Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2002, 20:19
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Ik doe (ook in mijn hoofd) voorlopig dat KI bestaat en het lukt al best goed... - maar kom hier niet op terug want dit verstoort het 'zelfbedrog'(sorry dat ik het zo noem... kom er dus niet op terug anders moet ik dit weer zeggen). gelieve dit stukje ook niet te quoten

Maar ik heb altijd ahw veel agressie en haat in mezelf opgeslagen (dat ik op veilige momenten 'loos'). Is het veilig om dan aan KI te doen of moet ik met bepaalde dingen rekening houden?
Oud 25-07-2002, 21:39
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Leg maar es eerst wat haat en ki met elkaar te maken hebben?
Oud 25-07-2002, 21:56
Rerisen Phoenix
niks dus? - mooi

nja, het kon zijn dat zulke dingen niet goed mengen.
Oud 26-07-2002, 10:13
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
niks dus? - mooi

nja, het kon zijn dat zulke dingen niet goed mengen.
Oud 26-07-2002, 12:24
Mysticus
Mysticus is offline
Volgens mij is het enige waar je bang voor moet zijn dat je andere meer pijn zou kunnen doen als je eenmaal goed word.
Oud 26-07-2002, 13:45
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Mysticus schreef:
Volgens mij is het enige waar je bang voor moet zijn dat je andere meer pijn zou kunnen doen als je eenmaal goed word.
Wat is jou MSN?
Oud 26-07-2002, 14:39
Mysticus
Mysticus is offline
brkfr@msn.com
Oud 26-07-2002, 18:36
Rerisen Phoenix
Het lukt niet echt om me in te beelden dat het wel bestaat... omdat dat in mijn gedachten zelfs echt niet kan.

Hoe mengen jullie natuurkunde en KI in jullie hoofd?
Oud 26-07-2002, 19:00
Mysticus
Mysticus is offline
Daarom mediteer je eerst, om je geest tot rust te brengen zodat je niet aan natuurkunde gaat denken maar eerst mediteren om rustig te worden helpt wel. En omdat jij er niet echt in geloofd ga je aan natuurkunde en dat soort dingen denken. Niet alles hoeft toch te verklaren zijn? probeer maar eens gewoon om je alleen op ki te concentreren.
Oud 27-07-2002, 01:43
Verwijderd
Ik zou d'r maar mee uitkijken hoor.

Voor je 't weet zit je daar met een Kamehameha-wave.
Oud 27-07-2002, 11:29
Rerisen Phoenix
ik kan hoogstens 15 minuten zonder natuurkunde denken...

en ach... KI bestaat toch niet... - het slaat nergens op... en dan zou je een zichtbare KI-ball kunnen maken en ondertussen is er geen bewijs voor KI? - klinkt een beetje te tegenstrijdig
Oud 27-07-2002, 12:05
Just Johan
Just Johan is offline
het lijkt er op dat het hier weer eens om een concept gaat dat slechts verschijnselen ondersteunt waar je in moet geloven omdat er verder geen basis voor is aan de ene kant; en alternatieve invullingen geeft voor verschijnselen die wel verklaarbaar zijn aan de andere kant.

ik kan zo'n bal voelen tussen m'n handen trouwens met magnetisme en al; zonder dat ik erin geloof en zonder dat ik me er overdreven veel voor hoef te concentreren; maarja er lopen toch al behoorlijk veel aderen daar in het midden van m'n hand en als ik m'n spieren zo span om een bol te vormen wordt daar in de buurt behoorlijk wat verbrand; dat midden van m'n hand is een uitgelezen plek om die overbodige warmte te dumpen; en dat magnetische idee komt denk ik door de afkoeling die je meteen ook hebt daar waar je hand is en dus op de buitenkant van de bol en de spanning in de spieren van je handen of het is inbeelding of allebei een beetje.

we (thanks to m'n zusje) hebben dat even wat uitvoeriger getest hier: het leek namelijk of ik de vorm van m'n ene hand kon voelen met de andere; ik dacht ook m'n muis te kunnen detecteren en het psi-wheel dat ik elkaar gezet had; maar uit onze experimenten bleek dat ik dat alleen kon als ik dacht dat het er was; als ze toen ik niet keek weg waren gehaald (of niet) voelde ik ze nog steeds (zolang ik er vanuit ging dat ze er waarschijnlijk nog stonden); als ze er eerst niet waren en daarna wel (of niet) voelde ik ze ook niet. ook kon ik een potlood niet detecteren (ik dacht gelijk "dat is te dun") maar zag ik het wel voor een muis aan als ik me nog inbeeldde dat het een muis was nadat de muis was verwisseld voor het potlood.

please try this at home!
Oud 27-07-2002, 14:47
KiPracticer
KiPracticer is offline
Ki (of bv TK) en agressie gaan niet echt goed samen, ga maar na: stel je kan vanalles bewegen met TK als je echt kwaad wordt kan je in principe ook je slachtoffer pijn doen met TK (als je een stoel kan bewegen, hoe moeilijk is het dan om een ader in iemands hoofd te breken?) Met ki is dit ook zo, je kan iemand onwijs veel (psychische) schade aandoen
Oud 27-07-2002, 16:22
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ik kan hoogstens 15 minuten zonder natuurkunde denken...

en ach... KI bestaat toch niet... - het slaat nergens op... en dan zou je een zichtbare KI-ball kunnen maken en ondertussen is er geen bewijs voor KI? - klinkt een beetje te tegenstrijdig
Wat ben je toch ook dom heh!! Als jij ki wilt leren moet je niet gaan denken van: Ki bestaat toch niet, ki kan niet. Neeeeeee dan lukt het juist niet. Mensen zoals jou zullen noooit ki kunnen leren.
Oud 27-07-2002, 16:46
Rerisen Phoenix
Bedankt voor de bemoediging...

maar hoe ga jij dan om met natuurkunde?

En wat Just Johan erover zei, zo denk ik ook dat al het KI te verklaren is. - en ut lukt toch niet, ipv dat ga ik wat meer trainen op agressie kunstmatig boosten enzo.
Daarmee krijg je ECHT kracht
Oud 27-07-2002, 20:34
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
Bedankt voor de bemoediging...

maar hoe ga jij dan om met natuurkunde?

En wat Just Johan erover zei, zo denk ik ook dat al het KI te verklaren is. - en ut lukt toch niet, ipv dat ga ik wat meer trainen op agressie kunstmatig boosten enzo.
Daarmee krijg je ECHT kracht
Krijg je daarmee echt kracht door agressie? Nee, agressie is barbaars en heeft helemaal niks met kracht te maken.
Oud 27-07-2002, 21:03
Rerisen Phoenix
als je erg agressief bent dan gaat de adrenaline stromen en neemt je kracht toe.

normaal gebruik je maar iets van 40% van je spiercapaciteit ofzo
met adrenaline ga je een hoger percentage gebruiken... - en agressie controleert adrenalinekraan (in de eerste plaats... paar andere emoties doen het ook een beetje).
Oud 27-07-2002, 21:42
erhen
erhen is offline
Citaat:
KiPracticer schreef:
Ki (of bv TK) en agressie gaan niet echt goed samen, ga maar na: stel je kan vanalles bewegen met TK als je echt kwaad wordt kan je in principe ook je slachtoffer pijn doen met TK (als je een stoel kan bewegen, hoe moeilijk is het dan om een ader in iemands hoofd te breken?) Met ki is dit ook zo, je kan iemand onwijs veel (psychische) schade aandoen
Daar heb je nu ik er eens over nadenk wel gelijk in...
maar een stoel bewegen vind ik een beetje een extreem voorbeeld... maar als je met gemak een psi wheel kan bewegen moet het niet al te moeilijk zijn om zoiets ook te kunnen
[Off topic]
Hoe was trouwens je vakantie ?
[/Off topic]

Citaat:
Ki Fighter schreef:

Wat ben je toch ook dom heh!! Als jij ki wilt leren moet je niet gaan denken van: Ki bestaat toch niet, ki kan niet. Neeeeeee dan lukt het juist niet. Mensen zoals jou zullen noooit ki kunnen leren.
Rerisen Phoenix : je zou toch de komende tijd een ander idee proberen te gaan hanteren ?
/me is looking forward to a next discussion on a normal level (heb ik weer eens email van de berichtnotificaties )

Edit : GoT (http://gathering.tweakers.net) smilies toegevoegd omdat die er beter uitzien (vind ik)

Laatst gewijzigd op 27-07-2002 om 21:46.
Oud 27-07-2002, 21:53
Rerisen Phoenix
ik besef dat ik er eerst anders over zou moeten denken
maar dat lukt gewoon niet. Ik heb 2 jaar getraind om alles rationeel te bekijken en met natuurkunde... dat deactiveren gaat niet zomaar.

Rationeel denk ik, het is zeker het proberen waard. Maar rationeel-checks dringen dan ook natuurkunde op en dan crasht alles weer... - ik weet ook niet of ik wil proberen dit tijdelijk te deativeren...
Oud 27-07-2002, 22:26
erhen
erhen is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:
ik besef dat ik er eerst anders over zou moeten denken
maar dat lukt gewoon niet. Ik heb 2 jaar getraind om alles rationeel te bekijken en met natuurkunde... dat deactiveren gaat niet zomaar.

Rationeel denk ik, het is zeker het proberen waard. Maar rationeel-checks dringen dan ook natuurkunde op en dan crasht alles weer... - ik weet ook niet of ik wil proberen dit tijdelijk te deativeren...
Getraint ?
Hebben wij het over dezelfde natuurkunde ? (de natuurkunde die je op school krijgt ?)
Zo erg 'met de paplepel ingegoten' is dat toch niet ? (vind ik dan)
Oud 27-07-2002, 23:01
Rerisen Phoenix
nee, dat is niet met de paplepel ingegoten.

Mijn ouders proberen me te leren niet te rationeel te zijn en meer christelijk te laten denken dan natuurkundig.
Ik doe het zelf. Rationeel denken vind ik belangrijkst, het legt een zéér goede basis voor vrijwel al het andere... (rationeel denken = dus ook rationeel verstand heeft meeste macht in kop, emoties zo min mogelijk macht over je handelen MAAR ze niet domweg negeren en onderdrukken).
Oud 31-07-2002, 12:48
KiPracticer
KiPracticer is offline
offtopic
Ben nog steeds op vakantie, nog 1,5 week
/offtopic
Advertentie

Regels voor berichten