Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2005, 10:52
KMBA
KMBA is offline
Hallo allemaal,

zou het volgens jullie ooit mogelijk zijn voor de mens (als we beetje spiritueel geevolueerd zijn ) om onszelf te genezen, niet door middel van: homopeathie, accupuntuur of laat staan beweging (bijv. Tai Chi)... maar gewoon door ja hoe zeg je dat... "gedachten/wil" (ik heb overigens geen bezwaar tegen homopeathie, accupuntuur, tai chi, yoga enzo.. ik vind het juist allemaal

Maar de vraag luidt: Kan de mensheid ooit zichzelf genezen zonder daadwerkelijke activiteit, maar door de wil/gedachten zeg maar??

KMBA
Advertentie
Oud 28-05-2005, 13:30
Verwijderd
Ooit...

Maar in zekere zin moet het al enigszins mogelijk zijn. We hebben de mogelijkheid al om ons lichamelijk ziek te maken, puur door gedachten en inbeelding, dus waarom zouden we ook niet kunnen genezen daardoor. Maar dan gaat het natuurlijk niet over gebroken benen enzo.

Ik denk dat het nog heel veraf is voor we echt lichamelijke schade kunnen genezen. Maar lichamelijke klachten en aandoeningen die vanuit het lichaam zelf komen, lijken me haalbaar.
Oud 28-05-2005, 13:58
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Met placebo kom je al een heel eind. Als jij je lichaam er VOL van weet te overtuigen dat het beter gaat worden, is er een grote kans dat het nog gebeurt ook. Jammer alleen dat het ontzettent moeilijk is om overtuigend tegen jezelf (en dan je lichaam in het speciaal) te liegen.

Succes
Oud 28-05-2005, 16:57
Verwijderd
Het is wel zo dat je sneller geneest als je erin gelooft en positief ingesteld bent geloof ik, dus als je nu erin getraind bent (boeddhist ofzo) en je mediteert de hele dag door, ja dan denk ik wel dat dat kan.
Oud 28-05-2005, 19:29
Samzel
Samzel is offline
Citaat:
doezel schreef op 28-05-2005 @ 16:57 :
Het is wel zo dat je sneller geneest als je erin gelooft en positief ingesteld bent geloof ik, dus als je nu erin getraind bent (boeddhist ofzo) en je mediteert de hele dag door, ja dan denk ik wel dat dat kan.
Daar ben ik het mee eens, maar je geneest niet sneller als je erin gelooft, je krijgt er zelfvertrouwen door.. en daardoor denk je dat je geneest..
Oud 29-05-2005, 12:32
Releric
Releric is offline
Citaat:
Samzel schreef op 28-05-2005 @ 19:29 :
Daar ben ik het mee eens, maar je geneest niet sneller als je erin gelooft, je krijgt er zelfvertrouwen door.. en daardoor denk je dat je geneest..
Nee, zelfvertrouwen heeft er vrij weinig mee te maken. Het is meer een vertrouwen dát je geneest, een geloof dus. Er zijn verschillende onderzoeken naar Positive thinking gedaan, onder meer door Neale Donald Walsh (nu weet ik niet meer helemaal zeker of dat de juiste naam is).

Het verschil tussen positief ingestelde mensen en negatief ingestelde mensen is enorm. Negatief ingestelde mensen hebben vele malen meer kans op een hartinfarct etc., terwijl positief ingestelde mensen in het algemeen veel minder kwaaltjes hebben.
Oud 29-05-2005, 14:00
Daboman
Daboman is offline
Ik denk dat het niet kan. In ieder geval niet op korte termijn. Zou je heel snel willen genezen, dan zul je dingen als eiwitproductie en celdeling moeten beïnvloeden. Die zouden veel sneller moeten gaan.

Op de lange termijn denk ik dat de wil al invloed heeft. Als je positief ingesteld ben staat er veel minder stress op je lichaam. En het is al aangetoond dat stress je lichaam negatief beïnvloedt. Als deze invloed niet of in mindere mate aanwezig is, zul je dus misschien ook sneller genezen.
Oud 30-05-2005, 09:34
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb een verhaal gehoord van een man die met kanker in het ziekenhuis lag. Hij las zichzelf een aantal keer per dag een gedicht voor (met de strekking dat hij beter zou worden). Die man was ongeneesbaar verklaard, maar toch was hij beter geworden.
Mooi verhaal.
En ja, positief denken bestaat, dus ik denk dat jezelf genezen door gedachten wel een groot deel van je genezingsproces kan bepalen
Oud 30-05-2005, 12:47
Akilina
Akilina is offline
Citaat:
Mutant schreef op 28-05-2005 @ 13:30 :
Ooit...

Maar in zekere zin moet het al enigszins mogelijk zijn. We hebben de mogelijkheid al om ons lichamelijk ziek te maken, puur door gedachten en inbeelding, dus waarom zouden we ook niet kunnen genezen daardoor. Maar dan gaat het natuurlijk niet over gebroken benen enzo.

Ja, ik ben het hier heel erg mee eens, het is inderdaad geen kwestie van instant genezing, maar de positieve kracht van de geest draagt er in ieder geval heel erg aan bij, dat kan niemand ontkennen. Daarnaast zijn er ook wel verschillende manieren en methoden waarop de geest bewust ingezet wordt om het lichaam te genezen, wat vaak ook wel effect heeft geloof ik.
De boeken van Louise Hay en Brandon Bays zijn daar onder andere een voorbeeld van.
Oud 30-05-2005, 16:38
*oma*
*oma* is offline
Ik denk dat dit niets met de toekomst te maken heeft. Het gaat erom of je erin geloofd of niet. Zoals BFR zegt: placebo. Het heeft immers niets met technologie te maken, dus zou ik eerder zeggen dat het oud is, dan nieuw wat nog komen gaat.
Oud 30-05-2005, 18:27
Moustache
Moustache is offline
Ik weet wel dat door zelfcontrole pijn beheersbaar is, en zelfs bepaalde wonden. Er is zo'n amerikaan die door ademing e.d. dit kan reguleren en voorkomen
Oud 05-06-2005, 13:04
Loisjuh
Loisjuh is offline
Ik ken een vrouw die kan 'strijken'. (dat houdt in dat ze bij anderen pijn weg kan nemen, voor degenen die denken dat ik 't over iets huishoudelijks heb ). Zij kan dus anderen genezen, dus ik neem aan dat ze dat ook bij zichzelf kan doen.
Oud 05-06-2005, 13:32
Verwijderd
Mesmerisme ofwel handoplegging heb je het over. Maar bij jezelf is dat een stuk moeilijker.
Advertentie

Regels voor berichten