je collega's beter kennen, en als et klikt, kun je misschien samen is iets gaan doen!

volgens mij ga je je vele beter voelen eh...

nog veel succes en hopelijk gaat et snel beter met je

xxxx..

jaja als je er een beetje normaal uitzag ja
Met citaat reageren
Oud 06-08-2002, 14:18
Tony
Tony is offline
Citaat:
king112 schreef:

jaja als je er een beetje normaal uitzag ja
jezus zit toch niet iedereen in de put te praten. uiterlijke schoonheid is niet het enige waar het om draait. ik heb het al eens eerder gezegd maar dit is mijn advies voor jou en voor killercars. zoek iets anders waar je goed in bent. misschien helpt dat met het verkrijgen van een beetje zelfvertrouwen
Oud 06-08-2002, 19:11
DarkCat
DarkCat is offline
Citaat:
Killercars schreef:
Zit me ook voortdurend te bekijken in spiegels en hoe meer ik mezelf zie, hoe liever ik wil sterven.
Hele stomme opmerking van mij.. maar ik droomde vannacht toevallig dat iemand dat zei.. letterlijk zo..

Kweenie dit stukje raakt me :\
Reageren

Regels voor berichten