Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2005, 22:15
green_lonely
green_lonely is offline
Hoi,
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe vriend en ik ben hélemaal verliefd op 'm. 'k heb em leren kennen via een feestje dat mn nicht gaf, we hadden elkaar hierna op msn toegevoegd en na een paar weken heel intensief gechat te hebben spraken we weer af, en sindsdien is het aan. Het enige probleem is is dat hij in Rotterdam woont, en ik in Amsterdam. Daarbij hebben we allebei hele andere levens: ik zit nog op school (5 vwo, héél druk jaar) en hij doet hbo en heeft daarbij echt een belachelijk druk sociaal leven, dus heeft vaak al weken van te voren allemaal afspraken staan. Hierdoor is het heel moeilijk om elkaar vaak te zien, het is nu pas 2 weken aan en we merken allebei al dat t erg moeilijk is om tijd voor elkaar te maken.. ik wil hem absoluut niet kwijt, maar weet echt niet goed hoe we het goed zouden kunnen laten werken. Heeft iemand hier ervaring mee, tips voor?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2005, 22:21
De Zwartkijker
De Zwartkijker is offline
Wat bedoel je met belachelijk druk sociaal leven?

Als hij jouw werkelijk zo leuk vindt, dan zou die pioriteiten moeten stellen...... Het is, zoals een wiijs iemand mij ooit heeft geleerd, immers geen kwestie van tijd maar van pioriteit.
Oud 29-05-2005, 22:28
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
wat dat mannetje boven mij zegt

plus dat iemand die tijd heeft voor wekenlang heel intensief chatten ook tijd heeft voor afspraken in het echt

owja, ook nog een tip: maak het maar uit, als het na 2 weken al niks meer is zal het toch nooit wat worden
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 22:28
green_lonely
green_lonely is offline
Hij is iemand die ontzettend veel waarde hecht aan z'n vriendschappen, en dus er veel tijd in wil steken. Ik ben het met je eens dat hij prioriteiten moet gaan stellen, maar ik ben bang dat als ik het tegen hem zeg hij zich 'benauwd' gaat voelen..
Ik weet gewoon niet echt hoe ik het aan zou moeten kaarten op een manier waarop hij dit niet zou hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2005, 22:32
Roos
Roos is offline
Zoiets had ik ook met mijn ex: we hadden het allebei gewoon superdruk. Als we allebei een dagje vrijhadden, moesten we dus wel afspreken (ookal wilde ik dan liever ff iets voor mezelf doen).

Je moet elkaar wel erg leuk vinden om dat vol te houden: ik kwam erachter dat ik liever single ben en dat is een goede keus geweest.
Ik zeg niet dat je het uit moet maken, natuurlijk. Maar ik zou wel van hem verwachten dat hij wat tijd vrijmaakt.
Oud 29-05-2005, 22:34
De Zwartkijker
Citaat:
green_lonely schreef op 29-05-2005 @ 23:28 :
Hij is iemand die ontzettend veel waarde hecht aan z'n vriendschappen, en dus er veel tijd in wil steken. Ik ben het met je eens dat hij prioriteiten moet gaan stellen, maar ik ben bang dat als ik het tegen hem zeg hij zich 'benauwd' gaat voelen..
Ik weet gewoon niet echt hoe ik het aan zou moeten kaarten op een manier waarop hij dit niet zou hebben.
Kom op zeg! Je bent zijn vriendin! Wat is er toch gebeurd met de vrouwenemancipatie?

Je vraagt hem niks anders dan even tijd voor jullie tweetjes.... Hoe kan je anders in godsnaam een relatie hebben?
Oud 29-05-2005, 22:39
De Zwartkijker
......en wat nou als hij zich 'benauwd voelt' dan is het juist goed nu te weten. Het betekent dat hij niet bereid is offers voor je te brengen. Voor zo iemand is het toch niet waard liefde, tijd, en energie in te steken?
Oud 29-05-2005, 23:09
Freestyler*
Freestyler* is offline
jij iets minder aan school
(komop, vwo 5 heel druk?)

hij iets minder bij zijn vrienden/verenigingen whatever

lukt een van de twee niet
dan zou ik hem maar laten schieten
Oud 30-05-2005, 10:40
Shitonya
Shitonya is offline
Als hij zijn vriendengroep belangrijker vindt dan zijn relatie, dan kan hij er beter meteen een einde aan maken
En elkaar bijvoorbeeld eens per week zien zou geen probleem moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 13:11
Verwijderd
Maar ja natuurlijk vindt hij zijn vriendengroep ook belangrijk, dat geef je toch niet binnen 2 weken al op.
Ik denk dat hij daar dan gewoon een weg in moet vinden, om het beide goed te krijgen.

Wel denk ik dat wanneer hij alles nog boven jou zet, je je wel af moet vragen of hij hetzelfde voelt als jij voor hem.
Kijk bijvoorbeeld wanneer ik net een vriendje had, en ik een afpsraak met een vriendin zou hebben, zou ik denk ik toch wel veel liever naar mijn nieuwe vriendje gaan.

Als het nu al moeilijkheden opleverd vind ik dat niet echt veel goeds beloven voor de toekomst. Als het niet werkt, denk ik dat je je daar beter bij kunt neerleggen.
Hoe vaak heb je hem eigenlijk gezien in die 2 weken???
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 14:56
JJ13
JJ13 is offline
tijd maken, ik ben ook druk en mn vriendje binnenkort ook, maar we maken gewoon (savonds) tijd voor elkaar.
Oud 30-05-2005, 16:53
green_lonely
green_lonely is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 30-05-2005 @ 14:11 :
Maar ja natuurlijk vindt hij zijn vriendengroep ook belangrijk, dat geef je toch niet binnen 2 weken al op.
Ik denk dat hij daar dan gewoon een weg in moet vinden, om het beide goed te krijgen.

Hoe vaak heb je hem eigenlijk gezien in die 2 weken???
Bedankt voor alle reacties.
Ik heb hem de afgelopen 2 weken 4 keer gezien, en alle 4 de keren waren even geweldig: het is wel duidelijk dat we allebei erg verliefd zijn
En wat je zegt, ik snap het gewoon wel goed dat hij niet meteen zn vrienden een stuk minder wil gaan zien (maar mss pik ik ook gewoon te veel in dit opzicht: dit is mijn eerste echte vriendje en ik wil er alles aan doen om het te laten werken...)

Ik ga het binnekort wel aankaarten als het nog zo doorgaat, dat hij dus z'n prioriteiten zal moeten stellen, maar kijk het voorlopig ff aan. Het is tenslotte nog maar 2 weken aan...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 20:01
RoB!N
RoB!N is offline
in 2 weken 4 keer elkaar zien vindt ik opzich wel redelijk normaal hoor. Tenminste heb ook wel een redelijk druk leven Tenminste daar moesten mijn vriendinnen genoegen mee nemen, behalve in vakantie s en er is na mijn mening weinig mis mee
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 21:18
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 29-05-2005 @ 23:32 :
Zoiets had ik ook met mijn ex: we hadden het allebei gewoon superdruk. Als we allebei een dagje vrijhadden, moesten we dus wel afspreken (ookal wilde ik dan liever ff iets voor mezelf doen).
Dit dus.

Verder hebben we 1 avond en 1 dag waarop we beide niets hebben... erg lastig.
Oud 30-05-2005, 21:43
De Zwartkijker
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 22:18 :
Dit dus.

Komop zeg,

We hebben het hier over scholier 5VWO ( m.i. het simpelste jaar) en een student HBO, die hoeven maar 13 lesuur per week naar school!

Aan wat voor grootheidswaanzin leidt men toch?
Oud 30-05-2005, 21:49
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 30-05-2005 @ 22:18 :
Dit dus.

sorry hoor, maar nu ben ik jaloers. een avond en een dag waarop je beide niets hebt... ik heb eigenlijk altijd wel iets.
Oud 30-05-2005, 22:07
green_lonely
green_lonely is offline
Citaat:
De Zwartkijker schreef op 30-05-2005 @ 22:43 :
Komop zeg,

We hebben het hier over scholier 5VWO ( m.i. het simpelste jaar) en een student HBO, die hoeven maar 13 lesuur per week naar school!

Aan wat voor grootheidswaanzin leidt men toch?
Ik heb een heel moeilijk jaar achter de rug, dus werk me nu kapot om nog goed over te gaan, ik moet nou eenmaal veel doen om goede cijfers te halen. Dit is verder helemaal ook niet het punt, als ik zeg dat ik het druk heb dan heb ik het druk!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2005, 22:12
De Zwartkijker
Citaat:
green_lonely schreef op 30-05-2005 @ 23:07 :
Ik heb een heel moeilijk jaar achter de rug, dus werk me nu kapot om nog goed over te gaan, ik moet nou eenmaal veel doen om goede cijfers te halen. Dit is verder helemaal ook niet het punt, als ik zeg dat ik het druk heb dan heb ik het druk!
Ik zeg niet om je naar beneden te halen! Wat ik er mee probeer te zeggen is dat je de dingen wel in perspectief moet zien....
Om mijn eerdere punt duidelijk te maken.....

Ondanks het feit dat jullie ver van elkaar wonen en beide druk bezig zijn met een opleiding is het geen excuus je daar achter te schuilen!
Oud 31-05-2005, 09:44
Smobbo
Smobbo is offline
Meid de vakantie komt er aan, dan zien jullie elkaar gelijk een stuk vaker. Dan zie je of deze relatie het waard is om vanalles voor op te offeren.
Tot die tijd gewoon ff volhouden en genieten van die paar x per week.
Oud 31-05-2005, 09:49
Verwijderd
Citaat:
RoB!N schreef op 30-05-2005 @ 21:01 :
in 2 weken 4 keer elkaar zien vindt ik opzich wel redelijk normaal hoor.
Ik ook wel, zeker als je wat verder van elkaar afwoont.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 11:35
Jones
Citaat:
Roos schreef op 29-05-2005 @ 23:32 :

Je moet elkaar wel erg leuk vinden om dat vol te houden: ik kwam erachter dat ik liever single ben en dat is een goede keus geweest.
Ik zeg niet dat je het uit moet maken, natuurlijk. Maar ik zou wel van hem verwachten dat hij wat tijd vrijmaakt.
Op dit moment heb ik ook een relatie met iemand uit 5VWO, zien elkaar (bijna) iedere weekend en het gaat op dit moment nog heel goed. In het begin was ik ook wel bang voor wat Roos hierboven beschrijft maar gelukkig hebben we dat zo goed als opgelost. Ik zou toch snel met hem gaan praten inplaats van het aan te kijken. Het is mijns inziens altijd beter om meteen uit te leggen waar je mee zit dan het nog aan te kijken. Aan zijn reactie kan je dan wel zien hoe hij er over denkt. En wil hij echt geen ruimte maken in zijn drukke sociale leven, dan weet je zelf ook wel hoe belangrijk je bent
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 11:39
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-05-2005 @ 22:49 :
sorry hoor, maar nu ben ik jaloers. een avond en een dag waarop je beide niets hebt... ik heb eigenlijk altijd wel iets.
Waar we dus in principe niets 'vasts' hebben. Alleen betekent dat dus niet dat we dan ook altijd tijd hebben.

Als je altijd wat hebt, kies je daar toch zelf voor?
Oud 31-05-2005, 12:46
Li
Li is offline
Ik heb dit ook gehad. M'n vriendje deed 2 studies, was lid, deed commissies en zag hem daardoor echt max 1x per week. Ik kon hem nooit eens verrassen, want dan had hij altijd wel weer een afspraak staan als clubeten, commissievergadering, enz enz
Nou heb ik het altijd superdruk in de weekenden en voor een deel door de week dus dan gaat het ook gewoon echt niet werken
Wel heel jammer, maar we zijn nu gewoon vriendjes
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 17:31
Loezzel
Loezzel is offline
Ik denk dat er heel veel mensen hier op het forum zijn die hun partner maar 1 x per week zien... (alleen in het weekend ofzo).
Is echt niet vreemd hoor!
Het is niet altijd even leuk, maar het is ook wel goed om je eigen dingetjes te behouden... En met 1 x per week kan een relatie wel standhouden als het goed zit tussen jullie!
Oud 31-05-2005, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 30-05-2005 @ 00:09 :
jij iets minder aan school
(komop, vwo 5 heel druk?)

Pardon, maar ik vind school toch wel net even iets belangrijker dan een vriendje dat je op dat moment hebt en misschien heeft zíj het wel heel druk in vwo 5.

En voor de rest is het inderdaad een kwestie van prioriteiten stellen. Als je iemand leuk vind dan wil je daar graag bij diegene zijn en als je dat niet graag genoeg wil, dan vind je diegene blijkbaar niet leuk genoeg. Punt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten