Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Zoek eens in het woordenboek op wat mensenkennis is, en doe daarna eens inlevingsvermogen. Ga er dan eens over nadenken. .. Ten eerste zijn mensen anders, de één haalt met een half uur blokken een 7, de volgende met 3 uur hetzelfde blokken een 5.5. Ben je dan een domme lul? Right... Ten tweede zijn er grote verschillen tussen scholen qua zwaarte van de Tweede Fase. Ben je omdat je toevallig op een school zit die de Tweede Fase zwaar aangezet heeft een domme lul? Right...
__________________
Liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
|
![]() |
||
Citaat:
ik vind het een beetje onzin om iedereen die minder goed kan leren dan jij, of iig op de manier van de tweede fase minder goed kan leren dan jij, een domme lul te noemen.
__________________
mjah....vast
|
![]() |
|
simpel is niet het goede woord
ik vond de tweede fase wel relaxt vier weken per jaar stressen en de rest van het jaar lamballen mja, het aantal werkstukken was wel verschrikkelijk, maar gelukkig bestaat er nog zoiets als internet dus het plakken en knippen ging op den duur automatisch ![]() je stak er oowk helemaal niks meer van op en idd de onzinnige vakken...zonde van mn tijd en vooral van de tijd van de mensen die de tijd hard nodig hadden... (snap je het nog? ![]() euhm maar ik denk dat het per persoon verschilt, hoeveel zelfdiscipline heb je en hoeveel tijd heb je er voor over om aan school te besteden enzow en hoe gemakkelijk het je allemaal af gaat...de een moet ergens langer voor leren dan de andere blaat.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar idd, voor CKV, ANW en my-leer is het wel handig ![]() aan t eind van het jaar kwam ik erachter dat ik maar de helft van mijn cultuurbezoeken voor CKV zelf heb gedaan ![]() en 4 weken stress en de rest vh jaar niks doen... valt ook nog wel mee, ik heb wel meer als 4 weken stress gehad... huiswerk niet af, maar moest wel af zijn, anders nablijven ![]() ![]() Voor de rest ben ik t wel met je eens, *BattleStar* |
![]() |
||
Citaat:
mijn leraren waren gewoon te lui om da allemaal bij te gaan houden ![]() ennuh..is dat juist niet het punt van tweede fase: zoek het maar lekker allemaal zelf uit..? nablijven vink echt kinderachtig... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() enne, dat 2e fase is idd zoek het zelf maar uit, maar sommige leraren werden toch ook wel kwaad als je het zelf uitzocht, en geen huiswerk maakte. We hebben dat ook heel vaak tegen onze maatschappijleer-lerares gezecht van 2e fase is dat je zelf moet plannen (als we weer es geen huiswerk afhadden) Maar dat vond ze geen goed argument waarom we ons huiswerk niet afhadden (beetje vaag verhaal geworden, maar waar het op neer komt is dat leraren het niet goed vinden als je je huiswerk niet afhad, ondanks de 2e fase) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ook kregen we werkwijzers heel laat of vergaten ze d'r iets in te zetten, zoals handelingsdeel van frans. die kregen we 5 weken van te voren op, onder het motto 'nee, dat wisten jullie toch al veel eerder?? zorg maar gewoon dat je het over 5 weken af hebt!' en dus kwam iedereen daar mee in de knoei... of dan kregen we een nieuwe planner en stond d'r in dat we 4 weken later een module voor ne af moesten hebben, een hoofdstuk uit een ander boek en een boekverslag.. en tegelijkertijd met dat moest je ook binnen die maand je betoog maken. kijk, zo kan ik het ook... we dauwen alles gewoon in één maand en zeggen vervolgens dat de leerlingen niet kunnen plannen! ![]()
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind het meestal ook wel relaxed
Je moet té veel dingen inleveren, maar dat lukt me allemaal nog wel (lastig voor mensen die niet kunnen plannen) Verder vind ik de tweede fase ideaal, 5 weken vakantie vieren en lol hebben op school en één week toetsen maken. Daarvoor hoef ik meestal nog niet eens zo keihard te leren. Oftewel één keer per zes weken werken, dat is met de handelingsdelen deadline, en verder lekker rustig aan doen! Van mij mag de 2e fase blijven, omdat je gewoon maar één keer per 6 weken de stress hebt.
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
|
![]() |
|
![]() |
Mjah, vziw is de kwaliteit van het onderwijs drastisch omlaaggegaan sinds de invoering van de Basisvorming en de Tweede Fase...
Nu ik geen middelbare school meer heb, vind ik het jammer. Maar ja, 't is natuurlijk wel fijn als je weinig te doen hebt tijdens je schoolperiode. ![]() (En ja, er zullen ongetwijfeld verschillen bestaan tussen scholen.) |
![]() |
|
Dan ben ik zeker de enige die het niet makkelijker heeft gekregen met de 2e fase
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
buiten de profielwerkstukken, handelingsdelen en andere onzin/werkstukken om is de 2e fase makkelijker geworden als je naar de diepgang van de stof kijkt. Bij de literatuurvakken van nederlands en engels is het minder boeken lezen geworden (gelukkig maar, want ik heb een hekel aan literatuur). Alleen jammer dat frans 1 en duits 1 en ckv 1 verplicht zijn.
|
![]() |
|
Ik zelf deed vwo 2e fase. Dat betekend dus dat je 3 vreemde talen hebt waarvan je maar 1 onvoldoende mag hebben. Voor mij was dat dus onmogelijk. Ik ben zo'n gigantische ramp in de talen dat dat niet lukt. En omdat niet goed ging moest ik daar extra aandacht aan geven zodat mijn andere vakken ook minder gingen. Dat leidde tot zitten blijven. Nou ja eigenlijk bewust een stapje terug naar de havo. Maar die 2e fase heeft ook gezorgd voor een hoop stress voor mij. Zo erg zelfs dat ik een half jaar ziek geweest ben.
En nou kan je wel zeggen dat had je bij het oude systeem ook gehad. Maar dan had ik dus geen 3 vreemde talen gehoeven maar alleen engels. Als ik alleen engels had gehad waren mijn andere vakken ook beter gegaan omdat ik daar dan meer aandacht aan had kunnen geven. Ik ben dus van mening dat de tweede fase zeker niet goed voor mij is geweest. Maar dat is niet alleen voor mij ik kan zo nog een heleboel andere mensen opnoemen waarbij het niet goed is gegaan. Maar misschien ligt dat ook aan onze school. Onze school stelt gigantisch hoge eisen aan de leerlingen. We zitten altijd bij de beste 10 scholen van nederland. Meer dan 50% blijft zitten in de bovenbouw. Ik bedoel maar niet elke school is ook hetzelfde |
![]() |
|
Persoonlijk vindt ik de methode van tweede fase wel goed. Maar er zijn ook zoveel dingen die niet goed zitten!
Bij ons op school heb je i.p.v. CKV2/3 tekenen. En dat heeft iedereen op de Havo met het C&M-profiel. Geen gezeur. En de VWO-ers hebben i.p.v. CKV2/3 GESCHIEDENIS!!! Nog erger! Ik bedoel, geef hun dan ook tekenen! Nog een voorbeeld: de regering wil meer practicum in de biologie-lessen, terwijl met invoering van het studiehuis en tweede fase juist de practicum-lessen zeer verminderd zijn! Tenminste, bij ons op school. En dit omdat alles in een bepaalde tijdsperiode moet worden geduwd en je zo dus minder tijd hebt. Ook vind ik de werstukken, PO's, en vooral al die boeken, artikelen etc. veel te veel en het wordt veel te kort voor tijd aangekondigt. Ik vind dit echt slecht gaan. Ze verdelen opdrachten overigens ook niet goed, alles tegen het einde van het schooljaar en niets aan het begin ``dat komt allemaal nog wel`` (citaat van meerdere docenten bij mij op school) Maar als je dit niet meetelt, dan redt ik me wel redelijk. Ik vind het principe goed. Bij ons op school is overigens erg veel blijven zitten. En gezakt, dat ook. Dus ik neem aan dat dit heel veel zegt!
__________________
I like to say what I want to say
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Grafische rekenmachine ElMiE | 11 | 06-07-2003 17:37 | |
Psychologie |
Ik wil het niet meer/Hoe moet ik verder? Miracle | 33 | 05-01-2003 21:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Studentendemonstratie 12 nov. (was: scholierenstaking op de dam) het dappere meisje | 74 | 14-11-2002 19:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
2e fase verlichting PBF | 23 | 09-02-2002 23:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: 2de fase is alleen gemaakt voor mensen die het 'makkelijk' kunnen doen. Verwijderd | 4 | 02-01-2002 18:40 |