Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2005, 21:30
Hagel
Hagel is offline
oh, na de afgelopen dagen zoveel te hebben gesnoept was ik blij dat het over was maar toch heb ik vandaag weer gesnoept? ik kon mezelf echt niet tegenhouden, heb 2 mini kitkats op en een stukje chocola... zit op 1600 kcal nu maarja zal er wel niet van aankomen
Oud 29-04-2005, 21:32
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 29-04-2005 @ 22:30 :
oh, na de afgelopen dagen zoveel te hebben gesnoept was ik blij dat het over was maar toch heb ik vandaag weer gesnoept? ik kon mezelf echt niet tegenhouden, heb 2 mini kitkats op en een stukje chocola... zit op 1600 kcal nu maarja zal er wel niet van aankomen
Kom je met snoepen op 1600? Wat heb je dan nog voor de rest gegeten? Dat kan dan niet bijster veel zijn... en met 1600 cal val je al af...
Oud 29-04-2005, 21:41
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 29-04-2005 @ 22:32 :
Kom je met snoepen op 1600? Wat heb je dan nog voor de rest gegeten? Dat kan dan niet bijster veel zijn... en met 1600 cal val je al af...
mwah ik heb toch aardig wat gegeten

vanochtend:
2 boterhammen rookvlees

tussendoor:
2 mandarijntjes

middag:
groot hard broodje filet americain

tussendoor
2 boterhammen rookvlees
mandarijn
zakje 100 gram worteltjes

nu net (moet zo werken)
fruitsalade van kiwi, ananas en perzik

avondeten
zou koude salade met pasta en kip zijn maar dat was echt vies, dus 3 boterhammen met beetje sellerie salade gegeten

en dan nog het snoep (kitkat mini x 2 en stukje chocola)

maarja laten we hopen dat ik niet aankom, afgelopen dgn ook elke dag bijna taart gehad, daarnaast wel normaal gegeten maar toch
Oud 29-04-2005, 22:03
Lynn
Lynn is offline
Jaha, weer een vraagje! Omdat ik een heleboel gemist heb afgelopen week, was ik dit topic vanaf het begin aan het doorlezen. Op een van de eerste bladzijden zei iemand -volgens mij blurred- dat muesli veel beter was dan cruesli omdat er in cruesli veel (meer) suiker zit. Dat is ook zo, maar ik vraag me af hoe het dan komt dat sites als overgewicht en calorietabel toch zo'n relatief klein verschil in kcal aangeven tussen muesli en cruesli. Kijk..

Calorietabel:
100 gram muesli - 374 kcal
100 gram cruesli - 389 kcal

Overgewicht:
100 gram muesli - 400 kcal
100 gram cruesli - 400 kcal

Kijk/lees/interpreteer ik nou iets verkeerd ofzo? Somebody help!

En ik maar denken dat ik nog redelijk gezond bezig was met mijn net ontwikkelde cruesli-verslaving.
Oud 29-04-2005, 22:10
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Lynn schreef op 29-04-2005 @ 23:03 :
Jaha, weer een vraagje! Omdat ik een heleboel gemist heb afgelopen week, was ik dit topic vanaf het begin aan het doorlezen. Op een van de eerste bladzijden zei iemand -volgens mij blurred- dat muesli veel beter was dan cruesli omdat er in cruesli veel (meer) suiker zit. Dat is ook zo, maar ik vraag me af hoe het dan komt dat sites als overgewicht en calorietabel toch zo'n relatief klein verschil in kcal aangeven tussen muesli en cruesli. Kijk..

Calorietabel:
100 gram muesli - 374 kcal
100 gram cruesli - 389 kcal

Overgewicht:
100 gram muesli - 400 kcal
100 gram cruesli - 400 kcal

Kijk/lees/interpreteer ik nou iets verkeerd ofzo? Somebody help!

En ik maar denken dat ik nog redelijk gezond bezig was met mijn net ontwikkelde cruesli-verslaving.
Volgens mij is cruesli gewoon zwaarder dan muesli en is daarom het verschil per 100 g kleiner.
Je hebt dus meer muesli nodig om aan hetzelfde gewicht 'in cruesli' te komen.
Oud 29-04-2005, 22:15
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-04-2005 @ 23:10 :
Volgens mij is cruesli gewoon zwaarder dan muesli en is daarom het verschil per 100 g kleiner.
Je hebt dus meer muesli nodig om aan hetzelfde gewicht 'in cruesli' te komen.
Ik kom een beetje in de knup als ik het op deze manier lees.. Jij bedoelt in ieder geval dat je voor 100 gram cruesli 1 bord leeg moet eten en voor 100 gram muesli 2 borden (bij wijze van), toch?

Is cruesli dan echt zo slecht? Waar blijft diegene die zegt dat het wel mee valt en dat ik het best elke dag kan blijven eten??? Het is zo lekkerrr!
Oud 29-04-2005, 22:19
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Lynn schreef op 29-04-2005 @ 23:15 :
Ik kom een beetje in de knup als ik het op deze manier lees.. Jij bedoelt in ieder geval dat je voor 100 gram cruesli 1 bord leeg moet eten en voor 100 gram muesli 2 borden (bij wijze van), toch?

Is cruesli dan echt zo slecht? Waar blijft diegene die zegt dat het wel mee valt en dat ik het best elke dag kan blijven eten??? Het is zo lekkerrr!
Ja ik kan het niet zo goed uitleggen maar volgens mij heb jij het inderdaad goed geïnterpreteerd
Cruesli is niet 'slecht', het bevat veel vezels en suikers die je natuurlijk ook nodig hebt. Ik eet iedere morgen een klein schaaltje met 50g cruesli chocolade (begin er niet aan want je raakt verslaafd) en samen met de melk is dat 250kcal ofzo. Op zich is dat best in te passen lijkt mij hoor.
Oud 29-04-2005, 22:23
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-04-2005 @ 23:19 :
Ja ik kan het niet zo goed uitleggen maar volgens mij heb jij het inderdaad goed geïnterpreteerd
Cruesli is niet 'slecht', het bevat veel vezels en suikers die je natuurlijk ook nodig hebt. Ik eet iedere morgen een klein schaaltje met 50g cruesli chocolade (begin er niet aan want je raakt verslaafd) en samen met de melk is dat 250kcal ofzo. Op zich is dat best in te passen lijkt mij hoor.
Er is voor mij ook al geen weg terug meer Mijn moeder haalt altijd cruesli appel, chocolade of rode vruchten (weet niet wat er precies in zit, maar het is wel gigantisch lekker).
Ik rekende altijd 10 gram voor een eetlepel (volgens mij hier ooit al eens gelezen), maar daar heb ik mezelf dus flink mee voor de gek gehouden, gok ik. Hoeveel eetlepels cruesli eet jij ongeveer?

Edit: ik weet al hoe ik daar bij kom: volgens overgewicht is een eetlepel 10 gram.
Oud 29-04-2005, 22:32
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Lynn schreef op 29-04-2005 @ 23:23 :
Er is voor mij ook al geen weg terug meer Mijn moeder haalt altijd cruesli appel, chocolade of rode vruchten (weet niet wat er precies in zit, maar het is wel gigantisch lekker).
Ik rekende altijd 10 gram voor een eetlepel (volgens mij hier ooit al eens gelezen), maar daar heb ik mezelf dus flink mee voor de gek gehouden, gok ik. Hoeveel eetlepels cruesli eet jij ongeveer?

Edit: ik weet al hoe ik daar bij kom: volgens overgewicht is een eetlepel 10 gram.
Ik heb mijn hoeveelheid weleens gewogen en toen kwam ik op 50 gram uit.. Maar ik doe het dan ook wel in een klein schaaltje waar wij ook vla uit eten. Anders moet je gewoon een keer de keukenweegschaal pakken en dan weet je het
Oud 29-04-2005, 22:35
Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 29-04-2005 @ 23:32 :
Ik heb mijn hoeveelheid weleens gewogen en toen kwam ik op 50 gram uit.. Maar ik doe het dan ook wel in een klein schaaltje waar wij ook vla uit eten. Anders moet je gewoon een keer de keukenweegschaal pakken en dan weet je het
Ik heb het al even gecheckt en mezelf altijd redelijk onderschat met het aantal eetlepels, blijkt nu. Dan had ik zelf het idee dat het er ongeveer 2 waren, maar in werkelijkheid waren het er dan ook wel 5 ofzo. Mijn ruimtelijk inzicht is ook niet alles..
Oud 29-04-2005, 22:37
gewoonik
gewoonik is offline
ik ehb morgen een verjaardag van half 12 tot 2 uur en dan krijg ik dus taart. op zich ehb ik daar geen problemen mee, maar ik vraag me wel af hoe ik dan de rest van de dag t beste kan eten
dacht aan ontbijt 2 boterhammen
taart
2 stuks fruit en 1 boterham
avondeten
zoiets? of weet iemand iets beters..?
Oud 29-04-2005, 22:38
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Lynn schreef op 29-04-2005 @ 23:35 :
Ik heb het al even gecheckt en mezelf altijd redelijk onderschat met het aantal eetlepels, blijkt nu. Dan had ik zelf het idee dat het er ongeveer 2 waren, maar in werkelijkheid waren het er dan ook wel 5 ofzo. Mijn ruimtelijk inzicht is ook niet alles..
Ik heb ook de neiging om alles minder/kleiner te schatten dan het daadwerkelijk is (wat eten betreft) maar ben mezelf dat nu aan het afleren. Geeft ook niet echt een realistisch beeld dan he

Dan ga ik nu maar eens slapen... Morgenvroeg weer een bakje cruesli
Oud 29-04-2005, 22:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 29-04-2005 @ 23:37 :
ik ehb morgen een verjaardag van half 12 tot 2 uur en dan krijg ik dus taart. op zich ehb ik daar geen problemen mee, maar ik vraag me wel af hoe ik dan de rest van de dag t beste kan eten
dacht aan ontbijt 2 boterhammen
taart
2 stuks fruit en 1 boterham
avondeten
zoiets? of weet iemand iets beters..?
5 boterhammen, mager beleg, mager avondeten. Daar taart bij zit je hoogstwaarschijnlijk nóg onder je dagelijkse behoefte.
Oud 29-04-2005, 22:48
gewoonik
gewoonik is offline
ok bedankt, k zal t proberen.. meestal krijg ik wle een vol gevoel van taart dus dan ook nog 5 boterhammen.. maar k zal t proberen.
Oud 29-04-2005, 22:52
Mara
Mara is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 29-04-2005 @ 23:48 :
ok bedankt, k zal t proberen.. meestal krijg ik wle een vol gevoel van taart dus dan ook nog 5 boterhammen.. maar k zal t proberen.
Neem gewoon een wat kleiner stukje taart
Ik weet niet of je alle taarten lust, maar de ene taart is natuurlijk gezonder dan de andere. Beter een stukje appeltaart dan slagroomtaart, maar dat soort dingen kan je zelf ook nog wel bedenken
Oud 29-04-2005, 23:51
11568
11568 is offline
Ik zat me af te vragen....hoe zit het met suikervrije drop? Zou je daar niet onbeperkt van kunnen eten?
Oud 29-04-2005, 23:58
-(L)-
Citaat:
11568 schreef op 30-04-2005 @ 00:51 :
Ik zat me af te vragen....hoe zit het met suikervrije drop? Zou je daar niet onbeperkt van kunnen eten?
Je kan er vast wel iets van nemen. Maar onbeperkt lijkt me niet, er zitten ten slotte ook calorieen in!
Oud 29-04-2005, 23:59
11568
11568 is offline
Overigens...mijn streefgewicht was 60 kilo maar ik weet niet of dat nodig is. Weeg nu 67,5 en als ik al zie wat 3,5 kilo kan uitmaken....ik denk dat tussen de 63 en 65 wel goed is
Oud 30-04-2005, 00:00
11568
11568 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 30-04-2005 @ 00:58 :
Je kan er vast wel iets van nemen. Maar onbeperkt lijkt me niet, er zitten ten slotte ook calorieen in!
Hmm die calorieen ga ik me eens wat meer in verdiepen...het zegt me echt niets
Oud 30-04-2005, 00:00
-(L)-
! Hoe lang ben je?
Oud 30-04-2005, 00:01
-(L)-
Citaat:
11568 schreef op 30-04-2005 @ 01:00 :
Hmm die calorieen ga ik me eens wat meer in verdiepen...het zegt me echt niets
Mij ook niet, en ik heb me er ook nooit echt in verdiept. Maar dat je 't niet onbeperkt kan eten lijkt me wel duidelijk.
Oud 30-04-2005, 00:05
11568
11568 is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 30-04-2005 @ 01:00 :
! Hoe lang ben je?
1.78
Oud 30-04-2005, 07:31
Isiyanka
Isiyanka is offline
@11568: Dan kom je met een gewicht van 60 kg op een BMI van 18,9 uit, dat is volgens mij iets te laag (ik weet niet precies wat de grens van ondergewicht is, sommige bronnen zeggen 20, andere 18), gewicht van 63-65 kg lijkt me in ieder geval gezonder En mooi dat je het verschil al zo kan zien dat is vast motiverend
Oud 30-04-2005, 08:18
11568
11568 is offline
Citaat:
Isiyanka schreef op 30-04-2005 @ 08:31 :
@11568: Dan kom je met een gewicht van 60 kg op een BMI van 18,9 uit, dat is volgens mij iets te laag (ik weet niet precies wat de grens van ondergewicht is, sommige bronnen zeggen 20, andere 18), gewicht van 63-65 kg lijkt me in ieder geval gezonder En mooi dat je het verschil al zo kan zien dat is vast motiverend
Volgens mij kán 60 nog wel als je naar het BMI kijkt...even uitrekenen hoor. Volgens voedingscentrum.nl kan ik zelfs nog 53 wegen bij een BMI van 17. Met 60 kilo zou ik een BMI van 19 hebben. Dat valt op die site onder gezond gewicht.
Oud 30-04-2005, 08:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
11568 schreef op 30-04-2005 @ 09:18 :
Volgens mij kán 60 nog wel als je naar het BMI kijkt...even uitrekenen hoor. Volgens voedingscentrum.nl kan ik zelfs nog 53 wegen bij een BMI van 17. Met 60 kilo zou ik een BMI van 19 hebben. Dat valt op die site onder gezond gewicht.
Voor kinderen wel schijnt, maar voor volwassenen houden ze toch 20 aan voor gezond gewicht. Met 18 zit je gewoon net op het randje...
Oud 30-04-2005, 08:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
11568 schreef op 30-04-2005 @ 09:18 :
Maar 60 is voor jouw lengte wel behoorlijk laag. Het is míjn streefgewicht en ik ben 1.72. Als je wilt afvallen, moet je ook niet overdrijven. Want dat zou niet meer reëel zijn en de kans dat je weer aankomt wordt dan alleen maar groter. Je bent behoorlijk lang en 63 tot 65 kg is een stuk beter.

Kijk, een bmi van 17 is al te laag hoor. En een bmi dat net goed is, maar dus wel op het randje, is eigenljk al bijna niet meer goed. Je hoeft niet tot het uiterste te gaan. Een bmi van 20 is toch wel het uiterste waar je naartoe zou moeten gaan.
Oud 30-04-2005, 08:37
11568
11568 is offline
Ja daarom denk ik ook dat ik niet naar 60 wil....nou ja het gewicht interesseert me ook niet écht [tenzij het ongezond wordt natuurlijk], ik wil gewoon eens een strakke buik. Schiet wel aardig op.

Ontbijt:
- 2 boterhammen halvajam
- mueslireep
- bak fruit [banaan, sinaasappel, kiwi]
- grote beker thee met halfvolle melk
Oud 30-04-2005, 08:38
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-04-2005 @ 09:30 :
Maar 60 is voor jouw lengte wel behoorlijk laag. Het is míjn streefgewicht en ik ben 1.72. Als je wilt afvallen, moet je ook niet overdrijven. Want dat zou niet meer reëel zijn en de kans dat je weer aankomt wordt dan alleen maar groter. Je bent behoorlijk lang en 63 tot 65 kg is een stuk beter.

Kijk, een bmi van 17 is al te laag hoor. En een bmi dat net goed is, maar dus wel op het randje, is eigenljk al bijna niet meer goed. Je hoeft niet tot het uiterste te gaan. Een bmi van 20 is toch wel het uiterste waar je naartoe zou moeten gaan.
Bij jou helemaal, jij bent gewoon heel gespierd waardoor je gewicht een klein beetje een vertekend beeld geeft...
Oud 30-04-2005, 08:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-04-2005 @ 09:38 :
Bij jou helemaal, jij bent gewoon heel gespierd waardoor je gewicht een klein beetje een vertekend beeld geeft...
Ja dat weet ik... Maar het is moeilijk omdat ik nu veel minder train (ik loop alleen nog maar 2 keer in de week hard) en weet dat mijn spieren zullen verslappen ed... De meeste mensen komen hierdoor ook aan. En dat wil ik voorkomen omdat ik al 3 tot 4 kilo zwaarder ben dan ik altijd ben geweest... Maar tot nu toe ben ik gelukkig nog niets aangekomen.

Vraag me ook af hoe snel zoiets gaat.
Oud 30-04-2005, 09:00
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-04-2005 @ 09:46 :
Ja dat weet ik... Maar het is moeilijk omdat ik nu veel minder train (ik loop alleen nog maar 2 keer in de week hard) en weet dat mijn spieren zullen verslappen ed... De meeste mensen komen hierdoor ook aan. En dat wil ik voorkomen omdat ik al 3 tot 4 kilo zwaarder ben dan ik altijd ben geweest... Maar tot nu toe ben ik gelukkig nog niets aangekomen.

Vraag me ook af hoe snel zoiets gaat.
Maar je kunt natuurlijk ook niet van je lichaam verwachten dat ie op hetzelfde gewicht blijft, als je niet meer zoveel sport als je eerst deed. Daarnaast wegen spieren meer dan vet, dus zou het wel moeten meevallen denk ik...
Oud 30-04-2005, 09:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-04-2005 @ 10:00 :
Maar je kunt natuurlijk ook niet van je lichaam verwachten dat ie op hetzelfde gewicht blijft, als je niet meer zoveel sport als je eerst deed. Daarnaast wegen spieren meer dan vet, dus zou het wel moeten meevallen denk ik...
Ja het gaat mij ook meer om het feit dat ik mn broeken blijf passen
Oud 30-04-2005, 10:05
Nebel
Nebel is offline
vanochtend 61 kg...

net drie boterhammen met pindakaas op
Oud 30-04-2005, 10:46
Hagel
Hagel is offline
hoe slecht is het om fruit uit blik te eten? Ik had zin in ananas dus ik heb een blikje gehaald en per 100 gram zitten er 66 kcal in, uitlek gewicht in het blikje is 380 gram. Zon blikje eet ik wel een aantal keer van voor het op is. Maar is het nou veel slechter in vergelijking met vers fruit? want zo kun je natuurlijk lekkere fruitsalades maken enzo
Oud 30-04-2005, 10:58
kellytje
kellytje is offline
Als het geen fruit op siroop is, is het denk ik niet slecht.
Vandaag :
10.00 : 2 bb met 300gram watermeloen
10.30 : 200 gram watermeloen
11.30 : een appel
zometeen eet ik middageten (pasta met groenten en vis)
Ik hoop dat ik me vanavond beter kan inhouden kwa snoepen Alhoewel ik volgens mij toch niet hoere dan 1800-1900cal kwam
Oud 30-04-2005, 11:02
11568
11568 is offline
Ontbijt:
- 2 boterhammen halvajam
- mueslireep
- bak fruit [banaan, sinaasappel, kiwi]
- grote beker thee met halfvolle melk

Lunch:
- 4 boterhammen met halvarine en kaas [48+ 8 plakken in totaal denk ik]
- Bekertje romige tomatensoep
- Thee met halfvolle melk
Oud 30-04-2005, 11:21
kellytje
kellytje is offline
Weet iemand trouwens hoe het komt dat (sommige) jongens heel dun kunnen blijven en toch voldoende eten? Ik zie het bij meisjes ook wel maar minder
vb 1 : mijn vriend , 1m75 e net geen 50 kilo (zonder er ziekelijk dun uit te zien)
vb 2 : vriend , 1m85 ofzo en 60 kilo
Of kan het ook aan de leeftijd liggen?
Oud 30-04-2005, 11:32
Nebel
Nebel is offline
Aanleg, sommige mensen slaan gewoon minder snel vet op, heeft met hormonen te maken geloof ik. Soms gaat het wel over als ze ouder worden soms niet..

Ik heb trouwens een rare vraag. Mijn moeder moet echt afvallen (bmi > 30) maar het lukt haar niet zo goed. Het lukt me alleen niet haar te overtuigen dat ze minder moet eten, want ze eet geen vette en calorierijke dingen. Maar het is meer van ze eet rustig 2 bananen en 3 appels, want daar word je niet dik van. Kipflilet als beleg zitten weinig calorien in, dus doet ze het super dik erop. Cup a soup zit bij de ww maar 1 punt is, dus mag ook. bij ww mag je af en toe een glaasje wijn, dus neemt ze elke avond een flink glas. Alles bij elkaar wordt het dan wel veel.... Ik maak me echt zorgen om haar gezondheid maar ik weet niet hoe ik haar kan helpen..
Oud 30-04-2005, 11:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 30-04-2005 @ 11:05 :
vanochtend 61 kg...
Te weinig neem ik aan? Of vind je het teveel?
Oud 30-04-2005, 11:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 30-04-2005 @ 12:32 :
Aanleg, sommige mensen slaan gewoon minder snel vet op, heeft met hormonen te maken geloof ik. Soms gaat het wel over als ze ouder worden soms niet..

Ik heb trouwens een rare vraag. Mijn moeder moet echt afvallen (bmi > 30) maar het lukt haar niet zo goed. Het lukt me alleen niet haar te overtuigen dat ze minder moet eten, want ze eet geen vette en calorierijke dingen. Maar het is meer van ze eet rustig 2 bananen en 3 appels, want daar word je niet dik van. Kipflilet als beleg zitten weinig calorien in, dus doet ze het super dik erop. Cup a soup zit bij de ww maar 1 punt is, dus mag ook. bij ww mag je af en toe een glaasje wijn, dus neemt ze elke avond een flink glas. Alles bij elkaar wordt het dan wel veel.... Ik maak me echt zorgen om haar gezondheid maar ik weet niet hoe ik haar kan helpen..
Wat eet zxe op een dag dan? En sport ze?
Oud 30-04-2005, 11:39
Verwijderd
Als ik kijk wat ik gister gegeten heb vind ik het lijstje van MF wel meevallen. Maar ik heb dan ook nog nooit in mijn leven zóveel gegeten en heb er de hele nacht buikpijn van gehad. Nog steeds eigenlijk. Ik woog vanmorgen dan ook 60 kg ipv 58.
Oud 30-04-2005, 11:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-04-2005 @ 12:39 :
Als ik kijk wat ik gister gegeten heb vind ik het lijstje van MF wel meevallen. Maar ik heb dan ook nog nooit in mijn leven zóveel gegeten en heb er de hele nacht buikpijn van gehad. Nog steeds eigenlijk. Ik woog vanmorgen dan ook 60 kg ipv 58.
dan wil ik die van jou wel eens zien...

Je weet zelf ook dat je niet van 1 dag veel eten 2 kilo kunt aankomen hè? Vocht is dat en niet onlogisch als je ongesteld bent.
Oud 30-04-2005, 11:45
blurred
blurred is offline
Citaat:
cerys schreef op 29-04-2005 @ 14:58 :
mehh ik loop weer achter!
een dag niet hier gekeken en je moet gelijk weer 4 pag teruglezen
Dat "probleem" heb ik ook
Wij zijn inderdaad echt erg... Maar ook erg gezellig!!
Oud 30-04-2005, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-04-2005 @ 12:42 :
dan wil ik die van jou wel eens zien...

Je weet zelf ook dat je niet van 1 dag veel eten 2 kilo kunt aankomen hè? Vocht is dat en niet onlogisch als je ongesteld bent.
Ik zal hem je sturen. Die 2 kg is in waarschijnlijk geen vet nee, maar vocht en volgezogen glycogeen depots. Maar 1/2 kg vet kan ik wel aangekomen zijn van die schranspartij.
Oud 30-04-2005, 11:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 30-04-2005 @ 12:47 :
Ik zal hem je sturen. Die 2 kg is in waarschijnlijk geen vet nee, maar vocht en volgezogen glycogeen depots. Maar 1/2 kg vet kan ik wel aangekomen zijn van die schranspartij.
Hoeveel cal kom je dan in totaal op van gister?
Oud 30-04-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 30-04-2005 @ 12:48 :
Hoeveel cal kom je dan in totaal op van gister?
Ik heb je het lijstje als PM gestuurd, lees maar.
Oud 30-04-2005, 11:56
Freestyler*
Freestyler* is offline
mijn omgeving zegt nn dat ik moet oppassen met snoepen enzo
met andere woorden: je krijgt een dikke buik
ga maar eens actief meedoen met deze topic dan
misschien dat helpt als ik op moet biechten wat ik gegeten heb
alleen dit is nu weer geen dag om te beginnen. na het weekend dan maar.

eens denken, gisteren heb ik gegeten (op volgorde):
bolletje eindeloos pakje 3 met hazelnootcreme (slecht, 200 kcal ofzo)
brownie-achtig ding (nog slechter)
een paar lange vingers
2 stukken lasagna en een 6 stukjes wit stokbrood
een koekje met laagje chocolade
1 zakje chips 30 gram

2 uurtjes gesport ofzo
Oud 30-04-2005, 11:58
blurred
blurred is offline
Citaat:
Lynn schreef op 29-04-2005 @ 23:03 :
Op een van de eerste bladzijden zei iemand -volgens mij blurred- dat muesli veel beter was dan cruesli omdat er in cruesli veel (meer) suiker zit.
Cruesli is niet heel slecht, maar muesli is gewoon beter. Omdat er in cruesli meer suiker zit, haalt dat de werking van de vezels die erin zitten wat naar beneden, bij muesli is dit niet het geval omdat je geen toegevoegde suikers hebt. Maar als jij iedere dag ontbijt met een bak cruesli ben je heus niet ongezond bezig ofzo... Tenzij je van die cruesli met chocola erin eet ofzo, dat lijkt me wel een stuk minder.
Oud 30-04-2005, 11:59
blurred
blurred is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-04-2005 @ 12:56 :
eens denken, gisteren heb ik gegeten (op volgorde):
bolletje eindeloos pakje 3 met hazelnootcreme (slecht, 200 kcal ofzo)
brownie-achtig ding (nog slechter)
een paar lange vingers
2 stukken lasagna en een 6 stukjes wit stokbrood
een koekje met laagje chocolade
1 zakje chips 30 gram
Is dat alles wat je hebt gegeten, of zijn dat de tussendoortjes die je naast bruin brood/groente/fruit hebt gegeten? Want als dit het enige is ben je wel héél ongezond bezig. en anders trouwens ook als je dit iedere dag doet.
Oud 30-04-2005, 12:01
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 30-04-2005 @ 12:58 :
Cruesli is niet heel slecht, maar muesli is gewoon beter. Omdat er in cruesli meer suiker zit, haalt dat de werking van de vezels die erin zitten wat naar beneden, bij muesli is dit niet het geval omdat je geen toegevoegde suikers hebt. Maar als jij iedere dag ontbijt met een bak cruesli ben je heus niet ongezond bezig ofzo... Tenzij je van die cruesli met chocola erin eet ofzo, dat lijkt me wel een stuk minder.
Ook bij muesli zitten meestal toegevoegde suikers. Als je muesli of cruesli koopt moet je gewoon heel goed de ingrediënten lezen. Toegevoegde suikers zijn niet alleen niet goed ivm het veranderen van de werking van de vezels, teveel toegevoegde suikers zijn op zichzelf ook gewoon niet echt goed als je af wilt vallen ed.
Oud 30-04-2005, 12:03
blurred
blurred is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-04-2005 @ 13:01 :
Ook bij muesli zitten meestal toegevoegde suikers.
Dat klopt, alleen wel minder dan bij cruesli, en dus beter.

Regels voor berichten