Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2002, 10:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik heb gehoord dat dit er sinds kort is... maar ik weet niet waar etc. heeft iemand hier meer over gehoord??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2002, 15:43
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
ik heb gehoord dat dit er sinds kort is... maar ik weet niet waar etc. heeft iemand hier meer over gehoord??
Geen idee (upt )
Wil er ook wel meer over weten vandaar.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 12:23
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
nobody?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 12:48
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
*wil ook meer weten*

Ik weet al wel langer dat die opleiding bestaat...

Zal vanavond ff zoeken.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 12:29
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
haha nou als er nou ook nog iemand reageert die er meer over weet ipv er meer over wil weten
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 20:43
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Nergens te vinden...

Vaag, want ik wéét dat 'ie bestaat.

Als iemand er nog naar durft te gaan zoeken:
http://hbo.pagina.nl
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 20:49
Verwijderd
Hmm...0 matches
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 22:01
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Er is in Gelderland zo'n opleiding te vinden.

Propedeuse jaar toegepaste psychologie, en na dat jaar kun je een richting kiezen als SPH of MW etc.

maar ook Psychodiagnostosisch werk...

Moet je maar even kijken en eventueel daar verder infomeren voor andere scholen wat die aanbieden wat veel met psychologie te maken heeft.

http://www.hen.nl/index.php?doc=opleidingen&id=15

Groetjes
Ben(die vanavond naar de film is geweest
Oud 09-07-2002, 19:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k heb nu ergens gehoord dat t in tilburg zit...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 19:21
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
k heb nu ergens gehoord dat t in tilburg zit...
Hmm, misschien op zo'n Fontys school?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 12:47
PV
PV is offline
Citaat:
*Juliah* schreef:
Hmm, misschien op zo'n Fontys school?
http://www.fontys.nl/opleidingen/Voltijd.asp?id=14539

Ik denk dat je dit bedoelt?

De propedeuse Toegepaste Psychologie is een voltijdstudie die één studiejaar duurt. Het is een gezamenlijk project van de Fontysopleidingen Personeel en Arbeid (PenA), Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD), Culterele en Maatschappelijke Vorming (CMV) en Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). In plaats van te beginnen met de propedeuse van één van deze reguliere opleidingen, kun je de propedeuse Toegepaste Psychologie kiezen. Je kunt de opleiding volgen in Eindhoven en Tilburg.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 18:54
Lindatje
Lindatje is offline
Yupz...dat stukje hierboven is het en daarna kun je geloof ik ook meteen naar de universiteit om psychologie te studeren, maar dat moet je effe voor de zekerheid navragen!
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 18:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ah thank you!! hier heb k wat aan... nu vind k t direct iets minder erg om naar de havo te gaan ipv vwo te doen...
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 21:00
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Citaat:
Na het behalen van de propedeuse kun je direct door naar de hoofdfase van de opleidingen Personeel en Arbeid (PenA), Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD), Culterele en Maatschappelijke Vorming (CMV) of Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). Je kunt met een hbo-diploma of een hbo-getuigschrift propedeuse toegang krijgen tot het universitaire onderwijs. Let op: universiteiten kunnen daarnaast nog specifieke toelatingseisen stellen.
Wat zou ik me daar bij moeten voorstellen ????
Oud 12-07-2002, 21:19
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
MAGIC-MAN schreef:

Wat zou ik me daar bij moeten voorstellen ????

Statistische wiskunde b.v.

Aangezien er nog wel wat statistiek komt kijken bij de studie psychologie.

Groetjes
Ben(die een broer heeft die psychologie studeert
Oud 13-07-2002, 19:14
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Statistische wiskunde b.v.

Aangezien er nog wel wat statistiek komt kijken bij de studie psychologie.

Groetjes
Ben(die een broer heeft die psychologie studeert
maar dan snap ik iets niet, want voor de studie psychologie vragen ze van de mensen die havo hebben gedaan wiskunde B. maar wiskunde A is juist vooral de statistische kant en wiskunde B niet. waarom moet ik dan toch wiskunde B hebben de op havo? t maakt mij verder niks uit, maar ik wil geen verkeerde beslissing nemen.

wat mij betreft gooien ze mijn hele rooster vol met wiskunde, dan ziet mijn rapport er tenminste goed uit
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 13:16
alpha
alpha is offline
Citaat:
MAGIC-MAN schreef:
Na het behalen van de propedeuse kun je direct door naar de hoofdfase van de opleidingen Personeel en Arbeid (PenA), Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD), Culterele en Maatschappelijke Vorming (CMV) of Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH). Je kunt met een hbo-diploma of een hbo-getuigschrift propedeuse toegang krijgen tot het universitaire onderwijs. Let op: universiteiten kunnen daarnaast nog specifieke toelatingseisen stellen.
Waar heb je dit vandaan? Van de site van Fontys? Vertel!
Oud 27-07-2002, 17:11
PV
PV is offline
Citaat:
alpha schreef:
Waar heb je dit vandaan? Van de site van Fontys? Vertel!
http://www.fontys.nl/opleidingen/Voltijd.asp?id=14563 ...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2002, 17:45
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:

maar dan snap ik iets niet, want voor de studie psychologie vragen ze van de mensen die havo hebben gedaan wiskunde B. maar wiskunde A is juist vooral de statistische kant en wiskunde B niet. waarom moet ik dan toch wiskunde B hebben de op havo? t maakt mij verder niks uit, maar ik wil geen verkeerde beslissing nemen.

wat mij betreft gooien ze mijn hele rooster vol met wiskunde, dan ziet mijn rapport er tenminste goed uit

Omdat wiskunde B moeilijker is dan wiskunde A. Dus zeggen ze dat als je wiskunde B havo kunt, dan kun je ook de statistiek van de studie psychologie.

Wiskunde A vwo, is de stof van wiskunde B havo(altans zo was het bij oude stijl) + statistiek op een hoger niveau dan wiskunde A havo.

Dus voor een deel zou je de stof al hebben dan als je wiskunde B havo hebt gedaan.

Groetjes
Ben(die denkt dat dit de reden is
Oud 29-07-2002, 10:58
Miess
Miess is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Wiskunde A vwo, is de stof van wiskunde B havo(altans zo was het bij oude stijl) + statistiek op een hoger niveau dan wiskunde A havo.
Dat is onzin, wiskunde B was op de HAVO en de VWO (in de oude stijl) de wiskunde waarin thema's als meetkunde/algebraïsch bewijzen/abstracte algebra enz. werden behandeld. Op het VWO was het gewoon een stapje moeilijker. In wiskunde A werd in de oude stijl helemaal niets van meetkunde behandeld (in de tweede-fase wel), maar statistiek/combinatoriek/kans.

Citaat:
Dus voor een deel zou je de stof al hebben dan als je wiskunde B havo hebt gedaan.

Groetjes
Ben(die denkt dat dit de reden is
Nee, de reden is dat mensen die wiskunde B hebben gehad zich sneller vertrouwd maken met andere wiskundige stof als statistiek. Er zit wel wat in, want de meeste mensen kiezen wiskunde B omdat ze tot en met de vierde klas (VWO) of de derde klas (HAVO) goede cijfers voor wiskunde haalden.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 15:29
Jamie
Jamie is offline
Ik vind Wiskunde A op de HAVO toch anders dan WisA op het VWO...

Ik wou eigenlijk Psychologie gaan doen, maar nu ik lees dat er veel statistiek etc. aanwezig is, twijfel ik toch ...
Oud 29-07-2002, 19:19
euro
euro is offline
Sorry ff vraagje tussendoor (hoef ik ff geen nieuwe topic te makuh) Maar ik wou vragen hoelang een studie psychologie gewoon op de universiteit duurt?!

groetjes

Myrthe
Oud 29-07-2002, 19:23
Miess
Miess is offline
Citaat:
euro schreef:
Sorry ff vraagje tussendoor (hoef ik ff geen nieuwe topic te makuh) Maar ik wou vragen hoelang een studie psychologie gewoon op de universiteit duurt?!
4 jaar
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 17:11
euro
euro is offline
Citaat:
Miess schreef:

4 jaar
dankjewel
Oud 01-08-2002, 15:24
Cassy
Cassy is offline
Je kan Psychologie op HBO niveau ook bij het NTI gaan doen: www.nti.nl

Maar volgens mij is dat wel vooral zelfstudie.
Als je psychologie wilt gaan studeren maar je hebt havo gedaan kan je ook gewoon een propedeuse halen op de HBO, daarna kan je dan vaak bij de universiteit een cursus wiskunde volgen die afgesloten wordt met een toets. Als je dat hebt gehaald word je toegelaten tot de opleiding psych.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2002, 21:05
Miss Plint
Miss Plint is offline
Op WO heeft het veel meer diepgang, op HBO is het meer praktijkgericht zal ik maar zeggen...

HBo is minder 'droog' maar je komt er minder ver mee..
Oud 06-08-2002, 21:07
Miss Plint
Miss Plint is offline
Citaat:
Jamie schreef:
Ik vind Wiskunde A op de HAVO toch anders dan WisA op het VWO...

Ik wou eigenlijk Psychologie gaan doen, maar nu ik lees dat er veel statistiek etc. aanwezig is, twijfel ik toch ...
Heel veel stomme klote statistiek!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik haat statistiek!!!! Heb t maar net gehaald zelf
Oud 08-08-2002, 07:24
Drizzt
Drizzt is offline
Citaat:
Miss Plint schreef:

Heel veel stomme klote statistiek!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik haat statistiek!!!! Heb t maar net gehaald zelf
*moet het nog halen...* her

Ik denk echter dat de statistiek mensen er niet van moet weerhouden om psychologie te gaan studeren. Zoals bij elke studie, heeft ook psychologie zijn mindere en leukere kanten. Het gaat erom wat je uiteindelijke doel is en ik ben van plan door te zetten en gewoon die kl*tevakken te halen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 19:16
Tangaslip Jongentje
Tangaslip Jongentje is offline
Eeej, een vriend van me gaat in Deventer op het HBO psychologie doen. Hij kon dichter in de buurt van Alkmaar helemaal nix vinden iig. Dus niets in Amsterdam, Haarlem, Hoorn, Leiden, Utreg enzo.
Oud 11-08-2002, 16:34
alpha
alpha is offline
Citaat:
Tangaslip Jongentje schreef:
Eeej, een vriend van me gaat in Deventer op het HBO psychologie doen. Hij kon dichter in de buurt van Alkmaar helemaal nix vinden iig. Dus niets in Amsterdam, Haarlem, Hoorn, Leiden, Utreg enzo.
Das een opleidingsvariant he? Das niet een hele opleiding. Tenminste, ik kan dat anders niet vinden
Reageren

Regels voor berichten