Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2005, 23:15
MaHo
MaHo is offline
Hey mensen,

Ik doe nu 2 maandjes aan wat "thuisfitness", dat houdt dus in om de dag;
4x15 opdrukken
4x10 dumbelgedoe biceps (10kg)
2x15 buikspieren schuin (2x per diagonaal)
2x15 buikspieren recht
2x10 schouders voor 4kg dumbel
2x10 schouders opzij 4kg dumbel

Ik begin nu wel wat resultaat te zien bij m'n biceps. het rare is echter dat de "voorkant" van m'n armen dus toeneemt, maar opzij niet, waardoor ik nu naar mijn mening wat "smalle" armen heb (van de voorkant gezien). M.a.w. m'n triceps opzij nemen niet in volume toe. Doe ik iets fout??

P.S. het overall resultaat is er nog nauwelijks en ik ben van mezelf al een iel manneke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2005, 07:16
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
hoe bedoel je zijkant van je armen???? je kunt zijwaartse bewegingen maken met je armen en gewichtjes, als je begrijpt wat ik bedoel?
Oud 31-05-2005, 08:57
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Ik ben 2 jaar geleden ongeveer met thuisfitness
begonnen, nu begin ik pas een klein beetje
resultaat te zien. Het belangrijkste is gewoon
geduld en vooral continuïteit
Oud 31-05-2005, 09:07
HTID
HTID is offline
Doe dumbell oefeningen voor je triceps:

Hou het gewicht boven je met gestrekte arm, buig je bovenarm tot het gewicht bijna achter je rug hangt en strek je bovenarm dan weer. Als je begrijpt wat ik bedoel
Oud 31-05-2005, 09:42
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
HTID schreef op 31-05-2005 @ 10:07 :

Hou het gewicht boven je met gestrekte arm, buig je bovenarm tot het gewicht bijna achter je rug hangt en strek je bovenarm dan weer. Als je begrijpt wat ik bedoel
Sorry, nee niet echt Maar je denkt dus niet dat alleen opdrukken genoeg training is voor de triceps?

Citaat:
Sasjeliefff schreef op 31-05-2005 @ 08:16 :
hoe bedoel je zijkant van je armen???? je kunt zijwaartse bewegingen maken met je armen en gewichtjes, als je begrijpt wat ik bedoel?
Als ik zijwaartse bewegingen met m'n armen maak, dan train ik juist m'n schouders als ik me niet vergis, toch?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 12:24
squat
squat is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 31-05-2005 @ 09:57 :
Nee, dan is geduld niet goed. Dan doe je gewoon iets heel erg fout.

Ik heb al heel vaak verteld waar je op moet letten met trainen. Zoek maar.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 12:59
Infern0
Infern0 is offline
Ga gewoon naar de sportschool als je wilt groeien.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 13:21
Verwijderd
Citaat:
MaHo schreef op 31-05-2005 @ 10:42 :
Sorry, nee niet echt Maar je denkt dus niet dat alleen opdrukken genoeg training is voor de triceps?

Hoe dichter je bij opdrukken je handen bij elkaar zet, hoe meer je je triceps traint. Hoe verder uit elkaar, des te meer train je je borstspieren.

Verder zou je kunnen probeeren meer raps te maken, bijvoorbeeld 4 x 20 keer opdrukken, 4 x 15 keer biceps, et cetera.
Dan zijn de voorderingen niet alleen zichtbaar maar ook meetbaar
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 14:11
Verwijderd
kan er geen centraal 'tips voor Fitness' topic komen ofzo? er zijn zoveel topics waar mensen om tips vragen...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 16:43
HTID
HTID is offline
Ja ik zeg dat je je triceps meer moet trainen

zoek anders op google op dumbell oefening voor triceps ofzo, er zijn sites zat waar oefeningen uitgelegd worden.
Oud 31-05-2005, 17:37
MightyDuck
MightyDuck is offline
Brachialis bedoel je aan de zijkant, schuin onder de biceps door lopend. De brachialis word pas duidelijk zichtbaar als je;

- behóórlijk ontwikkelde armen hebt, laten we zeggen 45cm of meer.
- flink droog staat

Bij komt dat de brachialis bij ontwikkeling de biceps omhoog duwt waardoor de piek en het volume van de biceps voor het oog toe lijken te nemen en sneller lijken te verbeteren dan de brachialis.

De brachialis word bij biceps oefeningen meegetraind, zeker met dumbels. Eventuele wat meer isolerende oefening: Hammer curls:

Pakt tevens de brachioradialis op de onderarm.

Laatst gewijzigd op 31-05-2005 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 17:43
Counterfeit
Counterfeit is offline
ik snap wel wat hij bedoeld jah, maar je hebt hebt altijd smallere delen in je arm. Ik vind het zelf ook niet echt mooi... maar t zal er allemaal niet slechter op worden naarmate je traint
Oud 31-05-2005, 19:26
Infern0
Infern0 is offline
Citaat:
vijf schreef op 31-05-2005 @ 15:11 :
kan er geen centraal 'tips voor Fitness' topic komen ofzo? er zijn zoveel topics waar mensen om tips vragen...
Dat lijkt me ook een goed idee!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 19:46
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 31-05-2005 @ 18:37 :
Brachialis bedoel je aan de zijkant, schuin onder de biceps door lopend. De brachialis word pas duidelijk zichtbaar als je;

- behóórlijk ontwikkelde armen hebt, laten we zeggen 45cm of meer.
- flink droog staat

Bij komt dat de brachialis bij ontwikkeling de biceps omhoog duwt waardoor de piek en het volume van de biceps voor het oog toe lijken te nemen en sneller lijken te verbeteren dan de brachialis.

De brachialis word bij biceps oefeningen meegetraind, zeker met dumbels. Eventuele wat meer isolerende oefening: Hammer curls:

[afbeelding]

Pakt tevens de brachioradialis op de onderarm.
De brachialis is dus weer iets aparts? Ik dacht dat als je je triceps trainde dat dus de achter en zijkant waren, dat heb ik dus blijkbaar mis. Die Hammercurl, dan maak je dus een beweging alsof je met een hamer slaat? Train je dan niet meer je biceps?

Enneh...is dit wat om m'n triceps/brachialis te trainen?;
--------------------------------------------------------------------
1. Dippen tussen bankjes
Uitleg trainingswijzen

Bij deze oefening heb je twee bankjes nodig die je evenwijdig aan elkaar moet plaatsen. De bankjes dienen zo ver uit elkaar te staan dat je op het ene bankje je voeten op ongeveer enkelhoogte kunt laten steunen, terwijl je met je armen op het andere bankje steunt (zie foto). Je moet vanuit deze positie in staat zijn een 'dip' (= jezelf laten zakken) kunt maken. Bij deze oefening moet je je handen op schouderbreedte op het bankje achter je plaatsen, terwijl je met je hielen (iets uit elkaar) op het andere bankje steunt. Je lichaam en benen moeten een hoek van 90 graden vormen. Buig je ellebogen en laat jezelf beheerst zakken, zover op comfortabele wijze mogelijk is. Dan keer je weer terug in de uitgangspositie door je armen weer te strekken. Als het dippen erg makkelijk gaat, kun je je trainingsmaatje (of iemand die in de buurt is en er even bij kan blijven staan) vragen om wat gewichten (schijven) op je bovenbenen te leggen. Doe dit alleen als iemand bij je kan blijven staan gedurende de oefening!
De dip tussen bankjes is goed geschikt voor het droog trainen, vooral als je al een tijdje hebt getraind en zonder gewichten een groot aantal herhalingen / reps kunt maken. Voor diegenen die inderdaad met gemak de dip tussen bankjes kunnen doen, raden wij aan de dip op de zogenaamde 'dipsteunen' (vraag ernaar op je sportschool) uit te voeren. Hierbij is het van belang dat je niet voorover hangt en dat je je ellebogen dicht tegen het lichaam houdt.
---------------------------------------------------------------------
bron: www.fitness-island.com
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 20:23
LozPinoz
LozPinoz is offline
Citaat:
MaHo schreef op 31-05-2005 @ 00:15 :
Hey mensen,

Ik doe nu 2 maandjes aan wat "thuisfitness", dat houdt dus in om de dag;
4x15 opdrukken
4x10 dumbelgedoe biceps (10kg)
2x15 buikspieren schuin (2x per diagonaal)
2x15 buikspieren recht
2x10 schouders voor 4kg dumbel
2x10 schouders opzij 4kg dumbel

Ik begin nu wel wat resultaat te zien bij m'n biceps. het rare is echter dat de "voorkant" van m'n armen dus toeneemt, maar opzij niet, waardoor ik nu naar mijn mening wat "smalle" armen heb (van de voorkant gezien). M.a.w. m'n triceps opzij nemen niet in volume toe. Doe ik iets fout??

P.S. het overall resultaat is er nog nauwelijks en ik ben van mezelf al een iel manneke.
Ga gwn na de fitness =p
ma ik denk da da normaal is ik heb fitness gedaan
en daar was ook niets te zien aan mijn armen opzij denk ik
Met citaat reageren
Oud 31-05-2005, 21:18
MaHo
MaHo is offline
Heb ik simpelweg geen tijd voor. Met thuis trainen kan ik zelgf m'n tijd indelen en dat bevalt me prima. Het is alleen ff uitvogelen hoe ik het het beste aanpak, maar he, daar zijn fora toch voor? om elkaar te helpen?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 02:26
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MaHo schreef op 31-05-2005 @ 20:46 :
De brachialis is dus weer iets aparts? Ik dacht dat als je je triceps trainde dat dus de achter en zijkant waren, dat heb ik dus blijkbaar mis. Die Hammercurl, dan maak je dus een beweging alsof je met een hamer slaat? Train je dan niet meer je biceps?
Nee, je traint je biceps hier deels mee omdat je nu eenmaal curlt, vooral de buitenste kop word wat aangepakt maar het doelt voor een groot deel op de brachialis.

Doe de beweging maar eens zonder gewicht en span goed aan. Doe het eens met je handpalm naar boven en span flink, dan voel je je biceps. Doe het met je duim omhoog, span flink, en dan voel je het aan de zijkant waar jij het wil, de brachialis dus. Doe je rug van je hand omhoog en doe het dán en je voelt brachialis en brachioradialis. (bovenkant onderarm)

Dan merk je zelf wel dat het goed zit. maar zoals ik al zei, verwacht geen enorme toename in omvang naar de buitenkant de brachialis ligt grotendeels onder de biceps en zal die hoofdzakelijk omhoog duwen.
Oud 01-06-2005, 08:05
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
MaHo schreef op 31-05-2005 @ 10:42 :

Als ik zijwaartse bewegingen met m'n armen maak, dan train ik juist m'n schouders als ik me niet vergis, toch?
whoops, ja ik las hem even verkeerd
Oud 01-06-2005, 08:13
Milan Dado
Milan Dado is offline
triceps oefening met dumbell:

ga op je rug liggen liefst op een bankje oid, arm met dumbell gestrekt, andere arm zet je tegen je elleboog (om te voorkomen dat je verkeerde spieren gebruikt). Je laat nu je dumbell arm buigen en laat het gewicht rustig naast je gezicht zakken. En dan weer explosief omhoog.
Zorg ervoor dat je alleen in je elleboog knikt en dat je bovenarm in de zelfde positie blijft liggen.

edit:

zoiets dus, maar ik zou 1 db tegelijk doen, deze vent heeft z'n bovenarmen niet helemaal goed.

Oud 01-06-2005, 08:59
MaHo
MaHo is offline
Hmm...ok, bedankt allemaal! Ik ga dan denk ik maar wat Hammer-curls doen en m'n triceops ook nog wat extra. Ik denk met die oefening van Milan dado of die dips van fitness-island.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2005, 14:01
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MaHo schreef op 01-06-2005 @ 09:59 :
Hmm...ok, bedankt allemaal! Ik ga dan denk ik maar wat Hammer-curls doen en m'n triceops ook nog wat extra. Ik denk met die oefening van Milan dado of die dips van fitness-island.
Dips enz pakken wel meer de lange triceps kop, om de buitenste kop te ontwikkelen, die "bult" die uitsteekt kom je toch pushdowns met een touw aan het doen op een pulley. Juist, in een fitness centrum.

Voor thuis: Pushups met je duimen en wijsvingers tegen elkaar
Oud 01-06-2005, 14:32
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 01-06-2005 @ 15:01 :
Dips enz pakken wel meer de lange triceps kop, om de buitenste kop te ontwikkelen, die "bult" die uitsteekt kom je toch pushdowns met een touw aan het doen op een pulley. Juist, in een fitness centrum.
)
Eeuhm, die oefening van mij pakt dezelfde spiergroep als de pushdowns. En fitness centrum (dwz. apparaten) zijn voor mietjes
Oud 01-06-2005, 20:29
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 01-06-2005 @ 15:32 :
Eeuhm, die oefening van mij pakt dezelfde spiergroep als de pushdowns. En fitness centrum (dwz. apparaten) zijn voor mietjes
Niet als je hem goed doet en je polsen naar buiten proneert.

En wat heeft het met miet zijn te maken, met los gewicht kan veel en ik ben uiteraard eens dat de basis ook de basis hoort te blijven. Maar dit soort specifieke kop-accenten krijg je alleen met een kabel.
Oud 01-06-2005, 21:24
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 01-06-2005 @ 21:29 :

En wat heeft het met miet zijn te maken, met los gewicht kan veel en ik ben uiteraard eens dat de basis ook de basis hoort te blijven. Maar dit soort specifieke kop-accenten krijg je alleen met een kabel.
Nou, met kabels/apparaten hoef je geen coördinatie te doen. Het is domme kracht. En voor uitoefening van bijv. kogelstoten of sprinten (in mijn geval) is het handig als je ook een topcoördinatie hebt
Oud 01-06-2005, 23:36
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Milan Dado schreef op 01-06-2005 @ 22:24 :
Nou, met kabels/apparaten hoef je geen coördinatie te doen. Het is domme kracht. En voor uitoefening van bijv. kogelstoten of sprinten (in mijn geval) is het handig als je ook een topcoördinatie hebt
Klopt, maar voor bodybuilding, want dat wil onze vrind eigenlijk, is het soms wel handig om accenten op bepaalde spierkoppen te kunnen leggen.

Maar idd, dat advies was nog niet gegeven, concentreer je op de compound, ontwikkel je algemene massa, en als je díe hebt moet je eens naar details gaan kijken.
Oud 02-06-2005, 00:20
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
HTID schreef op 31-05-2005 @ 10:07 :

Op een rechte stoel zitten, het gewicht met beide armen pakken, over je hoofd achter je rug laten zakken en weer omhoog halen...
tja.. duidelijker kan ik het ook niet
Met citaat reageren
Oud 02-06-2005, 07:41
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
MTpower schreef op 02-06-2005 @ 01:20 :
Op een rechte stoel zitten, het gewicht met beide armen pakken, over je hoofd achter je rug laten zakken en weer omhoog halen...
tja.. duidelijker kan ik het ook niet
dumbells pak je met 1 gewicht per hand. barbell met 2 handen.
Oud 07-06-2005, 15:05
DG
DG is offline
hoe kan je met een dumbbel je schouders trainen als ik vragen mag?
Oud 07-06-2005, 16:05
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
DG schreef op 07-06-2005 @ 16:05 :
hoe kan je met een dumbbel je schouders trainen als ik vragen mag?
Oud 07-06-2005, 18:37
Sime
Sime is offline
of naar beneden laten hangen en naar de zijkant optillen, of naar de voorkant optillen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 14:26
Guissie
Guissie is offline
ik heb het ff gevraagd bij de sportschool, want ik heb dit zelf ook zij zeiden dat als je dan je halters anders moet gebruiken: je moet ze ipv van de rechte kan naar jou toe zeg maar de lange kant naar je toe halen. Dus de gewichten niet opzij gericht maar omhoog en naar beneden, de staat verticaal houden dus.
Oud 08-06-2005, 14:36
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Sime schreef op 07-06-2005 @ 19:37 :
of naar beneden laten hangen en naar de zijkant optillen, of naar de voorkant optillen
Die doe ik ook ja
Met citaat reageren
Oud 08-06-2005, 16:42
DG
DG is offline
danku, waar vinden jullie trouwens al die platjes en alles met voorbeelden?
Oud 09-06-2005, 08:01
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 31-05-2005 @ 09:57 :
Als je na 2 jaar pas resultaat gaat zien doe je toch echt veel fout .
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 22:33
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 09-06-2005 @ 09:01 :
Een beetje heel veel voeding fout ja rofl
Oud 10-06-2005, 22:33
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Een beetje heel veel voeding fout ja lmao
Oud 10-06-2005, 23:06
Milan Dado
Milan Dado is offline
Citaat:
Ach, als je thuisfitnesst en daarvoor van die staafjes van 2kg ofzo gebruikt, zie je er echt niet binnen een half jaar uit als een Schwarzenegger ofzo hoor
Reageren

Regels voor berichten