Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2005, 21:37
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik had gisteren een hele discussie met mijn vriendin en nog een paar anderen over de opkomst van make-up onder mannen. Ook normale cremes en andere middeltjes worden steeds populairder bij mannen. Dus heren, wat gebruiken jullie, zijn jullie tevreden en zij jullie misschien nog van plan dingen in de toekomst te gaan gebruiken?
Ik gebruik zelf Nivea Facewash. Zit in een doorzichtige tube en lijkt net gel, om mijn gezicht te reinigen. Wel volgens mij wel aardig, gebruik het nog niet zo heel lang. Ook gebruik ik af en toe uiercreme voor mijn armen, om die wat zachter te maken.
Mijn vriendin vind ook dat ik Q10 dagcreme van Kruidvat moet gaan gebruiken. Misschien probeer ik dat binnenkort ook nog wel eens.
Laat maar horen!

(En voor de dames, advies of commentaar mag natuurlijk altijd )
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 18:32
Encrypted
Encrypted is offline
Ik gebruik ook Nivea for men Facewash en ik gebruik zo nu en dan wel eens clearasil, maar m'n gezicht wordt gladder met Nivea, dus ja ik ben er wel tevreden over . Daarnaast gebruik ik nog een soort scrub-spul voor m'n armen om ook die gladder te maken

Maar echt make-up is die Facewash niet volgens mij hoor, is meer een verzorgings-product
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 18:35
Martine1986
Martine1986 is offline
Mijn vriendje gebruikt mijn dagcreme, eerst alleen omdat dat van mij moest () maar voortaan kan hij het ook uit zichzelf..
hij heeft nogal een droge huid nmlk..
Oud 24-05-2005, 19:23
JessieL
JessieL is offline
mannen en make-up + verzorging =
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 19:44
Silent Moon
Silent Moon is offline
Citaat:
Encrypted schreef op 24-05-2005 @ 19:32 :
Daarnaast gebruik ik nog een soort scrub-spul voor m'n armen om ook die gladder te maken

aha.. vandaar dat veel jongens van die gladde arme hebben (A)
Oud 24-05-2005, 19:52
MTpower
MTpower is offline
Ik gebruik nix van die rommel, ben geen nicht
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 20:10
Apomes
Apomes is offline
Vroeger gebruikte ik echt een waslijst aan producten (ik had elk biotherm spul), maar omdat mijn huid daar kapot van ging ben ik gestopt . Nu gebruik ik environ producten: Seubtone & sebuwash & dagcreme. Elke week eens scruben en een masker en nu doe ik aan microdebramasie (sp?), ik moet nog 4 keer gaan.
En als ik een belangrijke afspraak heb, gebruik ik wel een "La prairie" fantastisch spul, fantastisch duur

Oh en qua make-up: Jean Paul Gaultier lijn: lippenbalsem, poeder, nagelriemen, en cover stick.

Laatst gewijzigd op 24-05-2005 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 20:12
MC Bobie
MC Bobie is offline
Zo een paars busje van Clear & Clean, foamwash heet het ofzo.
Werkt wel goed, verder doe ik niks en wil ik ook niks doen.
En ik zou NOOIT make-up op mijn gezicht willen!
Oud 24-05-2005, 21:52
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ok, ff een argument van mijn vriendin:
''Je hebt een puistje. Niemand is blij met een puistje. Wat doe je dan? Juist! Een coverstick (of hoe zoiets mag heten)''
Ik ben het hier ook niet mee eens. Verzorgingsproducten ok, maar make-up niet. Dat soort troep hoef ik echt niet op mijn gezocht. Creme gaat me al redelijk ver, maar ja, die zoek ik binnenkort nog wel uit. Als ik echt verschil merk (mijn huid gaat nogal trekken door de Face Wash) dan blijf ik het misschien wel merken, maar ik ga geen dingen gebruiken ''omdat het gewoon lekker is''.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:33
Encrypted
Encrypted is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 24-05-2005 @ 21:12 :
En ik zou NOOIT make-up op mijn gezicht willen!
Exact, make-up bij mannen is heel fout in mijn ogen.
Maar met een beetje verzorging is niets mis
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 22:35
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 24-05-2005 @ 20:52 :
Ja hoor, dat is ook echt hetzelfde, een nicht zijn en toevallig je gezicht fatsoenlijk schoonhouden. Waarom reageer je nou zo lomp?

Ontopic: ik probeer mijn vriend altijd over te halen. Hij houdt er zelf niet van, maar af en toe (gisteren bijvoorbeeld) mag ik hem scrubben en dagcreme op doen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2005, 23:14
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-05-2005 @ 23:35 :
Ja hoor, dat is ook echt hetzelfde, een nicht zijn en toevallig je gezicht fatsoenlijk schoonhouden. Waarom reageer je nou zo lomp?

Ontopic: ik probeer mijn vriend altijd over te halen. Hij houdt er zelf niet van, maar af en toe (gisteren bijvoorbeeld) mag ik hem scrubben en dagcreme op doen
Een beetje vent gebruikt niet van die zooi
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 02:17
Verwijderd
ik vind verzorgende producten voor mannen
bijv. facewash ofzo.. simpel...
en make-up:
eyeliner is wel oke.. hangt vanaf offet staat...(soort stijl)
geen nagellak en verder niet.. oogschaduw voor mannen is pas nichterig vooral roze... ken iemand die dat doet en hij heeft een vriending mjah boeie.. ga niet bemoeien met mensen(alsof ik dat nu niet doe)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 02:18
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 25-05-2005 @ 00:14 :
een beetje vent... en de rest.. ik bedoel
een beetje vent
een beetje ??
een beetje ??
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Nee, die blijft achter met een puisterig gezicht en een kurkdroge huid - maar goed, als je dat wilt... Alleen haal dat 'nicht zijn' er nou niet bij, dat slaat gewoon nergens op.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 09:16
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik reinig mijn gezicht met water als ik onder de douche sta!

Nee euh, geen make-up en dagcremes voor mij. Shampoo, deo en tandenpoetsen vind ik wel genoeg, ik wil schoon zijn maar ik hoef geen babyhuid.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 09:20
soultodeny
soultodeny is offline
Citaat:
misspunky schreef op 25-05-2005 @ 03:17 :
ik vind verzorgende producten voor mannen
bijv. facewash ofzo.. simpel...
en make-up:
eyeliner is wel oke.. hangt vanaf offet staat...(soort stijl)
geen nagellak en verder niet.. oogschaduw voor mannen is pas nichterig vooral roze... ken iemand die dat doet en hij heeft een vriending mjah boeie.. ga niet bemoeien met mensen(alsof ik dat nu niet doe)
Eyeliner voor jongens/mannen?
Oud 25-05-2005, 09:42
kellytje
kellytje is offline
Denk je dat al die 'mooie mannen' op tv geen makeup op hebben. Het is bij mannen ook niet de bedoeling dat je het ziet he...
Oud 25-05-2005, 10:56
Jones
tea tree face wash (body shop)
tea tree creme (body shop)
after shave lotion (nivea)

zelfde idee als bijna iedere man tegenwoordig. Ik heb een erg vette huid dus vandaar die reinigende tea tree zooi. Werkt bij mij beter dan bijv. de face wash van nivea. De creme gebruik ik niet zo veel alleen als ik een hele dag aan het strand heb gelegen ofzo. De aftershave lotion lijkt me duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 11:10
M@rco
M@rco is offline
Neen.

Mijn gezicht was ik gewoon met water, onder de douche. Hoogstens dat ik wel eens na het scheren aftershave balsem gebruik, omdat mijn huid redelijk gevoelig is, maar dat is al weken op en ik ben te lui/gierig om nieuwe te halen.

Heeft IMO ook weinig met verzorging te maken, ik verzorg mezelf prima, maar gewoon niet met creme of make-up of whatever. Wat is er toch gebeurd met met de mannen met een ruwe huid en een woeste baard?

Laatst gewijzigd op 25-05-2005 om 11:13.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 11:50
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-05-2005 @ 09:07 :
Nee, die blijft achter met een puisterig gezicht en een kurkdroge huid - maar goed, als je dat wilt... Alleen haal dat 'nicht zijn' er nou niet bij, dat slaat gewoon nergens op.
jaja...
ik heb in mn hele leven misschien 5 puistjes gehad waarvan maar 1 op mn gezicht... zal wel meevallen allemaal.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 13:10
Mara
Mara is offline
Dat je als vent geen makeup op wilt, ok. Maar ik snap niet wat er mis zou zijn met jezelf verzorgen.

Hoe kom je er trouwens bij, dat dat nichterig is? Dat heb je opgepikt, heerst in onze maatschappij. Neem jij lekker alles makkelijk over, of kan je ook nog zelf nadenken?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 13:29
JessieL
JessieL is offline
Citaat:
MTpower schreef op 24-05-2005 @ 20:52 :

vind ik ook hoor! ik zou het niet echt sexy vinden als ik mijn vriend een of ander cremetje zag smeren! en dan moet ik zeker naast hem staan en mijn creme opsmeren? nee sorry sommige dingen vind ik ladies only
je kan dan gaan praten over droge huid en dergelijke maar een vent hoort een ruwere huid te hebben! Barbiehuidjes zijn nou eenmaal voor Barbie's --> vrouwen dus!
ik wil hier niemand mee beledigen ofzo hoor, maar das gewoon mijn mening. als je het fijn vindt om te smeren ed, moet je het echt vooral doen. geen dingen wel of juist niet doen omdat anderen het goed of fout vinden (zo dat was mijn boodschap van vandaag
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 13:32
Jones
Ik vraag me af wat je er van zou vinden als je vriend nogal last had van puistjes of een andere huidaandoening. Is het dan nog steeds nichterig om cremetjes te smeren? Ik denk niet dat de meerderheid van de mannen creme's of facewash gebruikt om een zacht huidje te krijgen maar gewoon om hun huid schoon te houden zodat je er goed uit ziet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 13:42
JessieL
JessieL is offline
Acne behandeling vind ik nog een ding, maar ellebogen insmeren om ze zacht te houden ed vind ik weer totaal iets anders
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 13:50
Mara
Mara is offline
Misschien voelt het gewoon fijner om een zachte huid te hebben? Waarom zou je met een vervelender gevoel rond gaan lopen, puur om je macho-heid te tonen?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 13:56
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 25-05-2005 @ 10:42 :
Denk je dat al die 'mooie mannen' op tv geen makeup op hebben. Het is bij mannen ook niet de bedoeling dat je het ziet he...
jah van dat camouflage shit hebben ze.. poedertjes en cremes
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 14:18
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Ik had gister make-up op. Mn zus moest dat voor dr examen. Vind het maar niets, te veel moeite en als het gaat om natuurlijke make-up zie je er amper wat van. Kreeg ook ontzettende rooie ogen. Daarna voor de grap nog smokey eyes (vet gothic ) opgekregen.

Make-up is iets voor vrouwen, en niet te veel btw.
Oud 25-05-2005, 16:41
Verwijderd
Ik gebruik nooit cosmetica maar wel huidverzorgingsproducten, omdat het erg belangrijk is je huid in goede conditie te houden. Ik wil niet op mijn dertigste een kop vol rimpels of schilferige wangen hebben. Daarom ben ik al in de puberteit begonnen met verzorgende crèmes (momenteel Nivea maar soms ook Dove of Kneipp). Verder van belang: huid goed schoonhouden, niet te lang in de zon zitten, geen rare onzin erop smeren die niet voor jou bedoeld is en niet te vaak scheren.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 16:56
steefos
steefos is offline
ik vind het juist goed als mannen wat aan hun verzorging doen

dus mannen+verzorging =
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 17:00
Verwijderd
Citaat:
steefos schreef op 25-05-2005 @ 17:56 :
ik vind het juist goed als mannen wat aan hun verzorging doen

dus mannen+verzorging =
ik vind het sexy
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 17:08
steefos
steefos is offline
Citaat:
misspunky schreef op 25-05-2005 @ 18:00 :
ik vind het sexy
dat ook, zacht huidje en geen gebarsten lippen is zeker erg sexy
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
steefos schreef op 25-05-2005 @ 18:08 :
dat ook, zacht huidje en geen gebarsten lippen is zeker erg sexy
ik vind het ook sexy als ze het verzorgen zegmaar. maar wat jij zegt klopt ook
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 18:02
Copycat
Copycat is offline
Met een beetje erzorging is niets mis mee. Je gezicht reinigen hoort bij een goede hygiene. Als je er dan beter door voelt, prima. Make-up bij mannen vind ik te ver gaan. Make-up vind ik voor vrouwen.
Oud 25-05-2005, 18:06
Darren12
Darren12 is offline
Ben je een wijf of zo mannen moeten geen make-up gebruiken dat is ziek. Over het verzorgen dat mag natuurlijk wel wat deo, gel, spullen tegen puisten, haar kammen etc... mag allemaal maar geen make-up dat is walgelijk
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 18:17
Verwijderd
Citaat:
misspunky schreef op 25-05-2005 @ 18:10 :
ik vind het ook sexy als ze het verzorgen zegmaar.
Maar dat willen we nu juist privé doen, jullie willen ook niet gestoord worden tijdens intieme verzorgingsaangelegenheden, wij ook niet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 19:35
kellytje
kellytje is offline
Citaat:
Darren12 schreef op 25-05-2005 @ 19:06 :
Ben je een wijf of zo mannen moeten geen make-up gebruiken dat is ziek. Over het verzorgen dat mag natuurlijk wel wat deo, gel, spullen tegen puisten, haar kammen etc... mag allemaal maar geen make-up dat is walgelijk
Ben je echt 12 ofzo
Dus alle mannelijke modellen/zangers/acteurs/... zijn ziek en walgelijk in jou ogen? Want JA deze mannen hebben make-up op. Stel je nu geen roze lipgloss en oogschaduw voor he
Oud 25-05-2005, 20:13
Jolene
Jolene is offline
Zonde dat veel puberjongetjes niks aan hun huid doen In mijn omgeving dan.En ik snap niet helemaal waarom je huid verzorgen een vrouwending is, mannen willen toch ook een mooie puistvrije huid hebben.Maar eh make-up liever niet
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 20:25
JNR
JNR is offline
Je huid verzorgen vind ik, ook voor mannen, de normalste zaak van de wereld. Maar echt make-up.. tjah daar kan ik nog niet echt aan wennen bij mannen. Vind ik toch iets te ijdel...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 21:37
Verwijderd
Ik gebruik van die clearasil foam wash bagger...

Maar dat spul helpt geen fuck...

Weet iemand een ander iets wat ik kan gebruiken om een 'gavere' huid te krijgen? (dus niet droog of vet en met eventueel puisten)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 22:02
M@rco
M@rco is offline
Gewoon lauw water schijnt toch nog steeds het beste te zijn...
Oud 25-05-2005, 22:04
Verwijderd
Nee, daar wordt het alleen maar erger van. Ik moet gewoon iets hebben, maar wat...daar moet ik nog achter komen.

Ik heb een week zonder dat spul gedaan (dus alleen water) en daar word mn huid alleen maar vet van
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 22:40
Periodiek
Periodiek is offline
Koud-lauw water en je gezicht droogdeppen. Als je wrijft, maak je de huid kapot. Wrijven moet je alleen doen als er schoensmeer op je gezicht zit

Verder gebruik ik een lichtvettige créme van de apotheek, zodat m'n huid zelf weinig vet aan zal maken. Al met al krijg je er een smooth huidje van.

Oja, gebruik nóóit zeep!
Oud 26-05-2005, 07:52
Verwijderd
Kun je dat koud-lauwe water ook samen doen met clearasil? Want dat doe ik nu, helpt niet echt goed. Ik zoek dus een middeltje om het minder te laten worden
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 08:04
Releric
Releric is offline
Ik gebruik water, scheerschuim en after shave... (scheerschuim optioneel, aftershave ook).

Ik zie niet in waarom ik al die bullshit moet kopen die a) te duur is b) niet werkt en c) naja waarom?
Oud 26-05-2005, 14:16
Augustus
Augustus is offline
Citaat:
Nee die gaat pimpen op Voertuigen en Elektronica .
Oud 26-05-2005, 14:17
Augustus
Augustus is offline
Ik gebruik soms Clearasil als ik last heb van puistjes, en (bijna) dagelijks een gezichtscréme van Nivea.
Oud 26-05-2005, 14:22
Mara
Mara is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 25-05-2005 @ 22:37 :
Ik gebruik van die clearasil foam wash bagger...

Maar dat spul helpt geen fuck...

Weet iemand een ander iets wat ik kan gebruiken om een 'gavere' huid te krijgen? (dus niet droog of vet en met eventueel puisten)
Scrubben + facewash. Zelf gebruik ik die van dove (5 essentiele elementen, voor gemengde huid) maar die is niet echt op mannen gericht
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 14:58
Verwijderd
Ik gebruik dat spul allemaal niet.

Gewoon mijn aftershaveje, mijn head en shoulders shampoo, en wat gel. Dat zijn toch wel de hoofdproducten.

Mijn vriendin vind het wel leuk om mijn handen in te zalfen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 14:59
Verwijderd
Ja ik hoor wel meer over scrubben

Maar wat is dat eigenlijk?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten