Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2005, 20:41
George
George is offline
Aangezien het me niet echt normaal leek en dit al de vierde keer in acht maanden tijd is dat ik een blaasontsteking heb en de derde keer waarbij het ook licht bloedt. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik weet overigens niet zeker of het een blaasontsteking is, ben er niet mee naar de dokter geweest, maar het voelt weer precies als de eerste keer en toen was het wel een flinke, zei de huisarts ja.
Oud 23-05-2005, 20:59
Verwijderd
je bedoelt dat er bloed in je urine zit? dat kan komen doordat de bacteriën de blaaswand hebben aangetast. Als het zo ernstig is en je het zo vaak hebt, is het wel een idee om er nog eens mee naar de dokter te gaan.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2005, 21:25
George
George is offline
Dat bedoel ik ja.
Waar de blaasontsteking waarschijnlijk vandaag komt weet ik trouwens wel. Iets met, meteen na de seks naar de wc gaan, daar kom ik niet altijd meteen aantoe of zo. (a) Maar ik krijg het nu wel achterlijk vaak opeens.
Oud 23-05-2005, 21:34
Lorelei
Lorelei is offline
Naar de dokter en cranberrysap drinken/cranberry extract pillen nemen..
Oud 23-05-2005, 21:34
Konijn
Konijn is offline
Ik heb het ook zo vaak, regelmatig is het licht en gaat het over met cranberrysap en vitamine C, als het zo zwaar is, naar de dokter! Bloed kan inderdaad voorkomen bij blaasontsteking, maar is dus wel een teken dat het vrij ernstig is.
Oud 23-05-2005, 21:37
George
George is offline
Ok, dan moet ik nu maar een topic op psychologie openen, brainwash-technieken verwerven om m'n moeder zover te krijgen me permissie te geven om naar de dokter te mogen.

Helpt cranberry-thee ook?
Oud 23-05-2005, 21:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
George schreef op 23-05-2005 @ 22:37 :
Ok, dan moet ik nu maar een topic op psychologie openen, brainwash-technieken verwerven om m'n moeder zover te krijgen me permissie te geven om naar de dokter te mogen.

Helpt cranberry-thee ook?
Ik weet het niet zeker.. maar ik zou zeggen dat je het puur moet hebben. Of in een capsule oid. Maar ik weet het dus niet zeker.

Veel drinken helpt trouwens sowieso, ook om het te voorkomen.
Oud 23-05-2005, 21:53
George
George is offline
Citaat:
grl schreef op 23-05-2005 @ 22:39 :
Ik weet het niet zeker.. maar ik zou zeggen dat je het puur moet hebben. Of in een capsule oid. Maar ik weet het dus niet zeker.

Veel drinken helpt trouwens sowieso, ook om het te voorkomen.
Ik weet van cranberry-sap dat het sowieso werkt ( blijkbaar toch nog iets geleerd van een half jaar in een reformwinkel werken -_-' ) maar dat hebben we ook niet in huis. Ik ga er morgen maar achter aan.
Bedankt mensen.
Oud 23-05-2005, 22:03
Verwijderd
Cranberry-sap verkopen ze bij de AH vaak wel, in van die glazen flessen, van Ocean Spray. Goed veel van drinken he En in dit geval lijkt me een antibiotica kuurtje ook érg verstandig.
De volgende keer na de seks gaan plassen en wassen. Cranberry sap drinken als voorzorgsmaatregel is ook slim
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 08:19
da leentjuh
da leentjuh is offline
Naar de dokter gaan en zorgen dat je een behoorlijke antibioticakuur krijgt. Ook veel drinken idd. Zo vaak blaasontsteking kan je nieren ook aantasten, dus probeer het te voorkomen.
Oud 24-05-2005, 13:45
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 24-05-2005 @ 09:19 :
Naar de dokter gaan en zorgen dat je een behoorlijke antibioticakuur krijgt.
en snel een beetje!

Een uit de hand gelopen blaasontsteking gaat vaak over op een nierontsteking, en da's HEL! M'n oma heeft daar vorig jaar zes weken mee in bed gelegen met afschuwelijke pijn. Denk dat dat reden genoeg is voor je moeder om je naar de dokter te sturen, niet soms?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 15:44
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
*blue angel* schreef op 24-05-2005 @ 14:45 :
en snel een beetje!

Een uit de hand gelopen blaasontsteking gaat vaak over op een nierontsteking, en da's HEL! M'n oma heeft daar vorig jaar zes weken mee in bed gelegen met afschuwelijke pijn. Denk dat dat reden genoeg is voor je moeder om je naar de dokter te sturen, niet soms?
Ik heb ook 2 keer een nierbekkenontsteking gehad. Dat is echt niet fijn.
Oud 24-05-2005, 16:07
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 24-05-2005 @ 16:44 :
Ik heb ook 2 keer een nierbekkenontsteking gehad. Dat is echt niet fijn.
* knuf *
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 17:13
ekki
ekki is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 23-05-2005 @ 23:03 :
Cranberry-sap verkopen ze bij de AH vaak wel, in van die glazen flessen, van Ocean Spray. Goed veel van drinken he En in dit geval lijkt me een antibiotica kuurtje ook érg verstandig.
De volgende keer na de seks gaan plassen en wassen. Cranberry sap drinken als voorzorgsmaatregel is ook slim
Hmm, je moet eigenlijk cranberrysap zonder suiker drinken (ongezoet). Heel vies, ik zou het dus ook verdunnen met water. Tenminste, ik vond het zuur. Te krijgen bij natuurvoedingswinkels.
Oud 24-05-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 24-05-2005 @ 18:13 :
Hmm, je moet eigenlijk cranberrysap zonder suiker drinken (ongezoet). Heel vies, ik zou het dus ook verdunnen met water. Tenminste, ik vond het zuur. Te krijgen bij natuurvoedingswinkels.
Die van de AH helpt mij wel, en 't is gewoon lekker.
Ik zal ook eens naar de ongezoete spul zoeken
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 18:19
Verwijderd
Bloed komt omdat je blaaswand geïrriteerd raakt en gaat bloeden. Kan erbij horen. Gewoon veel cranberrysap, cranberrypillen, water nemen en antibiotica halen bij de dokter, dan is het zo over.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 08:27
nl2suzy
nl2suzy is offline
Hmm, ja het is normaal bij een ernstige blaasontsteking dat je bloedplast.. maarrehm.. heb je dan geen last van erge pijn voor je er pillen voor gekregen hebt (en dat niet alleen bij het plassen?)

Ik heb een tijdje geleden ook een aantal maal blaasontsteking gehad, en er zat 1x tussen dat ik echt niet mee rrecht op kon zitten van de pijn ..
Oud 25-05-2005, 10:45
Roos
Roos is offline
Het is soms minder erg dan het lijkt.
Bij een blaasontsteking heeft je urine vaak een rood/bruine kleur, maar dit hoeft niet per se bloed te zijn: het kan ook komen door de ontstekingscellen.
Ik ga vaak met een bruin/rood urine monster naar de dokter, maar vaak zitten er dan geen rode bloedcellen in de urine (zegt de dokter). Soms ook wel natuurlijk

Maar ga nu maar gewoon naar de dokter, dan ben je er zo weer vanaf
Oud 25-05-2005, 13:16
prulleke
prulleke is offline
Bloed plassen is normaal, bij een blaasontsteking. Je moet je daar niet te druk om maken, maar inderdaad wel meteen een kuurtje gaan halen en veel heel veel, drinken en vitamine c eten.

Dat je het zo vaak achter elkaar hebt kan ook liggen aan het feit dat je blaaswand en urine weg niet meteen genezen zijn, als de klachten al wel over zijn. Die genezing heeft tijd nodig. De urineweg en de baarmoederwand/vagina-ingang grenzen aan elkaar, en door seks kan de wand tussen urineweg en vagina-ingang geirriteert raken en zo zorgen dat je blaasontsteking minder snel over gaat of snel terug komt.

Regels voor berichten