Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Uitdoelpunten tellen niet dubbel. De regels is dat bij een gelijke stand het team met de meeste uitdoelpunten doorgaat. Naar mijn mening een goede regel omdat het uitspelende teams beloond voor aanvallend voetbal.
Tuurlijk vind ik dit erg triest, de spelers en de club AZ gunde ik de wereld. Ik ben geen supporter van ze maar dit deed toch echt wel pijn. Ze hebben ons verwend met spectaculair voetbal door het seizoen en in Europa. De Uefa cup winnen zou een unieke prestatie zijn geworden en ze verdienden het. Ik ben trots op AZ. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Dat az eruit ligt, daar lig ik niet wakker van, al was het natuurlijk wel jammer, maar dat een portugese club nu verder is is wel balen
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik had qua finale trouwens niet verwacht dat Parma eruit zou vliegen, maar goed...
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Even, en tegen beter weten in, gloorde er sprankje hoop voor AZ. Want spraken de officiële spelregels niet van een verlenging die niet langer dan twee keer vijftien minuten mocht duren? En scoorde Sporting Lissabon niet juist in de blessuretijd van de tweede verlenging de doorslaggevende tweede treffer? 'Het staat er misschien wat ongelukkig. Maar het artikel in de reglementen is bedoeld om geen andere verlenging mogelijk te maken dan twee keer vijftien minuten', verduidelijkt Jaap Uilenberg, hoofd scheidsrechterszaken van de KNVB. 'De sudden death of silver goal, dat mag nergens meer.' En natuurlijk mag een scheidsrechter in de verlengingen blessuretijd toevoegen, zo veegt Uilenberg alle Alkmaarse hoop van tafel. Het UEFA Cup-avontuur van AZ is echt voorbij. bron: vi.nl |
![]() |
||
Citaat:
wat me trouwens wel opvalt de laatste jaren: sinds nl 1 cl-plaats verloor aan Griekenland, presteren de Nl-clubs steeds beter: Ajax kwartfinale CL, knullig eruit Feyenoord UEFA cup winnar PSV kwartfinale uefa cup eruit PSV halve finale CL knullig eruit AZ halve finale UEFA CUP knullig eruit
|
Wat PSV overkomt, overkomt AZ ook. En dit lijkt me nog erger... in de 122e minuut nog wel! En dat na een fantastische wedstrijd waarin je (zeker vanaf het begin van de 2e helft) de betere bent. En dan nog zo'n lullige goal tegenkrijgen. Ongelooflijk. AZ had het verdiend door te gaan. Het Europese avontuur is sowieso mooi geweest, hoe het ook zou eindigen, maar dit is wel zó erg.
Wat een weertje trouwens gister in Alkaar. Zag je dat gras aan ieders huid plakken. ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Heel triest allemaal, maar het valt mij op dat niemand écht teleurgesteld is omdat de hele wereld lof heeft getoond over het gespeelde spel. Alsof je daar nog iets aan hebt....
Op één of andere manier zijn wij ook geen winnaars. Altijd mooi voetbal, maar nooit daadkrachtig genoeg om gewoon wedstrijden te winnen. En helaas zit daar het verschil tussen een topclub en een ploeg die leuk en attractief voetbal speelt. Geslepen sluipmoordenaars die aan slechts één mogelijkheid genoeg hebben, daar waar Nederlanders vaak eerst vijftien keer moeten missen voordat iemand een hele mooie goal mag maken. En ik ben bang dat volgend jaar alle ploegen er gewoon weer in de eerste ronde uitvliegen tegen rare tegenstanders uit Letland en Oostenrijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nou kreeg Sporting tegen AZ ook wel veel kansen die er stuk voor stuk niet ingingen, maar de beslissende maken ze dan weer wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Da's dan heel erg jammer,maar voor deze ene keer was ik dan voor het anti-voetbal. Puur om te reden dat ik vond dat AZ daar had moeten staan, en niet een of andere klote portugees kutclubbie met een stadionspeaker die ze zn toeter ergens zouden moeten stoppen waar de zon nooit schijnt, met zn LA BAMBAAA
|
Och, AZ had daar natuurlijk niet moéten staan. AZ heeft de concentratie verloren aan het eind van de wedstrijd en ook dat moet je kunnen als je in de finale van de UEFA cup wilt komen. Okee, het was een beetje pech, maar je kunt het Sporting niet kwalijk nemen, als het effect heeft.
Zoals de Graafschap zondag speelde, dát kun je een club kwalijk nemen. Ook AC Milan kun je het niet kwalijk nemen, AC Milan heeft de beste verdediging van Europa, durf ik wel te zeggen, waarom daar dan niet op vertrouwen? PSV mag het zichzelf wel weer een beetje kwalijk nemen, want ze hadden in de uitwedstrijd gewoon met 1 - 2 moeten winnen, dat doen ze niet, dan is AC Milan door, logisch en terecht. Wie de "beste" is wordt niet bepaald door het meeste balbezit, meeste kansen of de beste spelers, maar door de beste tactiek. En die van Sporting en Milan waren in de halve finales en daarvoor het beste. Natuurlijk was het leuk geweest als er twee Nederlandse clubs in die finales hadden gestaan, maar dan moet je blijkbaar nog nét iets meer in huis hebben.
||
Citaat:
|
Wat een arrogante portugezen ook . Die lui van Sporting gister flikkerden die medaille gelijk weer weg, en dan met name die trainer. Wat een klootzak. Hij weigerde een medaille aan te nemen.
Als je zo voetbalt, is het je eigen fout, en moet je daar niet zo onprofessioneel op reageren als coach van een zogenaamde topclub
|
Countervoetbal: het simpelste voetbal dat er is?
![]() ![]() Zo hey, voor het eerst wint een Russische ploeg de UEFA Cup. Vrij verrassend, maar voor mij mochten die wel willen. Ook weer eens wat anders... en Sporting had met heel veel mazzel AZ uitgeschakeld wat ik nog steeds klote vind voor AZ. En daarbij heb ik nu ook gehoord dat die Portugezen zo onsportief reageerden na afloop van de wedstrijd... tja dat vind ik helemaal minder. Wel mooi voor die Russen, het was ook nog in het stadion van Sporting zelf. ![]()
||
Citaat:
Die geromantiseerde dramatiek rondom het gigantische echec der Vaderlandsche clubs…! Als je geen killer instinct hebt moet je gewoon vijf minuten voor tijd met 7-0 voorstaan, anders heb je altijd nog kans om in de blessuretijd omver gelopen te worden. Neemt niet weg dat ik gisteren wel genoten heb, niet zozeer van het voetbal maar meer van de vernietiging van de Portugese ego’s. Een x aantal jaren geleden hadden wij (dankzij een Apeldoornse Portugees) nog nauwgezette banden met de fanatiekste supportersgroep van Sporting Lissabon en gingen wij mee naar leuke Champions League wedstrijden en kwamen er geregeld Portugezen bij ons kijken. Toen waren Portugezen tenminste nog gewoon outsiders, hadden de supporters écht feest als ze wonnen en waren de spelers écht blij als er een keer gewonnen werd. Zoals vriendschapsbanden verdwijnen (omdat we niet langs zijn geweest in Rotterdam en omdat de contactpersonen zich nu alleen nog maar bezig houden met extreemlinks), verdwijnt ook sympathie voor bepaalde clubs. Wat een gigantisch, irritant en arrogant voetbalvolk zijn die Portugezen tegenwoordig. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Nederland op weg naar EK 2008 Fides | 500 | 22-08-2007 22:55 | |
Vrije tijd |
Transfers & Geruchten X Stom Konijn | 500 | 03-02-2007 12:03 | |
Vrije tijd |
Play-offs om verloren terrein goed te maken. EmilioFCG | 205 | 11-05-2006 21:44 | |
Vrije tijd |
Wie word de nieuwe trainer van Ajax? Pikey | 40 | 16-03-2005 18:34 | |
De Kantine |
Spam sextinction | 52 | 27-03-2004 12:12 | |
Vrije tijd |
UEFA Cup wordt veranderd vanaf 2004-2005 Verwijderd | 10 | 21-06-2003 00:43 |