Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2005, 15:19
GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
ik weet niet of dit topic al eerder is geweest maar toch

Voor de mensen die ooit geesten hebben gezien:
Hoe zie jij ze? Zie jij je als echte mensen, als een vage schim of juist wel een duidelijk identificerende schim? Met kleur, of zonder, doorzichtig of niet?

Ikzelf zie je meer als een identificerende schim, ik zie je heel soms, en kan precies zeggen was, man of vrouw enzo
Oud 21-04-2005, 17:33
DuoPak
DuoPak is offline
Ik zie ze niet.....
Oud 21-04-2005, 20:09
GoddessOfDesire
Citaat:
DuoPak schreef op 21-04-2005 @ 18:33 :
Ik zie ze niet.....
staat ook: voor de mensen die ze wel een heeft gezien
Oud 22-04-2005, 12:23
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Ik zie ze meestal als transparante / witachtige schim .. het is me al wel eens over komen dat ik echt een gezicht zag .. en ook wel dat ik echt een omtrek zie .. maar niet in echt kleur ofzo...
Oud 22-04-2005, 14:10
DuoPak
DuoPak is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 21-04-2005 @ 21:09 :
staat ook: voor de mensen die ze wel een heeft gezien
Ach ik wil de best ooit eentje zien.
Oud 22-04-2005, 20:17
GoddessOfDesire
Citaat:
[Wacko] KiP schreef op 22-04-2005 @ 13:23 :
Ik zie ze meestal als transparante / witachtige schim .. het is me al wel eens over komen dat ik echt een gezicht zag .. en ook wel dat ik echt een omtrek zie .. maar niet in echt kleur ofzo...
nee ik precies hetzelfde
Oud 22-04-2005, 20:32
Verwijderd
Niet
Oud 23-04-2005, 16:00
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
ik zie ze alleen onder lsd therapie
Oud 24-04-2005, 12:59
GoddessOfDesire
Citaat:
Paulo Nuñez schreef op 23-04-2005 @ 17:00 :
Oud 24-04-2005, 21:50
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Citaat:
Paulo Nuñez schreef op 23-04-2005 @ 17:00 :

Lijkt me gezonder als je dingen ziet wanneer je bewust je hersenen verziekt (met bijv lsd) dan dat je 'identificerende schimmen' ziet omdat je hersenen van nature zo zijn.
Oud 26-04-2005, 10:56
Kim18
Kim18 is offline
Nog nooit van mijn leven heb ik er eentje gezien.
Oud 26-04-2005, 13:29
moon
moon is offline
ik zie ze alleen in mijn nachtmerries Dan zien ze er altijd heel eng uit als een witte schim met hele enge ogen. Maar goed, dat zijn maar dromen gelukkig. Ik moet er niet aan denken er 1 in het echt te zien.
Oud 26-04-2005, 21:36
Sleeping Liar
Sleeping Liar is offline
Ik zie ze als zwarte schimmen in de hoeken van mijn ogen. 1 keer ben ik bijna van mijn fiets afgeflikkerd omdat ik dacht dat ik een vent zag staan
Oud 29-04-2005, 16:19
GoddessOfDesire
Citaat:
DeadDemon schreef op 26-04-2005 @ 22:36 :
Ik zie ze als zwarte schimmen in de hoeken van mijn ogen. 1 keer ben ik bijna van mijn fiets afgeflikkerd omdat ik dacht dat ik een vent zag staan
dat is mij ook wel overkomen ja
Oud 29-04-2005, 18:08
Sneaksie Thief
Sneaksie Thief is offline
Soms zie ik ook van die schaduwen of zwarte menselijke vormen uit mijn ooghoeken.. of het geesten zijn? Dat weet ik niet, maar ik weet iig dat ik goede ogen heb en dat het niet van moeheid ofzo komt... Één keer zag ik zo'n schaduw zo duidelijk van het ene punt in de kamer naar het andere punt 'zweven' dat ik echt even bevroor; maar ach, zal wel niks bijzonders zijn geweest

Wat me wel de laatste dagen overkomt, is dat ik in veel dingen (zoals behang, tv als ie uit staat) gezichten zie niet duidelijk, maar wel herkenbaar...
Oud 30-04-2005, 09:35
JCG
JCG is offline
Citaat:
Sneaksie Thief schreef op 29-04-2005 @ 19:08 :
Soms zie ik ook van die schaduwen of zwarte menselijke vormen uit mijn ooghoeken.. of het geesten zijn? Dat weet ik niet, maar ik weet iig dat ik goede ogen heb en dat het niet van moeheid ofzo komt... Één keer zag ik zo'n schaduw zo duidelijk van het ene punt in de kamer naar het andere punt 'zweven' dat ik echt even bevroor; maar ach, zal wel niks bijzonders zijn geweest

Wat me wel de laatste dagen overkomt, is dat ik in veel dingen (zoals behang, tv als ie uit staat) gezichten zie niet duidelijk, maar wel herkenbaar...
foto's maken, misschien is wat te zien
Oud 30-04-2005, 13:16
Sneaksie Thief
Citaat:
JCG schreef op 30-04-2005 @ 10:35 :
foto's maken, misschien is wat te zien
Yup, had ik al gedaan toen ik bij mijn oma op bezoek was; ze is erg gelovig en heeft zo'n klein 'altaartje' in een hoekje gemaakt, en ik maakte er 2 foto's van. Op beide foto's waren van die ''orbs'' te zien; van die zwevende lichtbollen. Op de ene foto waren er vier te zien, en op de andere drie grotere... het was geen stof, want ik heb verder ook wat foto's gemaakt in die kamer en van mn oma zelf maar al de andere foto's waren gewoon normaal zonder die orbs...

Maar van dat soort schaduwen heb ik nog geen foto's kunnen maken...
Oud 02-05-2005, 13:22
Demitjuh
Demitjuh is offline
ik heb wel een paar keer een geest gezien...mijn zus ziet ze ook.
die ik zie zijn gewoon wazige schimmen 1 keer heb ik een geest als mens gezien...hij had alleen een broek aan... Mijn zus was een paar jaar geleden s'ochtens brood voor mij aan het maken.. in de keuken..het was in de winter en dus nog heel donker.. ze zag een witte schim.. toen bleef ze kijken en bleef de schim even voor een muur staan waar van die tegeltjes
(waarop gezegden staan) hangen.. toen ging de deur op een kier en toen was die weg.. mijn zus kwam gillend de kamer in .. er was een tegeltje weg

We hebben het tegeltje nooit meer terug gevonden

Laatst gewijzigd op 02-05-2005 om 13:26.
Oud 03-05-2005, 20:09
Fainne
Fainne is offline
ik zie ze meestal in kleur, altijd ietsje wazig, soms zie ik er ook vluchtige uit mn ooghoeken maar tegenover die waarnemingen sta ik heel kritisch.

De engste geest(?) die ik ooit heb gezien was toen ik vanaf de straat naar boven naar mijn moeder uitzwaaide die aan het raam stond, en ik plotseling een zwarte man zag die aan keukenraam aan de zijkant van het huis kwam gelopen om ook te kijken.

Ik schrok me verrot, ik was al bang dat er een invaller in huis was maar dat kon niet want ik was niemand tegengekomen op de weg naar buiten. Het was zo écht, niet vluchtig of wazig.
Oud 05-05-2005, 10:04
s0megirl
s0megirl is offline
2 jaar terug heb ik het mee gemaakt.
Ik lag in bed en ik sliep nog niet en ik had gewoon m'n gordijnen dicht. Toen keek ik naar m'n raam en zag daar een man zitten die heel boos naar mij keek. Ik weet nog precies hoe hij eruit zag. Het leek net of 't gewoon echt een mens was.
Hij had bruin, rossig haar. Niet kort maar ook niet heel lang. Hij was erg bruin en had een wit gestreept t-shirt aan dat er niet al te schoon uit zag. Daaronder had hij een gekreukte broek dat gewoon een lap stof leek. en hij had geen schoenen aan. Dat was echt angstaanjagend. Maar het domme was dat ik gewoon naar hem terug keek en geen enkel seintje van angst gaf. Maar als ik er nou aan terug denk, word ik wel weer angstig.

Ook heb ik wel 's gewone schimmen gezien die gewoon rond dwaalden. Dat was in Spanje. Maar dat was totaal niet eng. Ik voelde toen ook een hand over mijn wang heen gaan. Dat was wel een aparte ervarig... maar ik voelde toen totaal geen angst.
Oud 09-05-2005, 17:31
Denkie
Denkie is offline
Wil een vraag toevoegen:
Zien jullie de geesten ook zoals ze "weergegeven" zijn in bijvoorbeeld films als White Noise (die gaat over Electronical Voice Phenonemen - EVP) of bijvoorbeeld zoals in Sixth Sense?
Oud 09-05-2005, 19:57
GoddessOfDesire
Citaat:
Denkie schreef op 09-05-2005 @ 18:31 :
Wil een vraag toevoegen:
Zien jullie de geesten ook zoals ze "weergegeven" zijn in bijvoorbeeld films als White Noise (die gaat over Electronical Voice Phenonemen - EVP) of bijvoorbeeld zoals in Sixth Sense?
sixth sense ziet ze werkelijk als normale mensen, en kan ze eigenlijk neit onderscheiden vand e ehcte mensen.

Ik zie ze echt neit zoals normale mensen, maar echt als vage witte identificerende schim, zo denk ik dat iedereen ze ook wel ziet en niet als een echt persoonzelf
Oud 09-05-2005, 20:28
JCG
JCG is offline
Citaat:
Denkie schreef op 09-05-2005 @ 18:31 :
Wil een vraag toevoegen:
ik heb een keer wat naar boven gehaald met itc (camera op tv richten die laat zien wat er op d camera word op genomen). namelijk dit:

een draadje over die foto op een andere (engelstalig) forum. Let op ik zeg niet dat het echt een spook is, maar ik heb geen idee wat het voor de rest zou kunnen zijn.

Als jullie ideeen hebben, post maar
Oud 10-05-2005, 10:57
Sneaksie Thief
Citaat:
JCG schreef op 09-05-2005 @ 21:28 :
ik heb een keer wat naar boven gehaald met itc (camera op tv richten die laat zien wat er op d camera word op genomen). namelijk dit:
[afbeelding]

een draadje over die foto op een andere (engelstalig) forum. Let op ik zeg niet dat het echt een spook is, maar ik heb geen idee wat het voor de rest zou kunnen zijn.

Je ziet een duidelijk, herkenbaar gezicht van een man. Volgens mij heeft hij een snor. Dit zou wel een beeld van een overleden persoon kunnen zijn, geesten 'opereren' op dat soort golven, via een tv, en met een videocamera kun je het opnemen. Het is al bewezen dat het echte geesten zijn, en onderzoek is nog volop bezig.

Dus wat mij betreft is het echt goede foto ook.
Oud 10-05-2005, 12:01
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
JCG schreef op 09-05-2005 @ 21:28 :
[afbeelding]
Interessant...
(geloof zelf niet in deze "gebeurtenissen/dingen", maar heb wel respect voor de mensen die dat wel doen en vindt het daarom interessant om er een discussie over te houden)... anyway...

Kan dit niet gewoon een weerspiegeling zijn in het beeld van de televisie waar de camera op gericht staan? Als ik voor mijn televisie ga staan, zie ik mezelf in beeld staan... zou ik er een camera neer zetten, dan zou ik mezelf zien als ik het camera beeld terug kijk, omdat de camera mijn weerspiegeling ook heeft opgenomen...

Denk jezelf maar eens in: jij bent de camera met je ogen (jij registreerd immers hetzelfde wat de camera ziet neem ik aan), kijk nu maar eens naar je beeldscherm: dan zie je jezelf ook zitten, of de contoeren ervan...

Overigens, hoeland duurt zo'n moment dan? 1 seconde, 10 seconde? Langer? Korter?

Citaat:

Heeft nu dat andere forum ook bekeken en de foto's daarop, en hij verklaard dat het geen reflectie is... maar dan moet je er dus constant bij gezeten hebben, wil je er zeker van zijn dat het niet iemand anders is geweest die toevallig voorbij liep en even gekeken heeft en dus door de camera is opgenomen in de reflectie van het beeld...

... *begint het interessant te vinden...*

Laatst gewijzigd op 10-05-2005 om 12:06.
Advertentie
Oud 10-05-2005, 14:43
JCG
JCG is offline
Citaat:
Denkie schreef op 10-05-2005 @ 13:01 :
Heeft nu dat andere forum ook bekeken en de foto's daarop, en hij verklaard dat het geen reflectie is... maar dan moet je er dus constant bij gezeten hebben, wil je er zeker van zijn dat het niet iemand anders is geweest die toevallig voorbij liep en even gekeken heeft en dus door de camera is opgenomen in de reflectie van het beeld...

... *begint het interessant te vinden...*
Ik weet zeker dat het niemand anders is, want ik was alleen thuis en alle deuren zaten opslot.
Oud 10-05-2005, 15:33
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
JCG schreef op 10-05-2005 @ 15:43 :
Ik weet zeker dat het niemand anders is, want ik was alleen thuis en alle deuren zaten opslot.
Interessant... maar gebeurd dat dan alleen als je alleen thuis bent (toeval: alleen thuis én dan ook nog alles op slot) of maakt dat geen verschil?

(ps.: ik probeer je niet met deze doorvragingen enzo te kleineren, maar ik wil het fijne er gewoon van weten)
Oud 10-05-2005, 18:44
aprilia girl
aprilia girl is offline
hoi
kben hier net nieuw en kom ff invallen maar ik heb zelf nog nooit geesten oid gezien, ik vind het wel een boeiend onderwerp maar ik denk dat als je erin gaat geloven dat er werkelijk geesten zijn en dat je ze kunt zien dat je het ook echt kunt, niet dat ik er niet in geloof want ik weet dat er geesten zijn maar ik denk er niet teveel over na, ik zou er zelf gek van worden... maar dat met die tv vind ik een beetje vaag maar als ik er zelf voor sta, zie ik de hele kamer weerspiegeld en niet zo'n vaag beeld.. maar ik denk dat doordat er steeds mee films zijn waar geesten enzo in voorkomen, mensen er steeds meer in gaan geloven en overal geesten zien... oohjah ik heb nog wel een vraagje heeft er iemand wel eens geesten opgeroepen dmv glaasje draaien ofzo?
Oud 10-05-2005, 20:01
s0megirl
s0megirl is offline
Nope, kheb gehoord dat dat ook niet verstandig is om te doen
Oud 10-05-2005, 21:24
JCG
JCG is offline
Citaat:
Denkie schreef op 10-05-2005 @ 16:33 :
Interessant... maar gebeurd dat dan alleen als je alleen thuis bent (toeval: alleen thuis én dan ook nog alles op slot) of maakt dat geen verschil?

(ps.: ik probeer je niet met deze doorvragingen enzo te kleineren, maar ik wil het fijne er gewoon van weten)
met mensen in huis en deuren open lukte het ook, maarja dan kan het zijn dat er mensen langs lopen.Maar las je kan bewijzen dat het nep is, graag. Het idee van een spook in me computer vind ik niet echt geweldig

En lijkt me stug dat ik aan waanbeelden leid bij deze foto want iedereen kan het zien. Dan is er nog de kans dat het de hersenen zijn die van het patroon in de foto een gezicht maken, maar daarvoor vind ik er te veel detail inzitten
Oud 11-05-2005, 10:18
MissGangster
MissGangster is offline
jullie moeten allemaal wat minder tv kijken...ik sie se ook aar aleen als ik stoned ben geesten bestaan niet lieve mense....
Oud 11-05-2005, 13:41
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
JCG schreef op 10-05-2005 @ 22:24 :
met mensen in huis en deuren open lukte het ook, maarja dan kan het zijn dat er mensen langs lopen.Maar las je kan bewijzen dat het nep is, graag. Het idee van een spook in me computer vind ik niet echt geweldig

En lijkt me stug dat ik aan waanbeelden leid bij deze foto want iedereen kan het zien. Dan is er nog de kans dat het de hersenen zijn die van het patroon in de foto een gezicht maken, maar daarvoor vind ik er te veel detail inzitten
Aantonen dat het nep is kan ik niet. Maar dan is de vraag of je het ook kunt aantonen of het wel echt is: zie je het niet omdat je het misschien wil zien (of geloven)? Er zijn namelijk genoeg pyschologische methode, een voorbeeld is bijvoorbeeld iemand eerst zeggen dat hij/zij een plaatje tezien krijgt van een appel en daarna het plaatje laten zien dat sterke vormen heeft van een appel terwijl het dat niet is, maar omdat er de hersenen meteen de eerste reactie geven van: het is een appel, dat is net gezegt (en het heeft de vormen ook van een appel), krijg dus een soort vooroordeel... lastig uit te leggen. Als ik van het weekend tijd heb, dan zal ik wel eens zo'n soort ding opzoeken. Maar misschien dat je al begrijpt wat ik bedoel te zeggen: eerst vertellen => dan zien => dan denken aan wat er verteld is => daar een conclusie aan verbinden.

Nog een voorbeeld: de titel van dit topic kan al genoeg zijn of een tekst eromheen, dan verwacht je al een afbeelding met een geest, en dan pas de foto te zien en je ziet de geest dan ook daadwerkelijk omdat je het verwacht hebt... dus bij bepaalde informatie vooraf, krijg je ook een bepaalde gedachten die een beeld kunnen vormen van iets.
Iemand heeft bijvoorbeeld die camera niet toevallig neer gezet: lijkt me anders een loze actie. Het heeft dus een doel: het opnemen van geesten... omdat je gedachten daarop gefocust zijn, ga je dat al snel zien.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en wat je reactie hierop zou zijn. Misschien dat je een link kunt leggen met een andere vraag die in mij op is gekomen:

Vaak wordt er sterk gegeneraliseerd met dit soort dingen. Men zegt dat een bepaald soort type mensen dit soort dingen zien. Klopt deze generalisatie ofwel is het misschien zo dat bepaalde mensen een gave hebben om het te kunnen zien.

Laatst gewijzigd op 11-05-2005 om 13:50.
Oud 11-05-2005, 14:43
JCG
JCG is offline
ik begrijp wat je bedoelt. Maar waarom ik die foto nam was eigenlijk een loze actie, ik wou een tunneleffect maken. Dus niet speciaal om een spook te vangen, als het al een spook is.

Dus ik ga eerst iets, maar had geen idee wat het was en hoe het kan. ik heb het effect geprobeert na te maken:

Dit is het groots dat ik mijn gezicht krijg als ik de camera op de zelfde plaats laat staan. Dus ik krijg het gezicht niet zo groot als als op die eerste foto. Toen kwam ik op het internet het fenomeen ITC. En dit lijk me totnu toe het meest aannemelijk, maar helemaal geloven doe ik het nog niet. Maar aan gebrek aan andere verklaringen...
Oud 11-05-2005, 14:52
GoddessOfDesire
Citaat:
aprilia girl schreef op 10-05-2005 @ 19:44 :
hoi
kben hier net nieuw en kom ff invallen maar ik heb zelf nog nooit geesten oid gezien, ik vind het wel een boeiend onderwerp maar ik denk dat als je erin gaat geloven dat er werkelijk geesten zijn en dat je ze kunt zien dat je het ook echt kunt, niet dat ik er niet in geloof want ik weet dat er geesten zijn maar ik denk er niet teveel over na, ik zou er zelf gek van worden... maar dat met die tv vind ik een beetje vaag maar als ik er zelf voor sta, zie ik de hele kamer weerspiegeld en niet zo'n vaag beeld.. maar ik denk dat doordat er steeds mee films zijn waar geesten enzo in voorkomen, mensen er steeds meer in gaan geloven en overal geesten zien... oohjah ik heb nog wel een vraagje heeft er iemand wel eens geesten opgeroepen dmv glaasje draaien ofzo?
Ik heb wel paar keer glaasje gedraaid, vanwege een foto dat ik had gemaakt waar ik iets heel merkwaardigszag (helaas kan ik de foto neit meer vinden) en ik wou kijken of er inderdaad iemand aanwezig was. Ik weet het, ik ben dom geweest die keer want glaasje draaien is nou neit bepaald veilig, vooral niet in je eigen huis maar ik wou het toch weten. In het begin is het vrij raar en misshcien wel een beetje neg, maar na een tijdje kwam ik (ik wete enti of andere mensen dat ook hebben) een beetje tot rust. Ik zou eht zeker neit aanraden tenzij je met iemand bent die het heel goed kenty en de consequenties weet.
Oud 11-05-2005, 14:53
GoddessOfDesire
Citaat:
MissGangster schreef op 11-05-2005 @ 11:18 :
jullie moeten allemaal wat minder tv kijken...ik sie se ook aar aleen als ik stoned ben geesten bestaan niet lieve mense....
als ik stoned ben zie ikgeen geesten, ik weet neit hoe jij stoned bent.
Oud 11-05-2005, 15:07
JCG
JCG is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 11-05-2005 @ 15:53 :
als ik stoned ben zie ikgeen geesten, ik weet neit hoe jij stoned bent.
psst, ze is 15. Niet te serieus nemen dus
Oud 11-05-2005, 17:58
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
JCG schreef op 11-05-2005 @ 15:43 :
ik begrijp wat je bedoelt. Maar waarom ik die foto nam was eigenlijk een loze actie, ik wou een tunneleffect maken. Dus niet speciaal om een spook te vangen, als het al een spook is.

Dus ik ga eerst iets, maar had geen idee wat het was en hoe het kan. ik heb het effect geprobeert na te maken:
[afbeelding]
Dit is het groots dat ik mijn gezicht krijg als ik de camera op de zelfde plaats laat staan. Dus ik krijg het gezicht niet zo groot als als op die eerste foto. Toen kwam ik op het internet het fenomeen ITC. En dit lijk me totnu toe het meest aannemelijk, maar helemaal geloven doe ik het nog niet. Maar aan gebrek aan andere verklaringen...
Ja, ik begrijp je... gebrek aan verklaringen is inderdaad bij dit soort "fenomenen" erg jammer...
Oud 12-05-2005, 17:21
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Kinderachtige reacties worden verwijderd. Graag on topic blijven.
Oud 12-05-2005, 18:25
GoddessOfDesire
Citaat:
JCG schreef op 11-05-2005 @ 16:07 :
psst, ze is 15. Niet te serieus nemen dus
psst, ik ook

maar goed, we moeten ontopic blijven
Oud 12-05-2005, 18:45
aprilia girl
aprilia girl is offline
missgangster, geesten bestaan wel... dus...
Oud 12-05-2005, 19:08
GoddessOfDesire
Citaat:
aprilia girl schreef op 12-05-2005 @ 19:45 :
hey het is niet bewezen dat het er wel of niet is. Het is geloof, en als je gelooft sta je er ook meer voor open om het te zien.
Oud 19-05-2005, 18:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Nogmaals:

Citaat:
x-spekkie-x schreef op 12-05-2005 @ 18:21 :
Kinderachtige reacties worden verwijderd. Graag on topic blijven.
En geen ruzie zoeken

Oud 25-05-2005, 17:23
D-But
D-But is offline
Ik zie ze niet, maar voel ze soms wel...denk ik, k weet niet precies wat dat dan is wat ik voel, een gevoel van: ik ben niet alleen als ik dat wel ben...En daar maak ik dan maar even van dat het geesten zijn..
Oud 28-05-2005, 15:26
LittleLucille
LittleLucille is offline
Ik zie ze niet, maar voel ze..
als ik ze voel, zie ik wel bepaalde energie velden..
Oud 29-05-2005, 19:07
Poeperd
Poeperd is offline
Ik zie ze niet, weer alleen opeens hoe ze eruit zien. Maar ik zie ze niet zo van 'hee kijk'. Ik voel het, en dan kan ik je later zo vertellen hoe of wat (met details).
Oud 31-05-2005, 08:33
Dauron
Dauron is offline
nu een verduidelijking van het koude gevoel:

heb je ook wel eens dat je het zomaar koud krijgt en een aanwezigheid voelt?
ja?
dan is hier het antwoord op de vraag waarom:
kou is de afwezigheid van energie, in de wetenschap warmte energie, dus een geest is een wezen dat geen energie bevat of zelfs opslurpt.

dit geloof ik!
Oud 04-08-2005, 14:46
Denkie
Denkie is offline
Citaat:
Dauron schreef op 31-05-2005 @ 09:33 :
nu een verduidelijking van het koude gevoel:

heb je ook wel eens dat je het zomaar koud krijgt en een aanwezigheid voelt?
ja?
dan is hier het antwoord op de vraag waarom:
kou is de afwezigheid van energie, in de wetenschap warmte energie, dus een geest is een wezen dat geen energie bevat of zelfs opslurpt.

dit geloof ik!
Interessant... maar als het kouder wordt, neemt toch je "visueel vermogen" af en wordt je "duizelig" en wordt de activiteit van je hersenen anders waardoor de lichaamswarmte over je hele lichaam verspreid wordt (om de kou elders op te vangen) en je hersenen minder energie krijgen en daardoor als het ware minder "betrouwbaar" wordt. Toch?

Laatst gewijzigd op 04-08-2005 om 14:48.
Oud 05-08-2005, 11:00
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
aprilia girl schreef op 12-05-2005 @ 19:45 :
hoe komt het dan dat de meeste mensen ze niet zien, of dat er geel heldere foto's zijn waarvan je echt ziet dat er een geest op staat?
Oud 27-09-2005, 18:51
Go active!
Go active! is offline
Ik voel ze meer en soms zie ik ze ook als witte vagen/schimmen.
Oud 27-09-2005, 19:20
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
De topictitel had evengoed 'Niet sporende mensen meldt u!' kunnen wezen.

Met klem plus vingertje mensen je wereldvreemde denkmisstappen in hun gezicht smeren bevestigt m.i. alleen een krampachtig onbeargumenteerd (want onbeargumenteerbaar als in "missgangster, geesten bestaan wel... dus") verdedigen van een dominerende fantasievolle wereld.

Citaat:
Het is geloof, en als je gelooft sta je er ook meer voor open om het te zien.
Exactly my point.
Geesten/spoken kan je zien, maar erin geloven is een dikke tweede en zeer riskant voor sociaal functioneren en 'geestelijke' (toeval?) gezondheid.
De topics hier vind ik daarom in de regel griezeliger dan die op Religie.
Religie kent dogma's en geschreven woord, religieuzen zijn te herkennen. Streng gelovigen zijn ook sterker in hun geloof dan gemiddeld aangezien ze er meer voor openstaan (lees: minder openstaan voor het andere).

Misschien hoort een post als deze meer thuis op Wetenschap&Filosofie, Religie of Psychologie, maar als ik echt eerlijk ben ben ik erg, erg bang geworden van de serieusheid van de reacties alhier (of de betreffende mensen nu 15 zijn of niet).

Regels voor berichten