Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2005, 18:04
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lily16 schreef op 10-05-2005 @ 19:02 :
2x boterham + ham
1x Broodje ham-tomaat-komkommer-sla
2 x boterham + ham
2 x boterham + hagelslag

Spaghetti (beetje teveel )

dadelijk nog 1 appel.

k ben weer een beetje op de goede weg (alweer)
nog een vruchtje ? Mag toch wel, zeker omdat in spagetti niet echt veel groente zit (bij ons althans)... Verder wel prima, als je ook melk ed hebt binnen gekregen.
Oud 10-05-2005, 18:05
Lily16
Lily16 is offline
huhm neej ik heb wel paar bakkies thee op en wat appelsap.
Oud 10-05-2005, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2005 @ 19:02 :
Het verbaasde me toch wel dat je zo laag in cal uitkwam, want je hebt opzich prima gegeten qua hoeveelheden...
Het verbaasde mij ook inderdaad!! Normaal kom ik met ongeveer dezelfde hoeveelheden hoger uit.. Mja dan eet ik bv pindakaas op mn brood en savonds een stuk worst ofzo... Dat is weer een stuk hoger in calorieen dan kipfilet op brood en geen vlees bij het avondeten...
Maar ik vond het ook een beetje aan de lage kant! Op zich niet erg want gisteren had ik heel erge trek en kwam ik op 2300 kcal (wel met gezonde dingen trouwens)
Oud 10-05-2005, 18:14
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Koel schreef op 10-05-2005 @ 19:12 :
Het verbaasde mij ook inderdaad!! Normaal kom ik met ongeveer dezelfde hoeveelheden hoger uit.. Mja dan eet ik bv pindakaas op mn brood en savonds een stuk worst ofzo... Dat is weer een stuk hoger in calorieen dan kipfilet op brood en geen vlees bij het avondeten...
Maar ik vond het ook een beetje aan de lage kant! Op zich niet erg want gisteren had ik heel erge trek en kwam ik op 2300 kcal (wel met gezonde dingen trouwens)
niet compenseren hè
Oud 10-05-2005, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2005 @ 19:14 :
niet compenseren hè
Eigenlijk niet he
Stiekem een klein beetje dan Haha, nee daarom ga ik vanavond ook nog gewoon vanillevla eten (150 kcal) dan kom ik wel lager uit dan anders.. 1500 kcal.. maar niet TE laag

[edit] Maar gisteren had ik echt zo'n honger de hele dag.. waarschijnlijk omdat ik zondag aan een hardloopwedstrijd had meegedaan.. dat ik blijkbaar tekorten had ofzo.. waardoor mn lichaam een dag later opeens meer eten nodig had [/edit]
Oud 10-05-2005, 18:48
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Koel schreef op 10-05-2005 @ 19:19 :
Eigenlijk niet he
Stiekem een klein beetje dan Haha, nee daarom ga ik vanavond ook nog gewoon vanillevla eten (150 kcal) dan kom ik wel lager uit dan anders.. 1500 kcal.. maar niet TE laag

[edit] Maar gisteren had ik echt zo'n honger de hele dag.. waarschijnlijk omdat ik zondag aan een hardloopwedstrijd had meegedaan.. dat ik blijkbaar tekorten had ofzo.. waardoor mn lichaam een dag later opeens meer eten nodig had [/edit]
als je sport, zeker een wedstrijd, heeft je lichaam meer nodig, als ze dat niet krijgt, verschuift het kennelijk naar de dag erna ofz, klinkt wel logisch eigenlijk...
Oud 10-05-2005, 18:49
Gothic
Gothic is offline
bij mn vaders dieet trouwens telde een glas vruchtensap gewoon voor 1 vrucht... Zitten er in vruchtensap dan dezelfde dingen die je uit fruit nodig zou hebben?
Oud 10-05-2005, 18:50
cerys
cerys is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2005 @ 19:49 :
bij mn vaders dieet trouwens telde een glas vruchtensap gewoon voor 1 vrucht... Zitten er in vruchtensap dan dezelfde dingen die je uit fruit nodig zou hebben?
naja iig minder goede vitaminen dan in 'echt' fruit, het schijnt dat je als het niet anders kan wel 1 van de 2 vruchten per dag mag vervangen door sap
Oud 10-05-2005, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2005 @ 19:49 :
in 1 uitgeperste sinaasappel zit wel minder vitamine c dan in 1 gewone sinaasappel, maar in 1 glas sinaasappelsap gaan 2 of 3 sinaasappelen, om dat maar eens als voorbeeld te nemen, ik denk dat het daarom ook telt.
Oud 10-05-2005, 18:54
Bloem
Bloem is offline
Ik dacht dat het percentage suikers in sap wat hoger is dan in gewone vruchten, omdat in sap vaak veel minder - geen vruchtvlees meer zit, en in gewoon fruit natuurlijk wel, en dat daarom een vrucht beter was. Ofzo

Cerys, kop op meisje, dit is hartstikke goed, nu nog binnenhouden maar dat moet je gewoon lukken

Lily, ook goed
Oud 10-05-2005, 18:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2005 @ 19:02 :
Het verbaasde me toch wel dat je zo laag in cal uitkwam, want je hebt opzich prima gegeten qua hoeveelheden...
Als ik mijn calorieen bereken over een normale dag en dan eet ik echt niet weinig (9 boterhammen, stuk fruit, normaal avondeten, yoghurtje, tussendoortjes, melk, spuitwater enz.) dan kom ik meestal ook heel laag uit, geen idee hoe dat komt.
Oud 10-05-2005, 19:01
cerys
cerys is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-05-2005 @ 19:53 :
in 1 uitgeperste sinaasappel zit wel minder vitamine c dan in 1 gewone sinaasappel, maar in 1 glas sinaasappelsap gaan 2 of 3 sinaasappelen, om dat maar eens als voorbeeld te nemen, ik denk dat het daarom ook telt.
jep daar heb je gelijk in idd
naja ik weet het niet precies dan
Oud 10-05-2005, 19:23
woezel
woezel is offline
ontbijt:boterham en yoghurt
tussendoortje : peer
middag: boterham en wortels en een stuk chocoloa
tussendoor: appel
avondmaal: enorm bord groenten met blé ( en een klein beetje aardappelen)
nu nog paar aardbeien en noten ofzo
Oud 10-05-2005, 19:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-05-2005 @ 19:59 :
Als ik mijn calorieen bereken over een normale dag en dan eet ik echt niet weinig (9 boterhammen, stuk fruit, normaal avondeten, yoghurtje, tussendoortjes, melk, spuitwater enz.) dan kom ik meestal ook heel laag uit, geen idee hoe dat komt.
dieet producten en mager beleg vermoed ik...

ik kom met pasta, hagelslag en volvet kaas namelijk wel redelijk hoog uit, als hoeveelheid nagenoeg gelijk is...
Oud 10-05-2005, 19:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
woezel schreef op 10-05-2005 @ 20:23 :
wat wil je? Afvallen? Hoe lang ben je en hoeveel weeg je? Ben je ervan bewust als je onder de 1400 cal eet, dat je lichaam op slot gaat en je niet meer afvalt (tenzij je niets eet natuurlijk).
woezel
woezel is offline
Citaat:
ohja, tzijn wel dikke boterhammen
en bij alles water
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Beetje weinig denk ik, kan nog wel wat brood bij.

(hoor mij, eet zelf hoogstens 3 boterhammen op een dag )
Oud 10-05-2005, 19:30
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 10-05-2005 @ 20:25 :
ohja, tzijn wel dikke boterhammen
en bij alles water
Als ze 5 centimeter dik en verder net zo groot als een gewone boterham zijn, dan is het goed, zo niet, dan is het te weinig.
Oud 10-05-2005, 19:40
woezel
woezel is offline
maar ik lust niet graag brood
verder schrok ik ook dat het zo weinig was toen ik het op schreef, het leek veel meer. Avondeten was natuurlijk wel veel naja.

edit:
1 boterham bij ons is wel het "dubbel" van zo een zeg maar

Laatst gewijzigd op 10-05-2005 om 19:43.
Oud 10-05-2005, 19:45
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 10-05-2005 @ 20:40 :
maar ik lust niet graag brood
En muesli of knackerbrot of zo iets, iets anders dan 'het gewone brood'?
Citaat:
Avondeten was natuurlijk wel veel
Een (enorm) bord groenten is niet zoveel, dat is normaal (al eten de meeste mensen het misschien niet). (Wat blé is weet ik niet...?)
Oud 10-05-2005, 19:47
woezel
woezel is offline
blé is tarwe
Oud 10-05-2005, 20:14
Bloem
Bloem is offline
Ah maar 1 boterham zijn dus al 2 boterhammen, dat scheelt al. Misschien kun je er dan nog 1 (voor jou, 2 voor ons dus ) bij eten?
Oud 10-05-2005, 20:23
Verwijderd
Net zelfgemaakte (uit een pakje ) warme rijstepap gehad! Heel calorierijk, maar wel lekker!

Pakje van 125 gram, 375 kcal/100 gram
1.25 x 375 = ong. 470 kcal
Daar 500 ml (halfvolle) melk aan toevoegen, 50 kcal/100 ml
5 x 50 = 250 kcal
470 + 250 = 720 kcal

Maar wel met 2 mensen opgegeten, dus uiteindelijk waren het maar 310 kcal. En ik heb van te voren een uur gesport, dus het kan wel denk ik.
Oud 10-05-2005, 20:38
cerys
cerys is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 10-05-2005 @ 21:23 :
Net zelfgemaakte (uit een pakje ) warme rijstepap gehad! Heel calorierijk, maar wel lekker!

Pakje van 125 gram, 375 kcal/100 gram
1.25 x 375 = ong. 470 kcal
Daar 500 ml (halfvolle) melk aan toevoegen, 50 kcal/100 ml
5 x 50 = 250 kcal
470 + 250 = 720 kcal

Maar wel met 2 mensen opgegeten, dus uiteindelijk waren het maar 310 kcal. En ik heb van te voren een uur gesport, dus het kan wel denk ik.
ik las "maar wel 2 mensen opgegeten"
Oud 10-05-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
cerys schreef op 10-05-2005 @ 21:38 :
ik las "maar wel 2 mensen opgegeten"
Hehe, nee. Dat doe ik alleen als ik écht honger heb.
Oud 10-05-2005, 21:22
cerys
cerys is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 10-05-2005 @ 21:44 :
Hehe, nee. Dat doe ik alleen als ik écht honger heb.
ik zal het onthouden
Oud 10-05-2005, 21:25
Matjong
Matjong is offline
Bléééh, ik heb echt ontiegelijk honger... Net 2 uur gesport, niet heel fanatiek maar toch, en blijkbaar toch wel nodige energie verbrand. En nu heb ik echt enorme honger...

Wat is nou het beste om 's avonds te eten en de honger te stillen? Boterham niet lijkt me? Yoghurt ofzo?
Oud 10-05-2005, 21:26
Verwijderd
als je gauw gaat slapen, iets met veel eiwit (vult goed) en weinig koolhydraten (want die houden je wakker, bovendien zijn koolhydraten vooral handig voorafgaand aan spieractiviteit). Yoghurt kan, kwark zou beter zijn. Een ei(wit) of stukje vis of kip kan ook.
Als je zoiets niet in huis hebt mag een boterham ook best hoor
Oud 10-05-2005, 21:41
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Sarah schreef op 10-05-2005 @ 22:26 :
als je gauw gaat slapen, iets met veel eiwit (vult goed) en weinig koolhydraten (want die houden je wakker, bovendien zijn koolhydraten vooral handig voorafgaand aan spieractiviteit). Yoghurt kan, kwark zou beter zijn. Een ei(wit) of stukje vis of kip kan ook.
Ik neem zo wel een bak yoghurt, thanx

Heb tonijn gehaald vandaag, maar dat doe ik liever op een boterham en dat kan ik geloof ik beter niet nemen.

En ben vergeten kwark te halen vandaag ... heb wel bij de muesli gekeken (als vervanging voor cruesli), maar ze hadden alleen maar met noten en daar hou ik niet van.
Oud 10-05-2005, 21:43
blurred
blurred is offline
Citaat:
Matjong schreef op 10-05-2005 @ 22:41 :
heb wel bij de muesli gekeken (als vervanging voor cruesli), maar ze hadden alleen maar met noten en daar hou ik niet van.
Huismerk van de C1000 is erg goed.
Of van een andere super natuurlijk
Oud 10-05-2005, 21:46
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
blurred schreef op 10-05-2005 @ 22:43 :
Ik zou bij god niet weten waar dr in Amsterdam een C1000 is
Oud 10-05-2005, 21:47
blurred
blurred is offline
Citaat:
Matjong schreef op 10-05-2005 @ 22:46 :
Ik zou bij god niet weten waar dr in Amsterdam een C1000 is
In de hoofdstad van ons land (jaja...) moet er toch wel minstens één te vinden zijn lijkt me.
Oud 10-05-2005, 21:48
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
blurred schreef op 10-05-2005 @ 22:47 :
In de hoofdstad van ons land (jaja...) moet er toch wel minstens één te vinden zijn lijkt me.
Ja net gekeken... Maar wel allemaal een klereeind weg

Maar zal eens kijken morgen, moet ook nog kwark halen he
Oud 10-05-2005, 21:49
blurred
blurred is offline
Citaat:
Matjong schreef op 10-05-2005 @ 22:48 :
Ja net gekeken... Maar wel allemaal een klereeind weg

Maar zal eens kijken morgen, moet ook nog kwark halen he
Als ik dat zo hoor dan ben jij wel héél goed bezig
Oud 10-05-2005, 21:54
Hagel
Hagel is offline
vreemde dag maar volgens mij valt het qua calorien nog wel mee, vet niet

ochtend
appel
italiaanse bol filet americain

middag
soep, minestrone
wit broodje kroket mat fritessaus

tussendoor
2x liga milkbreak

savonds
meergranenbol gezond
wit broodje met kipburger

paar roomsoesjes

weer bij vriend en dan gaat het altijd mis
Oud 11-05-2005, 06:46
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 10-05-2005 @ 22:43 :
Die van de AH is ook , vind ik. Alleen bevat die ook weer van alles dat 'niet hard' is (cornflakesjes ed). Maar in de meeste muesli's zitten noten...ik heb meestal gewoon de goedkoopste standaard muesli ze bij Bas van der Heijden verkopen (geen idee welk merk dat is), die meng ik dan met de biologische muesli die ze bij de Bas hebben (ook geen idee welk merk dat is).
Oud 11-05-2005, 06:48
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 10-05-2005 @ 22:26 :

Maar dat is wel 'in strijd' met wat je eerder aanraadt: veel eiwit en weinig koolhydraten, dat is bij een boterham precies andersom.
Oud 11-05-2005, 06:57
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Hagel schreef op 10-05-2005 @ 22:54 :
vreemde dag maar volgens mij valt het qua calorien nog wel mee, vet niet

ochtend
appel
italiaanse bol filet americain

middag
soep, minestrone
wit broodje kroket mat fritessaus

tussendoor
2x liga milkbreak

savonds
meergranenbol gezond
wit broodje met kipburger

paar roomsoesjes

weer bij vriend en dan gaat het altijd mis
Als ik zo weinig zou eten als jij, zou ik dagelijkse de fout ingaan...
Oud 11-05-2005, 07:14
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2005 @ 07:48 :
Maar dat is wel 'in strijd' met wat je eerder aanraadt: veel eiwit en weinig koolhydraten, dat is bij een boterham precies andersom.
Mjah maar het is beter dan niks
Oud 11-05-2005, 07:15
Bloem
Bloem is offline
Ik moet zo naar ghet ziekenhuis trouwens, en daar staat geloof ik ook een weegschaal. Geen digitale, gewoon zo'n 'oud' ding, maar ik ga toch eens vragen of ik me er op mag wegen. Ik denk nl. dat onze weegschaal te weinig aangeeft, als ik zie hoe superslank sommigen hier zijn, die toch een hoger BMI hebben
Oud 11-05-2005, 07:25
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 11-05-2005 @ 08:15 :
Ik moet zo naar ghet ziekenhuis trouwens, en daar staat geloof ik ook een weegschaal. Geen digitale, gewoon zo'n 'oud' ding, maar ik ga toch eens vragen of ik me er op mag wegen. Ik denk nl. dat onze weegschaal te weinig aangeeft, als ik zie hoe superslank sommigen hier zijn, die toch een hoger BMI hebben
Komt dat bij jou niet door die pomp? Ik vind jou nl ook (erg) slank.
Oud 11-05-2005, 08:57
sheepdog
sheepdog is offline
AAAARGH ik haat mannen En daardoor stond ik bijna op het punt om met een zak chips te ontbijten MAAR DAT IS HIJ LEKKER NIET WAARD, stomme rotzak. (Rotzak als in de jongen om wie het gaat, en rotzak chips )

Sorry dit moest er even uit, blegh. Voel me ellendig maar wil niet zoveel vreten als gisteren en al helemaal niet emotie-eten en al helemaal niet om hém! Zo.
Oud 11-05-2005, 09:10
blurred
blurred is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 11-05-2005 @ 09:57 :
Voel me ellendig maar wil niet zoveel vreten als gisteren en al helemaal niet emotie-eten en al helemaal niet om hém! Zo.
You go girl!!

Ik heb een "emotie-eetbui" gisteren weten te beperken tot 2 handjes cashewnoten. Dus dat valt dan nog mee... Maar de emotie waarom ik wilde eten was het ook helemaal niet waard
Oud 11-05-2005, 09:29
kliwie
kliwie is offline
jeetje ben laat mijn bed uit zeg. ik ga zo ontbijten:

200 gr yofu met zemelen en lijnzaad en muesli

ik ga vandaag een uur sporten, is ook al een half uur heen en half uur terug fietsen dus zal vanmiddag wel trek krijgen dus ik zorg ook wel dat ik genoeg eet als ik terug kom anders krijg ik alleen maar eetbuien denk ik.

zijn er hier nog meer die binnenkort examen moeten doen? nu ik niet meer naar school hoef vind ik het echt lastig om een normaal eetpatroon te hebben. vaak ga ik eten omdat ik me verveel ( ja het leren gaat nog niet zo) en dat is niet echt slim. ik eet daarom vaak geen avondeten omdat ik al ontzettend veel op heb en dat is echt slecht. zijn er meer die daar last van hebben? wat hebben jullie erop gevonden? een eetschema ofzo maken?
Oud 11-05-2005, 09:33
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 11-05-2005 @ 10:29 :
zijn er hier nog meer die binnenkort examen moeten doen? nu ik niet meer naar school hoef vind ik het echt lastig om een normaal eetpatroon te hebben. vaak ga ik eten omdat ik me verveel ( ja het leren gaat nog niet zo) en dat is niet echt slim. ik eet daarom vaak geen avondeten omdat ik al ontzettend veel op heb en dat is echt slecht. zijn er meer die daar last van hebben? wat hebben jullie erop gevonden? een eetschema ofzo maken?
Als je thuis bent kun je misschien tussen de middag warm eten?
Dan krijg je iig wel binnen wat je nodig hebt?

Andere dingen die bij mij soms helpen:
- Afleiding zoeken zodra je merkt dat je je verveelt/wilt eten omdat je je verveelt.
- Bedenken waarom je wilt eten: omdat je je verveelt of omdat je honger hebt.
- Dingen als bleekselderij of fruit in stukjes eten, daar doe je best lang over en het is gezond.
- Alleen dingen eten die je echt klaar moet maken (dus bv. een appel schillen, in stukje snijden, enz.), zodat je er echt bewust mee bezig bent. (á la hoe heet ie ook al weer...? ik vind het iig een sukkel, maar dit is op zich wel waar )
- Veel drinken.
- Idd een eetschema maken.
- Ver van de koelkast af gaan zitten.
- Tanden poetsen (dan vind ik het vaak 'zonde' om ze meteen weer vies te maken ).
Oud 11-05-2005, 09:55
kliwie
kliwie is offline
het is inderdaad een goed idee om 's middags warm eten te maken! dan wordt dit mijn eetschema:

als ik na het zwemmen thuis kom (half 2 ongeveer) ga ik eerst een appel eten en dan warm eten:

zilvervliesrijst met geroerbakte groenten (oa champignons, paprika, broccoli)

half 5: mango

6 uur: 1 boterham met tomaat, 1 boterham met komkommer en 1 boterham met witte tahin (sesampasta)
Oud 11-05-2005, 10:27
Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-05-2005 @ 07:46 :
Die van de AH is ook , vind ik. Alleen bevat die ook weer van alles dat 'niet hard' is (cornflakesjes ed). Maar in de meeste muesli's zitten noten...ik heb meestal gewoon de goedkoopste standaard muesli ze bij Bas van der Heijden verkopen (geen idee welk merk dat is), die meng ik dan met de biologische muesli die ze bij de Bas hebben (ook geen idee welk merk dat is).
Ja precies, noten, noten en nog meer noten, en daar hou ik niet echt van... Maar ik ga straks maar eens kijken
Oud 11-05-2005, 10:40
blurred
blurred is offline
Vandaag:

09:30
Kom halfvolle biogarde met muesli
Sap van 3 sinaasappels

11:00
Mok instantcappuccino
Pakje crackertjes

12:15
4 (vrij kleine) volkorenboterhammen
waarvan 2 met kaas
en 2 met zuivelspread

15:00
kop koffie
pakje sultana yofruit

18:00
Omelet van 3 eieren met courgette, champignons en kaas
2 volkorenboterhammen

21:00
Stukje ontbijtkoek

En tussendoor steeds veel water
Oud 11-05-2005, 10:43
da leentjuh
da leentjuh is offline
Zo'n pakje crackertjes he, hoeveel kcal bevat dat (5 crackertjes)?

Op de verpakking staat iets heel raars bij ons, echt heel veel, maar dat is volgens mij als je er iets op doet.
Oud 11-05-2005, 10:44
blurred
blurred is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 11-05-2005 @ 11:43 :
Zo'n pakje crackertjes he, hoeveel kcal bevat dat (5 crackertjes)?

Op de verpakking staat iets heel raars bij ons, echt heel veel, maar dat is volgens mij als je er iets op doet.
Ik heb geen idee, want ik heb de verpakking niet meer. Maar ze zijn niet heel caloriearm, dat weet ik wel. Maar volgens mij zit er ook niet heel veel in...

Regels voor berichten