Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2005, 20:16
Lotte
Lotte is offline
Ik heb nogal last van een slechte bloedsomloop. Dat houd in dat ik snel koude handen heb, snel cellulite heb (wat overigens best normaal is voor vrouwen) en dat ik nogal snel zweet. Weet iemand een manier om mijn lichaam wat te helpen? Ik gebruik al een scrubcreme waarmee ik m'n lichaam masseer en heel soms biedt mijn moeder aan om me te masseren.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 22:05
*nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Sauna kan helpen en massages natuurlijk ook. Naar het schijnt is brandnetelsoep goed voor de bloedsomloop, dat hebben ze mij toch altijd wijsgemaakt.
Oud 08-05-2005, 22:30
Emilia
Emilia is offline
Ik heb hier ook last van. Zelfs zo erg dat mijn handen al-tijd koud hebben en dat mijn voeten meestal rood, paars of blauw uitslaan. Brandnetel schijnt inderdaad goed te zijn, maar misschien kan je beter thee proberen, dat is praktischer. Mochten er nog mensen met middeltjes zijn, ik kan ze goed gebruiken.
Oud 09-05-2005, 06:53
Verwijderd
Citaat:
Emilia schreef op 08-05-2005 @ 23:30 :
Ik heb hier ook last van.
Volgens mij zijn er ook wel goede homeopatische dingen tegen een slechte bloedsomloop die goed helpen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 08:53
leucomelas
leucomelas is offline
warm-koud douche?
ik heb al jaren last van koude handen en snel zweten, zou mijn bloedsomloop ook slecht zijn?
Oud 09-05-2005, 11:07
Kim18
Kim18 is offline
Ik heb zelf ook last van een slechte bloedsomloop. Vooral koude handen en koude voeten. Ik ben er een tijdje terug zelfs mee naar de dokter geweest, maar die kon er ook niet veel aan doen. Misschien dat wisselbaden helpt. (steeds warm en koud water wisselen) Er zijn ook bepaalde pilletjes die je kunt slikken die je bloedsomloop stimuleren. Heb ik ook een tijdje geslikt, maar ook hier heb ik niet veel verbetering van gemerkt.
Oud 09-05-2005, 11:11
Isiyanka
Isiyanka is offline
Ik heb precies hetzelfde en weet ook niet goed wat ik er tegen moet doen Ik ga nu sinds kort naar de sauna, maar dat is nog zo kort dat ik niet kan zeggen of het helpt
Sowieso is het ontzettend lekker
Oud 10-05-2005, 18:46
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Meer bewegen, minder (vet) eten, en niet meer dan 10 uur in je nest ronken.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 10-05-2005, 18:49
Qamra
Qamra is offline
Masseren wil misschien helpen?!
Oud 10-05-2005, 19:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ginko Biloba helpt volgens mij ook tegen een slechte doorbloeding.
Oud 10-05-2005, 19:52
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Mijn voeten en handen zijn ook altijd koud, zelfs als ik van die dikke, wollen sokken draag blijven m'n voetjes koud..
Oud 10-05-2005, 19:58
coldplayfan
coldplayfan is offline
Oeh, dat heb ik ook! Heb je toevallig ook last van wintervoeten? Schijnt ook door slechte bloedsomloop te komen

Maar ik weet er niet echt iets tegen. Wisselbaden zijn inderdaad sowieso goed, sauna ga ik ook heen maar ik kan niet zeggen dat dat echt helpt.
Oud 10-05-2005, 20:10
Brown eye
Brown eye is offline
Jah, ik ben nummer zoveel hier die het ook heeft! Heb gewoon echt altijd koude handen en voeten en mijn nagels zijn ook bijna altijd paars. Geloof dat het ook door bloedarmoede kon komen, want daar heb ik nogal vaak last van! Het enige wat bij mij een beetje helpt is onder de douche gaan staan, maarja dat is ook niet voor lange duur natuurlijk!
Oud 12-05-2005, 17:42
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 10-05-2005 @ 19:46 :
Meer bewegen, minder (vet) eten, en niet meer dan 10 uur in je nest ronken.
Dat helpt niet. Ik slaap sowieso maximum 7 uren per nacht, eet heel gezond en beweeg veel.
Oud 12-05-2005, 22:17
Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-05-2005 @ 20:12 :
Ginko Biloba helpt volgens mij ook tegen een slechte doorbloeding.
En dat is? Wel leuk dat ik niet de enige ben (nouja, wist het eigenlijk al want het is een vrouwenkwaal)
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 18:22
Verwijderd
Vis eten schijnt ook te helpen. EN wanneer je dat niet lust, heb je ook visolie in tablet vorm.
Verder goed bewegen, gezond eten. Maar ja ik doe dit allemaal en heb nog ontzettende last van koude handen.

Soms wel vervelend in de verpleging; nu tijdens mijn stage zeggen veel mensen tijdens de verzorging dat ik wel erg koude handen heb
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 23:29
murwari
murwari is offline
massages schijnen ook te helpen
Oud 14-05-2005, 17:14
Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 13-05-2005 @ 19:22 :
Vis eten schijnt ook te helpen. EN wanneer je dat niet lust, heb je ook visolie in tablet vorm.
Verder goed bewegen, gezond eten. Maar ja ik doe dit allemaal en heb nog ontzettende last van koude handen.

Soms wel vervelend in de verpleging; nu tijdens mijn stage zeggen veel mensen tijdens de verzorging dat ik wel erg koude handen heb
Vis olie tabletten zijn ZOOOOOOOOO vies.
Maar verder kan ik ook niet helpen
Oud 15-05-2005, 11:36
Verwijderd
mwah valt mee met die viesheid; alleen vooral vind ik het in het potje wel erg stinken.
Slik je zo'n pilletje, dan merk je er weinig van!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 12:16
Mexx_M
Mexx_M is offline
Ik heb ook een slechte doorbloeding, het verhaal van koude/paarse handen en voeten en zweten komt me heel bekend voor. Ik ben ook regelmatig duizelig als ik op sta.. zou dat er ook bij horen?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 09:20
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Mexx_M schreef op 15-05-2005 @ 13:16 :
Ik heb ook een slechte doorbloeding, het verhaal van koude/paarse handen en voeten en zweten komt me heel bekend voor. Ik ben ook regelmatig duizelig als ik op sta.. zou dat er ook bij horen?
Dat laatste symptoom heeft meer te maken met een lage bloeddruk, denk ik. Als ik een tijdje gezeten/gelegen heb en daarna sta ik recht, dan krijg ik soms erge steken in mijn hoofd en zie ik 30 seconden niks.
Oud 17-05-2005, 14:43
dls
dls is offline
dat laatste heb ik ook

als ik lang zit dat het dan zwart word, beetje steken enzo..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 15:05
I love stars
I love stars is offline
Ik heb altijd koude voeten (heb weleens gehad dat ik er nauwelijks meer op kon lopen eenmaal op school aangekomen).
Maar mijn handen kunnen beter tegen de kou dan de meeste mensen.

Hoe kan dat

Sorry, Lotte ik weet daar niks tegen. Behalve dat als je voeten bevriezen je de volgende dag iets minder last heb van de kou.

Citaat:
Heeft dat iets met slechte doorbloeding te maken
Oud 17-05-2005, 20:24
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 17-05-2005 @ 16:05 :
Ik heb altijd koude voeten (heb weleens gehad dat ik er nauwelijks meer op kon lopen eenmaal op school aangekomen).
Maar mijn handen kunnen beter tegen de kou dan de meeste mensen.

Heeft dat iets met slechte doorbloeding te maken
Dat heeft evenveel met slechte doorbloeding te maken als jouw opmerking over niet meer kunnen lopen op school, of jou vraag waar het op slaat.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten