Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2005, 20:51
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
Ik heb de volgende problemen:
-hyperactiviteit
-concentratie
-sociale contacten
-(dyslexie)
-(faalangst)

Ik denk dat ik ADHD heb , want ik heb genoeg kenmerken voor de diagnose ADHD , althans dat vind ik zelf.

Maar waarom zou ik me laten testen ? Wat voor zin heeft dit?

En sociale contacten heeft toch niet echt met ADHD te maken?

Maar bijv. bij rijtje Impulsiviteit bij ADHD staat zich zomaar in gesprekken mengen.
Ik doe dat ook maar omdat, ik niet weet hoe ik anders bij een gesprek terecht kom. Ook open ik een gesprek door zomaar tegen iemand te gaan praten (wat volgens internet fout is ) .
Dit is toch geen Impulsiviteit?

Ik hoop dat iemand me kan helpen?

bedankt voor de reply's die ik onder mijn andere naam heb gekregen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2005, 21:26
Nona
Nona is offline
Je kunt je best eens laten testen ja. Dan kun je naar de huisarts gaan en uitleggen wat je ideeën zijn. Hij kan je dan makkelijk een doorverwijzing geven naar de juiste instantie.

Impulsiviteit is in principe niet fout. Iedereen is in meerdere of mindere mate impulsief. Wanneer je echter problemen krijgt doordat je té impulsief bent moet je eens na gaan denken.
ADHD'ers mengen zich niet alleen vaak in gesprekken, maar praten ook al snel voor hun beurt en door anderen heen. En niet alleen in verhitte discussies, waar veel mensen dat weleens doen, maar ook op momenten dat ze 'gewoon' iets willen zeggen. Uitstel van die actie is voor ADHD'ers erg moeilijk. Dat wat betreft gesprekken.
Oud 20-04-2005, 23:23
Lorelei
Lorelei is offline
Je kan het natuurlijk aandragen bij de huisarts. De vraag is in hoeverre je daar wat aan hebt. Het 'voordeel' van ADHD is dat er medicijnen zijn die bepaalde dingen wat minder heftig maken, dus dat zou prettig kunnen zijn. Als je denkt dat nodig te hebben, dan zou ik een bezoekje aan de huisarts zeker aanraden. Als je niet denkt dat nodig te hebben.. tja, dan kan je afvragen waarom je het zou doen. Natuurlijk, dan heb je een labeltje, en ondanks wat mensen zeggen over dat hokjes en labeltjes slecht zijn.. soms is het gewoon voor jezelf een stukje makkelijker. Mocht dit allemaal niet van toepassing zijn.. dan zou ik het niet doen. Veel te veel moeite voor niets.
Oud 21-04-2005, 10:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 20-04-2005 @ 22:26 :
Impulsiviteit is in principe niet fout. Iedereen is in meerdere of mindere mate impulsief. Wanneer je echter problemen krijgt doordat je té impulsief bent moet je eens na gaan denken.
ADHD'ers mengen zich niet alleen vaak in gesprekken, maar praten ook al snel voor hun beurt en door anderen heen. En niet alleen in verhitte discussies, waar veel mensen dat weleens doen, maar ook op momenten dat ze 'gewoon' iets willen zeggen. Uitstel van die actie is voor ADHD'ers erg moeilijk. Dat wat betreft gesprekken.
Ja, ik heb een keer een filmpje gezien over een jongen met ADHD. Hij zat in de klas en de meester was aan het uitleggen. Hoewel ik de precieze tekst niet meer weet zal ik een klein dialoog neerzetten over hoe het ongeveer ging:

M=meester
J=jongen

M: we gaan zometeen naar de topografiekaart kijken en...
J: ik heb daar al eens naar gekeken meester!
M: ehh, ja goed zo. En we gaan dan Spanje opz..
J: ik ben een keer in spanje geweest!
M: oke, maar even luisteren. We gaan Spanje opzoeken en..
J: ik ben een keer in spanje geweest!
M: ...en dan gaan we kijken of we de hoofdstad kunnen vinden.
J: (staat op) amsterdam is de hoofdstad van nederland
M: ga maar weer even op je stoel zitten J. Als je de hoofdstad hebt...
J: ..en Parijs is de hoofdstad van Frankrijk!
M: als je de hoofdstad hebt gevonden dan ga je op zoek naar de hoofdstad van Portugal.
J: ik ben nog nooit in portugal geweest
M: J, wil je nog even luisteren? Als je ook die hoofdstad hebt gevonden dan ga je terug naar je tafeltje
J: kijk, ik heb een sticker op m'n tafel
M: en dan ga je ze op de kaart tekenen die zo uitgedeeld wordt.
J: ik wil uitdelen.
M: Nou J, ga jij dan maar even uitdelen.
J: (deelt één blaadje uit en gaat weer terug naar de meester) Meester, ik ben al eens in Spanje geweest!
M: Goed zo, ga maar verder met uitdelen.
J: (deelt weer één blaadje uit en gaat weer terug naar de meester) maar ik ben nog niet in Portugal geweest.

Nou ja, zo kan ik dus nog wel even doorgaan. Dit was niet het echte onderwerp van die les want ik weet niet meer waar het over ging, maar je kan hierbij wel de impulsiviteit zien. Werkelijk elke zin die in hem op komt moet hij vertellen. Hij kan niet wachten tot iemand is uitgesproken en heeft ook niet door dat het in dit gesprek helemaal niet van belang is om te weten dat hij in Spanje is geweest.
Je kan hierbij ook duidelijk het verschil zien tussen zomaar impulsief zijn en het in zeer heftige mate impulsief zijn.
Oud 21-04-2005, 11:29
Flit
Flit is offline
Impulsiviteit is vooral niet nadenken over wat je doet. Het voorbeeld wat Balance gaf bijvoorbeeld, of gewoon zomaar oversteken, dat soort dingen. Jij weet dat je je in gesprekken mengt maar vaak weten ADHD-ers niet dat ze iets 'verkeerd' doen. En niet alle hyperactiviteit is ADHD. Die hyperactiviteit is bijvoorbeeld niet lang kunnen blijven zitten, maar een paar minuten je op 1 ding kunnen richten, altijd ergens aan zitten plukken. Maar niet alles hoeft dus ADHD te zijn. Misschien ben je gewoon een enthousiast persoon?
Sociale contacten, ik weet niet wat je daarmee bedoelt maar ik kan zo snel niets bedenken bij sociale contacten wat met ADHD te maken heeft.

Als je het niet zeker weet kun je iig even naar de huisarts gaan die je misschien kan doorverwijzen naar een psycholoog, maar daar staan vaak wel lange wachttijden voor. Het voordeel van testen is dat je het zeker weet en dat je eventueel medicijnen kan krijgen. Maar het duurt wel lang voor je bij een psychiater terecht kan, en dat zijn de enigen die je medicijnen kunnen voorschrijven. De huisarts weet er vaak minder vanaf.
Oud 21-04-2005, 17:57
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
Citaat:
En niet alle hyperactiviteit is ADHD. Die hyperactiviteit is bijvoorbeeld niet lang kunnen blijven zitten, maar een paar minuten je op 1 ding kunnen richten, altijd ergens aan zitten plukken. Maar niet alles hoeft dus ADHD te zijn. Misschien ben je gewoon een enthousiast persoon?
Ik krijg meestal rugpijn als ik echt hyperactief ben en ik voel me dan echt ellendig (als ik het in hou). Dit is maar een paar keer jaar, dat het in zo extreme mate is.

Normaal gesproken ben ik normaal hyperactief en dan spring ik elke dag 2 a 3 uur in mijn kamer om tot rust te komen.

Sociale conctacten , ben ik gewoon slecht in. Mensen vervelen mij snel, ik wil meestal nadat ze er 2 uur zijn al weer alleen zijn. Ook werk ik liever alleen dan in een groepje.
Ook vind ik het bijv eng om een andere klas in te lopen of naar de dokter te gaan .
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 19:16
phensicske
phensicske is offline
Misschien zit je gewoon in jouw apenjaren?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 09:11
Flit
Flit is offline
Citaat:
qwerty_gaap schreef op 21-04-2005 @ 18:57 :
Ik krijg meestal rugpijn als ik echt hyperactief ben en ik voel me dan echt ellendig (als ik het in hou). Dit is maar een paar keer jaar, dat het in zo extreme mate is.

Normaal gesproken ben ik normaal hyperactief en dan spring ik elke dag 2 a 3 uur in mijn kamer om tot rust te komen.

Sociale conctacten , ben ik gewoon slecht in. Mensen vervelen mij snel, ik wil meestal nadat ze er 2 uur zijn al weer alleen zijn. Ook werk ik liever alleen dan in een groepje.
Ook vind ik het bijv eng om een andere klas in te lopen of naar de dokter te gaan .
Mmm, als je zoveel springt is dat inderdaad wel hyperactief ja. Alleen willen zijn is volgens mij niet erg een kenmerk van ADHD. Wil je dat omdat je het te druk vindt met mensen om je heen of omdat je vindt dat het bijvoorbeeld je eigen leefwereld verstoord? Als je het te druk vindt kan ik me het voorstellen bij ADHD, maar anders is het iig geen typisch kenmerk.
Als je je vaak vervelend voelt kun je misschien toch even bij de huisarts langs gaan. Of je kan bijvoorbeeld een boek over ADHD kopen/lenen. Daar staat vaak betere informatie dan op internet, internet is niet altijd even betrouwbaar, zeker met medische dingen niet.
Oud 26-04-2005, 12:38
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
Citaat:
phensicske schreef op 21-04-2005 @ 20:16 :
Misschien zit je gewoon in jouw apenjaren?
wat bedoel je met apenjaren

maar met hyperactiviteit ben ik veel omlaag gegaan, krijg vaak te horen dat ik stukken rustiger ben geworden.

etc.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:43
Flit
Flit is offline
Ik ben even nieuwsgierig: sinds wanneer ben je veel rustiger? Heb je iets gedaan/veranderd of zo?
Oud 26-04-2005, 12:44
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
Citaat:
Flit schreef op 22-04-2005 @ 10:11 :
Mmm, als je zoveel springt is dat inderdaad wel hyperactief ja. Alleen willen zijn is volgens mij niet erg een kenmerk van ADHD. Wil je dat omdat je het te druk vindt met mensen om je heen of omdat je vindt dat het bijvoorbeeld je eigen leefwereld verstoord? Als je het te druk vindt kan ik me het voorstellen bij ADHD, maar anders is het iig geen typisch kenmerk.
Als je je vaak vervelend voelt kun je misschien toch even bij de huisarts langs gaan. Of je kan bijvoorbeeld een boek over ADHD kopen/lenen. Daar staat vaak betere informatie dan op internet, internet is niet altijd even betrouwbaar, zeker met medische dingen niet.
boeken over ADHD hebben we er wel een paar thuis (moeder doet pabo , daar hekende mn moeder me wel in)

De andere mensen verstoren mn leefwereld , dat is soms de rede ja.
Maar op school word ik vaak gek omdat er te veel geluid is , niet kunnen werken etc.
dus beide.

Normale vrienden gewoon thuis meestal na 2 uur zat, vriendje na een uur of 4 zat. Als we naar bios gaan of pretpark uiterraad wat langer .

Maar in iedergeval de kenmerken van adhd bezit ik. En je kan behalve ADHD ook gwoon wat slechter zijn in sociale contacten en dergelijke.

Maar ik laat me denk ik niet testen, maar als de volgende SE week nog erger word, of ik ondervind over 2 jaar bij uni hierdoor problemen, dan ga ik naar huisarts.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 12:50
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
Citaat:
Flit schreef op 26-04-2005 @ 13:43 :
Ik ben even nieuwsgierig: sinds wanneer ben je veel rustiger? Heb je iets gedaan/veranderd of zo?
geleidelijk , maar op een gegeven moment besef je dat je niet mag rennen dat het stom staat en doe je dus meer je best om het in te houden.
In groep 5 heb ik weleens geweigert om te werken en met mn benen op tafel gelegen. etc.

In groep 7 had ik ook besloten dat ik mijn gedult/bewust zijn nooit meer mocht verliezen , is wel redelijk gelukt op een paar uitzonderingen daargelaten. Ik ben namelijk btje gevaarlijk als je mij écht boos maakt. Maar ik heb nooit iemand echt pijn gedaan en nooit met iets waardevols gegooit. Behalve een stukke auto waarna mn broertje beweerde dat hij het nog deed en ik een nieuwe mocht kopen .
Als ik boos ben en ik ging vroeger met iemand vechten voel ik ongeacht dat ik veel vuiststoten kreeg geen pijn. Erna helaas wel.

Vroeger weigerde ik ook als de juf zei iets te halen in een andere klas. Op de middelbare school moest ik wel anders stond ik voor schut.

Dus ik denk gewoon omdat, het niet hoort en dus maar in houd + dat ik mischien een btje rustiger ben geworden zoals iedereen word naarmate die wat ouder word (volgens mij bij mij wel iets minder dan bij andere)

edit: Het feit dat ik me nu minder verveel op school heeft ook positief bijgedragen.

Laatst gewijzigd op 26-04-2005 om 12:53.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 16:41
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
qwerty_gaap schreef op 26-04-2005 @ 13:38 :
wat bedoel je met apenjaren

maar met hyperactiviteit ben ik veel omlaag gegaan, krijg vaak te horen dat ik stukken rustiger ben geworden.

etc.
Vat het niet verkeerd op, maar ik dacht misschien dat je dit nu opmerkte omdat je er de leeftijd voor hebt. (puberteit dus)
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 19:54
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
Citaat:
phensicske schreef op 26-04-2005 @ 17:41 :
Vat het niet verkeerd op, maar ik dacht misschien dat je dit nu opmerkte omdat je er de leeftijd voor hebt. (puberteit dus)
Neej de grootste problemen zijn al weg, althans ik uit het niet meer zo erg. Heb al kleuter puberteit gehad .
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 16:33
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
maar kunnen concentratie problemen ook ergens anders door worden veroorzaakt??

Bij mij in iedergeval is het dat ik me totaal niet kan concentreren of juist extreem goed (ben bij dingen die mij intereseren soms wel 3 uur achter elkaar bezig ).
Bij het extreem goed concentreren ben ik ook niet meer bereikbaar of schrik ik heel erg als iemand iets tegen mij zegt.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 16:45
Fog
Fog is offline
je moet het boek "hieper" van hannah buenting lezen, voor iemand met adhd is het echt precies herkenbaar, het is geschreven door een meisje met adhd...

concentratieproblemen kunnen heel veel oorzaken hebben maar als je adhd hebt kan het niet zijn dat je daar geen last van hebt...hyperfocussen is ook adhd...

sociale problemen hoeven niet bij adhd te horen maar het kan wel, ik heb adhd en heb veel moeite met sociale contacten maar ken veel mensen die daar helemaal geen last van hebben,

behoefte alleen te zijn is ook geen direct symptoom van adhd maar het kan wel met impulsiveit te maken hebben of met die sociale problemen (ik heb het zelf ook heel erg, behoefte aan mensen om me heen maar als ze er zijn wil ik weer alleen zijn omdat ik met die mensen niet kan doen waar ik zin in heb, ze willen veel te vaak lang over 1 onderwerp praten of op 1 plek blijven en daar kan ik niet tegen)...

een test kan heel goed zijn omdat je dan medicijnen krijgt en daar kan alles echt zoveel door verbeteren, vooral voor school is het echt heel fijn...en je hoeft natuurlijk geen medicijnen maar alleen al weten wat je hebt helpt, je leert jezelf kennen...
Oud 06-05-2005, 18:42
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 20-04-2005 @ 22:26 :
Je kunt je best eens laten testen ja. Dan kun je naar de huisarts gaan en uitleggen wat je ideeën zijn. Hij kan je dan makkelijk een doorverwijzing geven naar de juiste instantie.

NIET laten testen. Als je je laat testen krijg je een stempeltje ADHD in je medisch dossier waardoor je bepaalde beroepen niet meer kan/mag uitvoeren. Een baan bij het leger, politie of overheid word dan zeer moeilijk al dan niet onmogelijk.
Je kan het beste testjes op internet maken of boeken lezen en kijken of jij jezelf daar in herkent zo heb je er zelf in de toekomst geen nadeel van.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 19:30
lil' DD
lil' DD is offline
iiik heb een broertje met een lichte handicap en die heeft ook
ADHD
en dat is niet leuk (vooral als hij zijn pil niet heeft genomen)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 19:32
lil' DD
lil' DD is offline
als ik jou was zou ik je laten testen , maar als je het hebt krijg je denk ik pillen om rustig te worden
alsof dat helpt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2005, 23:48
ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
lil' DD schreef op 06-05-2005 @ 20:32 :
als ik jou was zou ik je laten testen , maar als je het hebt krijg je denk ik pillen om rustig te worden
alsof dat helpt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dat testen heeft vrij weinig zin je geeft zelf al aan dat je pillen krijgen die niet helemaal helpen en ze krijgt er later problemen mee op de arbeidsmarkt als ze positief bevonden wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 22:04
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 06-05-2005 @ 19:42 :
NIET laten testen. Als je je laat testen krijg je een stempeltje ADHD in je medisch dossier waardoor je bepaalde beroepen niet meer kan/mag uitvoeren. Een baan bij het leger, politie of overheid word dan zeer moeilijk al dan niet onmogelijk.
Je kan het beste testjes op internet maken of boeken lezen en kijken of jij jezelf daar in herkent zo heb je er zelf in de toekomst geen nadeel van.
Hier ben ik het dus echt helemaal niet mee eens..! Goed, die banenkans, dat klopt. Maar wie zegt dat ze die richting op wil?
Wat mij het meeste stoort is dat je haar aanraadt testjes op internet te gaan doen.. Er is maar een persoon die jou met zekerheid kan zeggen of je het wel of niet hebt en wat eraan gedaan kan worden en dat is de psychiater, hoe zwaar dat ook klinkt. Boeken kunnen je een idee geven hoe het zit, maar pas echte hulp en zekerheid kan een psychiater geven. Het is namelijk nooit zo zwart wit als wel of niet hebben. Daar wil ik nu niet te diep op ingaan, maar ik wil gewoon extra duidelijk maken dat internet geen duidelijkheid hierover biedt en dat je dat zeker op dit gebied NIET moet vertrouwen...
Oud 07-05-2005, 22:06
M-Leentje
M-Leentje is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 07-05-2005 @ 00:48 :
dat testen heeft vrij weinig zin je geeft zelf al aan dat je pillen krijgen die niet helemaal helpen en ze krijgt er later problemen mee op de arbeidsmarkt als ze positief bevonden wordt.
Alsjeblieft, niet zo zwart-wit. Er zijn mensen die baat hebben van de pillen die ze krijgen, dat weet ik uit mn omgeving..
Die arbeidsmarkt is echt niet zo..! Mijn baas was heel blij dat hij wist wat er aan de hand was, (ik heb geen ADHD, alleen enkele kenmerken ervan). Hij was juist blij dat het nu duidelijk is en dat hij er rekening mee kan houden..

Hoe kom je bij deze negatieve kijk op dit soort dingen? Heb je er zelf ervaringen mee?
Oud 08-05-2005, 16:05
Fog
Fog is offline
dat van die arbeids ongeschiktheid slaat echt nergens op, niemand hoeft te weten dat je adhd hebt als je dat niet wil, en bij het leger doen ze er ook niet moeilijk over (ken mensen bij het leger met adhd en nergens last van), het enige beetje waarheid dat er in zit is dat ritalin het reactievermogen KAN verminderen en dat kan gevaarlijk zijn als je met machines werkt...

en bij sommige mensen werken medicijnen niet maar bij genoeg mensen ook wel, toen ik nog geen medicijnen had kon ik geen opleiding afmaken en een baantje hebben lukte me ook niet, nu gaat alles hardstikke goed...
Oud 15-05-2005, 20:09
evanescence
evanescence is offline
sociale contacten heeft wel zeker met adhd te maken, althans het zou kunnen....wanneer iemand adhd heeft is diegene zoals jij al zegt, hyper en impulsief, sommige mensen vinden dit irritant en distancieren zich dan van de persoon met adhd....dus het heeft er wel wat mee te maken...

zoon diagnose kan altijd handig zijn, dan kan je je eventuele frustraties kwijt/ een plekje geven....ook zou je ritalin kunnen vragen, daar kan je rustiger van worden en je concentratie zou er beter op kunnen worden....ligt eraan of je aan de medicijnen zou willen....

succes
Oud 15-05-2005, 23:09
Warsocket
Warsocket is offline
gewoon ff naar de dokter,ff je problemen uitleggen.
Die stelt een paar vragen,
en dan wordt je oorverwezen naar de psycholoog.

en hoe het daar gaat kan ik je pas over 2 weken vertellen
Advertentie
Oud 23-06-2005, 14:49
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
Weet iemand trouwens ook een site waar de kleinere problemen van adhd worden beschreven?
Dus niet de 3 hoofdproblemen en ook niet de mogelijke dubbel stoornissen.

Heeft slecht tegen verandering ook met adhd te maken trouwen??
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 17:14
LiqqY
LiqqY is offline
Dat vechten deed ik ook, ma dat deed ik meer om mij te verdedigen. Mensen vonden mij raar, ze snapte mijn probleem niet.
Ook al ben ik dus meer autistisch(zelfingenomen) dan impulsief.
Toch na een tijd pesten loopt bij mij de emmer over. En dat ben ik echt gevaarlijk (ik doe normaal geen vlieg kwaad) dan voel ik niks en dan moeten er 2 volwassenen zijn om mij tegentehouden heb al eens een zeer irritant mannetje een gebroken jukbeen geslagen.

Dit is niet omdat ik agresief ben maar omdat zij mij zolang peste.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 21:20
Verwijderd
Je zou je kunnen laten testen. Het is inderdaad de vraag of je met een diagnose iets opschiet.

Ik heb onlangs de diagnose Gilles de la Tourette gekregen. Ik wist al jaren dat ik dit had. Nu is het 'echt'. Ik was er eerst heel blij mee: duidelijkheid, ik stel me niet aan...enz. Maar later was het ook wel een schok. Nu is het officieel, en het had veel eerder bekend kunnen zijn.

Als jij de diagnose krijgt, wordt het vast duidelijker voor je. Pas wel op dat jet het niet als een excuus gaat gebruiken (als je iets slecht hebt geleerd bijv.,ik zeg maar wat hoor). Je kunt wel overwegen om medicatie te proberen als je er echt last van hebt. Of visolie.

Hiermee kun je het beste beginnen als je al wat meer zekerheid hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 21:25
Verwijderd
PS ga eens naar http://www.hersenstorm.com

De beste site die ik ken over ADHD.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:53
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
o nog vraagje

Ik las dat ritalin de prikkels verhoogd die je binnen krijgt en daardoor "normale" mensen ook hyperactief worden. (adhd worden te weinig prikkels verhoogt naar normaal ofzo )

Maar iemand die van zichzelf te veel prikkels heeft moet dus ook hyperactief zijn?

En iemand met adhd heeft te weinig prikkels
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 20:55
Verwijderd
Iemand met ADHD heeft toch juist teveel prikkels...?

Volgens mij worden 'normale' mensen met ADHD niet hyperactief van Ritalin...ik heb er iig nog nooit van gehoord. Wel dat sommige 'normale' mensen Ritalin nemen omdat ze zich dan beter kunnen concentreren oid.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 21:09
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-06-2005 @ 21:55 :
Iemand met ADHD heeft toch juist teveel prikkels...?

Volgens mij worden 'normale' mensen met ADHD niet hyperactief van Ritalin...ik heb er iig nog nooit van gehoord. Wel dat sommige 'normale' mensen Ritalin nemen omdat ze zich dan beter kunnen concentreren oid.
niet teveel met adhd kun je ze moelijk een prioriteit geven onbewust

dus je reageert kort grezegt op een vogeltje wat ineens fluit net zo heftig als op een vrachtauto die je bijna aarnijdt
Oud 01-07-2005, 04:47
Verwijderd
Als ik een omschrijving van ADHD lees (bv. op de site Hersenstorm), dan maak ik daar uit op dat iemand teveel prikkels heeft. Als ik werk met kinderen met ADHD dan merk ik dat ook.

Maar doordat je dat dan onbewust zou doen wordt het niet gezien als prikkel oid?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 10:54
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 30-06-2005 @ 22:09 :
niet teveel met adhd kun je ze moelijk een prioriteit geven onbewust

dus je reageert kort grezegt op een vogeltje wat ineens fluit net zo heftig als op een vrachtauto die je bijna aarnijdt
Voorbeeld van mij heel zacht geluid last van hebben , terwijl je een vrij hard geluid niet hoort.

Je hebt bijv. bij een luistertoets last van een geluidje dat niemand hoort.
Plotseling word de band stop gezet.
Je vraagt je af waarom, totdat de afnemer zegt, "we wachten ff tot dat dit geluid voorbij is."
Toen pas hoorde ik het geluid, terwijl het een geluid vrij hard was.

Laatst gewijzigd op 01-07-2005 om 10:57.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2005, 11:39
Fog
Fog is offline
ik kan ook heel erg agressief worden van een kraan die druppelt of een vogeltje dat fluit
Oud 01-07-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
qwerty_gaap schreef op 01-07-2005 @ 11:54 :
Voorbeeld van mij heel zacht geluid last van hebben , terwijl je een vrij hard geluid niet hoort.

Je hebt bijv. bij een luistertoets last van een geluidje dat niemand hoort.
Plotseling word de band stop gezet.
Je vraagt je af waarom, totdat de afnemer zegt, "we wachten ff tot dat dit geluid voorbij is."
Toen pas hoorde ik het geluid, terwijl het een geluid vrij hard was.

Als dat geluid 'van buiten komt': kan dat niet ook komen door een extreme concentratie oid...? Als ik ergens heel erg mee bezig ben, dan hoor ik dingen 'van buiten af' vaak ook niet.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2005, 11:37
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-07-2005 @ 21:00 :
Als dat geluid 'van buiten komt': kan dat niet ook komen door een extreme concentratie oid...? Als ik ergens heel erg mee bezig ben, dan hoor ik dingen 'van buiten af' vaak ook niet.
Denk dat ik te veel bezig was met pogen om te concentreren en met de andere geluiden die ik hoorde , dat ik dat geluid niet meer hoorde.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 15:05
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
Zoals ik al eerder zei: Ik krijg meestal rugpijn als ik echt hyperactief ben en ik voel me dan echt ellendig (als ik het in hou). Dit is maar een paar keer jaar, dat het in zo extreme mate is.

maar tis dus een soort trilling /pijn aan boven kant van rug. Heeft iemand een idee kan namelijk niks daarover op internet vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 15:35
Verwijderd
Stress/spanning, psychosomatische klachten, ...? 't kan zoveel zijn, denk ik...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 08:53
Fog
Fog is offline
ik heb dat ook maar dan bijna iedere dag...bij mij komt het door verkeerd ademhalen door die spanning, druk en stress...daarvan gaan je spieren vastzitten.
Oud 05-07-2005, 09:37
qwerty_gaap
qwerty_gaap is offline
ok , maar ik heb het al sinds groep 5 ofzo en toen was ik volgens mij niet gestressed.

Maar tis zo als ik het voel (op dat moment verveel ik mij meestal ) ga ik hyperactief doen zodat het op houd. (Of beter gezegt nog hyperactiever )

mja , kon op internet er niks over vinden
Met citaat reageren
Oud 05-07-2005, 14:42
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Eerst even dit; weest voorzichtig met zelfconclusies m.b.t. adhd, wil je zekerheid, ga dan naar huisarts of ander persoon die je kan doorverwijzen. Een eigen conclusie trekken kan je onnodig in de stres werken...

Ikzelf heb dat gevoel ook gehad, had vrijwel alle (bekende) verschijnselen. Omdat mijn broer ook ADHD had hadden mijn ouders en ik verdenkingen... Echter, na een onderzoek bleek ik gezond te zijn. Ik denk dat bij jou hetzelfde geval is en dat jij, net als ik toen, erg in de puberteit zit^_^
Oud 05-07-2005, 19:20
Verwijderd
Citaat:
qwerty_gaap schreef op 05-07-2005 @ 10:37 :

mja , kon op internet er niks over vinden
Ik heb hierboven een goede link gegeven. En ik wil je alleen maar aanraden om visolie te gaan gebruiken en geen medicijnen (eerst niet).
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 07:16
Verwijderd
ADHD'ers are the best!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 15:25
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 08-07-2005 @ 08:16 :
ADHD'ers are the best!
hehe, ik zie gelukkig ook wat pluspunten