|
|
Bekijk resultaten poll: Wat heb je gestemd? | |||
Ik heb "voor" gestemd |
![]() ![]() ![]() ![]() |
98 | 36.98% |
Ik heb "tegen" gestemd |
89 | 33.58% |
Ik heb "blanco" gestemd |
8 | 3.02% |
Anders/op de tast gestemd/... (licht toe) |
2 | 0.75% |
Ik ben niet stemgerechtigd, want minderjarig of uit stemrecht ontzet |
55 | 20.75% |
Ik heb niet gestemd (alleen in te vullen na 21:00) |
13 | 4.91% |
Aantal stemmers: 265. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|||
Citaat:
Denk hierbij aan argumenten als: - Wouter bos heeft zo'n lekker kontje - Ik vertrouw die en die niet - etc. Op het gevoel stemmen is echter niet noodzakelijk een verkeerd iets. Je gevoel kan het ook juist hebben. Je gevoel is namelijk wel eerlijker, want je neemt heel veel argumenten mee in je beslissing. Dit doe je trouwens niet bewust, daarom is een gevoel ook niet te duiden. Voorbeeld: Puur redenerend kon ik geen echt sterke redenen geven waarom de VS geen WMD's zou gaan vinden. Mijn gevoel zei echter héél sterk dat dit hun echt niet zou lukken. Nou mijn gevoel heeft gelijk gekregen. Hiermee wil ik niet aantonen dat op je gevoel stemmen helemaal "ok" is. Ik wil het alleen niet de prullenbak ingooien en afdoen als iets dat echt helemaal verkeerd is. Het is een beetje als stelen. Dat is in principe verkeerd, maar er zijn wel voorbeelden te verzinnen dat het toch niet zo erg is. Een afweging maken tussen verschillende argumenten doet iedereen trouwens op zijn gevoel. Dat weet ik niet zeker, maar dat denk ik. Citaat:
Ik kan wel afgaan op de statestieken in de krant, maar helemaal betrouwbaar zijn ze niet en er zijn meerdere interpretaties mogelijk, zucht. -_- Ik snap waarom de zin dreigt te verdwijnen, het wordt inderdaad heel moeilijk, vaag en onzeker. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Je kunt wel zeggen dat je tegen de oorlog was omdat je, afgaande op de bestaande informatie, het zeer onwaarschijnlijk zou hebben gevonden dat er WMD's waren. Bovendien, dan zou je volgens jou redenering gelijk hebben a;s je voorgevoel uitkomt, maar niet als dat niet uitkomt ![]()
||
Citaat:
daarbij is een zwakke euro ook indirect een medeoorzaak van een slechte economie
|||
Citaat:
Maar ik kwam toen tot de conclusie dat ik het niet zeker kon weten Of ze WMD's zouden vinden. Nou op zo'n moment ga je op je gevoel af. Je zesde zintuig als het ware. Die gebruik je bijvoorbeeld om te kijken of mensen liegen. Nou in dit geval had het 6e zintuig gelijk. Citaat:
Ik wil hiermee niet zeggen dat wat ik zeg waar is. Ik wil hiermee zeggen dat wat ik zeg best wel eens niet nietwaar is. Ik wil de mogelijkheid dus niet uitsluiten dat je op je gevoel mag afgaan. Idealiter is het natuurlijk beter je verstand te gebruiken, maar als je er daarmee niet uitkomt mag je ook best je gevoel gebruiken. Ik wil dus acceptatie dat mensen er vooruitkomen dat ze vaak hun gevoel gebruiken.
Laatst gewijzigd op 03-06-2005 om 16:32. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
De euro is juist een hele sterke munt (hoewel de waarde de laatste weken iets gedaald is door de referenda). Voor de invoering van de euro was de waarde minder dan één USD. Nu is één euro ongeveer $1,22. Bovendien leidt een zwakke euro juist eerder tot een toename van de export. De euro is zo veel meer waard geworden omdat beleggers meer vertrouwen hebben in de euro dan in de dollar. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Zij hebben misschien meer van het educated gedeelte, maar zij hebben andere persoonlijke belangen dan de onze. Héél andere! Je zal ze dit echter nooit horen bekennen, want het is in onze cultuur grotendeels taboe om je gevoel te gebruiken. Citaat:
Ik doel hiermee op het huwelijk. ![]() We laten dat toch ook niet meer doen door pappie en mammie? Ook al hebben zij er een veel Neutralere kijk op. Toegegeven, niet gearrangeerde huwelijken lopen 1 op de 3 keer fout. Gearrangeerde huwelijken lopen maar 1 op de 27 keer fout (of nog minder). Ik hoef toch denk ik niet uit te leggen waarom een gearrangeerd huwelijk toch niet zo voordelig is? Ouders zijn in deze vergelijking de politici en andere verstandige mensen. Ok 2 op de 3 mensen hebben wel een goed huwelijk. Moet daarom de rest zelf niet meer de keuze hebben met wie ze gaan trouwen en moeten de ouders dat maar voor hun bepalen? Nee, en ik vind dat hetzelfde geldt voor in de politiek. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||
Citaat:
voor de franse exit peiling 1.2585. nu 1.2234 in april nog 1.3122 ![]() ![]() Citaat:
who knows,.. zal ie weer onder de dollar komen? |
![]() |
||
Citaat:
Of bedoel je de Chinese Yuan? Die is gekoppeld aan de dollar he. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
in de loop van tijd is de euro sterker geworden, maar vanaf april zie je een lichte daling en een flinke daling na het nee van de fransen. |
![]() |
|
Belgische minister laakt Nederlandse EU-campagne
Uitgegeven: 4 juni 2005 10:13 Laatst gewijzigd: 4 juni 2005 12:08 BRUSSEL - België heeft scherpe kritiek op de Nederlandse regeringscampagne voor de Europese grondwet. "Hoe slecht die grondwet in Nederland is verkocht, dat tart toch elke verbeelding?", zegt minister De Gucht van Buitenlandse Zaken zaterdag in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws. Hij vindt dat de voorstanders nooit de nadruk hebben gelegd op alle voordelen die de grondwet bood. "Hun campagne was negatief en speelde op het gevoel, niet op het verstand", zegt hij. "Zo overtuig je de mensen niet. Dan hadden Verhofstadt en ik het wel anders aangepakt. Zeker weten dat België ja had gestemd." De Belgische minister vindt het ook verkeerd dat Nederland de campagne heeft overgelaten aan de staatssecretaris van Europese Zaken. "Als de topministers niet alles uit de kast halen om de burger te overtuigen, neem je een risico." Harry Potter De Belg erkent wel dat de publieke opinie in Nederland heel vluchtig en onberekenbaar is. Dat bleek wel bij de snelle opkomst van Fortuyn, vindt hij. "Daarna kiest de massa voor Jan Peter Balkenende: een mix van Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid, een man in wie ik geen spoortje charisma kan ontwaren." De Belgische minister van Buitenlandse Zaken staat bekend om zijn krasse taal. Hij uitte die in 2004 nog tijdens een bezoek aan de Belgische oud-kolonie Congo. Hij zei dat hij er zo weinig sterke politici had ontmoet. De Congolese president weigerde daarop De Gucht te ontvangen. bron |
![]() |
|
Greek Army Watching Actions of Turkey Closely, said the Greek Minister of Defense
4 June 2005 | 16:32 | FOCUS News Agency Athens. The Greek army is watching the actions of Turkey closely, said the Greek Minister of Defense Spilios Spiliotopoulos, cited by the Greek TV channel NTV. Spiliotopoulos attended a military training in the Aegean Sea. He added that after the negative vote for the European Constitution in France and The Netherlads, Greece has turned its attention to the airspace over the Aegean Sea. http://www.focus-fen.net/index.php?c...tte=2005-06-04 erm..... hopen maar dat dit wat politiek geouwehoer is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat is dat voor rare gevolgtrekking? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De voorstemmers zijn juist overwegend hoger opgeleid, verdienen beter en hebben juist profijt van uitbreiding van de Unie, van vergrote arbeidsmobiliteit en van schaalvergroting van economische samenwerking in het algemeen. Als chirurg, fysicus of jurist heb je niets te vrezen van globalisering van de economie. Als ICT-medewerker wel. Dat gaat allemaal weg. Men is bang voor 'goedkope Polen' maar het feit dat hier gewoon steeds minder plaats is voor en vraag is naar lager geschoolde arbeidskrachten komt niet alleen daardoor. |
![]() |
||
Citaat:
En domme conservatieve massa's zijn nu precies het publiek waar voor gedacht moet worden in plaats van hen zelf te laten denken: dat doen ze namelijk niet, aangezien anders het verleden niet langer het heden is, stel je voor. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (Appenzell Ausser-Rhoden is de zeer Calvinistische versie van hetzelfde)
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|