Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De broer van mijn beste vriendin is een paar jaar geleden overleden. Ze waren echt ontzettend close. Ik heb haar ook zoveel mogelijk gesteund. De eerste week was ik dagelijks bij dr. Net voor en na de begrafenis heb ik haar alleen gelaten met dr ouders. Door deze ervaring zijn we alleen maar dichter naar elkaar toe gegroeid. Het is erg belangrijk dat je veel begrip voor dr toont. Zeker een paar weken later, als het al even geleden is en haar omgeving er al bijna niet meer aan denkt. Zij zal het er dan nog steeds moeilijk mee hebben en veel mensen zullen deze emoties van haar niet accepteren. Juist dan moet je er voor haar zijn. Maar ik geloof dat dat wel goed komt ![]() Heb in ieder geval veel geduld met haar. Een dagboek vind ik een erg mooi gebaar. Maar misschien zal het in het begin moeilijk voor haar zijn om het te lezen. Maar zorg wel dat je veel met haar over goede herinneringen over haar moeder hebt. Zulke dingen moeten blijven leven en helpen mee in het verwerkingsproces. Dat deed mijn vriendin ook en zij en haar ouders zijn er ontzettend goed uitgekomen. Ze zijn weer gelukkig, ook al blijft het natuurlijk moeilijk (het is nu trouwens bijna 5 jaar geleden). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
daarmee steun je haar oneindig veel, meer dan je zelf en zij zou kunnen denken, maar dat besef dringt altijd pas veel later door... *ik heb ook een ouder verloren op jonge leeftijd, en het besef dat er altijd mensen waren waar ik naartoe kon heeft mij enorm geholpen!* Citaat:
ik kan je niet vertellen hoe zij hierop zal reageren, en ik denk ook dat niemand dat hier zal kunnen doen, behalve diegenen die haar door-en-door kennen en ook op dit forum zitten. ga op je gevoel af, jij kent haar het beste en doe waarvan jij denkt dat het goed is voor haar. daar kun je altijd nog het meest op vertrouwen!
||
![]() |
Citaat:
En als ze afstudeerd en ze dat alleen maar aan haar vader kan vertellen? En als ze trouwt en maar met haar zus een jurk uit moet zoeken? En als ze kinderen krijgt en dat maar met haar zus moet bespreken? Moet ik nog even doorgaan? Ieder ander, heel erg bedankt. Ik probeer er nu idd zoveel mogelijk te zijn en dat zal ik zeker voortzetten. En ik denk dat ik iedere week een kaartje zal sturen. Iedere dinsdag... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik probeer er ook zoveel mogelijk te zijn. Herinneringen ophalen met haar enzo. Over dat moederfiguur: ze heeft een zus die zich heel sterk houd, ik denk dat die deze 'rol' goed zal vervullen. Mijn vriendin vind wel dat ik een hele lieve moeder heb, en ik weet niet of daar misschien een of andere band tussen zal komen. Ik begrijp wel dat jullie zeggen 'het went'. Toch blijf ik erbij dat het niet went, maar dat je er mee leert leven, en ik zie daar een duidelijk verschil in. Als je er mee leert leven, zul je geen verdriet meer hebben, maar zal ze haar wel missen. 'Het went' geldt voor een oma of opa die overleden is, dat went. Misschien went het ooit nog wel, maar denk dat dat pas komt als zij een leeftijd bereikt waarop het 'normaal' is om je moeder te verliezen, dus rond de 40-50. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je went aan de nieuwe situatie, je went aan het feit dat bv je ouder is overleden. Dat went, naast het feit dat je er mee leert leven. Het kan ook zo zijn dat iemand zich er niet bij kan neerleggen en er dus niet mee leert leven, maar dat er wel gewenning ontstaat. Men went aan de nieuwe situatie, nieuwe manier van leven en het overlijden van een persoon en de lege plek die men achterlaat (die niet leeg hoeft te zijn in mijn ogen, want jij kunt die plek zelf invullen, maar dat is mijn visie)... Als ik meer stukjes vind in dit boek, moet ik het je dan pmen? Sterkte! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb 7 jaar geleden mn vader verloren aan een hartstilstand. Hij was toen nog maar 33 jaar en ik was 11. Erg moeilijk dus allemaal. Ik kreeg toen oook veel steun op school en van vrienden een familie. Maar na een half jaar werd door velen gedacht dat ik er geheel overeen was, terwijl dit zeker niet zo was. Het gemis begint nu pas, na bijna 7 jaar, te komen. Ik was toen ook nog maar 11, en realiseerde blijkbaar niet echt wat er aan de hand was. mijn tip is dus. laat je vriendin nooit vallen en laat dr merken dat je dr altijd voor dr zal zijn; das t allerbelangrijkste. Groetjes |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zet dit toch even op Psychologie, omdat het toch iets meer een topic voor daar is/wordt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ik heb t idee dat hij hier ook een ander soort reacties krijgt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Dus Sweetsurrender, als je het toch terug wilt naar L&R zul je even een fb van psychologie of een fb+ moeten aanschieten ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het verhaal van mij en mijn mama :'( Kleintjeyakult | 154 | 01-05-2006 00:21 | |
Psychologie |
vader van een vriendin... wat nu? lief mutsje | 59 | 07-09-2004 08:52 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Uitreksels Odiel Reef Stwcer | 6 | 13-04-2004 14:07 | |
Liefde & Relatie |
verliefd op ex van me beste vriendin?? [heel lang:$] Oktober | 9 | 21-03-2004 14:54 | |
Psychologie |
Moederdag zonder moeder Des | 38 | 16-05-2003 17:33 | |
Verhalen & Gedichten |
moeder vriendin is overleden--vraag naar mooi gedicht ofzo voor mijn vriendin Ninnoc | 5 | 09-10-2002 12:42 |