Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2005, 17:10
lieve
lieve is offline
Als je met iemand een relatie begint, is dit toch met het oog op de toekomst? Of vergis ik mij hier soms in?

Nu je moet wikken en wegen in zulke situaties.
Maar op je 18 echt DE job laten staan voor een relatie, dat is idd wel kras.
Nu ik studeer nog en mijn vriend doet momenteel interimwerk.
Als ik afstudeer ga ik later in shiften staan. Dat is nu éénmaal zo. En mijn vriend heeft zijn oog laten vallen op nachtwerk.
Tja, geen van ons verbied de ander iets te laten vallen.
We hebben beide zoiets van kijk, we moeten werken. En we doen gewoon wat er moet gebeuren. Later kunnen we nog iets anders beslissen.
Of we elkaar nu veel zien, of weinig .. tja, dat zijn dingen die we er gewoon moeten bijnemen. We proberen zoveel mogelijk tijd met elkaar door te brengen, maar het is nu één maal zo dat hij moet werken en ik studeren. Dat zijn voor ons de primerende dingen.
Later als we die luxe hebben om te kiezen, dan kunnen we nog altijd veranderen van keuze en een job nemen die ons goed ligt in uren en werk.

Maar als je nu op je 18de al DE job kunt hebben... waarom ze dan laten staan? Zeker als je je er goed bijvoelt enzo. Soms is het wel onbegrijpelijk dat mensen niet zelf zien hoe goed ze het ergens hebben.
Oud 28-05-2005, 17:12
Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-05-2005 @ 16:05 :
Ja kijk, ik begrijp prima als mijn vriendin/vrouw zou zeggen dat ik teveel tijd aan mijn werk besteed, dat is ook iets waar je voor moet oppassen. Je moet beide niet negeren en je moet in beide niet teveel tijd steken. Er moet een balans komen. Maar over het algemeen kan ik wel zeggen dat ik mijn baan belangrijker vind dan mijn vriendin/vrouw, dat klinkt grof, maar het is logisch. Baan heb je nodig om te overleven, vrouw niet.
Dat ben ik niet met je eens. Zonder liefde zou ik niet kunnen overleven. Ik heb iemand nodig bij wie ik mijn verhalen kwijt kan, maar met wie ik ook kan knuffelen e.d.
Liefde van ouders en vrienden vind ik anders dan "je grote liefde".
En als je dan ook nog eens kinderen hebt, zou ik helemaal kiezen voor mijn gezin.

Ik zou me wel nutteloos voelen denk ik, maar dat zou ik op kunnen vangen door voor anderen te zorgen..... denk ik....
Oud 28-05-2005, 23:20
Jolt
Jolt is offline
Tuurlijk moet je een balans vinden, maar zij, of je partner moet ook begrijpen, dat het een goede kans is.

Het zat dus eigenlijk zo, waar die kerel waar ik het over had werkte, was een bedrijf wat goed stond aangeschreven, stond goed op je c.v, de chefkok had connecties met sterenzaken, zelf ook in sterenzaken gewerkt, kortom hoog niveau, hij was laatste jaars, naja toen wilde hij meer tijd in zijn vriendin steken, voor de horeca moet je gemaakt zijn.

Als een meid al niet begrijpt waarom ik doe koken en dat leuk vind, tja dan heeft ze maar pech, dan kies ik mijn werk/hobby boven haar.

Maar dat komt gelukkig niet vaak voor .
Oud 30-05-2005, 14:10
El Kim
El Kim is offline
Nee, absoluut niet. Ik haal voor een flink gedeelte mijn zelfvertrouwen en plezier uit mijn studie- en later zal dat dus een baan zijn. Kijk, natuurlijk heeft hij het volste recht om te zeggen dat ik hem verwaarloos. Maar ik zal nooit mijn toekomst opgeven voor een man, daar ben ik toch wat te ambitieus voor.
Oud 30-05-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Loezzel schreef op 28-05-2005 @ 18:12 :
Dat ben ik niet met je eens. Zonder liefde zou ik niet kunnen overleven. Ik heb iemand nodig bij wie ik mijn verhalen kwijt kan, maar met wie ik ook kan knuffelen e.d.
Liefde van ouders en vrienden vind ik anders dan "je grote liefde".
En als je dan ook nog eens kinderen hebt, zou ik helemaal kiezen voor mijn gezin.
Ja, maar wat ik bedoel met het niet kunnen overleven, bedoel ik in heel letterlijke zin. Als je geen opleiding en geen werk hebt, kun je (bijna) letterlijk niet eten. Als je geen liefde hebt, dan ga je daar niet na een week meteen fysiek aan onderdoor, terwijl een tijdje in de bijstand zitten zowel lichamelijk als geestelijk behoorlijk slopend is.

Maar goed, ik beweer ook niet dat iemand zijn hele leven zonder liefde zou moeten kunnen. Ik denk dat alleen dat het belangrijker is om een baan te hebben dan om eeuwige liefde te vinden omdat, zoals Kim heel terecht opmerkt, veel mensen ook hun zelfvertrouwen en zelfbeeld halen uit (het succesvol afronden van) een opleiding.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 15:37
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-05-2005 @ 15:59 :
.Ik denk dat alleen dat het belangrijker is om een baan te hebben dan om eeuwige liefde te vinden omdat, zoals Kim heel terecht opmerkt, veel mensen ook hun zelfvertrouwen en zelfbeeld halen uit (het succesvol afronden van) een opleiding.
Hoewel dat wel meer bij mannen als bij vrouwen het geval is. Maar misschien ben ik in dat opzicht wel wat mannelijk Ikzelf zou het in ieder geval niet kunnen; ik wil gewoon een mooie carriére later. Iets waar ik trots op kan zijn en voldoening en plezier uit kan halen. Bovendien geloof ik dat het heel belangrijk is dat je ook nog een leven hebt onafhankelijk van elkaar. Iig is voor mij dat zeer belangrijk.
Reageren

Regels voor berichten