|
|
Bekijk resultaten poll: Wat heb je gestemd? | |||
Ik heb "voor" gestemd |
![]() ![]() ![]() ![]() |
98 | 36.98% |
Ik heb "tegen" gestemd |
89 | 33.58% |
Ik heb "blanco" gestemd |
8 | 3.02% |
Anders/op de tast gestemd/... (licht toe) |
2 | 0.75% |
Ik ben niet stemgerechtigd, want minderjarig of uit stemrecht ontzet |
55 | 20.75% |
Ik heb niet gestemd (alleen in te vullen na 21:00) |
13 | 4.91% |
Aantal stemmers: 265. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Is trouwens al helemaal irritant als je net een hele lange tekst hebt geschreven en je bent vergeten de tekst te kopieren. En je kan je tekst daarna niet meer terughalen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat heb ik nou echt in bijna vijf jaar forummen nog nooit meegemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je zou trouwens net zo goed alle verkiezingen kunnen afschaffen. De 1e en 2e kamer verkiezingen zijn ook hele moeilijke beslissingen. Een bevolking zou die toch ook eigenlijks ook niet kunnen nemen? Ok Nederland is dan duidelijk geen democratie meer, maar democratie is ook slechts een woord. Van echte democratie is eigenlijks ook nooit ooit ergens sprake van geweest. Het zijn vaak democratische Republieken. Ook de griekse democratie (mochten zowiezo geen vrouwen en slaven aan meedoen). Het referendum gaat er dus eigenlijks om in hoeverre je Democratie in je Republiek wil. Ik heb in deze thread daar ook nog een stuk(je) over geschreven gepost op 02-06-2005 @ 15:07 (Voor als je het interessant vind, het gaat ook over een hoop andere dingen en de post ligt al best een eindje terug) Verder klopt die conclusie van Maartje misschien wel. Volendam is ook een vissersdorp en daar heeft men naar het landelijk gemiddelde gestemd. Maar het zal waarschijnlijk gemengd zijn, als je het mij vraagt. Het ligt niet alleen aan al die vissers of alleen aan al die religieuzen. Combinatie is waarschijnlijker. Het heeft waarschijnlijk niet "niets met de christelijke opvattingen binnen deze gemeente te maken". ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
er zijn nu grote problemen vanwege de euro omdat het rente beleid niet meer is aftestemmen op de economische groei van een land |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 03-06-2005 om 01:08. |
![]() |
||
Citaat:
Hij volgt gewoon sommige politici die dit soort uitspraken ook leuk vinden. Dat doet het ja-kamp overigens niet echt veel goed, imho. Eigenlijks een beetje jammer voor de Democratie. Ach was hij toch op tegen. (qua referenda)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
jammer dat je ook echt in die VVD propaganda van Zalm geloofd en tuurlijk heeft e euro dat niet gedaan de euro is een ding die kan niks behalve liggen rollen vallen rinkelen en dat soort dingen maar de horecaeigenaren hebben WEL de euro aangegrepen teneinde zelfverrijking toe te passen
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Afijn, wie is dan betrouwbaarder? Al helemaal als de gemiddelde econoom het er mee eens is.. Citaat:
Volgens mij zijn mensen in het geheel niet tegen de euro vanwege rationele argumenten, en voor onderbuikgevoelens koop ik niets.
||
Citaat:
![]() Helaas vaak kenmerkend voor links. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat de SP de gulden terug wil is natuurlijk kansloos. Zelfs de grootste anti-Euro-econoom beseft nog wel dat dat niet kan. Dat je constateert dat iets een foute keuze is geweest, betekent niet dat je het ook terug kunt draaien. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
De grondwet is namelijk vooral een middel om goed beleid uit te kunnen voeren. Het is op zichzelf niet een goed beleid. *N.b. sommige stukken uit de grondwet zijn idd wel direct beleid, maar het grootste deel kan nog ingevuld worden. Voorbeelden: aielbeleid, sociaal beleid, justicieel beleid. Deze grondwet legt deze dingen niet muurvast vast. Moet ook niet, want anders kun je voor de rest weinig vooruitgang maken. Mijn indruk is echter dat de grondwet wel helpt verder te gaan op deze gebieden. Als je je eigen regering niet vertrouwt op het juiste moment in te grijpen, dan heb je er niets aan. De Euro, het geld dat we jaarlijks betalen en tal van andere zaken die eigenlijks op bijzaken zijn dus wel terecht belangrijk. Ze zijn bewijsstukken uit de praktijk dat we niet blind op onze politici kunnen vertrouwen. Ze moesten echt een halt toegeroepen worden en dat doe je niet door "ja" te stemmen. De grondwet is dan inderdaad een "small price to pay". Het zou natuurlijk mooi zijn als de politici dat ook met een ja-stem op de grondwet door zouden hebben. Maar ikzelf betwijfel dat ten zeerste of dat wel gebeurd zou zijn. In dat opzicht is het wel jammer dat er zo'n fel "nee" was. Ik ben er zelf eigenlijks ook wel een beetje van geschrokken. De politiek kan nu wel eens ontmoedigd geraakt zijn om verder met Europa te willen. Is misschien hun eigen schuld, een referendum over Europa had misschien eerder gemoeten, bijvoorbeeld over de euro. Maar dan heb je het risico dat de euro ten gronde zou zijn gegaan, wat best wel zonde zou zijn geweest. OK de Euro is nu een zure appel, maar daar moeten we doorheen bijten. Op lange termijn kunnen we de voordelen wel zien. Die zijn er nu ook al eigenlijks, alleen worden die niet belicht. Ik vind de euro hartstikke handig voor in het buitenland. Verder is de prijzenoorlog denk ik ook begonnen om de Euro (ok is zielig voor de supermarkten, vooral konmar, maar is wel prettig voor de consument) Het volk is trouwens ook schuldig geweest aan de slechte Euro. Dat in de Horeca de prijzen zo omhoog gegaan zijn is niet de schuld van de regering. Dat is die van de Horeca en de consument. De Horeca had zijn conclusies moeten trekken en gewoon kleiner, efficienter, minder graaierig moeten worden. Het is een noodleidende bedrijfstak dan kun je een aantal dingen doen. Een aantal bedrijven failliet laten gaan, zodat er minder concurrentie is. Al die snackbars hebben eigenlijks te weinig klandizie. Dan heb je niet echt bestaansrecht in mijn optiek. Van discotheken weet ik het eigenlijke verhaal niet echt zeker. Het kan zijn dat de bazen van de discotheken gewoon misbruik maakten van de omgang naar de Euro. Van ik wil lekker verdienen en dat ze dat allemaal willen en niemand echt de concurrentie opzoekt. Behalve dan de euro-kroegen en in sommige steden valt dit ook wel mee. Het kan ook zijn dat ze inefficient bezig gaan. Te vroeg open en te laat dicht. Te veel gedoe eromheen om ook in de late avonduren vol te zijn zoals: reclame, dure DJ's, "hip" proberen te worden door je naam te veranderen en een heel nieuw beleid te voeren. Komt ook natuurlijk dat de Disco's duurder zijn geworden door extra overheidregulatie. Veel extra veiligheidseisen waardoor je ook bijvoorbeeld betere en meer uitsmijters (horecaportier heet dat nu) in moet huren en meer apparatuur moet kopen voor communicatie. Dit kan een groot deel van de kostenverhoging zijn, maar dit is denk ik niet alles. De fout van de consument is dat we niet afstraffen in de Horeca. Minder zuipen en minder uitgaan is geloof ik niet een optie voor ons geweest. Ik weet dat dit grotendeels hetzelfde is als jouw tekst rimmer-dall, maar dit is toch uit een iets ander oogpunt en met andere bewoordingen. Citaat:
Ik heb het gevoel dat de politici ook hun twijfels hebben over sommige dingen in de grondwet en niet alles weten. Dat mogen ze alleen niet laten blijken, want dan lijken ze incompetent. Die leugens zijn dus wellicht geen bewuste leugens, maar onbewuste leugens. Ze weten niet beter. (Ok, het is niet minder verontrustend dat ze incompetent blijken te zijn, dan waarneer het leugenaars zijn. Maar goed, was gewoon een kleine hersenspinsel van mij.)
||
Citaat:
Veel kiezers hebben natuurlijk meerdere argumenten gehad om voor of tegen te stemmen. Ik zelf heb denk ik wel iets van 20 argumenten gehad die wel enigzins meewogen. Zowel voor als tegen. Ongeveer 10 tegen en tien voor, alleen de tegenargumenten wogen voor mij zwaarder dan de voor-argumenten. Een aantal van die argumenten heb ik ook belicht in eerdere posts als je interesse hebt. Je kan trouwens in principe wel honderden argumenten hebben. De grondwet is een dik boek van 300? pagina's. En aanverwant aan die grondwet zijn er nog honderden manieren om die grondwet in te vullen d.m.v. bijvoorbeeld wetgeving. Hoe de grondwet wordt ingevuld kun je ook aflezen aan het gedrag van de politici. Dus dingen die voor de grondwet gebeurden tellen ook mogelijk mee als (neven)argument.
||
Citaat:
![]() De reden trouwens dat justistiele teksten ook zo lang zijn. Waaronder dus ook de grondwet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het helpt ook om het kaf van het koren te scheiden. Nu blijven alleen de mensen over die zo'n enorm lange tekst willen doorworstelen. Nu blijven alleen de mensen over die te veel vrije tijd hebben over. Scheelt weer in het aantal mensen waarop ik moet replyen. Kan ik mezelf ook voorhouden dat de meeste mensen het niet oneens met me zijn. Ook denk ik langer na over wat ik neerzet. Domme uitspraken van mijn kant worden er dus minder op. Daarom zijn korte intervieuws voor politici ook zo gevaarlijk. Zij weten dit "gelukkig", dus laten ze weinig los bij een kort intervieuw en gaan ze met een lang "diepte"intervieuw wel een stap verder.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-06-2005 om 15:20. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||