Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 19:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
imène schreef op 18-05-2005 @ 17:41 :
stond bij het begin van mn post
Kledingvoorschriften in de Koran
De verzen die over de kledingsvoorschriften van de vrouw gaan zijn 24:31, 24:60 en 33:59. We zullen nu stap voor stap de verzen langsgaan en uitleggen wat nou precies de kledingsvoorschriften van de vrouw zijn. Vers 24:31
ja, maar ik ben OF scheel OF het staat er niet, maar ik vind het niet van iets dat gaat over het haar bedekken

Ja
haar SCHAAMhaar

maar dat heb je niet op je hoofd zitten als het goed is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2005, 20:09
naamloozzz
naamloozzz is offline
Mensen ik kan jullie echt niet begrijpen, hoeveel onderwerpen zijn er al geweest over hoofdoek. Nog steeds wilt men niet begrijpen, of je leest het niet of je begrijpt het echt niet...

Een vrouw moet bedekt zijn, dat is een regel!!! Bedekt is dus niet alleen je haar, maar heel je lichaam!!! Je voeten en je gezicht mag blood gesteld worden!! thats it...

Mannen hoeven het niet, vroeger deden ze het wel, alleen voor de bescherming tegen de zand (in een woestijn)...

Ik hoop dat dit duidelijk is, anders kan je nog door zoeken in de topic's , zelfs ik had een topic geplaats waarin stond dat een vrouw bedekt moest zijn... Suc6
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:15
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 21:09 :
Mensen ik kan jullie echt niet begrijpen, hoeveel onderwerpen zijn er al geweest over hoofdoek. Nog steeds wilt men niet begrijpen, of je leest het niet of je begrijpt het echt niet...

Een vrouw moet bedekt zijn, dat is een regel!!! Bedekt is dus niet alleen je haar, maar heel je lichaam!!! Je voeten en je gezicht mag blood gesteld worden!! thats it...

Mannen hoeven het niet, vroeger deden ze het wel, alleen voor de bescherming tegen de zand (in een woestijn)...

Ik hoop dat dit duidelijk is, anders kan je nog door zoeken in de topic's , zelfs ik had een topic geplaats waarin stond dat een vrouw bedekt moest zijn... Suc6
dank je, maar dit begrijpen ze niet
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:29
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:

Zulke regels zijn er om gebroken te worden.
Oud 18-05-2005, 20:29
juno
juno is offline
Dat vrouwen een doek dragen omdat het nou eenmaal een regel is, is geen goed antwoord. Dat snappen we nog wel. Wat wij niet-moslims willen weten, is WAAROM die regel is ingesteld. Wat is de ratio van het bedekken van het lichaam, en waarom moeten juist vrouwen dit doen en geldt die hoofddoekregel niet voor mannen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:35
naamloozzz
naamloozzz is offline
Waarom is een banaan krom???

Geloof mij maar er zijn zoveel waaroms....

1 ding zal ik zeggen, als er een regel is die de God stelt, wie ben ik dan om wat achter te zoeken. Het is mijn keus of ik het doe ja of nee.

Als een docent zegt dat je morgen een toets heb, ben jij dan de persoon die het gaat wijzigen?

Als laats, ik ben het zo zat over zulke onderwerpen. Als een man een hoofdoek wilt dragen, dan draagt die het tog gewoon? Democratische land, iedereen doet wat die wilt

Nogmaals had ooit een topic geplaats, met de voorschriften waaraan een vrouw zich moest houden...

Groetjes...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:37
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Gatara schreef op 18-05-2005 @ 20:27 :
ja, maar ik ben OF scheel OF het staat er niet, maar ik vind het niet van iets dat gaat over het haar bedekken

Ja
haar SCHAAMhaar

maar dat heb je niet op je hoofd zitten als het goed is.

ik ben niet van plan om me naar zo'n niveau te verlagen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:38
Verwijderd
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 21:35 :
1 ding zal ik zeggen, als er een regel is die de God stelt, wie ben ik dan om wat achter te zoeken. Het is mijn keus of ik het doe ja of nee.

Als een docent zegt dat je morgen een toets heb, ben jij dan de persoon die het gaat wijzigen?
Lol. Voor het bestaan van een god is geen bewijs, voor het bestaan van die leraar wel.

PS: leer Nederlands.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Waarom is een banaan krom???
Omdat bananen richting de zon groeien
Citaat:

Geloof mij maar er zijn zoveel waaroms....

Als laats, ik ben het zo zat over zulke onderwerpen. Als een man een hoofdoek wilt dragen, dan draagt die het tog gewoon? Democratische land, iedereen doet wat die wilt

Nogmaals had ooit een topic geplaats, met de voorschriften waaraan een vrouw zich moest houden...

Groetjes...
Omdat mensen best een eigen interpretatie kunnen geven hun geloofsboeken. Het zomaar aannemen van alles wat de bijbel/kerk zegt zonder er zelf over na te denken is kortzichtig en dom.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:41
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-05-2005 @ 21:38 :
Lol. Voor het bestaan van een god is geen bewijs, voor het bestaan van die leraar wel.

PS: leer Nederlands.
Kom me leren dan? damn... ff taal fouten zoeken, wat zijn we weer leuk. Ga weg man met jullie valt er niet te discuseren...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:42
Verwijderd
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 21:41 :
Kom me leren dan? damn... ff taal fouten zoeken, wat zijn we weer leuk. Ga weg man met jullie valt er niet te discuseren...
pot, kettle, black.

Ga eens inhoudelijk in op de argumenten van anderen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:43
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
FuSe schreef op 18-05-2005 @ 21:39 :
Omdat bananen richting de zon groeien

Omdat mensen best een eigen interpretatie kunnen geven hun geloofsboeken. Het zomaar aannemen van alles wat de bijbel/kerk zegt zonder er zelf over na te denken is kortzichtig en dom.
Juist, Je moet het alleen weten te gebruiken
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:48
naamloozzz
naamloozzz is offline
By the way, mensen vragen om argumenten.

Maar er zijn al zoveel topics, met gelijkwaardige onderwerpen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 20:48
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:

Ik zal het niet over grammaticale fouten enzo hebben, daar zijn leraren voor. Hoe weet je of het God is die die regel heeft gemaakt? Misschien was het wel Mohammed of nog iemand anders?
Oud 18-05-2005, 20:57
naamloozzz
naamloozzz is offline
Ik weet dat dit ook 1 van de regels van de God is. (ik ga het niet uitgebreid schrijven, straks gaat deze topic op slot, tenslotte het gaat over de hoofdoek voor de 80 ste x) Ok laten we zeggen dat het niet zo is? So what? Niemand kan je aandringen tot het dragen van een hoofdoek? Het is jou keus? Wat is de probleem, je vraagt waar het staat? Ik geef een antwoord, dan vraag je weer een andere vraag? Wat wil je dat ik zeg? dat alles een bull shit is? en dat iemand zomaar alles heeft verzonnen?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:02
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 21:57 :
Ik weet dat dit ook 1 van de regels van de God is. (ik ga het niet uitgebreid schrijven, straks gaat deze topic op slot, tenslotte het gaat over de hoofdoek voor de 80 ste x) Ok laten we zeggen dat het niet zo is? So what? Niemand kan je aandringen tot het dragen van een hoofdoek? Het is jou keus? Wat is de probleem, je vraagt waar het staat? Ik geef een antwoord, dan vraag je weer een andere vraag? Wat wil je dat ik zeg? dat alles een bull shit is? en dat iemand zomaar alles heeft verzonnen?
Ow, sorry dat je nu zo pissig bent. Ik probeerde alleen maar een discussie te vormen. Maar nee, je hebt gelijk. Als niemand je dwingt, kun je gerust een hoofddoek gaan dragen. Let wel dat niet iedereen vrijwillig een hoofddoek draagt.
Oud 18-05-2005, 21:03
naamloozzz
naamloozzz is offline
Nee hoor ik ben niet pissig maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag? (eindelijk ik eens wat kan vragen ) Wat wil je te horen krijgen???
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:09
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 18-05-2005 @ 22:02 :
Ow, sorry dat je nu zo pissig bent. Ik probeerde alleen maar een discussie te vormen. Maar nee, je hebt gelijk. Als niemand je dwingt, kun je gerust een hoofddoek gaan dragen. Let wel dat niet iedereen vrijwillig een hoofddoek draagt.
Let ook dat er wél vrouwen zijn die het dragen uit eigen wil, maar telkens ondervraagd worden. Mensen geloven dan direct dat het gaat om emancipatie enzo...
Vrouwen die het niet uit eigen wil dragen maar door hun omgeving verplicht worden (zoals in sommige landen), vind ik triest. Het moet eerst en vooral van binnen komen; de intentie om het te dragen.
Dat is wat telt.
En niet van; Als ik toch de intentie heb, waarom dan dragen??
Daar gaat het juist om. Je wilt het, doe het dan ook. Je moet je zelf niet staan voorliegen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 21:12
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 18-05-2005 @ 22:03 :
Nee hoor ik ben niet pissig maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag? (eindelijk ik eens wat kan vragen ) Wat wil je te horen krijgen???
Nou, ik wil zeker niet zeggen dat het bullshit is, maar ik snap niet waarom de vrouwen van top tot teen zijn bedekt. Is daar een goede reden voor?
Oud 18-05-2005, 21:18
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 18-05-2005 @ 22:12 :
Nou, ik wil zeker niet zeggen dat het bullshit is, maar ik snap niet waarom de vrouwen van top tot teen zijn bedekt. Is daar een goede reden voor?
Pfff... sorry no comment
Met citaat reageren
Oud 18-05-2005, 23:10
Aishiteru
Aishiteru is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 18-05-2005 @ 22:02 :
. Let wel dat niet iedereen vrijwillig een hoofddoek draagt.
en niet iedereen draagt vrijwillig een keppeltje. en ga zo maar door
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 01:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Aishiteru schreef op 19-05-2005 @ 00:10 :
en niet iedereen draagt vrijwillig een keppeltje. en ga zo maar door
Dus maak je een topic speciaal om aan te tonen hoe erg je op je teentjes getrapt bent door dit topic.
Oud 19-05-2005, 07:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

dat staat dus niet in de Koran

je moet je bedekken, maar je boezem en je schaamstreek.

en je hebt geen borsten, noch schaamhaar op je hoofd groeien als het goed is.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 07:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
imène schreef op 18-05-2005 @ 21:37 :
ik ben niet van plan om me naar zo'n niveau te verlagen.
wat laag niveau?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 08:54
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
juno schreef op 18-05-2005 @ 21:29 :
Dat vrouwen een doek dragen omdat het nou eenmaal een regel is, is geen goed antwoord. Dat snappen we nog wel. Wat wij niet-moslims willen weten, is WAAROM die regel is ingesteld. Wat is de ratio van het bedekken van het lichaam, en waarom moeten juist vrouwen dit doen en geldt die hoofddoekregel niet voor mannen?
Precies! Dat was ook mijn oorspronkeljke vraag. Zo'n doekje is vast niet voor de regen. Ik hoop nog steeds dat ik een antwoord krijg.

Ik heb mij ooit eens laten vertellen dat vrouwen zo'n hoofddoek (moeten) dragen zodat ze andere mannen niet verleiden. Is dit waar moslmis?
Oud 19-05-2005, 10:27
Aishiteru
Aishiteru is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 19-05-2005 @ 09:54 :

Ik heb mij ooit eens laten vertellen dat vrouwen zo'n hoofddoek (moeten) dragen zodat ze andere mannen niet verleiden. Is dit waar moslmis?
wat waar is, is dat ze het van Allah en niemand anders moeten doen. Nu mogen zij bepalen of ze er naar leven of niet.

En dan is het wel zo goed, als de dominante mannen (gelovig of niet gelovig) zich er zo niet mee bemoeide. Dus geen Achmed die zegt dat ze het MOET dragen, of een hans die haar wilt 'bevrijden'.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 10:27
Aishiteru
Aishiteru is offline
Citaat:
T_ID schreef op 19-05-2005 @ 02:09 :
Dus maak je een topic speciaal om aan te tonen hoe erg je op je teentjes getrapt bent door dit topic.
Nee, ik mag het me toch afvragen?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 11:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Aishiteru schreef op 19-05-2005 @ 11:27 :
Nee, ik mag het me toch afvragen?
Ik betwijfel of dat je motief was.
Oud 19-05-2005, 11:36
Verwijderd
Bespreek dat maar verder via pm.
Ontopic
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 13:33
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2005 @ 08:28 :
dat staat dus niet in de Koran

je moet je bedekken, maar je boezem en je schaamstreek.

en je hebt geen borsten, noch schaamhaar op je hoofd groeien als het goed is.
Ja joh Gatara, ga je gang maar ... no comment
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 14:00
Verwijderd
Citaat:
naamloozzz schreef op 19-05-2005 @ 14:33 :
Ja joh Gatara, ga je gang maar ... no comment
Je zou misschien een serieuze reactie kunnen geven, waarin je bijvoorbeeld vertelt waarom Gatara ongelijk heeft en waar in de Koran dan wél staat dat een vrouw haar hoofdharen dient te bedekken.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 14:46
Aishiteru
Aishiteru is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 19-05-2005 @ 15:00 :
Je zou misschien een serieuze reactie kunnen geven, waarin je bijvoorbeeld vertelt waarom Gatara ongelijk heeft en waar in de Koran dan wél staat dat een vrouw haar hoofdharen dient te bedekken.
Misschien niet expliciet in de koran (hoewel ik daar niet zeker over ben), maar wel in de haddieth (dat ook tot de basis van ons geloof is)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 14:56
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Aishiteru schreef op 19-05-2005 @ 15:46 :
Misschien niet expliciet in de koran (hoewel ik daar niet zeker over ben), maar wel in de haddieth (dat ook tot de basis van ons geloof is)
Zou je kunnen aangeven waar?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Aishiteru schreef op 19-05-2005 @ 15:46 :
Dan kan mevr. NaAmLoOzZz dat als tegenargument nemen, ipv een statement maken en bij het eerste vleuge kritiek 'no comment' postten omdat ze er geen antwoord op weet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 15:08
Aishiteru
Aishiteru is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2005 @ 15:56 :
Zou je kunnen aangeven waar?
Er is een haddieth waarin de profeet vertelt dat de vrouw haar gezicht en handen niet bedekt hoeven te worden. Kan alleen de haddieth nu niet vinden.

Verder is het voor een man verplicht zijn baard te laten staan:

Citaat:
De boodschapper van Allah (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd: "Iemand van jullie kan slechts beweren gelovig te zijn, wanneer zijn verlangens overeenstemmen met de leringen, die mij zijn gegeven" (nawawi). De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd:"knip jullie snorren bij en laat jullie baard groeien!. Onderscheidt u van de vurenaanbidders!" Moesliem. Hij (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft ook gezegd: "Doe het tegenovergestelde van de heidenen: Knip jullie snorren en laat jullie baard vrij!".

al-islaam.com
Dus niet dat mannen en vrouwen gelijk zijn, maar wel gelijkwaardig.

Verder waarom, is het ovor een man 'normaal' te lopen met ontblootte borst, en zie je maar heel weinig vrouwen dat doen?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:11
Gatara
Gatara is offline
Ter info:

Revelation of Al-Hijab

Hadith - Bukhari 1:148

The wives of the Prophet used to go to Al-Manasi, a vast open place (near Baqia at Medina) to answer the call of nature at night. 'Umar used to say to the Prophet "Let your wives be veiled," but Allah's Apostle did not do so. One night Sauda bint Zam'a the wife of the Prophet went out at 'Isha' time and she was a tall lady. 'Umar addressed her and said, "I have recognized you, O Sauda." He said so, as he desired eagerly that the verses of Al-Hijab (the observing of veils by the Muslim women) may be revealed. So Allah revealed the verses of "Al-Hijab" (A complete body cover excluding the eyes).

The Noble Qur'an - Al-Ahzab 33:59

O Prophet! Tell your wives and your daughters and the women of the believers to draw their cloaks (veils)* all over their bodies (i.e. screen themselves completely except the eyes or one eye to see the way). That will be better, that they should be known (as free respectable women) so as not to be annoyed. And Allah is Ever Oft-Forgiving, Most Merciful.

*the arabic word here is Jalabeeb (plural of Jalbaab), which is the loose outer garment that covers all a woman's body. It says here to use the Jalabeeb to cover all, and scholars say this means to use it to cover her head (agree upon by all scholars) and her face (agreed by many scholars, not all) and one or both eyes, in order for it to be known that she is a free woman and so not to be exposed to any harm.

Hadith - Bukhari 6:282

'Aisha used to say: "When (the Verse): 'They should draw their veils over their necks and bosoms,' was revealed, (the ladies) cut their waist sheets at the edges and covered their faces with the cut pieces."

Hadith - Abu Dawud, Narrated Umm Salamah, Ummul Mu'minin

When the verse "That they should cast their outer garments over their persons" was revealed, the women of Ansar came out as if they had crows over their heads by wearing outer garments.

The lower half of the hijab is a garment that does not show the woman's figure. Jeans and certain obvious garments do not meet this requirement.

Hadith - Abu Dawud, Narrated Dihyah ibn Khalifah al-Kalbi
The Apostle of Allah was brought some pieces of fine Egyptian linen and he gave me one and said: Divide it into two; cut one of the pieces into a shirt and give the other to your wife for veil. Then when he turned away, he said: And order your wife to wear a garment below it and not show her figure.

Prescribed Methods of Covering

Tafseer - Ibn Katheer
"Allah commanded the muslim women to cover this sheet on top of them to cover their bodies except one eye, when it is necessary for them to come out of their homes."

Tafseer - Commentary by Ibn Jarir and Ahkam-ul-Quran, Vol.III, p.457
Imam Muhammad bin Sirin said: "When I asked Ubaida bin Sufyan bin al-Harith (ra) the meaning of this verse and how the jalbaab was to worn, he demonstrated it to me by pulling a sheet of cloth over his head to cover his entire body, leaving the left eye uncovered. This was also the explanation of the word 'Alaihinna in this verse"

Tafseer - Alu'si, Rul-ul-Ma'ani, Vol. 22, p. 89
"Ibn Jarir Tabari and Ibn Al-Mundhir described the method of wearing the jalbaab according to Ibn Abbas (ra) and Qatadah (ra). The sheet should be wrapped around from the top, covering the forehead, then bringing one side of the sheet to cover the face below the eyes so that most of the face and the upper body is covered. This will leave both eyes uncovered (which is allowed in necessity).

Color of Garment

The female companions were known to wear black and dark colors (such as the hadith above, "crows on their heads"), but other colors are also permissible for a woman to wear. She must not wear any color, however, in vanity.

Hadith - Sahih Al-Bukhari 7.715
...'Aisha said that the lady (came), wearing a green veil ...

Hadith - Sahih Al-Bukhari 7.733
that he had seen Um Kulthum, the daughter of Allah's Apostle (saaws), wearing a red silk garment.

Hadith - Sahih Al-Bukhari 7.713
The Prophet (saaws) was given some clothes including a black Khamisa. The Prophet said, "To whom shall we give this to wear?" The people kept silent whereupon the Prophet said, "Fetch Um Khalid for me." I (Um Khalid) was brought carried (as I was small girl at that time). The Prophet took the Khamisa in his hands and made me wear it and said, "May you live so long that your dress will wear out and you will mend it many times." On the Khamisa there were some green or pale designs (The Prophet saw these designs) and said, "O Um Khalid! This is Sanah." (Sanah in a Ethiopian word meaning beautiful).

Hadith - Sunan of Abu Dawood #4055, Narrated Abdullah ibn Amr ibn al-'As
We came down with the Apostle of Allah (peace be upon him) from a turning of a valley. He turned his attention to me and I was wearing a garment dyed with a reddish yellow dye. He asked: What is this garment over you? I recognised what he disliked. I then came to my family who were burning their oven. I threw it (the garment) in it and came to him the next day. He asked: Abdullah, what have you done with the garment? I informed him about it. He said: Why did you not give it to one of your family to wear, for there is no harm in it for women.
http://muttaqun.com/niqab.html
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Aishiteru schreef op 19-05-2005 @ 16:08 :
Er is een haddieth waarin de profeet vertelt dat de vrouw haar gezicht en handen niet bedekt hoeven te worden. Kan alleen de haddieth nu niet vinden.
in de info hierboven in de post staat dat ook het gezicht (behalve 1 oog of beide ogen wanneer nodig, bedekt moeten worden.

Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:18
Verwijderd
Gatara, je weet donders goed dat je niet zo om kunt gaan met de overleveringen.

En verder wil ik hier niets over kwijt. De manier waarop hier gediscussieerd wordt, staat me niet aan.

En ja, dit moest gezegd worden.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 16:23
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2005 @ 17:16 :
in de info hierboven in de post staat dat ook het gezicht (behalve 1 oog of beide ogen wanneer nodig, bedekt moeten worden.

en daarom hebben sommige vrouwen een open gezicht end ragen andere een burka
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 17:20
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Gatara schreef op 19-05-2005 @ 17:16 :

Last time I checked vroeg Bart Link naar ons antwoord.
Wat als info staat over 1 oog bedekt houden of allebei wanneer nodig -(omg proest t uit)- is fout.
Wat wij moslims nu al met een aantal posts proberen duidelijk te maken is dat een hoofddoek gedragen moet worden omdat God het voorschreef en het staat in de hadieth.
Vrouwelijke vormen zijn verleidelijk. Je bedekken beschermt je van mannen met 'fantasie die te snel op hol slaat', wat nu jammer genoeg ook een feit is. Maar ik neem het hen niet kwalijk wanneer ik zie hoe vrouwen zich aankleden.
Je hoofdhaar bedekken dient ook als een soort van bescherming.
Vrouwen zijn nu eenmaal mooi geschapen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 18:04
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 19-05-2005 @ 15:00 :
Ja maar ze heeft het iedere keer over schaam haar wat moet ik er mee? en geloof mij maar ik heb al eerder een discusie gehad over een dergelijk onderwerp conclusie: 2 x niets

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 18:12.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 19:08
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
imène schreef op 19-05-2005 @ 18:20 :
Wat als info staat over 1 oog bedekt houden of allebei wanneer nodig -(omg proest t uit)- is fout.
Wat wij moslims nu al met een aantal posts proberen duidelijk te maken is dat een hoofddoek gedragen moet worden omdat God het voorschreef en het staat in de hadieth.
Vrouwelijke vormen zijn verleidelijk. Je bedekken beschermt je van mannen met 'fantasie die te snel op hol slaat', wat nu jammer genoeg ook een feit is. Maar ik neem het hen niet kwalijk wanneer ik zie hoe vrouwen zich aankleden.
Je hoofdhaar bedekken dient ook als een soort van bescherming.
Vrouwen zijn nu eenmaal mooi geschapen
Ok, de hoofddoek komt dus van Allah zelf en uit de hadith. Als ik je goed begrijp, is die hoofddoek ervoor om de (andere) mannen niet te verleiden. Maar vind je niet dat de schuld dan bij de mannen ligt? En vrouw heeft toch het recht zich zo te kleden als ze wil, zonder dat ze hierbij rekening hoeft te houden met hitsige mannen? Kunnen mannen (bijvoorbeeld met een strak shirtje, broek of mooie kop met haar) vrouwen niet verleiden?

Het lijkt mij (ik spreek natuurlijk niet uit ervaring) niet echt fijn om de hele dag met zo'n doek om je hoofd (of zelfs geheel gesluierd) te lopen. Het lijkt me ook iets wegnemen van de uiting van je vrouwelijke schoonheid. Of zien jullie dit anders?
Oud 19-05-2005, 19:15
Donny must die
Citaat:
Bart Klink schreef op 19-05-2005 @ 20:08 :
Ok, de hoofddoek komt dus van Allah zelf en uit de hadith. Als ik je goed begrijp, is die hoofddoek ervoor om de (andere) mannen niet te verleiden. Maar vind je niet dat de schuld dan bij de mannen ligt? En vrouw heeft toch het recht zich zo te kleden als ze wil, zonder dat ze hierbij rekening hoeft te houden met hitsige mannen? Kunnen mannen (bijvoorbeeld met een strak shirtje, broek of mooie kop met haar) vrouwen niet verleiden?
- Tuurlijk ligt de schuld bij de mannen.
- Een vrouw moet dat zelf weten, maar als ze naar God wilt luisteren gehoorzaamt ze hem zonder vragen te stellen. Islam betekent ook wel onderwerping. Je onderwerpt je aan God
- Mannen mogen geen strakke kleren. Mannen mogen geen sierraden noch zijde dragen. Mannen moeten hun gebied tussen de knieeen en navel bedekken. Mannen moeten een baard laten staan. Lijkt me ook dat een man zich aan veel zaken moet houden.

Citaat:
Het lijkt mij (ik spreek natuurlijk niet uit ervaring) niet echt fijn om de hele dag met zo'n doek om je hoofd (of zelfs geheel gesluierd) te lopen. Het lijkt me ook iets wegnemen van de uiting van je vrouwelijke schoonheid. Of zien jullie dit anders?
Ik denk dat het voor de oprechte moslimas niet fijn is, dat figuren als Wilders en Hirsi Aapje, hun hoofddoek rauw lusten.

Verder wat is er erg aan, om je schoonheid voor anderen te verbergen? Er zijn ook vrouwen die geen behoefte hebben aan mannelijke aandacht weetje wel/
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 19:42
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:

Eindelijk een recatie waarop ik met plezier wil op antwoorden!

Zoals je zegt 'heeft de vrouw het recht om zich aan te kleden zoals ze wilt'...
Natuurlijk kunnen mannen ook vrouwen verleiden, maar een man wordt niet lastiggevallen (of toch in mindere mate).
Ik draag ook een hoofddoek en persoonlijk heb ik daar geen probleem mee. Op school draag ik het niet (Katholieke school).
Als moslim geloven we in het woord van God. Zijn woord is waarheid. Dat Hij een vrouw voorgeschreven heeft om zich te bedekken is niet zomaar. Daar heeft Hij redenen voor. Het beschermt haar zoals ik je al zei.
Ik zelf ervaar het in mijn dagelijks leven. Wanneer jongens een meisje met een hoofddoek zien gaan ze haar respecteren (ik heb het niet over racisten enzo) maar wanneer ze een meisje zonder hoofddoek zien zullen ze haar sneller lastigvallen.
Je hebt natuurlijk ook van die meisjes die een hoofddoek dragen en zich tergelijkertijd verleidelijk kleden (kleding waarbij je haar vormen goed kan zien) en zich opmaken. Dit is tegenstrijdig, maar hierover zal God oordelen.
Persoonlijk vind ik een vrouw juist 'vrij' wanneer ze er zelf voor kiest om een hoofddoek te dragen en er ook voor opkomt!

Mijn hoofddoek en ik.
Mijn hoofddoek, een onderdrukking?
Ik zie het meer als een redding!
Het is een deel van mijn schoonheid.
En iets waar ik voor strijd.

Mijn hoofddoek, een gebod?
Ik zie het meer als een recht van God!
Het is een onderdeel van de vrouw.
Het symboliseert vrijheid en godsdienstige trouw.

Mijn hoofddoek, ongeëmancipeerd?
Ik heb een heel ander definitie van emancipatie geleerd!
Emancipatie is niet je schoonheid tonen.
En daardoor je dromen laten uitkomen.

Mijn hoofddoek, mijn leven.
Alle lof zij Allah die het mij heeft gegeven.
Het is geen plicht maar een recht.
Iets waarvoor ik graag voor vecht.

(Een mooi gedichtje, ook al is dit een beetje offtopic, het past bij wat ik vind)

Laatst gewijzigd op 19-05-2005 om 19:50.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 22:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 19-05-2005 @ 17:18 :

En verder wil ik hier niets over kwijt. De manier waarop hier gediscussieerd wordt, staat me niet aan.

En ja, dit moest gezegd worden.
dat is al snel het geval bij jou

de discussie is heel serieus.

Het gaat om:
1. waar staat in de Koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen?
2. Als dit nergens in de Koran staat, wat staat er dan in de Hadith?
3. Dat wat in de hadith staat, hoe wordt dat gevolgd en door wie?
4. betreft het hier "betrouwbare" hadith of "onbetrouwbare" hadith zoals sommige moslims doen geloven?

5. m.a.w.: hoe moet een vrouw gekleed gaan?

6. waarom moet een man zo niet gekleed gaan als een vrouw? Of is er iets soortgelijks voor een man aanwezig? Zoja, waar staat dit dan in de Koran dan wel hadith.

Een hele simpele, doch serieuze discussie met andere woorden.

het wordt eens tijd dat er niet zo achterdochtige replies komen want die hangen me echt de strot uit.

Er zijn GEEN bijbedoelingen bij, slechts willen wij niet-moslims meer informatie.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 22:44
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naamloozzz schreef op 19-05-2005 @ 19:04 :
Ja maar ze heeft het iedere keer over schaam haar wat moet ik er mee? en geloof mij maar ik heb al eerder een discusie gehad over een dergelijk onderwerp conclusie: 2 x niets
omdat schaamhaar aangehaald wordt in de Koran en op de site monotheisme.nl

ik begon er niet over iig.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 22:45
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
imène schreef op 19-05-2005 @ 18:20 :
Mijn info kwam van een moslimsite en is daarmee een antwoord vanuit moslimoogpunt

maarja, omdat ik het schreef, he?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 22:46
Donny must die
@ gatara, al die vragen zijn nu toch beantwoord?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 22:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 19-05-2005 @ 23:46 :
@ gatara, al die vragen zijn nu toch beantwoord?
niet mijn vragen
Met citaat reageren
Oud 19-05-2005, 22:51
Donny must die
1. waar staat in de Koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen?

Is wel genoemd toch

2. Als dit nergens in de Koran staat, wat staat er dan in de Hadith?

Is wel genoemd toch

3. Dat wat in de hadith staat, hoe wordt dat gevolgd en door wie?
4. betreft het hier "betrouwbare" hadith of "onbetrouwbare" hadith zoals sommige moslims doen geloven?

Betrouwbare vooral.

5. m.a.w.: hoe moet een vrouw gekleed gaan?

Daar is een hele handleiding voor, en sommige geleerden zijn strenger dan de andere. Tgaat uiteraard om de intentie.

6. waarom moet een man zo niet gekleed gaan als een vrouw? Of is er iets soortgelijks voor een man aanwezig? Zoja, waar staat dit dan in de Koran dan wel hadith.

De man moet zijn baard laten staan. Mag geen strakke kleren dragen. Mag geen zijde dragen. Mag geen sierraden behalve een zilveren ring aan doen. gebied tussen knieeen en navel moet bedekt zijn. Mag geen lang haar hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten