![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar dit probleem gaat toch niet over discriminatie van een specifieke leraar, maar door commissies en scholen als instellingen? En ik zit ook nog te denken over spreiding. Dat etniciteit niet DE manier is om die te realiseren is wel duidelijk, maar een zekere spreiding is wel gewenst, aldus een zooi onderzoekers. Hoe ga je die dan realiseren? Op basis van SES (die ook samenhangt met schoolprestaties)? Lijkt me moeilijk. Op basis van tests die nog voor de basisschooltijd afgenomen worden? Ik geef ze drie jaar, dan blijkt het vast niet te werken. Tja, blijf dan maar eens alternatieven bedenken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen zijn individuen die je geen bepaald gedrag kan toespelen al gelang naar afkomst,ras etc. Vandaar dat discriminatie verboden is, want het is onjuist en immoreel. Individuen zijn nooit representatief voor een hele gemeenschap. En ik snap niet waarom iemand dat zou willen goed praten. |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar dan dreigt er weer een ander gevaar voor het kind: uitsluiting binnen de dominerende autochtone groep. Dit is heel normaal, gebeurt overal, maar is natuurlijk niet gewenst. De ideale klassensamenstelling is daarom voor mij dat er 3 á 4 allochtonen per klas zitten. En om terug te komen op de stelling: ja, de overheid moet de allochtonen leerlingen, voor hun eigen belang, van mekaar scheiden. |
![]() |
||
Citaat:
Het lijkt me nogal innfecient om op basis van overdreven politieke correctheid een blind beleid te voeren.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Is het dan efficient om dat verband maar te ontkennen, puur omdat het niet in het politiek correcte straatje past, of willen we daadwerkelijk een goede oplossing?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Politiek correct denken maakt dit probleem groter, een beetje pragmatisch denken mag wel verwacht worden van iedereen die een oplossing hiervoor wil zien.
|||
Citaat:
![]() En dat express uitsluiten komt denk ik vaker voor wanneer de allochtoon in de minderheid is. T_ID: Citaat:
Daarnaast creeer je door het niet correct zijn, en bevolkingsgroepen te stigmatiseren/discrimineren een woede onder desbetreffende bevolking, wat naast de psychische gevolgen, ook nog eens lijden tot nationale problemen, zoals zich eerst af zetten tegen de maatschappij, waardoor je als ware een makkelijke prooi wordt voor bijvoorbeeld extremisten. En dan wordt zo'n individu een terrorist, blaast een of ander gebouw op, en weer begint de pers Marokkanen Turken of Moslims te roepen, en je begint weer van voor af aan. Vicieuze cirkel heet dat geloof ik. Kortom, politiek correctheid is ![]() |
![]() |
|
Ik heb niets tegen correct gedrag, maar dat moet niet doorschieten op een manier dat het problemen in stand houd, geen kritiek mogen leveren op het onderwijs, puur omdat we het over allochtone leerlingen zouden moeten hebben is zo'n iets, die kinderen hebben vaak extra begeleiding nodig, en door het probleem dood te zwijgen verniel je de toekomst van die kinderen.
Even over lange tenen heenstappen en een oplossing zoeken dus, pragmatisch denken. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Klassen moeten gewoon een beetje een homogeen geheel zijn. En dan bedoel ik niet homogeen qua afkomst maar qua niveau. Dus eerst alle kinderen met een taalachterstand - en ja, daar vallen ook autochtoon Nederlandse kinderen onder - bijscholen, desnoods in hun vrije tijd, tot ze 'bij' zijn met taalbeheersing. En daarna verbieden een andere taal dan Nederlands te praten op school. |
![]() |
|||
Citaat:
Nare man: [QUOTE]Maar goed, de vraag wie wel en niet bewust uitsluiten is vrijwel irrelevant. [QUOTE]idd ![]() Citaat:
En dat bijscholen gebeurd al, maar op een bedroevend niveau. Op mijn basisschool was er ook een groep asielzoekers, die men Nederlands probeerde te leren dmv kaartspelletjes enzo. Ik weet niet of dit nu nog zo is, en hoe andere basisscholen dat aanpakken, maar dat was niks. En er is nog een probleem met dat homogeen verdelen. Want kan je een kind van 4 jaar wel een intelligentietest laten doen? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Het instellen van wachtlijsten voor zwarte en witte leerlingen, om zo de spreiding te Cheenna | 10 | 19-05-2005 16:16 |