Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2005, 12:46
Summerlover
Summerlover is offline
Citaat:
belleblaasbel schreef op 08-05-2005 @ 11:54 :
een goede reden vind ik dat je het een niet prettig idee vind, of dat je wil dat je nabestaanden goed afscheid kunnen nemen. of bijvoorbeeld dat je vind dat je lichaam na je dood 'compleet' moet blijven. eigenlijk alle redenen wel. zolang je er maar een hebt en die voor jou belangrijk is. als jij geen orgaandonor wilt worden moet je het niet doen, logisch. en dan zal ik je ook heus niet dwingen door eerst te vragen of je wel een goede reden hebt ofzo want zo bedoelde ik het dus niet.

nou zeg je het ook al. dat je al egoïst wordt gezien als je geen donor bent. maar ik merk daar totaal niks van. als iemand geen donor wil zijn, dan is dat zo en heeft diegene daar blijkbaar een reden voor. maar dan is hij/zij toch nog niet meteen egoïstisch?
Valt ook niet mee om even te lezen wat ik precies bedoelde met m'n kwoot he?

Ik kwootte juist omdat er gezegd werd dat je 'dan wel een goede reden moet hebben als je nee invult'. En mijn vraag daarop was dus: Wat is een goede reden? Volgens mij is elke reden de goede omdat jíj zelf degene bent geweest die er zo over denkt en het over jezelf gaat, dus niemand anders er feitelijk wat mee te maken heeft hoe jij daarover denkt.

Dus daar zijn we het iig over eens..

En over dat mensen je egoistisch kunnen vinden; wees blij dat je dat nog nooit meegemaakt heb, maar zeg eerlijk; hoe vaak heb je het er ook over gehad? Ik merk in discussies etc. dat er best moeilijk gedaan wordt of je raar aangekeken wordt als je zegt dat je het geen prettig ID vind (heb het hier niet over mezelf trouwens want ik wil wel donor zijn.. maar wel bij anderen)

Regels voor berichten