Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2002, 09:20
Isa
Isa is offline
...je niet meer in het 'nu' kunnen vernederen.

dat je als je terugdenkt aan een bepaalde vernederende gebeurtenis niet meteen opnieuw zo'n zelfde gevoel van vernedering en schaamte in je krijgt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-07-2002, 09:37
damaetas
damaetas is offline
heb ik ook, wordt er echt hopeloos van soms.
ik haat het echt, alsof je nog niet genoeg gestraft bent daarvoor grr

--- make them go away ---
Oud 28-07-2002, 11:15
Verwijderd
hmz.. ja, die beschamende, vernederende momenten.. soms kun je dr achteraf om lachen, maar de echt vernederende momenten.. ja, ik probeer ze te vergeten, te accepteren ook.. tis gebeurd, maar het heeft me verder niet geschaad in de persoon die ik nu ben..

Hoe ik de meest vernederende periode bekijk, de periode waarin ik werd gepest, is dat het me wel heeft gemaakt tot wie ik nu ben, en ik zou niet anders willen zijn. Het heeft een deel van mn karakter gevormd en daar ben ik blij mee... Ik ben nu minder naïef, heb meer een eigen mening, durf beter voor mezelf op te komen en sta steviger in mn schoenen.. daar heeft die periode zeker in geholpen.. en op die manier kan ik em accepteren en voel ik met niet steeds opnieuw vernederd
Met citaat reageren
Oud 28-07-2002, 12:00
Desp
Desp is offline
Ik kan vernederende gebeurtenissen nooit vergeten, ze blijven me vernederen... Heb eens een jaar na zo'n gebeurtenis mijn excuses aangeboden aan iemand, die wist helemaal niet meer waar ik het over had... gek, want ik dacht er echt nog zoo vaak aan, met telkens weer hetzelfde gevoel...

Ik heb een vader die altijd terugblikt op dat soort dingen als leuke anekdotes, die verteld hij dan op verjaardagen etc... iedereen lachen... dat voelt ook raar

Maar ja, ik onthoud die dingen gewoon heel erg.... geen idee wat je er aan kan doen...
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 15:08
saxy girl
saxy girl is offline
het is moeilijk om die vernederende gebeurtenissen te vergeten, maar het belangrijkste is om er een les of meerdere lessen uit te trekken.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 15:34
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik moet er juist altijd om lachen, behalve als het heel rot was.

See ya later
Oud 29-07-2002, 21:29
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
heb ik ook. ik probeer die hele periode (dat ik die dingen deed) achter me te laten en het er niet meer over te hebben. ik hoop dat helpt. ik heb het mezelf vergeven en nou maar hopen dat de schaamte weggaat...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 17:40
sublime
sublime is offline
tell me!!! tell me!!!

dat zou nog eens mooi zijn als je daar vanaf kunt komen... maar pers. denk ik dat je zoiets voor de rest avn je leven mee moet torsen...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 23:26
Verwijderd
Probeer alleszins ze niet opzettelijk te vergeten! Als je dat probeert, blijf je de vernederende momenten herinneren in je verleden , maar verdwijnt al het leuke

ik spreek uit ervaring.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 22:43
jantje006
jantje006 is offline
ik heb precies hetzelfde probleem.
een paar keer echt goed af gegaan bij een meisje dat ik leuk vond/vind. alsof je helemaal leeg word.. wat ik nu doe is gwoon ut vergeten en het te accepteren je moet er gwoon voor zorgen dat je het nix boeit.. het veranderd je "ik" (persoon) niet. dus maakt ut eigeluk dan na een tijdje nie meer veel uit..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 11:38
rozijntje
rozijntje is offline
ik verdring die vernederende gebeurtenissen gewoon. praat er ook nooit over met iemand, zelfs niet met mijn beste vrienden. dat maakt het alleen maar pijnlijker. het enige dat je kan doen is jezelf vertellen dat je verandert bent, dat dat soort dingen niet meer zal gebeuren...
Oud 09-08-2002, 19:10
Verwijderd
ik probeer er humor van te maken. humor relativeert namelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 21:04
Verwijderd
Ik voel me er schuldig over en ik zal het mezelf noooooit kunnen vergeven. Het was echt erg..

Ik heb 2 dingen waarvan ik weet dat ik ze nooit zal vergeten. Eentje is echt zooo erg, snap niet dat ik het ooit heb kunnen doen. En het andere verdrong ik vroeger, maar is weer bovengekomen...

Deal with it, en probeer het te accepteren...as dat gaat..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 23:27
BlackMystery
BlackMystery is offline
aanvaarden dat het gebeurt is
niet zo makkelijk om dat te doen
maar het is de enigste manier volgens mij
inzien dat je het niet meer kan veranderen
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 23:29
Rioto
gewoon denken schijt eraan
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 02:09
Gael
Gael is offline
Ik had er net eentje waar ik nog lang aan zal denken.

Ik en mijn broer speelden een spel, hij slaapt in mijn kamer.. omdat het daar lekker koud is. Hij probeert nu te slapen terwijl ik dit doe.

Wat er gebeurde:
Terwijl we speelden zag hij een snijwond van mij, van vandaag, die dus nog rood is... en dat tussen andere lidtekens waarvan hij het smoesje gelooft.

DIT IS S***!

Nu vraag ik me de hele tijd af of hij het snel zal vergeten, of er vragen over gaat stellen. Ik ben de lul.

Hij moet het vergeten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten