Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2005, 11:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Kort vraagje: Wanneer beginnen ze met het terugstorten van je belastinggeld wanneer je je opgave vóór 1 april hebt opgegeven? Ik kan het me niet meer herinneren van voorgaande jaren...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2005, 13:40
SaisPas
SaisPas is offline
Dat moet nu zo langzamerhand toch wel eens komen. Het gaat wel gespreid, en niet in een keer. Het kan zijn dat je dus later geld krijgt dan iemand anders, omdat ze zoveel betalingen tegelijk niet kunnen verwerken.
Oud 12-05-2005, 15:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ja dat weet ik... Maar er is een doeleinde waar dat geld naartoe gaat zeg maar daarom wil ik het weten Maar het zal dus afwachten worden.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 15:53
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Ik heb mijn aangifte gedaan meteen toen ik mijn jaaropgaaf kreeg. De betreffende €30,00 is vandaag teruggestort

EDIT: Ik heb gisteren een brief gekregen waarin stond dat ik het bedrag terug zou krijgen. Heb je die al gehad? En is het al bij ze bekend op welk rekeningnummer ze het moeten storten?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 16:02
Bartje
Bartje is offline
Dat van mij is ook nog niet binnen, ik zal wel weer onderop op de stapel liggen
Oud 12-05-2005, 20:17
Verwijderd
En wanneer kun je het verwachten als je na 1 april dat formulier hebt opgestuurd?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 20:34
Konijn
Konijn is offline
Dat van mij is ook nog niet binnen, andere jaren had ik t al.. maar ik was nu ook vlak voor 1 april, dat zal ook wel schelen, ze zullen rond die tijd wel nog heel veel aanvragen binnenkrijgen.
Ik wacht rustig af..
Oud 12-05-2005, 20:56
Breg
Breg is offline
ik heb de brief vorige week gehad, ik wacht nu nog op het geld. Ik denk dat het binnen een paar dagen komt want mn ouders hebben het al wel gehad.
Oud 12-05-2005, 21:07
Gadje
Gadje is offline
als je bij het tj biljet al je loonheffing hebt ingevuld, krijg je dan ook alles terug? want mij is het niet duidelijk geworden of ik alles of maar een deel terug krijg.
en ik wacht met ongeduld op mn brief
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 11:59
TommytheCat
TommytheCat is offline
Vorig jaar heb ik het op 13 mei ontvangen, nu nog steeds niets gehoord. Het zal wel goedkomen, maar het toch is het vervelend dat je geen bevestiging oid. hebt.
Oud 21-05-2005, 12:51
Unexplained
Unexplained is offline
Gisteren heb ik de aanslag ontvangen, zal je laten weten wanneer het binnen is (tenzij ik dat vergeet natuurlijk).
Oud 21-05-2005, 13:55
strawberryangel
strawberryangel is offline
ik heb afgelopen donderdag mijn aanslag EN de belastingteruggave gehad (ja wazig he) maar ik had het al begin februari geloof ik verstuurd.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2005, 08:58
Rachel
Rachel is offline
ik was daar ook nieuwsgierig na, volgens mij is het nog niet gestort (heb de brief ook nog niet gehad)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 18:13
TommytheCat
TommytheCat is offline
Nog steeds niets gehoord
Oud 25-05-2005, 19:38
Verwijderd
Vorige week bericht gekregen dat ik voorlopig een bedrag terug kreeg, en dat iemand m'n aangifte ging controleren. Vandaag ontving ik het geld op m'n rekening
Met citaat reageren
Oud 25-05-2005, 21:41
Martin
Martin is offline
Heb het binnen, tegelijk met mijn ouders. Wellicht doen ze per postcode-gebied?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 10:21
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Martin schreef op 25-05-2005 @ 22:41 :
Heb het binnen, tegelijk met mijn ouders. Wellicht doen ze per postcode-gebied?
Nope, ik heb mijn geld wel al binnen en m'n ouders nog niet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 20:09
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
strawberryangel schreef op 21-05-2005 @ 14:55 :
ik heb afgelopen donderdag mijn aanslag EN de belastingteruggave gehad (ja wazig he) maar ik had het al begin februari geloof ik verstuurd.
ik ook, en ik heb nog niks, en ik moet het hebben want ik wil op vakantie
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 08:57
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hmz Ik krijg volgens de berekening van een kennis van ons niets terug Terwijl ik toch wel ongeveer 1500 euro netto heb verdiend vorig jaar kan dat kloppen? Tot nu toe kreeg ik ieder jaar wat terug, ook al was het maar 20 euro.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 14:40
Rachel
Rachel is offline
Ik heb het gehad
woensdag de brief, donderdag het geld.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2005, 23:30
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-05-2005 @ 09:57 :
Hmz Ik krijg volgens de berekening van een kennis van ons niets terug Terwijl ik toch wel ongeveer 1500 euro netto heb verdiend vorig jaar kan dat kloppen? Tot nu toe kreeg ik ieder jaar wat terug, ook al was het maar 20 euro.
Kan kloppen, dan heb je misschien te weinig belasting betaald, had ik ook dit jaar. Van vorig jaar heb ik wel wat terug gekregen, net 30 euro of zo maar jah.
Wel al vroeg, eind Maart begin April had ik het al binnen.

Normaal krijg je het gewoon na je vakantie geld, ergens in Mei, Juni of July.
Oud 29-05-2005, 10:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 28-05-2005 @ 09:57 :
Als je minder dan 13 euro belasting hebt betaald krijg je niks terug als je in totaal maar 1500 euro hebt verdiend kan het zelfs zo zijn dat je zowiezo niks tertug krijgt omdat je NIKS betaald hebt ;-)
Oud 29-05-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 25-05-2005 @ 20:38 :
Vorige week bericht gekregen dat ik voorlopig een bedrag terug kreeg, en dat iemand m'n aangifte ging controleren. Vandaag ontving ik het geld op m'n rekening
Is het bedrag het bedrag wat je zelf ook opgegeven had? Anders moet je goed uitkijken, wij hebben al twee jaar meer terug gekregen dan we zouden moeten krijgen (en daarover bellen ed helpt niet, eerder terug storten kan ook niet, enz., maar dat geld moet je dan later terug storten (met boete, ook achterlijk, zij doen het fout, maar goed).

Ik heb afgelopen week een brief gehad dat het fout was gegaan en dat ik over een paar weken een nieuwe voorlopige aanslag krijg oid. Hopelijk is ie dan wel goed (en hopelijk niet weer te veel ed).
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 13:45
Verwijderd
ik heb gelijk toen ik mijn jaaropgaaf kreeg, mijn tj formulier aangevraagd, ingevult en weer weg gedaan. Ik heb nog steeds niks gestort gekregen.

Als je het voor 1 april instuurde, kreeg je dan niet voor 1 juni je geld?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 12:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-05-2005 @ 11:47 :
Als je minder dan 13 euro belasting hebt betaald krijg je niks terug als je in totaal maar 1500 euro hebt verdiend kan het zelfs zo zijn dat je zowiezo niks tertug krijgt omdat je NIKS betaald hebt ;-)
Ik heb wel wat betaald. Ik heb normaal gesproken altijd minder verdiend dan dit bedrag. Heb altijd alleen maar vakantiewerk gedaan en altijd wat terug gekregen. Heb ook meer dan 13 euro betaald...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2005, 17:21
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 30-05-2005 @ 14:45 :
ik heb gelijk toen ik mijn jaaropgaaf kreeg, mijn tj formulier aangevraagd, ingevult en weer weg gedaan. Ik heb nog steeds niks gestort gekregen.

Als je het voor 1 april instuurde, kreeg je dan niet voor 1 juni je geld?
Ik heb ook nog niets ontvangen. Overigens hoor ik wel van meer mensen dat ze het pas in juni gekregen hebben, als het goed is hoefen we ons dus nog geen zorgen te maken - al begint het wel een beetje te kriebelen.
Oud 31-05-2005, 18:58
Verwijderd
Mwa ik kan het geld op dit moment gewoon goed gebruiken enzo
Met citaat reageren
Oud 03-06-2005, 21:24
Verwijderd
Ik heb mijn aangifte na 1 april ingestuurd, en ik heb het vandaag gestort gekregen. Weer 150 euro rijker
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 10:36
Verwijderd
Als je belt kunnen ze zien wanneer je formulier is binnengekomen en dan kunnen ze een schatting geven van wanneer het gestort wordt. Ze waren afgelopen maand bezig met maart geloof ik, toen is mijn formulier ook binnen gekomen en ik heb het deze week gestort gekregen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 11:33
Jules
Jules is offline
Kan je nog steeds aangifte doen? Mijn vader wilde het per se voor me doen alleen DOET hij het gewoon niet dus nu wil ik het zelf doen (als het nog kan).
Oud 04-06-2005, 11:58
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Jules schreef op 04-06-2005 @ 12:33 :
Kan je nog steeds aangifte doen? Mijn vader wilde het per se voor me doen alleen DOET hij het gewoon niet dus nu wil ik het zelf doen (als het nog kan).
Dat kan wel, alleen je zult wat langer moeten wachten op behandeling. Kan een jaar extra duren, staat me bij.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2005, 13:31
Jules
Jules is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 04-06-2005 @ 12:58 :
Dat kan wel, alleen je zult wat langer moeten wachten op behandeling. Kan een jaar extra duren, staat me bij.
oh my.
Oud 04-06-2005, 13:44
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Jules schreef op 04-06-2005 @ 14:31 :
oh my.
ah beter dan het niet krijgen toch..
Oud 04-06-2005, 17:36
Jules
Jules is offline
Citaat:
Roxy schreef op 04-06-2005 @ 14:44 :
ah beter dan het niet krijgen toch..
Jup. Maar dan kan ik dus net zo goed wachten en het volgend jaar doen, je mag toch t/m 4 jaar (oid) terug vragen in 1x?
Oud 04-06-2005, 18:01
Bartje
Bartje is offline
Voorlopige aanslag is binnen,
jammer dat er niks van klopt.. bezwaar maken dan maar
Oud 05-06-2005, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Jules schreef op 04-06-2005 @ 18:36 :
Jup. Maar dan kan ik dus net zo goed wachten en het volgend jaar doen, je mag toch t/m 4 jaar (oid) terug vragen in 1x?
je hebt wel verschillende tjbiljetten voor verschillende jaren.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2005, 09:49
Verwijderd
Ik heb het binnen and it makes me happy
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 13:13
Verwijderd
ja ik had het ook binnen.
Dus ik blij, houd een deel op mijn rekening want die was nagenoeg leeg. Van een deel plaatjes besteld en betaald. EN de rest naar mijn spaarrekening. Dus ik wil net pinnen. Lukt dat niet, kijk ik naar mijn saldo bij de pin automaat. Sta ik gewoon in de min. Hebben ze alles om 1 of andere vage reden af geschreven.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2005, 18:52
Unexplained
Unexplained is offline
Nog niet binnen
Oud 10-06-2005, 11:41
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 07-06-2005 @ 14:13 :
ja ik had het ook binnen.
Dus ik blij, houd een deel op mijn rekening want die was nagenoeg leeg. Van een deel plaatjes besteld en betaald. EN de rest naar mijn spaarrekening. Dus ik wil net pinnen. Lukt dat niet, kijk ik naar mijn saldo bij de pin automaat. Sta ik gewoon in de min. Hebben ze alles om 1 of andere vage reden af geschreven.
Dan moet je bij de bijschrijving kijken want die stond dan waarschijnlijk een dag later dan dat je je saldo checkte waardoor je het geld er nog niet af kon halen maar het wel al overgeschreven stond voor de volgende dag.

Ik ben echt een rijke stinkerd geworden en heb big spending gedaan afgelopen twee week . Ik vind het wel relaxt zo een spaarpotje van de belastingdienst, anders had ik het geld in de loop van het jaar toch uitgegeven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten