Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-06-2005, 12:53
fairyangel
fairyangel is offline
Ik zit er over te denken om een navelpiercing te nemen. Nu was mijn vraag hoelang je dan niet mag zwemmen of in de zon mag liggen. Ik wil namelijk een dezer weken gaan dan en ik ga 4 augustus op vakantie naar Kreta.
En doet die piercing pijn?
Oud 01-06-2005, 13:20
LozPinoz
LozPinoz is offline
Citaat:
fairyangel schreef op 01-06-2005 @ 13:53 :
Ik zit er over te denken om een navelpiercing te nemen. Nu was mijn vraag hoelang je dan niet mag zwemmen of in de zon mag liggen. Ik wil namelijk een dezer weken gaan dan en ik ga 4 augustus op vakantie naar Kreta.
Ge moogt 6 weken niet zwemme
in de zon wel ..
en dat doet geen pijn
Oud 01-06-2005, 13:22
Alkyone
Alkyone is offline
Citaat:
fairyangel schreef op 01-06-2005 @ 13:53 :
oeh..nu moet ik weer ff diep in mijn geheugen graaien, maar volgens mij duurt het 3 maanden voor die genezen is, en mocht ik volgens mij de eerst 6 weken iig niet zwemmen, ik heb hem daarom ook in een wintermaand laten zetten.
en pijn doet ie niet. ik voelde hem namelijk pas toen ze er al klaar mee waren.
Oud 01-06-2005, 13:26
fairyangel
fairyangel is offline
oh oke, thanks
Oud 01-06-2005, 14:12
Verwijderd
Citaat:
fairyangel schreef op 01-06-2005 @ 14:26 :
oh oke, thanks
een vriendin van mij had best wel snel nadat ze hem gezet had gezwommen, maar dat was alleen in de zee en volgens haar was ie heel mooi genezen (door al dat zout)

maar ik weet niet of dat voor iedereen geldt kan ook toeval zijn
Oud 01-06-2005, 14:24
Libertine
Libertine is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 01-06-2005 @ 15:12 :
een vriendin van mij had best wel snel nadat ze hem gezet had gezwommen, maar dat was alleen in de zee en volgens haar was ie heel mooi genezen (door al dat zout)

maar ik weet niet of dat voor iedereen geldt kan ook toeval zijn
Ik had mijn labret ook gezet net voor de zomervakantie. Op vakantie heb ik een paar dagen in de zee gezwommen. Volgens mij gaat het genezingsproces daar wel sneller door!
Oud 01-06-2005, 14:36
Alkyone
Alkyone is offline
Citaat:
Libertine schreef op 01-06-2005 @ 15:24 :
Ik had mijn labret ook gezet net voor de zomervakantie. Op vakantie heb ik een paar dagen in de zee gezwommen. Volgens mij gaat het genezingsproces daar wel sneller door!
jah dat kan wel kloppe, want bij veel piercingshops zegge ze ook dat je moet spoelen met zout water dus...
maar ik denk dat dat 6 weke niet zwemme voor gaat over zwembaden--> ivm met vuil enzo
Oud 01-06-2005, 14:37
fairyangel
fairyangel is offline
Ik had even op de site gekeken van de piercingshop en daar stond ook bij dat door hun naverzorgingspakket, je ook gewoon gelijk mocht zwemmen.
Maar is het dan niet zo dat er op het strand weer veel zand in komt?
Oud 01-06-2005, 14:43
Libertine
Libertine is offline
Citaat:
fairyangel schreef op 01-06-2005 @ 15:37 :
Ik had even op de site gekeken van de piercingshop en daar stond ook bij dat door hun naverzorgingspakket, je ook gewoon gelijk mocht zwemmen.
Maar is het dan niet zo dat er op het strand weer veel zand in komt?
Ik denk niet echt dat je dat risico loopt, omdat je huid net na het zetten nog strak om de piercing heen zit. Als je 'm iedere keer na het zwemmen schoonmaakt, dan is er zoiezo al niets aan de hand!
Oud 01-06-2005, 15:02
fairyangel
fairyangel is offline
ja idd, ik zat ook al te denken dat ik dan het schoonmaakspul gewoon mee neem naar het strand.

Thanks allemaal
Oud 01-06-2005, 15:33
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Rogue schreef op 31-05-2005 @ 18:55 :
Omdat je echt oerdom bent, kunnen wij verder niks aan doen.
Goh, wat een geweldig argument ..
Oud 01-06-2005, 15:38
Libertine
Libertine is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 01-06-2005 @ 16:33 :
Goh, wat een geweldig argument ..
Als je niets zinnigs te zeggen hebt en alleen maar op loze discussies ingaat, dan kun je hier maar beter weggaan!
Oud 01-06-2005, 15:47
Love_Fulfilled
Citaat:
Libertine schreef op 01-06-2005 @ 16:38 :
Als je niets zinnigs te zeggen hebt en alleen maar op loze discussies ingaat, dan kun je hier maar beter weggaan!
En de rest ook.
Oud 01-06-2005, 15:50
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Libertine schreef op 01-06-2005 @ 16:38 :
Oud 01-06-2005, 15:59
Love_Fulfilled
Citaat:
grandmommy schreef op 01-06-2005 @ 16:50 :
Goh, wie spamt er hier nou..
Oud 01-06-2005, 16:27
duivelaartje
duivelaartje is offline
Love_Fulfilled, je hapt.
Oud 01-06-2005, 16:32
Love_Fulfilled
Citaat:
duivelaartje schreef op 01-06-2005 @ 17:27 :
Love_Fulfilled, je hapt.
Dat doe ik graag om rechtvaardigheid te krijgen.
Oud 01-06-2005, 16:37
Libertine
Libertine is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 01-06-2005 @ 17:32 :
Dat doe ik graag om rechtvaardigheid te krijgen.
Heb het net al fatsoenlijk gevraagd, maar dat werkt blijkbaar niet:

Rot op met je gezwets!
Ga ergens anders kinderachtig lopen doen, met je "rechtvaardigheid"...
Oud 01-06-2005, 16:46
Verwijderd
Oke ik zal even onderbouwen waarom ik haar aanval.
De dames die bij de piercingshop in Rotterdam werken zijn naar mijn idee niet vakbekwaam omdat ze gewoon sieraden op de grond laten vallen en het dan nog steeds zonder te ontsmetten wilden gebruiken. Ook weten ze 9 van de 10 keer niet waar klanten het over hebben en moeten ze vaak nog bevestiging vragen aan de 'echte' piercer, die er de helft van de tijd niet is.

ik heb dus een beetje het idee dat jij, Love_Fulfilled niet weet waar je het over hebt, ik ben er meerdere malen langsgeweest en het is gewoon niet veel soeps momenteel, ik wil dus niet zeggen dat het dat niet gaat worden, ik snap dat ze nog in de leer zijn, maar de basisprincipes van piercen (Hygiene!) lijken me niet zo moeilijk om te begrijpen.
Oud 01-06-2005, 16:47
Love_Fulfilled
Citaat:
Rogue schreef op 01-06-2005 @ 17:46 :
Oke ik zal even onderbouwen waarom ik haar aanval.
De dames die bij de piercingshop in Rotterdam werken zijn naar mijn idee niet vakbekwaam omdat ze gewoon sieraden op de grond laten vallen en het dan nog steeds zonder te ontsmetten wilden gebruiken. Ook weten ze 9 van de 10 keer niet waar klanten het over hebben en moeten ze vaak nog bevestiging vragen aan de 'echte' piercer, die er de helft van de tijd niet is.

ik heb dus een beetje het idee dat jij, Love_Fulfilled niet weet waar je het over hebt, ik ben er meerdere malen langsgeweest en het is gewoon niet veel soeps momenteel, ik wil dus niet zeggen dat het dat niet gaat worden, ik snap dat ze nog in de leer zijn, maar de basisprincipes van piercen (Hygiene!) lijken me niet zo moeilijk om te begrijpen.
Van wat ik gezien heb en ik kom er ook vaak zijn die mensen daar gewoon professioneel bezig en gaat alles hygiënisch. Je moet niet altijd denken dat je zelf altijd gelijk hebt, ik heb het toch ook gezien.. dus je kan niet zeggen dat ik er geen verstand van heb oid.
Oud 01-06-2005, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 01-06-2005 @ 17:47 :
Van wat ik gezien heb en ik kom er ook vaak zijn die mensen daar gewoon professioneel bezig en gaat alles hygiënisch. Je moet niet altijd denken dat je zelf altijd gelijk hebt, ik heb het toch ook gezien.. dus je kan niet zeggen dat ik er geen verstand van heb oid.
Alles gaat hygienisch? En dat voorbeeld wat ik noemde dan? Denk je dat ik dat verzin?
Oud 01-06-2005, 16:50
Love_Fulfilled
Citaat:
Rogue schreef op 01-06-2005 @ 17:48 :
Alles gaat hygienisch? En dat voorbeeld wat ik noemde dan? Denk je dat ik dat verzin?
Als ik daar ben spuiten ze altijd anti-bacterie spul (weet niet hoe dat precies heet) op piercings en ik heb ze nog nooit wat zien laten vallen, dus misschien kunnen we het beter in het midden laten.
Oud 01-06-2005, 16:55
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 01-06-2005 @ 17:47 :

mag ik hier even op ingaan: mensen die een keer of een paar keer een piercing hebben laten zetten hoeven er helemaal geen verstand van te hebben, net zoals sommige mensen die nog nooit een piercing hebben laten zetten er wel verstand van kunnen hebben. dus zij heeft wel enmigszins recht om op grond van hoe jij erover praat, te concluderen dat je kennis van het piercen te klein is om een goed oordeel te vellen over piercingshops. iets wat jij ziet hoeft nog niet meteen goed te zijn, als ik een ei kook en iemand kijkt ernaar zegt die toch ook niet meteen ' je kan een goed ei bakken' als het niks is?
Oud 01-06-2005, 16:57
Love_Fulfilled
Citaat:
grandmommy schreef op 01-06-2005 @ 17:55 :
mag ik hier even op ingaan: mensen die een keer of een paar keer een piercing hebben laten zetten hoeven er helemaal geen verstand van te hebben, net zoals sommige mensen die nog nooit een piercing hebben laten zetten er wel verstand van kunnen hebben. dus zij heeft wel enmigszins recht om op grond van hoe jij erover praat, te concluderen dat je kennis van het piercen te klein is om een goed oordeel te vellen over piercingshops. iets wat jij ziet hoeft nog niet meteen goed te zijn, als ik een ei kook en iemand kijkt ernaar zegt die toch ook niet meteen ' je kan een goed ei bakken' als het niks is?
Dus wat hij zegt is wel meteen waar?
Oud 01-06-2005, 17:01
Libertine
Libertine is offline
Love_fulfilled, vind je jezelf niet immens triets om iemand een pm te sturen met als onderwerp: "blaat"

En als inhoud: "bla bla bla .."

Echt! Ga punniken, met jezelf spelen, je moeder afkatten, maar ga hier alsjeblieft weg! Je hebt niets zinnigs aan dit topic toe te voegen.
Oud 01-06-2005, 17:04
grandmommy
grandmommy is offline
@ ilsetjuhhhh:ehhh het is een zij.

en nee dat zeg ik niet, en dat zou heel goed kunnen dat het niet zo is, maar is het voor jou dan niet aannemelijk dat een zo commercieel ingestelde piercing'shop' als die bij de V&D die door meerdere mensen als slecht wordt bevonden, misschien niet zo goed is als jij jezelf voorhoud? ik wil je niks verwijten maar het charmeert je niet echt als je niet eens wil luisteren naar wat iemand anders voor menign over die praktijken gevormd heeft. misschien gaat het er wel heel slecht aan toe en heb je geluk gehad met je piercer? het kan echt geen kwaad om soms eens iets van iemand aan te nemen. en verder wens ik je veel plezier met je piercings

Laatst gewijzigd op 01-06-2005 om 17:06.
Oud 01-06-2005, 17:09
Love_Fulfilled
Citaat:
grandmommy schreef op 01-06-2005 @ 18:04 :
@ ilsetjuhhhh:ehhh het is een zij.

en nee dat zeg ik niet, en dat zou heel goed kunnen dat het niet zo is, maar is het voor jou dan niet aannemelijk dat een zo commercieel ingestelde piercing'shop' als die bij de V&D die door meerdere mensen als slecht wordt bevonden, misschien niet zo goed is als jij jezelf voorhoud? ik wil je niks verwijten maar het charmeert je niet echt als je niet eens wil luisteren naar wat iemand anders voor menign over die praktijken gevormd heeft. misschien gaat het er wel heel slecht aan toe en heb je geluk gehad met je piercer? het kan echt geen kwaad om soms eens iets van iemand aan te nemen. en verder wens ik je veel plezier met je piercings
Ja, ok, dat is misschien wel zo, maar het is voor mij moeilijk aan te nemen als ik zelf het tegenovergestelde zie, snap je?
Oud 01-06-2005, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 01-06-2005 @ 18:09 :
Ja, ok, dat is misschien wel zo, maar het is voor mij moeilijk aan te nemen als ik zelf het tegenovergestelde zie, snap je?
Nee nee, jij zegt 'ik zie het niet gebeuren dus het is niet zo', terwijl ik het daadwerkelijk zie gebeuren. Dat is heel anders.
Oud 01-06-2005, 17:28
Love_Fulfilled
Citaat:
Rogue schreef op 01-06-2005 @ 18:11 :
Nee nee, jij zegt 'ik zie het niet gebeuren dus het is niet zo', terwijl ik het daadwerkelijk zie gebeuren. Dat is heel anders.
Het tegenovergestelde: hygiëne..
Oud 01-06-2005, 17:33
Verwijderd
Kunnen jullie persoonlijke discussies via PM uitvechten? Dank.
Oud 01-06-2005, 20:25
Hakkie
Hakkie is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 31-05-2005 @ 17:04 :
Mijn tragus piercing is eindelijk - na een maand of 8 - helemaal genezen en ik heb er nu een heel mooi sieraadje in!

Duurt 't altijd zo lang voor een tragus piercing geneest?
Bij mij heeft het ook superlang geduurd, bijna een jaar Maar nou gaat het heel goed, en geef ik mezelf morgen een coole nieuwe piercing ervoor cadeau (Morgen word ik 20 )

Oh ja, ik wil graag een rook-piercing laten zetten. Heeft iemand deze? Hoe bevalt het enzo... En klopt het dat het zo'n zeer doet?

Laatst gewijzigd op 01-06-2005 om 20:29.
Oud 01-06-2005, 20:33
grandmommy
grandmommy is offline
wat is dat, een rookpiercing?
Oud 01-06-2005, 20:35
saturday
saturday is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 01-06-2005 @ 21:33 :
wat is dat, een rookpiercing?
Oud 01-06-2005, 20:39
Hakkie
Hakkie is offline
Oh, sorry, ik had er wel een plaatje bij kunnen zetten ja

Oud 01-06-2005, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Hakkie schreef op 01-06-2005 @ 21:25 :
Bij mij heeft het ook superlang geduurd, bijna een jaar Maar nou gaat het heel goed, en geef ik mezelf morgen een coole nieuwe piercing ervoor cadeau (Morgen word ik 20 )

Oh ja, ik wil graag een rook-piercing laten zetten. Heeft iemand deze? Hoe bevalt het enzo... En klopt het dat het zo'n zeer doet?
ik heb het al eerder tegen je gezegd volgensmij
ik heb er nu ongeveer 9 maanden een. het bevalt prima ik ben er nog nooit mee blijven haken oid . het heeft wel redelijk lang geduurd voordat ie niet meer gevoelig was en ik heb vrij lang schoongemaakt omdat er allemaal van die witte korstjes op zaten en dat vond ik er vies uitzien.

het piercen was niet echt een genot, maar vanwege de zenuwen (mijn hart klopte echt vet snel) viel de pijn best mee. ik had alleen op een gegeven moment wel zoiets van ja ehm is die naald er nou nog niet doorheen. ik heb het trouwens gedaan toen ik gewoon een dagje ging shoppen. ik zat op de fiets en ik dacht 'he laat ik vandaag eens mijn piercing zetten'. dat kun je denk ik beter doen dan ik ga volgende week, want daar wordt je alleen maar zenuwachtig van.

succes d'r mee

ik heb er helaas geen foto van
Oud 01-06-2005, 21:31
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
OK ik heb mijn surface piercing naast mijn oor vandaag precies een week (ja, idd, na het zien van een foto in dit topic, vind m echte te leip).
Het staafje hadden ze eigenlijk precies lang genoeg gemaakt, zodat ie mooi zat (wat natuurlijk niet zo goed was, merkte ik later). afgelopen zaterdag gaf mn zusje mij een dikke knuffel tegen de pierfcing aan, waardoor die wat geirriteerd raakte, en er een kleine zwelling kwam. Paar dagen geleden ben ik ook nog eens blijven hangen eraan (ik heb teflon erin, dus niet uitgescheurd ofzo, deed ook niet eens echt pijn, schrok alleen erg). Toen werd t nog een beetje dikker. niet dat je het ziet, maar het leek de laatste dagen alsof het staafje steeds korter werd. De balletjes begonnen in de gaatjes te zitten en langzaam te verdwijnen. de shop was vandaag pas open, dus ben meteen teruggegaan.
De piercer heeft er nu een langere (en wat voor een!) staaf ingezet, zodat de 'kuiltjes' kunnen dichtgroeien. Zaterdag moet ik nog even terugkomen, en dan kijkt hij of hij er weer een wat kortere in kan zetten.
Maar nu zijn die gaatjes/kuiltjes dus echt heel rood, en een beetje bloederig, het ziet er echt vies uit. eerst zag je het niet, omdat die bolletjes eroverheen zaten, maar nu zie je het dus echt heel duidelijk. Als ik het zo zou zien, zou je zeggen ontstoken, maar ik heb er helemaal geen pijn aan, het voelt alsof ie al helemaal genezen is.
Maargoed, mijn vraag is: Gaat dit rode nog helemaal weg? en groeien de gaatjes ook weer terug naar het normale formaat? Ga je dit naderhand nog zien, dat die gaatjes groter zijn geweest, m.a.w. hou ik er nog een litteken aan over?
Oud 01-06-2005, 22:07
MissTake
MissTake is offline
goed verzorgen dan trekt dat allemaal weg...ik heb bij mijne in begin helemaal geen last gehad, maar hij blijft nu irritant doen...beetje jammer maarja, maakt ook niet
Oud 02-06-2005, 11:09
llell
llell is offline
Citaat:
ikke-eva schreef op 01-06-2005 @ 22:03 :
ik heb het al eerder tegen je gezegd volgensmij
ik heb er nu ongeveer 9 maanden een. het bevalt prima ik ben er nog nooit mee blijven haken oid . het heeft wel redelijk lang geduurd voordat ie niet meer gevoelig was en ik heb vrij lang schoongemaakt omdat er allemaal van die witte korstjes op zaten en dat vond ik er vies uitzien.

het piercen was niet echt een genot, maar vanwege de zenuwen (mijn hart klopte echt vet snel) viel de pijn best mee. ik had alleen op een gegeven moment wel zoiets van ja ehm is die naald er nou nog niet doorheen. ik heb het trouwens gedaan toen ik gewoon een dagje ging shoppen. ik zat op de fiets en ik dacht 'he laat ik vandaag eens mijn piercing zetten'. dat kun je denk ik beter doen dan ik ga volgende week, want daar wordt je alleen maar zenuwachtig van.

succes d'r mee

ik heb er helaas geen foto van
heb je een ring erdoorheen?

Ik heb ook een rookpiercing, ongeveer net zo lang als jij.
Ik vind hem best lastig schoon te maken, en hij raakt ook vaak geïrriteerd, en dan wordt dat stukje huid waar die doorheen zit dik.
Maar verder bevalt ie heel goed!
Oud 02-06-2005, 21:24
Verwijderd
Citaat:
llell schreef op 02-06-2005 @ 12:09 :
heb je een ring erdoorheen?

Ik heb ook een rookpiercing, ongeveer net zo lang als jij.
Ik vind hem best lastig schoon te maken, en hij raakt ook vaak geïrriteerd, en dan wordt dat stukje huid waar die doorheen zit dik.
Maar verder bevalt ie heel goed!
nee ik heb een staafje
Oud 02-06-2005, 22:05
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
Citaat:

Ik had er een, was binnen de kortste keren uitgegroeid.. niet diep genoeg gezet

Deed wel pijn idd.. Het zetten in principe niet
Oud 02-06-2005, 22:26
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:

ik heb een rookpierce.. maar deze is wel geschoten
nooit last van gehad, niet ontstoken of iets geweest en na een paar dagen deed ie ook geen pijn meer als ik aan me oor trok oid.
ik heb er nu een ringetje in.
Oud 03-06-2005, 11:01
Verwijderd
Citaat:
leucomelas schreef op 02-06-2005 @ 23:26 :
ik heb een rookpierce.. maar deze is wel geschoten

ik heb mijn tragus wel geschoten, maar ik zou er niet aan moeten denken dat mijn rook ook geschoten was
Oud 03-06-2005, 17:32
starf/cker
starf/cker is offline
rook is wel leuk..
ik zit nog te twijfelen welke ik ga doen in mijn oor.
Oud 03-06-2005, 18:05
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Libertine schreef op 01-06-2005 @ 18:01 :
Echt! Ga punniken, met jezelf spelen, je moeder afkatten, maar ga hier alsjeblieft weg! Je hebt niets zinnigs aan dit topic toe te voegen.
<3!

en ik heb de knoop doorgehakt, ik ga mijn lippiercing laten zetten.
Oud 03-06-2005, 18:24
starf/cker
starf/cker is offline
Citaat:
Haligh schreef op 03-06-2005 @ 19:05 :
<3!

en ik heb de knoop doorgehakt, ik ga mijn lippiercing laten zetten.
Oud 03-06-2005, 18:47
grandmommy
grandmommy is offline
gaaf joh

en ik vind die rook eigenlijk wel heel mooi, ik zat me laatst al af te vragen hoe je dat aan de piercer moet vragen, maar dat weet ik nu dus ja, ik denk dat ik die laat zetten.
Oud 03-06-2005, 20:28
saturday
saturday is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 03-06-2005 @ 19:47 :
gaaf joh

en ik vind die rook eigenlijk wel heel mooi, ik zat me laatst al af te vragen hoe je dat aan de piercer moet vragen, maar dat weet ik nu dus ja, ik denk dat ik die laat zetten.
ik denk ik ook. en dan wel een staafje.
hoe spreek je het uit: roek? rooooek? rook?
Oud 04-06-2005, 18:25
llell
llell is offline
Ik zei roek, en hij wist wat ik bedoelde...

Ik heb de piercingkriebels, en ebn hard op zoek naar een nieuw idee...
Oud 04-06-2005, 20:38
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
saturday schreef op 03-06-2005 @ 21:28 :
ik denk ik ook. en dan wel een staafje.
hoe spreek je het uit: roek? rooooek? rook?
kspreek het gewoon uit als rook..
en heb het niet eens gezegd, wees het alleen maar aan.
"ja, dat is wel eigen risico he!"
"ja tis goed, doe nou maar"

echt nooit last van gehad en nog steeds erg blij mee dat ik dat gedaan heb
Oud 04-06-2005, 21:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb nu sinds twee weken gaatjes in mijn oren maar wat ik me afvraag: Over zes weken mogen die zweerknopjes eruit en mogen er andere in. Kan ik dan 's nachts zonder oorbellen slapen of groeien die gaatjes dan dicht? Ik vind het niet zo fijn slapen met namelijk.

Regels voor berichten