Oud 15-05-2005, 17:19
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Omdat het Natuur & Techniek topic is gesloten is hier nu het algemene Natuurkunde 1,2 topic. Alle vragen, antwoorden en handige informatie die je hebt over dit vak kan je hier plaatsen.

Ik heb best veel uit de examenbundel per onderwerp geoefend maar toen ik zo'n oud examen ging maken maakte ik wel veel stomme fouten, waardoor je cijfer veel lager is dan je eigenlijk zou kunnen halen, hebben jullie dat ook en merk je dat dat minder wordt door veel oefenen of eigenlijk niet?

De vragen over moderne fysica die in de examenbundel staan zijn trouwens honderd keer makkelijker dan die van het schoolexamen wat ik erover had, is dat bij jullie ook zo?
Advertentie
Oud 15-05-2005, 18:56
Ten_Ton_Hammer
Avatar van Ten_Ton_Hammer
Ten_Ton_Hammer is offline
ik heb geen examenbundel voor Na 1,2
__________________
Totaal mega ultra-extreem loco
Oud 15-05-2005, 19:07
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Ik heb dr wat (2ofzo) oude examens van gedaan, maar het is idd wel opletten wat de vraag is. Tis echter niet alsof er een compleet een nieuwe manier van doen is waar je aan moet wennen, wat je naar mijn mening wel hebt bij schei, wis en biologie.

@ ton ten: kun je altijd nog de examens van vorig jaar gewoon downloaden toch.
Oud 15-05-2005, 22:15
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Ja die moderne fysica vragen in de bundel waren inderdaad te makkelijk. Ik vind de nieuwe examens trouwens wel erg anders dan die vragen op onderwerp. Er zit erg veel theorie in, en ook wat onzinnige vragen.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Oud 24-05-2005, 18:21
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het volgende serieuze vak! Ik heb er zin in, m'n docent zei dat je ook volle punten krijgt als je via andere formules op het goede antwoord uitkomt, dat is mooi want dat doe ik heel vaak.
Oud 24-05-2005, 18:25
sdekivit
sdekivit is offline
ja er zijn meerde wegen die naar rome leiden.

Hetzelfde al met de uitwerkingen van het sk1,2 - examen (wat ik veel te omslachtig vond btw) --> eerst aantal mol elektronen uitrekenen en dan overstappen naar de andere halfreactie (dus eerst maal 2 en dan delen door 6) of dat je in een keer de molverhouding neemt van de gevraagde stoffen (1:3) is allebei hetzelfde en dat wordt uiteraard niet fout gerekend.

Bij geen enkel examen zal een goede uitwerking anders dan het antwoordmodel leiden tot fout rekenen. Het antwoordmodel geeft dan ook een voorbeeld van een juiste bewerking. Dat zal bij wiskunde, natuurkunde en soms bij biologie ook het geval zijn
Oud 25-05-2005, 13:24
Hydrogen
Hydrogen is offline
weet iemand hier de normering van 2004-I en 2004-II?
2001 tot 2003-I hebben normeringen van 0.8, die van 2003-II 1.4.

Edit: het lijkt erop dat de normering bij na1,2 vorig jaar voor beide tijdvakken 0.8 was.
__________________
http://www.khalifaat.tk

Laatst gewijzigd op 25-05-2005 om 13:30.
Oud 25-05-2005, 13:48
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Ja ik had bij het oefenen met oude examens ook vaak dat ik van die kleine dingetjes vergat of stomme foutjes maakte. Echt irritant, maar dat had ik bij scheikunde ook, en bij het examen ging het wel goed.
Oud 25-05-2005, 15:11
walliewop
walliewop is offline
eigenlijk .. als ik naar opgave kijk snap ik het wel, maar als ik het niet snap.. en kijk naar het antwoord. . is het eigenlijk vet simpel... moet gewoon weten welke formule je nodig hebt.. nie zo heel moeilijk d8 ik zo..
Oud 25-05-2005, 19:18
Tio
Avatar van Tio
Tio is offline
Ik snap nog steeds niet het nut van opgaven waarbij je bijvoorbeeld de oppervlakte onder een grafiek moet berekenen door hokjes te gaan tellen, of al die andere onzin waarbij je ongeveer moet gaan schatten wat ze nou bedoelen.

Vooral zo'n vraag in het proefexamen waarbij je aan de hand van de hoogte van een mannetje moest bepalen hoe groot de oppervlakte van een zonnepaneel was, die was erg zinloos.

Groet,
Tio (die de proefexamens natuurkunde over het algemeen een stuk waziger vond dan wis- en scheikunde)
__________________
Elke dag kaas is ook niet alles
Oud 26-05-2005, 11:26
Ten_Ton_Hammer
Avatar van Ten_Ton_Hammer
Ten_Ton_Hammer is offline
zja het niveau van die examens van vorig jaar vielen me echt mee! mijn leraar heeft de schoolexamens de afgelopen drie jaar volgens mij gewoon op een veel te hoog niveau gemaakt. wtfk
__________________
Totaal mega ultra-extreem loco
Oud 26-05-2005, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Tio schreef op 25-05-2005 @ 19:18 :
Ik snap nog steeds niet het nut van opgaven waarbij je bijvoorbeeld de oppervlakte onder een grafiek moet berekenen door hokjes te gaan tellen, of al die andere onzin waarbij je ongeveer moet gaan schatten wat ze nou bedoelen.

Vooral zo'n vraag in het proefexamen waarbij je aan de hand van de hoogte van een mannetje moest bepalen hoe groot de oppervlakte van een zonnepaneel was, die was erg zinloos.

Groet,
Tio (die de proefexamens natuurkunde over het algemeen een stuk waziger vond dan wis- en scheikunde)
Daarmee willen ze je inzicht testen op inschattingsvermogen.
Oud 26-05-2005, 23:33
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Ten_Ton_Hammer schreef op 26-05-2005 @ 11:26 :
zja het niveau van die examens van vorig jaar vielen me echt mee! mijn leraar heeft de schoolexamens de afgelopen drie jaar volgens mij gewoon op een veel te hoog niveau gemaakt. wtfk
Dat is natuurlijk wel met een reden he, ze hebben liever dat je in de 5e blijft zitten dan dat je in de 6e zakt.
Oud 27-05-2005, 08:13
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Mja, ik heb net m'n boeken een beetje doorgebladerd, meer dan dat kan ik niet doen.
Oud 27-05-2005, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 26-05-2005 @ 13:12 :
Daarmee willen ze je inzicht testen op inschattingsvermogen.
Laat ze dan een test maken, want nu toetsen ze het.

Zeker die vraag met dat zonnepaneel was kut. Zelfs de grootste nerd uit de klas had die fout.
Oud 27-05-2005, 16:47
Verwijderd
viel best tegen hoop dat de norm chill is, maar ik denk toch wel dat die 4,9 moet lukken.
Oud 27-05-2005, 16:54
Aristidis
Avatar van Aristidis
Aristidis is offline
Op zich was hij te doen, beetje aan de lastige kant wel, hij was alleen veel te lang.
Oud 27-05-2005, 16:57
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Hij was inderdaad veel te lang. Normaal ben ik toch minstens een kwartier van te voren klaar, maar voor die vragen over die gloeidraad heb ik niet kunnen maken. De rest viel verder wel mee qua moeilijkheid.
Ads door Google
Oud 27-05-2005, 17:10
Aristidis
Avatar van Aristidis
Aristidis is offline
waarom gebruiken ze in het correctiemodel bij vraag 14 een massa van 48 u en niet 40?? Het is toch calcium?
Oud 27-05-2005, 17:10
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
snik, ik heb superveel stomme fouten gemaakt volgens mij. dit wordt mijn eerste net voldoende vrees ik
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 27-05-2005, 17:11
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Aristidis schreef op 27-05-2005 @ 17:10 :
waarom gebruiken ze in het correctiemodel bij vraag 14 een massa van 48 u en niet 40?? Het is toch calcium?
het was Calcium-48. Stond in het artikel
Oud 27-05-2005, 17:19
Aristidis
Avatar van Aristidis
Aristidis is offline
hmm, ik vind het vervelend dat steilheid van de grafiek nie tgoedgekeurd wordt en dat je gevoeligheid MOET noemen, omdat je anders geen 2 punten krijgt...
maar ondanks dat heb ik er ongeveer 67!
Oud 27-05-2005, 17:27
Global
Avatar van Global
Global is offline
zo moeilijk was het niet, toch?
Oud 27-05-2005, 17:31
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
IK vond t goed te doen, als ik streng ben heb ik 76 punten

Maar euhm, zouden ze het fout rekenen als je bij dat model links hebt ingevuld: Opp = Opp + 1,1

en dan dus geen startwaarde voor dOpp

De dingen die ik fout heb gerekend zijn allemaal twijfelachtig, met geluk rekenen ze t allemaal wel goed en heb ik een 10, dwz een 10 op mn eindlijst

Maar kans is klein, mss stomme foutjes over t hoofd gezien.
__________________
Het leven is geen vakantie.

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 17:34.
Oud 27-05-2005, 17:34
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Bernero schreef op 27-05-2005 @ 17:31 :
IK vond t goed te doen, als ik streng ben heb ik 76 punten

Maar euhm, zouden ze het fout rekenen als je bij dat model links hebt ingevuld: Opp = Opp + 1,1

en dan dus geen startwaarde voor dOpp
Dat had ik eerst. Heb ik toch maar verbeterd naar dOpp. Gelukkig
Advertentie
Oud 27-05-2005, 17:49
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Heb weer echt stomme fouten gemaakt, maar ik vond t examen eigenlijk ook veel te lang En ik weet niet meer precies wat ik allemaal had, dus ik heb tussen de 60 en 71 punten, weet dus eigenlijk nog niks ik hoop maar dat de norm een beetje soepel is, want ik wil een 7,9.
__________________
Reina de la Calle
Oud 27-05-2005, 18:00
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
niet dat je die echt nodig had vanmiddag hoor, maar hebben ze bij jullie in de examenzaal een passer klaarliggen?

in t instructieboekje staat dat dat wel t geval zou zijn, ik heb m heel de week nog niet zien liggen

gelukkig had ik mn eigen passer meegenomen, ik maak graag nette tekeningetjes om mn uitleg te verduidelijk
__________________
Het leven is geen vakantie.
Oud 27-05-2005, 18:02
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Bah, hijs was veels te lang. ook was ie vrij lastig, maar hij was wel te doen. Op mijn ervaring zou ik zeggen; vrij hoge norm (iig 1)
Oud 27-05-2005, 18:09
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Bernero schreef op 27-05-2005 @ 18:00 :
niet dat je die echt nodig had vanmiddag hoor, maar hebben ze bij jullie in de examenzaal een passer klaarliggen?

in t instructieboekje staat dat dat wel t geval zou zijn, ik heb m heel de week nog niet zien liggen

gelukkig had ik mn eigen passer meegenomen, ik maak graag nette tekeningetjes om mn uitleg te verduidelijk
bij ons lag bij elk examen een passer klaar.
Oud 27-05-2005, 18:18
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Sketch schreef op 27-05-2005 @ 17:34 :
Dat had ik eerst. Heb ik toch maar verbeterd naar dOpp. Gelukkig
Weet iemand dan een reden waarom je perse met dOpp zou moeten doen?

Ook als je Opp = Opp + 1,1 invult zou t model werken in Coach toch ?

De hele functie invullen rekenen ze ook goed, dan zou ik dit ook goed vinden
__________________
Het leven is geen vakantie.

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 18:21.
Oud 27-05-2005, 19:13
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Bernero schreef op 27-05-2005 @ 18:18 :
Weet iemand dan een reden waarom je perse met dOpp zou moeten doen?

Ook als je Opp = Opp + 1,1 invult zou t model werken in Coach toch ?

De hele functie invullen rekenen ze ook goed, dan zou ik dit ook goed vinden
het werkt wel, maar het is niet netjes. ik heb het idee dat ze liever hebben dat je het begrijpelijker opschrijft in plaats van geoptimaliseerder. daarbij komt dat als je deltat aanpaast, dat je dan deltaopp ook moet aanpassen, en dat het dan handig is als je gewoon constantes kunt aanpassen ipv de code.

het is een kwestie van visie, maar ik denk eigenlijk dat ze het wel goed rekenen? je had het iig kunnen weten doordat ze ook deltat hebben gebruikt
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 27-05-2005, 19:20
Krekker
Krekker is offline
Ik heb het zo hard verneukt volgens mij. Ik heb het nog niet nagekeken, maar daar is het hier op zolder veel te warm voor. Ik zie wel. Heb iig een klacht ingediend dat het lang en soms ook vaag was. Ik had bij vraag 4 echt even geen idee waar die fucking paaltjes ergens stonden. Ik heb echt een paar minuten zitten nadenken.
Oud 27-05-2005, 19:34
Struiks
Struiks is offline
Ik heb het volgende bij die vraag van het model:

Opp= 0,8 + 11t

Waarom moet ik ipv t, (t-13) er neerzetten?
Er staat toch duidelijk als t > 13 .............
en ook nog eindals Opp > 42,6 dan Opp = 42,6

Kan iemand mij even uitleggen
Oud 27-05-2005, 19:35
Struiks
Struiks is offline
laat maar
tering ik snap t al ik ben echt debiel ofzo
Oud 27-05-2005, 19:45
Krekker
Krekker is offline
Struiks, heb je dit kopje al gezien:
Oud 27-05-2005, 20:05
Struiks
Struiks is offline
ja jij
Ads door Google
Oud 27-05-2005, 20:10
wiskunde
wiskunde is offline
inkoppertje
Oud 27-05-2005, 20:22
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik ben dus EEN VRAAG VERGETEN TE MAKEN.

en als ik dan niet goed door genummert heb, AAARG.

had echt iets van 6 strafpuntjes voor de rest en dan dat omfg omfg omfg
Oud 27-05-2005, 20:28
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef op 27-05-2005 @ 20:22 :
ik ben dus EEN VRAAG VERGETEN TE MAKEN.

en als ik dan niet goed door genummert heb, AAARG.

had echt iets van 6 strafpuntjes voor de rest en dan dat omfg omfg omfg
niet doornummeren snappen ze wel neem ik aan
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 27-05-2005, 21:03
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
JaJ schreef op 27-05-2005 @ 20:28 :
niet doornummeren snappen ze wel neem ik aan
officieel slaat dat natuurlijk nergens op..

maar kommop... 0,5 punt ff door me eigen neus geboort. Moet de hitte zijn ofzo.... omfg
Oud 27-05-2005, 23:53
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
ik kan me niet voorstellen dat je halve examen geschrapt wordt omdat je de vragen fout hebt genummerd. het wordt zeg maar door mensen nagekeken enzo. officieel of niet.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 28-05-2005, 00:05
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Ik zie het al voor me; "Waarom ben je gezakt?" "ja...ehhh....ik heb de vragen verkeerd genummerd......"

Nee, dat gebeurt heus niet hoor
Oud 28-05-2005, 11:11
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
1 verkeerd genummerde vragen rekenen ze denk ik wel fout, maar een heleboel zal wel niet
__________________
Het leven is geen vakantie.
Oud 28-05-2005, 15:27
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
mocht struiks hier nog kijken: in reactie op zijn topic: dat er warmte wordt onttrokken is wat je moet bewijzen. 2 punten voor de redenering, 1 punt voor het geven van het antwoord.
daarbij: er bestaan nederlans vragen met woordlimiet. je krijgt dan 1 punt voor het goede antwoord, en 1 punt als je binnen de limiet blijft. een fout antwoord binnen de limiet echter...
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 28-05-2005, 16:53
walliewop
walliewop is offline
Citaat:
Struiks schreef op 27-05-2005 @ 19:34 :
Ik heb het volgende bij die vraag van het model:

Opp= 0,8 + 11t

Waarom moet ik ipv t, (t-13) er neerzetten?
Er staat toch duidelijk als t > 13 .............
en ook nog eindals Opp > 42,6 dan Opp = 42,6

Kan iemand mij even uitleggen
ik had dit:

Opp=Z ---> met Z = 0.8+(11(13-t))

klopt tog inprincipe ook ofnie? dit had ik VOLGENS MIJ.. et klopt iig.. moet het goed uitkome(A)
Oud 28-05-2005, 19:30
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
walliewop schreef op 28-05-2005 @ 16:53 :
ik had dit:

Opp=Z ---> met Z = 0.8+(11(13-t))

klopt tog inprincipe ook ofnie? dit had ik VOLGENS MIJ.. et klopt iig.. moet het goed uitkome(A)
Je mag voor startwaarden alleen getallen gebruiken, want ze willen juist de formules links en de getallen rechts, dus ik denk niet dat het goedgerekend wordt.
Oud 29-05-2005, 14:39
Aristidis
Avatar van Aristidis
Aristidis is offline
Het was trouwens wel opmerkelijk dat in het model wat je kreeg, stond hoe je de vorige vraag moest uitrekenen!
Oud 29-05-2005, 14:43
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Aristidis schreef op 29-05-2005 @ 14:39 :
Het was trouwens wel opmerkelijk dat in het model wat je kreeg, stond hoe je de vorige vraag moest uitrekenen!


Nouja, ik weet niet of iemand die het antwoord daarop niet zelf kan bedenken het wel uit dat model kan halen.
Oud 29-05-2005, 16:15
Struiks
Struiks is offline
Citaat:
JaJ schreef op 28-05-2005 @ 15:27 :
mocht struiks hier nog kijken: in reactie op zijn topic: dat er warmte wordt onttrokken is wat je moet bewijzen. 2 punten voor de redenering, 1 punt voor het geven van het antwoord.
daarbij: er bestaan nederlans vragen met woordlimiet. je krijgt dan 1 punt voor het goede antwoord, en 1 punt als je binnen de limiet blijft. een fout antwoord binnen de limiet echter...
euhja .. mm
Oud 29-05-2005, 19:07
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 29-05-2005 @ 14:43 :


Nouja, ik weet niet of iemand die het antwoord daarop niet zelf kan bedenken het wel uit dat model kan halen.



Van die vraag kreeg ik het alleen maar warmer, namelijk van ergernis
__________________
Het leven is geen vakantie.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
VWO Natuurkunde 1,2
Verwijderd
66 01-06-2006 16:56
VWO examenstof natuurkunde 1,2 vwo
Land_of_spirits
7 25-05-2006 20:52
Huiswerkvragen: Exacte vakken [Natuurkunde] De appel en de aarde
Verwijderd
12 08-09-2003 22:47
Huiswerkvragen: Exacte vakken Hoe moeilijk is Natuurkunde in de 2e fase????
Narrator
9 25-04-2001 16:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.