Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2005, 20:20
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 26-04-2005 @ 21:57 :
oja euhm R&B en hiphop lijken veel op elkaar, en party-muziek is weer compleet anders, hoewel er tegenwoordig steeds meer van in de top zoveel staat (denkik)
Uhm nee R&B en hiphop lijken niet op elkaar .
Advertentie
Oud 28-04-2005, 22:45
Metal
Metal is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 26-04-2005 @ 20:10 :
ik heb volgens mij in verhouding met de meesten niet echt een oppervlakkige muzieksmaak
het wordt steeds grappiger.
Oud 28-04-2005, 22:59
Pizzakoerier
Pizzakoerier is offline
Citaat:
mat-ice schreef op 14-04-2005 @ 18:18 :
[afbeelding]

[afbeelding]
Verrek, dat laatste lied ken ik een keer gehoord op WDR 4, dé Duitse schlagerzender... Ik luister dat regelmatig ik heb er dan ook geen hekel aan gothic-herrie, dat is erg... en metal.
Oud 28-04-2005, 23:01
Verwijderd
Trance Hardcore, dat soort onzin...
Oud 29-04-2005, 22:44
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 28-04-2005 @ 23:01 :
Trance Hardcore, dat soort onzin...
omdat je vindt dat er geen gevoel in zit zeker?
Oud 29-04-2005, 22:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 29-04-2005 @ 22:44 :
omdat je vindt dat er geen gevoel in zit zeker?
Het is niet alleen gevoel dat er NIET in zit. Er zit namelijk helemaal niets in.
Oud 29-04-2005, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-04-2005 @ 22:52 :
Het is niet alleen gevoel dat er NIET in zit. Er zit namelijk helemaal niets in.
bass/'gedreun'
Oud 29-04-2005, 22:55
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
mrboot schreef op 29-04-2005 @ 22:54 :
bass/'gedreun'
My point exactly.
Oud 29-04-2005, 23:27
Spazz
Spazz is offline
Die bass die moet je niet horen, die moet je voelen
Oud 29-04-2005, 23:32
Verwijderd
Citaat:
Spazz schreef op 29-04-2005 @ 23:27 :
Oud 29-04-2005, 23:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Spazz schreef op 29-04-2005 @ 23:27 :
Oud 29-04-2005, 23:54
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Welgemeende "solo" zangeressen (amerikaans) die in de muziekclips steeds met hun kont staan te draaien en doen alsof ze heel belangrijk zijn, ga geen namen noemen

Britney Spears, J. Lopez, ETC...
Oud 30-04-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Ocharme ik schreef op 29-04-2005 @ 23:54 :
Welgemeende "solo" zangeressen (amerikaans) die in de muziekclips steeds met hun kont staan te draaien en doen alsof ze heel belangrijk zijn, ga geen namen noemen

Britney Spears, J. Lopez, ETC...
ook die zangeresjes die mooie oude liedjes coveren...
dan verneuken ze gewoon het liedje...
Oud 30-04-2005, 13:27
grandaddy
grandaddy is offline
Citaat:
misspunky schreef op 30-04-2005 @ 12:42 :
ook die zangeresjes die mooie oude liedjes coveren...
dan verneuken ze gewoon het liedje...
dat is gezwets
Oud 30-04-2005, 13:34
Verwijderd
Oud 30-04-2005, 15:46
Verwijderd
Citaat:
namnatulco schreef op 26-04-2005 @ 15:59 :
cool heb je ook nog tips voor metal/gothrock?
Nephilim
Oud 01-05-2005, 22:59
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-04-2005 @ 22:52 :
Zeer hersenloze opmerking.

Hardcore is méér dan muziek. Kijk, ik kan me heel goed voorstellen dat velen niets in deze muziek zien, en er over praten alsof het een dikke hoop herrie is (wat het eigenlijk ook is, maar op een positieve manier). Maar voor de echte liefhebber is het veel meer als een dikke hoop herrie. Bijna alles wat je doet is onbewust beïnvloed door hardcore. Je vrienden, je uitgaans leven, je manier van doen (en ,hoeft niet altijd, je manier van kleden), en óók je drugsgebruik. Ik denk dat het zelfs best te vergelijken is met de metal scene enzo, waar muziek toch wel een de belangrijkste dingen in het leven is? Ookal verschillen die als water en vuur, het komt eigenlijk op hetzelfde neer. Het ligt er gewoon aan wat jou het meest aantrekt.
Dus dat jíj er niets in ziet, betekend echt niet dat er ook echt niets in zít. Misschien (waarschijnlijk) denk je nu 'wat een bullshit', maar kom maar eens echt in de scene terrecht, dan zie je vanzelf dat er zeker wel iéts, voor mij heel erg veel, in zit.

Oud 01-05-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Hooligirl schreef op 01-05-2005 @ 22:59 :

Hardcore is méér dan muziek. Kijk, ik kan me heel goed voorstellen dat velen niets in deze muziek zien, en er over praten alsof het een dikke hoop herrie is (wat het eigenlijk ook is, maar op een positieve manier). Maar voor de echte liefhebber is het veel meer als een dikke hoop herrie. Bijna alles wat je doet is onbewust beïnvloed door hardcore. Je vrienden, je uitgaans leven, je manier van doen (en ,hoeft niet altijd, je manier van kleden), en óók je drugsgebruik. Ik denk dat het zelfs best te vergelijken is met de metal scene enzo, waar muziek toch wel een de belangrijkste dingen in het leven is? Ookal verschillen die als water en vuur, het komt eigenlijk op hetzelfde neer. Het ligt er gewoon aan wat jou het meest aantrekt.
Dus dat jíj er niets in ziet, betekend echt niet dat er ook echt niets in zít. Misschien (waarschijnlijk) denk je nu 'wat een bullshit', maar kom maar eens echt in de scene terrecht, dan zie je vanzelf dat er zeker wel iéts, voor mij heel erg veel, in zit.

Niet wéér die discussie
(je hebt trouwens wel gelijk hoor, maar laten we er maar niet op in gaan)
Oud 01-05-2005, 23:34
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
mrboot schreef op 01-05-2005 @ 23:01 :
Niet wéér die discussie
(je hebt trouwens wel gelijk hoor, maar laten we er maar niet op in gaan)
Ja ik kom hier nooit, dus ik weet er nix van Maare de discussie is dus al vaaak gevoerd? Betekend dus dat er veel kortzichtige stomme mensen zijn die geen respect hebben voor andermans muziek Anders zou er geen discussie gevoerd hoeven worden toch?

Maar ja, ik heb gelijk ja, danku
Oud 01-05-2005, 23:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Hooligirl schreef op 01-05-2005 @ 22:59 :

Ik heb ook niets met metal hoor. Alhoewel daar dan wel weer wat meer achter steekt.
Oud 02-05-2005, 00:45
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 01-05-2005 @ 23:56 :
Ik heb ook niets met metal hoor. Alhoewel daar dan wel weer wat meer achter steekt.
Persoonlijk vind ik het bewonderenswaardiger dat een trance-DJ 40.000 man in vervoering kan brengen en tot emotie kan beroeren, dan dat één of andere metalmongool een stel wiccapubers ertoe kan bewegen in zichzelf te snijden.
Want zeg nou zelf, de meeste metalheads zijn toch wel ongelooflijke maatschappelijke losers. Zuipen, blowen, een beetje rondhangen op festivals en in kansloze kroegen. En dan maar roepen dat het de maatschappij is die ziek is, en niet zij. Anarchyyyyy
Oud 02-05-2005, 00:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-05-2005 @ 00:45 :
Persoonlijk vind ik het bewonderenswaardiger dat een trance-DJ 40.000 man in vervoering kan brengen en tot emotie kan beroeren, dan dat één of andere metalmongool een stel wiccapubers ertoe kan bewegen in zichzelf te snijden.
Want zeg nou zelf, de meeste metalheads zijn toch wel ongelooflijke maatschappelijke losers. Zuipen, blowen, een beetje rondhangen op festivals en in kansloze kroegen. En dan maar roepen dat het de maatschappij is die ziek is, en niet zij. Anarchyyyyy
In vergelijking met het domme Trance-plebs? Nee, lijkt me niet. Metalheads zijn intelligenter, maar wel vaak een stuk luier dan de gemiddelde persoon.
Oud 02-05-2005, 10:42
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
Citaat:
ik vind het nog steeds een mirakel dat er 40.000 mensen op zo'n inhoudsloos gebeuk staan te spasten. als die dj's er nou eens voor zorgen dat die 40.000 mensen in zichzelf gaan snijden.....
Oud 02-05-2005, 10:49
Boas
Boas is offline
ook een hekel aan poppunk met van die gelikte gitaarlijntjes en "highschool" zangers zonder baard in de keel.
Oud 02-05-2005, 10:50
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
Citaat:
Boas schreef op 02-05-2005 @ 10:49 :
ook een hekel aan poppunk met van die gelikte gitaarlijntjes en "highschool" zangers zonder baard in de keel.
mooi gezegd!
Oud 02-05-2005, 12:05
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 00:48 :
In vergelijking met het domme Trance-plebs? Nee, lijkt me niet. Metalheads zijn intelligenter, maar wel vaak een stuk luier dan de gemiddelde persoon.
Metalheads zijn intelligenter? Kerel waar zit jij met je kop?

"Oh oh, ja jij doet mbo.. Ja, dan moet je maar naar trance/hardcore etc. gaan luisteren. Je bent niet slim genoeg voor metal!''

Kansloze opmerking.
Oud 02-05-2005, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 00:48 :
Whahaha, wat een bullshit.

Ik durf zelfs te beweren dat het andersom is.
Oud 02-05-2005, 12:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ik zal eerlijk toegeven dat het best een imposant gezicht is om zoveel mensen zo bij elkaar te zien. Maar in dat opzicht is zelfs de EO jongerendag indrukwekkend. Bovendien verdwijnt mijn "bewondering" meteen weer als sneeuw voor de zon als ik zo'n enorme oetlul als DJ Jean hoor praten.

Het is trouwens prachtig om te zien hoe de trensjochies en de mettolknulletjes elkaar in de haren vliegen over iets waar niet-mislukkelingen alleen om kunnen lachen.
Oud 02-05-2005, 12:50
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 02-05-2005 @ 12:46 :
Het is trouwens prachtig om te zien hoe de trensjochies en de mettolknulletjes elkaar in de haren vliegen over iets waar niet-mislukkelingen alleen om kunnen lachen.
Prachtig is misschien niet het juiste woord, hilarisch is hier meer op zn plaats. Laten we trance vergelijken met metal, en vervolgens beweren dat een van de twee groepen luisteraars gemiddeld intelligenter zou zijn. Stakkers
Oud 02-05-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Toen je dit zei "tot emotie kan beroeren" was je me kwijt
Oud 02-05-2005, 13:12
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
Hooligirl schreef op 02-05-2005 @ 12:05 :
"Oh oh, ja jij doet mbo.. Ja, dan moet je maar naar trance/hardcore etc. gaan luisteren. Je bent niet slim genoeg voor metal!''

Kansloze opmerking.
Maar wel waar.
Oud 02-05-2005, 13:20
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
]{ing schreef op 02-05-2005 @ 12:50 :
Prachtig is misschien niet het juiste woord, hilarisch is hier meer op zn plaats. Laten we trance vergelijken met metal, en vervolgens beweren dat een van de twee groepen luisteraars gemiddeld intelligenter zou zijn. Stakkers
Je hebt gelijk. Prachtig is niet het juiste woord en hilarisch wel. Immers, twee modderworstelende, aan obesitas lijdende vetzeugen zijn ook geen prachtig gezicht. Maar op een ziekelijke manier wel vermakelijk.

Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 13:35.
Oud 02-05-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Hooligirl schreef op 02-05-2005 @ 12:05 :
Metalheads zijn intelligenter? Kerel waar zit jij met je kop?

Kansloze opmerking.
Toch is het zo.

Intelligentere mensen zijn namelijk sneller geneigd een fatsoenlijke muzieksmaak te hebben.
Oud 02-05-2005, 14:00
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 13:21 :
Toch is het zo.

Intelligentere mensen zijn namelijk sneller geneigd een fatsoenlijke muzieksmaak te hebben.
Ach houd toch op, bij elk muziekgenre heb je wel intelligente en minder intelligente luisteraars. Dat zou sowieso niet eens een punt moeten zijn. Ik ken genoeg mensen die van gitaarmuziek - zij het rock, indie of metal - meer richting de dancemuziek zijn gegaan, en die hebben echt geen klap op de kop gehad.

Trance, house en techno is gewoonweg beter geschikt om op te dansen dan gitaarmuziek. En lieve metalheads, geloof het of niet, maar er zijn ontzettend veel mensen die van dansen houden, en dan bedoel ik niet met je lange haren centrifugerende bewegingen maken of de 'mosh brengen'.

Ik heb ook een hekel aan DJ Jean en dat soort figuren, en een evengrote hekel aan diens draaistijl, maar er is genoeg goede house, techno, electro, trance etc etc etc.

En verder wat King zei.
Oud 02-05-2005, 14:16
Verwijderd
^

Im with stupid
Oud 02-05-2005, 14:46
Verwijderd
Citaat:
botulism schreef op 02-05-2005 @ 14:00 :
Ach houd toch op, bij elk muziekgenre heb je wel intelligente en minder intelligente luisteraars. Dat zou sowieso niet eens een punt moeten zijn. Ik ken genoeg mensen die van gitaarmuziek - zij het rock, indie of metal - meer richting de dancemuziek zijn gegaan, en die hebben echt geen klap op de kop gehad.

Trance, house en techno is gewoonweg beter geschikt om op te dansen dan gitaarmuziek. En lieve metalheads, geloof het of niet, maar er zijn ontzettend veel mensen die van dansen houden, en dan bedoel ik niet met je lange haren centrifugerende bewegingen maken of de 'mosh brengen'.

Ik heb ook een hekel aan DJ Jean en dat soort figuren, en een evengrote hekel aan diens draaistijl, maar er is genoeg goede house, techno, electro, trance etc etc etc.

En verder wat King zei.
Dus jij denkt serieus dat, om maar eens een extreem voorbeeld te nemen, mensen die de godganse dag Frans Bauer luisteren gemiddeld even intelligent zijn als mensen die Beethoven, Bach, Tschaikovsky etc. luisteren?

Dat is een ernstige miskenning van de feiten.
Oud 02-05-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 13:21 :
Toch is het zo.

Bwhhuhahahaha omg

Kerel, jij blijft me verbazen.
Oud 02-05-2005, 14:57
Verwijderd
Citaat:
botulism schreef op 02-05-2005 @ 14:00 :

En verder wat King zei.
Hulde.
Oud 02-05-2005, 17:05
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 14:46 :
Dus jij denkt serieus dat, om maar eens een extreem voorbeeld te nemen, mensen die de godganse dag Frans Bauer luisteren gemiddeld even intelligent zijn als mensen die Beethoven, Bach, Tschaikovsky etc. luisteren?

Dat is een ernstige miskenning van de feiten.
Ik denk serieus dat jij teveel in stereotypes denkt.

Hoe verklaar je iemand die zowel naar Klassiek als naar Britpop luistert? Hoe verklaar je iemand die zowel Techno als Metal luistert? Hoe verklaar je iemand die zowel Beethoven, Bach, Tschaikovsky als Frans Bauer luistert?

Oh wacht... dan is 'ie... aan de ene kant... wel intelligent... maar aan de andere kant... weer niet...

Dit zijn allemaal voorbeelden van mensen die ik persoonlijk ken, dus kom niet aan met 'dat bestaat niet'. Het bestaat dus wel. En wat die feiten betreft: voor zover ik weet, is er nooit onderzoek gedaan naar de intelligentie van luisteraars van verschillende muziekstijlen. Dus laat maar zien die feiten.

Intelligentie meet je niet in muzieksmaak. Dat zou iemand met jouw vermeende intelligentie toch wel mogen weten.
Oud 02-05-2005, 17:22
Tsasil
Tsasil is offline
Mensen, jullie zouden toch moeten weten dat statistiek de grootste leugenaar ter wereld is? Ik geloof graag dat Frans Bauer fans gemiddeld een lager IQ hebben dan Tschaikovsky fans (hoewel ik dit nooit zwart op wit heb gezien), maar dat zegt helemaal niets over een willekeurige Frans Bauer fan. Meer iets over Frans Bauer zelf...
Oud 02-05-2005, 17:25
Tsasil
Tsasil is offline
Personen die statistiek toepassen op een individu zouden geexecuteerd moeten worden. Daarentegen is groepen generaliseren gewoon leuk, want dan gaat iedereen zich ineens aangesproken voelen.
Oud 02-05-2005, 17:34
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 02-05-2005 @ 17:25 :
Personen die statistiek toepassen op een individu zouden geexecuteerd moeten worden. Daarentegen is groepen generaliseren gewoon leuk, want dan gaat iedereen zich ineens aangesproken voelen.
Helder verwoord
Oud 02-05-2005, 18:03
Verwijderd
Citaat:
botulism schreef op 02-05-2005 @ 17:05 :
Ik denk serieus dat jij teveel in stereotypes denkt.

Hoe verklaar je iemand die zowel naar Klassiek als naar Britpop luistert? Hoe verklaar je iemand die zowel Techno als Metal luistert? Hoe verklaar je iemand die zowel Beethoven, Bach, Tschaikovsky als Frans Bauer luistert?

Oh wacht... dan is 'ie... aan de ene kant... wel intelligent... maar aan de andere kant... weer niet...

Dit zijn allemaal voorbeelden van mensen die ik persoonlijk ken, dus kom niet aan met 'dat bestaat niet'. Het bestaat dus wel. En wat die feiten betreft: voor zover ik weet, is er nooit onderzoek gedaan naar de intelligentie van luisteraars van verschillende muziekstijlen. Dus laat maar zien die feiten.

Intelligentie meet je niet in muzieksmaak. Dat zou iemand met jouw vermeende intelligentie toch wel mogen weten.
Iemand met mijn vermeende intelligentie realiseert zich dat jij niets van statistiek begrijpt. Overigens heb ik nooit beweerd dat muzieksmaak een goede maat voor intelligentie is, alleen dat mensen met verschillende muzieksmaken gemiddeld niet allemaal een gelijke intelligentie hebben. Waarom dat zo is laat ik in het midden.
Oud 02-05-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Tsasil schreef op 02-05-2005 @ 17:22 :
Mensen, jullie zouden toch moeten weten dat statistiek de grootste leugenaar ter wereld is? Ik geloof graag dat Frans Bauer fans gemiddeld een lager IQ hebben dan Tschaikovsky fans (hoewel ik dit nooit zwart op wit heb gezien), maar dat zegt helemaal niets over een willekeurige Frans Bauer fan. Meer iets over Frans Bauer zelf...
Het zegt wel degelijk iets over een willekeurige Frans Bauer-fan, namelijk, dat de kans dat je een dombo aantreft wanneer je een willekeurige Frans Bauer-fan neemt, groter is dan wanneer je een willekeurige Tschaikovsky-fan neemt.
Oud 02-05-2005, 18:06
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 18:05 :
Het zegt wel degelijk iets over een willekeurige Frans Bauer-fan, namelijk, dat de kans dat je een dombo aantreft wanneer je een willekeurige Frans Bauer-fan neemt, groter is dan wanneer je een willekeurige Tschaikovsky-fan neemt.
Dat zegt-ie toch ook?

Alleen: de pest met gemiddelden is dat je bij een enkel individu nooit weet waar je aan toe bent. De kans op een bepaalde uitslag is alleen groter.
Oud 02-05-2005, 18:27
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ik neem aan dat je intelligent genoeg bent om mijn punt te zien gezien je Metal luistert, dus ik ga er even vanuit dat je die expres negeert.
Oud 02-05-2005, 18:30
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Hagel schreef op 14-04-2005 @ 18:21 :
R&B en Rapmuziek
Inderdaad ja
Oud 02-05-2005, 18:31
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
En wie zegt dan dat trance/hardcore etc de Frans Bauer muziek zou zijn? Ik zie dan metal eerder als Frans Bauer muziek, en hardcore als klassieke muziek. Dus nu zijn alle metal fans gemiddeld dommer.
Oud 02-05-2005, 18:35
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-05-2005 @ 18:03 :
Iemand met mijn vermeende intelligentie realiseert zich dat jij niets van statistiek begrijpt. Overigens heb ik nooit beweerd dat muzieksmaak een goede maat voor intelligentie is, alleen dat mensen met verschillende muzieksmaken gemiddeld niet allemaal een gelijke intelligentie hebben. Waarom dat zo is laat ik in het midden.
Ja en mensen met verschillende hondenrassen als huisdier zullen vast ook gemiddeld niet dezelfde intelligentie hebben. Maar er is geen aantoonbare relatie tussen beide. Dat is bij muzieksmaak net zo; er is niks aantoonbaar. Dan kun je wel over statistiek beginnen, maar je spreekt eigenlijk alleen maar vanuit je eigen - sterk gekleurde - ervaring. Je stelt dat intelligente mensen sneller geneigd zijn een fatsoenlijke muzieksmaak te hebben. Waarop baseer je dat? Ik noem het een vooroordeel, en dat heeft niets met statistiek te maken.
Oud 02-05-2005, 18:43
schimmel
schimmel is offline
Citaat:
Hooligirl schreef op 02-05-2005 @ 18:31 :
En wie zegt dan dat trance/hardcore etc de Frans Bauer muziek zou zijn? Ik zie dan metal eerder als Frans Bauer muziek, en hardcore als klassieke muziek. Dus nu zijn alle metal fans gemiddeld dommer.
ik heb de rest niet gelezen maar hahahahaha

Regels voor berichten