Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2005, 17:55
Smobbo
Smobbo is offline
Ik heb dit dus op het moment bij mij op school .
We hebben halverwege het jaar een nieuwe (loser) voor Economie gekregen, dat die gast niet kan uitleggen, asociaal, vaak ziek, etc is maakt me persoonlijk niet veel uit. Het vervelende is dat hij 'vindt' dat je het examenjaar met een 5.5-6.5 in hoort te gaan, hoger vindt hij belachelijk...
Vraag me niet waar dit op slaat, dit vertelt ie ook doodleuk tijdens een gesprek met ouders .
Anyhow, ik kwam dit jaar voor economie dus met een 7.6 binnen fietsen, dus mocht ie me niet...
Nu haal ik dus dit jaar straight 4en en 5en, aangezien hij bij mij de meeste open vragen fout rekent (met verschillende excuusjes, waarvan z'n favoriet 'Het is geen Economisch verantwoord antwoord' is...
Ik word dus een heeel klein btje gek van em, maar kent iemand anders dit probleem? Dan kunnen we gezellig saampjes gek worden van een leraar (leuk joh dat samen hokken ).
Oud 30-03-2005, 18:00
fractuur
fractuur is offline
Bij ons worden alle repetities (op 2 a 3 na op jaarbasis) gemaakt op een 6 gemiddeld, dus ons sturen zo ook graag met een 6 gemiddeld de examens in. Is het voor jou geen idee om naar een andere eco docent te gaan om het na te laten kijken? Desnoods regel je dat via je mentor.
Oud 30-03-2005, 18:01
Lane
Lane is offline
Second opinions vragen?

Als ik het niet eens ben met een cijfer ga ik eerst naar die leraar. Maar ik ben ook wel eens naar een andere ecomieleraar gegaan, die ons vervolgens gelijk gaf -> toen kreeg ik een hoger cijfer.

Ik weet niet hoe de leraren bij jou op school zijn, maar je kan het altijd proberen. Ik denk niet dat het nog kan met de cijfers die je al hebt gehad, vraag het na.

Waarom vindt die gast eigenlijk dat je met een 5-5, 6-5 het examenjaar in moet gaan? Hoe hoger, hoe beter toch?
Oud 30-03-2005, 18:02
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
fractuur schreef op 30-03-2005 @ 19:00 :
Bij ons worden alle repetities (op 2 a 3 na op jaarbasis) gemaakt op een 6 gemiddeld, dus ons sturen zo ook graag met een 6 gemiddeld de examens in. Is het voor jou geen idee om naar een andere eco docent te gaan om het na te laten kijken? Desnoods regel je dat via je mentor.
Heb ik al gedaan (althans gewoon gelijk maar naar de afdelings leider gegaan, aangezien mn mentrix een doos is), maar de andere economie leraar (we hebben er maar 2 die VWO les kunnen geven... ) vond dat die andere leraar op een manier nakeek die nog net door de beugel kon, maw hij zou het cijfer niet opkrikken omdat ie bang is zn collega af te zeiken...
Oud 30-03-2005, 18:03
Lane
Lane is offline
Ga naar een HAVO leraar? Bij mij zit er bijna geen verschil tussen die leraren, de HAVO leraren kunnen zelfs beter lesgeven (mijn mening dan).
Oud 30-03-2005, 18:04
Smobbo
Smobbo is offline
maar die mogen het (bij ons?) niet na kijken
Oud 30-03-2005, 18:04
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Lane schreef op 30-03-2005 @ 19:01 :
Waarom vindt die gast eigenlijk dat je met een 5-5, 6-5 het examenjaar in moet gaan? Hoe hoger, hoe beter toch?
Was dat maar zo... De cijfers worden bij wijze van spreke kunstmatig laag gehouden bij ons.
Oud 30-03-2005, 18:06
Smobbo
Smobbo is offline
bij ons dus ook vindt het ook een tikje sneu...
al was het wel grappig dat ik alle vakken (Behalve dus Economie en M&O(waar ik niets van kan)) het laatste cluster meer dan een 7 voor haalde...terwijl ik normaal een 6jes persoontje ben.
Ze zijn echt bang dat we het massaal niet halen (kans dat van de totaal 30 VWO6 leerlingen er 10-15 blijven zitten is reeel)
Oud 30-03-2005, 18:08
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Als ze de cijfers niet laag houden gaat de Inspectie weer zeuren, en néééé dat kan natuurlijk niet he.
Oud 30-03-2005, 18:09
Ieke
Ieke is offline
Dit is niet echt wat voor de gescheiden forums. Dit soort dingen kunnen op het algemene deel of op S&S.
Oud 30-03-2005, 18:16
SpacingBen
SpacingBen is offline
Wat een klote streek zeg! Ik zou in ieder geval iets terug doen, hele irritante vragen stellen bijvoorbeeld. Vaak naar hem toe gaan om iets te vragen. Zorg er voor dat je achter zijn zwakke plek komt (Er zijn ook veel leraren die op een bepaald onderdeel van hun vak niet altijd even sterk zijn) Zo kan een economie leraar moeite hebben met wiskunde sommetjes...

En zoals gezegd, ga er inderdaad mee naar verschillende leraren toe...
Oud 30-03-2005, 18:34
Multilot
Multilot is offline
ik vermoed dat het verhaal hier erg zwart-wit staat... Als jij het er niet mee eens bent, ga je naar de examencommissie toe. Leg het ze uit en daar wordt absoluut wat mee gedaan.
Oud 30-03-2005, 18:41
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Multilot schreef op 30-03-2005 @ 19:34 :
ik vermoed dat het verhaal hier erg zwart-wit staat... Als jij het er niet mee eens bent, ga je naar de examencommissie toe. Leg het ze uit en daar wordt absoluut wat mee gedaan.
Dat is dus ook het probleem. Ik vind het onterecht, hij vindt dat hij in z'n recht staat om antwoorden niet op inhoud, maar op 'lay-out'(verkeerde woord, maar kan de goede ff nie vinde) te beoordelen. En tja die andere leraar durft dus niet tegen hem in te gaan. Dan is het dus simpel:
Leerling is het niet met z'n cijfer eens, hij zeurt, dagdag...
Oud 30-03-2005, 18:56
Verwijderd
Misschien bedoel je wel 'formulering'.
Oud 30-03-2005, 20:15
Global
Global is offline
Citaat:
Lane schreef op 30-03-2005 @ 19:03 :
Ga naar een HAVO leraar? Bij mij zit er bijna geen verschil tussen die leraren, de HAVO leraren kunnen zelfs beter lesgeven (mijn mening dan).
alleen eerste graads leraren mogen les geven op havo 4,5 en vwo 4,5,6.
Oud 30-03-2005, 21:06
DJ JB
DJ JB is offline
Ik weet nog onze invalleraar eco in klas3: "omdat jullie gymnasium zijn, kunnen jullie max een 9 halen en atheneum wel een 10"

Die gast mocht van geluk spreken dat ie het letterlijk nog overleefde. Onze klas ging zo te keer....

Misschien tijd dat jullie dat ook eens gewoon doen? Aangezien niemand in grijpt, wordt het tijd dat je het zelf doet.

Begin met een gesprek met die man (kopje koffie voor m meenemen helpt altijd! ) en daarna hardere maatregelen nemen, evt. in overleg en samenwerking met de rest van de klas.
Oud 31-03-2005, 07:56
marrel
marrel is offline
naar een andere leraar stappen als er dingen echt onterecht fout worden gerekend want dat slaat nergens op. En verder met het examen kan dat dan iig niet gebeuren omdat het sowiso naar een tweede corector gaat
Oud 31-03-2005, 13:40
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik krijg juist echt te hoge cijfers voor mijn schoolexamens... een 10 voor een PO bijvoorbeeld...

Maarja, die man is een beetje belachelijk... naja je moet maar zo denken, over een paar weken ben je van hem af!
Oud 31-03-2005, 21:21
June bug
June bug is offline
Citaat:
Global schreef op 30-03-2005 @ 21:15 :
alleen eerste graads leraren mogen les geven op havo 4,5 en vwo 4,5,6.
ja dus? dan kan hij toch naar een leraar gaan die 4 en 5 havo lesgeeft? ik zou niet weten waarom die geen vwo-werk na zou mogen kijken als hij ook gwn 1e graads leerkracht is.
Oud 31-03-2005, 21:37
Phlox
Phlox is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 31-03-2005 @ 14:40 :
ik krijg juist echt te hoge cijfers voor mijn schoolexamens... een 10 voor een PO bijvoorbeeld...

Maarja, die man is een beetje belachelijk... naja je moet maar zo denken, over een paar weken ben je van hem af!
damn bij ons is het hoogste wat je voor een PO kan halen een 8 ofzo
maar dan moet je wel heel erg je best gedaan hebben.
Oud 01-04-2005, 09:25
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
June bug schreef op 31-03-2005 @ 22:21 :
ja dus? dan kan hij toch naar een leraar gaan die 4 en 5 havo lesgeeft? ik zou niet weten waarom die geen vwo-werk na zou mogen kijken als hij ook gwn 1e graads leerkracht is.
Zoals ik dus al eerder zei, we hebben maar 1 andere economie leraar die aan dit niveau les geeft...
Oud 01-04-2005, 10:02
June bug
June bug is offline
slecht...
dan is t ook niet zo raar dat ze elkaar geen ongelijk willen geven.
Oud 01-04-2005, 11:10
pyres
pyres is offline
bij ons werd er juist bij se's ed. ontzettend streng nagekeken zodat het niveau van de centraal examens voor ons "laag" was

....

mja en wij hadden een hoog slagingspercentage
Oud 01-04-2005, 13:27
Linda1985
Linda1985 is offline
Heel heel heel irritant en ik ken het probleem. Ja, het klinkt misschien heel raar, maar ik zou dat gewoon van je af proberen te zetten en je richten op je leerwerk. Je kunt wel een hoop energie steken in het behalen van je gelijk, maar dat lukt waarschijnlijk toch niet want leraren zijn toch eigewijs en dan ben je extra gefrustreerd en een hoop energie kwijt. Naja dat is dan mijn ervaring. Maar in ieder geval, succes ermee!
Oud 01-04-2005, 19:17
ItsSuuS
ItsSuuS is offline
wat vaag!!
ik ken het probleem niet, had wel eens leraren die een hekel aan me hadden, maar dat ze antwoorden gaan fout rekenen ook al heb jij het goed. DAT MAG OOK HELEMAAL NIET!! er moet toch een antwoordsleutel zijn voor de toets en die hoort hij maar na te volgen. Ik vind dat je hiermee naar je unitcoördinator ofzoiets moet gaan! dit kan toch niet!!

successs
Oud 01-04-2005, 21:35
Verwijderd
een andere leraar je shit na laten kijken en dat vergelijken met je eigen leraar
Oud 02-04-2005, 06:43
Donald Duck
Donald Duck is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 01-04-2005 @ 10:25 :
Zoals ik dus al eerder zei, we hebben maar 1 andere economie leraar die aan dit niveau les geeft...
hebben jullie serieus maar twee 1e graads economie leraren????? Dat geloof ik gewoon niet (met alle respect verder) maar je gaat me echt niet vertellen dat je maar twee docenten hebt die havo 4,5 en vwo 4,5,6 les mogen geven in economie.

(of de schoolleiding moet het leuk vinden dat er leraren overspannen worden maar dat lijkt me niet )
Oud 02-04-2005, 10:42
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Linda1985 schreef op 01-04-2005 @ 14:27 :
Heel heel heel irritant en ik ken het probleem. Ja, het klinkt misschien heel raar, maar ik zou dat gewoon van je af proberen te zetten en je richten op je leerwerk. Je kunt wel een hoop energie steken in het behalen van je gelijk, maar dat lukt waarschijnlijk toch niet want leraren zijn toch eigewijs en dan ben je extra gefrustreerd en een hoop energie kwijt. Naja dat is dan mijn ervaring. Maar in ieder geval, succes ermee!
idd dat doe ik ook, ik maakte dit topic alleen om ff te kijken of ik de enige was. Had ook niet echt verwacht dat het een levendige discussie zou worden .

@ Donald Duck: Je hoeft het ook niet te geloven, ik wou alleen andere ervaringen horen . Het is gewoon niet echt een grote school, en het gemiddelde niveau is gewoon erg laag. Dan is het nutteloos om hooggeschoolde leraren aan te trekken om VMBO1 les te laten geven
Oud 02-04-2005, 14:34
crazyriver
crazyriver is offline
Da's wel vaker zo dat er maar 2 1e graadsdocenten zijn. Bij mij op school is er welgeteld 1 leraar die KCV mag geven, en 1 leraar die Aardrijkskunde mag geven.
Oud 02-04-2005, 18:43
Multilot
Multilot is offline
Heb jij een brief geschreven aan de examencommissie? Volgens mij niet, want in dat geval nemen ze je klacht absoluut serieus. Die gaat dan namelijk ook verder dan het schoolgebouw en naar de inspectie enzo.

Als je werkelijk hebt gedaan wat je hier zegt, dan zeur je gewoon. Dan heb je gewoon niet het recht op een hoger cijfer. Dan zou je eens wat minder brutaal moeten zijn en gewoon doen wat die leraren willen. Wedden dat dat helpt?
Oud 03-04-2005, 13:03
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 30-03-2005 @ 18:55 :
Nu haal ik dus dit jaar straight 4en en 5en, aangezien hij bij mij de meeste open vragen fout rekent (met verschillende excuusjes, waarvan z'n favoriet 'Het is geen Economisch verantwoord antwoord' is...
Leer beter, en geef de antwoorden die hij wil lezen, dat lijkt me toch niet zo moeilijk te bedenken. Ik ben vorig jaar gezakt door eenzelfde soort onnozelheid.
Oud 03-04-2005, 14:23
Linda1985
Linda1985 is offline
Citaat:
Multilot schreef op 02-04-2005 @ 19:43 :
Heb jij een brief geschreven aan de examencommissie? Volgens mij niet, want in dat geval nemen ze je klacht absoluut serieus. Die gaat dan namelijk ook verder dan het schoolgebouw en naar de inspectie enzo.
Geloof je het zelf?
Ik heb op mn oude middelbare school tig brieven aan de examencommissie geschreven, heb ik nooit wat mee bereikt. Terwijl ik toch echt in mn gelijk stond, pta is heilig toch?! En er gebeurde gewoon totaal andere dingen dan die in het pta beschrven stonden en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan, maar dat doe ik niet, want daar heb ik geen zin in
Oud 03-04-2005, 14:53
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Multilot schreef op 02-04-2005 @ 19:43 :
Als je werkelijk hebt gedaan wat je hier zegt, dan zeur je gewoon. Dan heb je gewoon niet het recht op een hoger cijfer. Dan zou je eens wat minder brutaal moeten zijn en gewoon doen wat die leraren willen. Wedden dat dat helpt?

zucht.
Moet ik hier nog op ingaan? Nah, ik ga liever buiten van het mooie weer genieten.
Oud 06-04-2005, 20:45
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 03-04-2005 @ 15:53 :
zucht.
Moet ik hier nog op ingaan? Nah, ik ga liever buiten van het mooie weer genieten.
Er staat wel een kern van waarheid in. De betreffende docent kan je behoorlijk dwars gaan zitten, jij hem daarentegen veel minder.
Oud 07-04-2005, 08:58
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Snuitermans schreef op 06-04-2005 @ 21:45 :
Er staat wel een kern van waarheid in. De betreffende docent kan je behoorlijk dwars gaan zitten, jij hem daarentegen veel minder.
En d8 je dat ik daar nog niet achter was?
Ik houd echt me gemak wel bij hem hoor, helaas durft hij geen discussie aan te gaan. De opmerking dat 'ik maar eens moet gaan doen wat de leraren willen' is alleen een tikje misplaatst, aangezien ik dat al geprobeert heb en om nou te zeggen dat dat resultaat op leverde... neuh.
Oud 11-04-2005, 06:55
Liews
Liews is offline
K had vorig jaar een leraar nederlands die deed met een andere leraar nederlands een wedstrijd om tijdens het mondeling zoveel mogelijk mensen aan het huilen te krijgen
Oud 11-04-2005, 10:28
MaHo
MaHo is offline
Mijn leraar M&O ziet graag dat de cijfers gemiddeld 5,5 zijn . Ik had opzich maar een paar fouten, maar omdat ie alles zo streng had gerekend had ik maar een 5,9 . En dat was dus boven het gemiddelde
Oud 11-04-2005, 18:43
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Liews schreef op 11-04-2005 @ 07:55 :
K had vorig jaar een leraar nederlands die deed met een andere leraar nederlands een wedstrijd om tijdens het mondeling zoveel mogelijk mensen aan het huilen te krijgen
cool (ik mocht trouwens voor biologie geen 8 gemiddeld halen omdat hij vond dat dat voor leerlingen niet mogelijk is. Hij gaf mij daarom voor po's die in een groep moesten worden gemaakt altijd lager dan de rest van de groep omdat hij vond dat het werkstuk onder mijn niveau was. Zelfde voor mijn profielwerkstuk.

Laatst gewijzigd op 11-04-2005 om 18:46.
Oud 11-04-2005, 21:49
MaHo
MaHo is offline
En dat pikte je
Oud 19-04-2005, 17:36
wizzkid_16
wizzkid_16 is offline
School zuigt, ik krijg altijd strafwerk. Ben al 3 keer naar bureau halt geweest. , Mijn ma niet blij, want mijn broertje doet dat nu ook al!
Oud 20-04-2005, 07:35
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
wizzkid_16 schreef op 19-04-2005 @ 18:36 :
School zuigt, ik krijg altijd strafwerk. Ben al 3 keer naar bureau halt geweest. , Mijn ma niet blij, want mijn broertje doet dat nu ook al!
Maar wat jij doet is gewoon de kansloze puber zonder toekomst uithangen...
Taakstraf geven die hap! En een lange ook!
Jeugddetentie zeg ik je! JEUGDDETENTIE!
Oud 25-04-2005, 07:42
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 31-03-2005 @ 14:40 :

weer een rare gebeurtenis tijdens mijn schoolexamen: een leraar die de antwoorden voorzegt... Of zelfs met een antwoordenvel voor je neus loopt te wapperen....
Oud 25-04-2005, 08:03
real.scary
real.scary is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 25-04-2005 @ 08:42 :
weer een rare gebeurtenis tijdens mijn schoolexamen: een leraar die de antwoorden voorzegt... Of zelfs met een antwoordenvel voor je neus loopt te wapperen....
ach zolang je geen lego krijgt aangeboden gewoon erop inspelen
Oud 25-04-2005, 19:59
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Onze ecoleraar geeft mensen die hun huiswerk netjes maken en opletten in de les standaard hoge cijfers, terwijl mensen die hun lessen al tekenend doorkomen altijd lage cijfers (thank god ga ik nu net met een 5,5 het examen in)
Oud 26-04-2005, 22:18
Louisa
Louisa is offline
Citaat:
Linda1985 schreef op 03-04-2005 @ 15:23 :
Geloof je het zelf?
Ik heb op mn oude middelbare school tig brieven aan de examencommissie geschreven, heb ik nooit wat mee bereikt. Terwijl ik toch echt in mn gelijk stond, pta is heilig toch?! En er gebeurde gewoon totaal andere dingen dan die in het pta beschrven stonden en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan, maar dat doe ik niet, want daar heb ik geen zin in
Hier nog één. Degene in de examencommisie is ook de decaan, handen boven het hoofd houden dus. Ik zou inderdaad een second opinion aanvragen. Dat werkt én sneller én doelmatiger dan brieven schrijven en dergelijke. Ow en trouwens. Ook leraren havo mogen inderdaad les geven op vwo niveau. Zouden je dus ook gewoon moeten kunnen helpen hiermee. Succes iig
Oud 27-04-2005, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Donald Duck schreef op 02-04-2005 @ 07:43 :
hebben jullie serieus maar twee 1e graads economie leraren????? Dat geloof ik gewoon niet (met alle respect verder) maar je gaat me echt niet vertellen dat je maar twee docenten hebt die havo 4,5 en vwo 4,5,6 les mogen geven in economie.

(of de schoolleiding moet het leuk vinden dat er leraren overspannen worden maar dat lijkt me niet )
Dat is toch niet raar? Dat zijn bij een normale school 5 e&m klassen. Die hebben, ehm, 4 uur per week economie ofzo? Dan geven ze met z'n tweeen 20 uur per week economie aan die klassen. Lijkt me dat je van 10 uur per week niet overspannen raakt.
Oud 27-04-2005, 16:35
Multilot
Multilot is offline
Ik kan er gewoon niet bij met mn hoofd... Over het algemeen wil iedere leerkracht dat jij slaagt voor je examen, het gaat tenslotte om de naam van de school en niet om de persoonlijke verhoudingen tussen leerkracht en leerling.

Ik heb zelf toen ik in de 5e zat ook een brief naar de examencommissie gestuurd en daar is wel degelijk wat mee gebeurd. Ik heb mijn gelijk gekregen en daarmee het cijfer waar ik recht op had.

En als dat zo is dat iedereen de hand boven elkaars hoofd houdt, dan stap je toch naar de inspectie.
Als je er echt iets aan wilt doen (en dan niet alleen jou cijfer, maar over het algemeen) zul je toch meer moeten doen dan alleen een second opinion vragen
Oud 27-04-2005, 17:42
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-04-2005 @ 08:36 :
Dat is toch niet raar? Dat zijn bij een normale school 5 e&m klassen. Die hebben, ehm, 4 uur per week economie ofzo? Dan geven ze met z'n tweeen 20 uur per week economie aan die klassen. Lijkt me dat je van 10 uur per week niet overspannen raakt.
wij hadden op school maar 1 eerstegraads sk-docent
Oud 27-04-2005, 17:44
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 25-04-2005 @ 08:42 :
wij zaten met de biologie SE's standaard met de boeken op onze schoot en als hij langskwam en hij zag het, dan zei hij: dat mag niet he. en dan liep ie verder. Altijd redelijke cijfers gehaald voor bio (tot hij vond dat ik te veel wist dan goed voor me was )
Oud 28-04-2005, 09:56
Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 27-04-2005 @ 18:44 :
wij zaten met de biologie SE's standaard met de boeken op onze schoot en als hij langskwam en hij zag het, dan zei hij: dat mag niet he. en dan liep ie verder. Altijd redelijke cijfers gehaald voor bio (tot hij vond dat ik te veel wist dan goed voor me was (lees= niet meer geloofwaardig tegenover anderen ) )

Regels voor berichten